Uus pk tihend,lihvitud kaas,/tosooli leke ploki vahelt/

Uus pk tihend,lihvitud kaas,/tosooli leke ploki vahelt/

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
v
Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 216
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 2109 (снегурочка) ja Vaz 2106 (Vazmjorka)

Uus pk tihend,lihvitud kaas,/tosooli leke ploki vahelt/

Postitus Postitas Vazmjorka »

Probleem nimelt järgmine

Uus plokikaas, lihvitud -0,07mm lihtsalt siledaks. Klapid sisse sooveldatud ja kõik sai ilusti tehtud. Plokikaas koos uue tihendiga ploki peale. Polidid kinni 115njuutoniga. Poldid olid uued mida müüakse ladale. Keerme osa oli kole pikk võrreldes originaal poltidega. Pea all ei käinud lahtiseid seibe nagu vanadel, vaid oli kohe laia peaga polt. Keerata sai seda padruniga 12. Õiges järjekorras kinni keeratud ja kõik tehtud nagu varasemalt. Klapid regullitud, mahlad sisse pandud ja hetk käivitamiseks.
Paar seki starterit ja tegi väikse paugu, süüde oli vale. Hakates jagajat keerama jäi silma plokil märg jälg. Hakates pöörama tähelepanu sellele, ilmus nähtavale tosool.
Tosooli pressis tihendi ja ploki vahelt välja ja jooksis õrnalt nirena alla. Pikk päev mootorit remontides läks aia taha. Meeled kõigil kurvad. Kahtlustasime uusi polte mis olid kahtlasema välimusega. Egas midagi tosool välja uuesti ja klapikambrikaas maha ja keerasime uuesti üle poldid. 2 polti andsid veidi peale keerata, panime 12kilo võtmele peale mõõduks ja keerasime veidikentugevamalt kinni. Jätsime tänaseks nii öelda vajuma ja homme proovib üle pingutada.

Kas poltide pingutamine võib tulemust anda ja loota et tosooli ei leki ploki vahelt või võib olla mingi muu viga hoopis? Lekkis ainult juhi poolelt ja starteri pool oli täiesri kuiv.
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 198
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Uus pk tihend,lihvitud kaas,/tosooli leke ploki vahelt/

Postitus Postitas Jass »

Poldid peavad olema õige tugevusklassiga, kergelt õlitatud ja õige keermeosa pikkusega.
Mida pikem keermeosa, seda nõrgem. Saab ju mõõta, et kas venis esialgsest pikemaks?
Viimasel ajal liigub igasuguse kvaliteediga varuosi.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1383
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: Uus pk tihend,lihvitud kaas,/tosooli leke ploki vahelt/

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Mis tingis selle töö üldse?
Festina lente!
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 745
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: Uus pk tihend,lihvitud kaas,/tosooli leke ploki vahelt/

Postitus Postitas atzkarik »

Kas ka plokikaane poltide augud tegite puhtaks? Kui teistsugused poldid siis kereme augu põhjas võib sodi olla ning ei saagi kaant korralikult kinni.
Võistlus auto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb lihtsalt ühel hetkel starti!
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 198
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Uus pk tihend,lihvitud kaas,/tosooli leke ploki vahelt/

Postitus Postitas Jass »

Poldiavadele tuleb jah pöörata suuremat tähelepanu. Sinna võib sattuda plokikaane mahavõtmisel õli, jahutusvedelik, mustus. Uute poltide õlitamisega ei maksa ka liialdada.
Vastasel korral võivad polte sisse keerates tekkida plokki mikropraod või ei pingutata plokikaant lõpuni.
v
Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 216
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 2109 (снегурочка) ja Vaz 2106 (Vazmjorka)

Re: Uus pk tihend,lihvitud kaas,/tosooli leke ploki vahelt/

Postitus Postitas Vazmjorka »

Plokil poldi augud ilusti õhuga kõik puhtaks lastud. Kõik on ilus puhas töö nagu operatsioonilaual ;) kahtlustasime praaki tihendit. Kole õhuke oli uus tihend ja vaadates seda küljelt siis tihendis olev plekk ei olnud ilusti keskel vaid ühel pool oli paksult tihendi materjali( asbest? oli vanasti aga kuidas tänapäeval nimetatakse?) ja teisel pool kohe vastas peaaegu plekk vaid lihtsalt kaetud tihendi materjaliga ära. Lisaks tihendil peal sellised tärni (*) kujulised sissevajutused tehasest ja silmitsesime, et sealt kus täpselt jooksis tosooli olid need tärnikeste nö kiired üksteisega koos ja ehk tuli sealt vahelt. Just sellepärast ka et äkki ei pressinud kinni kaas piisavalt sest ainult ühel poolel oli tihendimaterjali.

Tänase päeva kokkuvõtteks panime mootori kokku uuesti, vahele läks uus korralik vene tihend mis on oma aega oodanud. Lisaks mootori koostaja arvas et see ikka paksem ja parem ja nagu vanasti remontis ta erinevate põllumajandus tehnikate mootoreid siis polnud vene tihenditel häda midagi kuigi leidus ka välismaiseid tihendeid juba aga ei pannud nad neid miski pärast sisse.
Uudistajaid käis palju vaatamas ja lead vaevamas et mis jama see tõesti võis olla ja arvasid samuti et äkki oli tõesti tihend praak ja proovib selle vene tihendiga mis saab. Hetkel käima pannes oli tihend õrnalt märg või tatine kuidas keegi ütleb aga eks see oli grafiit mis võis kuumusega sulama hakata kuigi sai tihend lihtsalt kokku teha ja täiesti puhtaks pühkida sest palju teda panna ei tohi.
Kui nüüd ka ei jää plokk pika peale kuivaks ja hakkavad õli nired alla jooksma või nagu nüüd tosool siis einteagi kohe mida ette võtta. Uued asjad kõik, kaaned lihvitud ja korralikult kokku pandud(ei ole kiirremont paari tunniga vaid ikka rahulikult ja mõne pika päevaga tehtud)

Hetkel ikka pöidlad pihku ja loodame parimat, sest suviti oleks ikka tore ringi kulgeda erinevatel üritustel restaureeritud pilliga
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1383
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: Uus pk tihend,lihvitud kaas,/tosooli leke ploki vahelt/

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Teinekord on ka plokki ennast vaja lihvida, kui pidama ei jää.
Festina lente!
Vasta