Mootoritemperatuuri suur kõikumine
Mootoritemperatuuri suur kõikumine
-
vVazmjorka
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 222
- Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
- Autod: Lada Samara 2109 (снегурочка) ja Vaz 2106 (Vazmjorka)
Mootoritemperatuuri suur kõikumine
Tere
Probleem mootoritemperatuuri kõikumises. Mõnusad jahedad ilmad peaks temperatuur olema pigem madal kui kõrge. Panin tähele ühel korral, et temperatuur peaaegu 100 kraadi võtsin hoo maha ja hakkas langema, siis pidevalt kiirendades lõi temperatuuri kiiresti üles ja taas langes vaikselt. Võtsin ette termostaadi vahetuse, seis ikka sama, töösooja mootoriga kiirendad korra ja jälle lööb 100 kraadi peale, vajutad gaasi natuke rohkem ikka ta lööb kuumaks. Termostaat töötab, eelnevalt kontrollitud kuuma veega, lisaks on alt ka kuum ja radikas ka mõnusalt soe et peaks nagu avanema.
Jahutus on 6-e labaga niva tiivik mis on veepumba otsas ja käib koguaeg. Rihmad kõik pingul.
Hetkel mõtted liiguvad veepumba poole kas võib olla selles probleem et ei löö vedelikku korralikult ringlusesse?
Või on veel mingeid mõtteid mida vaadata, kontrollida?
Probleem mootoritemperatuuri kõikumises. Mõnusad jahedad ilmad peaks temperatuur olema pigem madal kui kõrge. Panin tähele ühel korral, et temperatuur peaaegu 100 kraadi võtsin hoo maha ja hakkas langema, siis pidevalt kiirendades lõi temperatuuri kiiresti üles ja taas langes vaikselt. Võtsin ette termostaadi vahetuse, seis ikka sama, töösooja mootoriga kiirendad korra ja jälle lööb 100 kraadi peale, vajutad gaasi natuke rohkem ikka ta lööb kuumaks. Termostaat töötab, eelnevalt kontrollitud kuuma veega, lisaks on alt ka kuum ja radikas ka mõnusalt soe et peaks nagu avanema.
Jahutus on 6-e labaga niva tiivik mis on veepumba otsas ja käib koguaeg. Rihmad kõik pingul.
Hetkel mõtted liiguvad veepumba poole kas võib olla selles probleem et ei löö vedelikku korralikult ringlusesse?
Või on veel mingeid mõtteid mida vaadata, kontrollida?
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
.. /_________\ BA3 2106-2103

. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
- student
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 68
- Liitunud: 24 Sept 2014 21:10
- Asukoht: Tartu
- Autod: jaapanlased
Re: Mootoritemperatuuri suur kõikumine
Kas temp juhe kuskilt massi ei hõõru, siis läheb ka temp seier üles ...
I Mosse 408E (topelttuledega, ootab paremaid aegu, -müüdud) II Mosse 408, -emex. Lada 21063- leidis oma puu,-Emex. Ülejäänud jaapanlased. Teen ka vaikselt naha ja polsterdustöid. PS või mail romm.koma@gmail.com
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 253
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Mootoritemperatuuri suur kõikumine
Mul oli ka kunagi ühe ostetud vähesõitnud 1,5l VAZ-2103 mootoriga probleem. Olevat just VAZ teenindusest tulnud, kõik reguleeritud ja OK. Sõitiski päris hästi. Ainult sõites kuumenes mootor üle.
Vahetasin termostaadi, temperatuurianduri, tegin radikale läbipesu jne. Tegin isegi spetsiaalse karburaatori, milline andis rikkama segu, et mootorit paremini jahutada. Aga ikka kuumenes suurematel koormustel üle.
Lõpuks võtsin klapikambri kaane maha ja oh imet – nukkvõll oli vales asendis. Vot sellised spetsialistid töötasid tollal Tallinna Kadaka tee VAZ-is.
Ja eks see ülekuumenemine oli ka mootori müügi põhjuseks
Alustuseks võiksid kontrollida, et ega õhk ei ole jahutussüsteemis.
Vahetasin termostaadi, temperatuurianduri, tegin radikale läbipesu jne. Tegin isegi spetsiaalse karburaatori, milline andis rikkama segu, et mootorit paremini jahutada. Aga ikka kuumenes suurematel koormustel üle.
Lõpuks võtsin klapikambri kaane maha ja oh imet – nukkvõll oli vales asendis. Vot sellised spetsialistid töötasid tollal Tallinna Kadaka tee VAZ-is.
Ja eks see ülekuumenemine oli ka mootori müügi põhjuseks

Alustuseks võiksid kontrollida, et ega õhk ei ole jahutussüsteemis.
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Re: Mootoritemperatuuri suur kõikumine
Veepumba tiiviku ja korpuse vaheline pilu võib samuti liialt suur olla.
Veepumpasid on erineva disainiga tagant samuti, seda peaks kontrollima, et korpusega sobib.
Minul teeb 1.7 mootor sarnaselt, suurel kiirusel (koormuse all) tahab kuumaks kippuda + pikalt kohapeal käies tahab ka temp ronida veidi kõrgele. Mootor on mul ka üle keskmise tihedalt komplekteeritud, seega ülemäära suureks ma probleemi siiani pole pidanud, aga ise olen samuti enim kahtlustamas veepumpa - defekteerimiseni jõudnud veel ei ole.
Veepumpasid on erineva disainiga tagant samuti, seda peaks kontrollima, et korpusega sobib.
Minul teeb 1.7 mootor sarnaselt, suurel kiirusel (koormuse all) tahab kuumaks kippuda + pikalt kohapeal käies tahab ka temp ronida veidi kõrgele. Mootor on mul ka üle keskmise tihedalt komplekteeritud, seega ülemäära suureks ma probleemi siiani pole pidanud, aga ise olen samuti enim kahtlustamas veepumpa - defekteerimiseni jõudnud veel ei ole.
Jõud taga, peab minema.
- Hulkur
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 689
- Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
- Asukoht: V-Maarja Vald
- Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
- Kontakt:
Re: Mootoritemperatuuri suur kõikumine
Süütenurk. Std jagaja keerab süüte kõrgematel pööretel päris rajuks.
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Re: Mootoritemperatuuri suur kõikumine
Minu mootori on süüteprobleem lahendatud. Samamoodi oleme kogenud maanteel kuumaks minemist tänavale tehtud üpris standard 1.5 mootoriga. Kõike muud oleme proovinud ja nüüd viimati panime tutikal pumbal tiiviku pilu ise laua peal paika konkreetse korpuse järgi. Kahjuks tegu suveautoga ning proovisõit veel tegemata, aga sümptomid minu autole väga sarnased. Ja eelmise pumba tiiviku kuju oli 01, mitte Niva/07 oma. Pilu samuti pigem suur...
Jõud taga, peab minema.
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 253
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Mootoritemperatuuri suur kõikumine
Ülekuumenemise klassikalised põhjused on:
1. Termostaat
2. Õhukork
3. Radikas must, kas väljast või sees katlakivi, rooste plokist
4. Veepump, mille tiiviku ja korpuse vahe ei ole õige (0,9–1,3mm) või esineb võllil loks.
Kuid esineb ka teistsuguseid vigu- mitemesugused mootori seadistused (õige süütenurk, segukoostis, nukkvõlli asend jne.) Näiteks kuumenes erinevate süütesüsteemide katsetustel mu 1,6l mootor Zil 130 veoauto transistorsüütesüsteemiga väga ruttu üle (kommutaator TK102, pool B114 ja eeltakisti SE107). Ka kaasaegsete süütesüsteemide kasutamisel või surveastme suurendamisel tuleb muuta süütenurka.
Suvel sai tuunitud ühte Punto 1,2l mootorit – kaas õhemaks freesitud ja lihvitud, sisselaskekanalid muudetud, poleeritud, klapid soveldatud, kahe aju seaded muudetud, max pöörded piiratud 8000 jne. Tulemuseks on peale väga hea mineku ülekuumenemine. Varem vahetatud uued radikad (nii jahutuse kui salongi) tagavad vaevalise jahutuse -3C juures. Ülejäänud aja töötab elektriventilaator.
See on ju füüsika - jahutusradikas peab vastama mootori võimsusele ja kasutegurile. Sama efekt tekib radikal katlakivi tekkimisel, kui soojusülekanne väheneb.
1. Termostaat
2. Õhukork
3. Radikas must, kas väljast või sees katlakivi, rooste plokist
4. Veepump, mille tiiviku ja korpuse vahe ei ole õige (0,9–1,3mm) või esineb võllil loks.
Kuid esineb ka teistsuguseid vigu- mitemesugused mootori seadistused (õige süütenurk, segukoostis, nukkvõlli asend jne.) Näiteks kuumenes erinevate süütesüsteemide katsetustel mu 1,6l mootor Zil 130 veoauto transistorsüütesüsteemiga väga ruttu üle (kommutaator TK102, pool B114 ja eeltakisti SE107). Ka kaasaegsete süütesüsteemide kasutamisel või surveastme suurendamisel tuleb muuta süütenurka.
Suvel sai tuunitud ühte Punto 1,2l mootorit – kaas õhemaks freesitud ja lihvitud, sisselaskekanalid muudetud, poleeritud, klapid soveldatud, kahe aju seaded muudetud, max pöörded piiratud 8000 jne. Tulemuseks on peale väga hea mineku ülekuumenemine. Varem vahetatud uued radikad (nii jahutuse kui salongi) tagavad vaevalise jahutuse -3C juures. Ülejäänud aja töötab elektriventilaator.
See on ju füüsika - jahutusradikas peab vastama mootori võimsusele ja kasutegurile. Sama efekt tekib radikal katlakivi tekkimisel, kui soojusülekanne väheneb.