Kolks mootoris

Kolks mootoris

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
j
jalloxc
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 06 Mär 2021 17:31
Autod: 2121

Kolks mootoris

Postitus Postitas jalloxc »

Hei
Mure järgmine.
1,6 mootoris kolks sees. Kui küünlad maha võtta siis kolksu pole. Iga küünla lisamisega muutub kolks tihedamaks. Surved üle 10.
Võtsin karteripõhja alt. Saaled kõik korras. Raamsaaled ilusamad, kepsusaaledel kerged kriimud aga küünega vaevu tunda. Pikilõtkuseibid korras.
Kolks ei lähe kõvemaks klapikambrikaant eemaldades ega karteripõhja eemaldades.
Praegu vaid üks variant laual: süüde on varajane olnud liiga ning on sõrmede avad ära tagunud. Väidetavalt olevat kolks vähenenud kui mootor soojenes. Proovisin vända alumises asendis kolvi üles lükata ja sõrme loksu katsuda kuid ei saanud niimoodi midagi aru.

Homme ilmselt plokikaas maha ja kolvid välja.

Samas kui kolbidega oleks mingi jama siis peaks heledamad kôlksud käima. Aga see mootor teeb tumedamaid rohmivaid kolksatusi.

Kas olen ôigesti aru saanud et lada mootoril peaks sôrm liikuma kolvi sees ja sôrmepuksi sees jäigalt istuma?
j
jalloxc
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 06 Mär 2021 17:31
Autod: 2121

Re: Kolks mootoris

Postitus Postitas jalloxc »

Viga käes. Vôtsin kaane maha. Kolvid välja. Kolbidega kôik korras. Siis jäi üle vaid üks variant. Mootoriplokk ka maha.

Hooratta poldid olid lahti.
Loogika oli siis see et kui küünlad peal siis survetakti järel hakkas vänt kiiremini liikuma kui starter vedas ja seetõttu niiöelda väntvõll hüppas ja tekitas hooratta sees loksu.

Samas väga hea et kaane maha vôtsin, kaanetihendi sees oli osa veesärgi avasid, silikoonist täiesti ummistunud. Mootoriploki poole oli keegi hulga silikooni määrinud kaanetihendi alla.

Lisaks oli vist ühes ôlikanalis ka suur silikoonitükk.
Kolm nukkvôlli tikkpolti pekkis keermetega. Salongipoolsed nukkvôlli nukid kahjustustega.
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1065
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Grand c-max

Re: Kolks mootoris

Postitus Postitas zajetz »

Hea, et põhjust ka teistega jagasid. See jääb paljudel tegemata.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 652
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: Kolks mootoris

Postitus Postitas Hulkur »

Mul kunagi sarnane kolin olnud. Arvasin, et nookur pani vahelt lendu. Siis väntvõlli vändaga keerates avastasin, et järsku keerates kolks sees. Selge pilt vänt pooleks :D Kiirelt kast maha ja kohe nägin, et hooratas koos korviga poltideotsas sõidab edasi-tagasi.
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 536
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Re: Kolks mootoris

Postitus Postitas twist »

Sekundeerin. Olin ka vända pooldumises täiesti kindel, kui starteriga käiates üle iga poole pöörde terav metalne kolks käis.
Teemaalgatajale:
Nüüd on vaja uut hooratast, uusi polte(koostada liimiga), väntvõlli ots üle lihvida ja ideaalis võiks ka tihvtid lisada hoorattale.
Väntvõllis on 10mm tihvtide jaoks lausa avad olemas, aga hoorattas puuduvad. Mina tegin vanast väntvõllist rakise nende avade puurimiseks. Kindlasti esmalt puurida väiksem ava (9,5nt), seejärel hõõritseda ava mõõtu.
j
jalloxc
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 06 Mär 2021 17:31
Autod: 2121

Re: Kolks mootoris

Postitus Postitas jalloxc »

Asjad on vahepeal veidi edasi arenenud.
Mootor on algosadeks lammutatud. Ostetud on mõningaid uusi osi.
Tekkis probleem - avastasin et saalede alla suunduvate õlikanalite seintele on sodi ladestunud. Saalede kanalid suunduvad ristiolevasse peakanalisse mida aga ei saagi puhastada ilma et kinnikärnitud korke ei eemaldaks.
Siitkohalt küsimus, kuidas seda tööd teha?
Nõme oleks kohe uued saaled ära kraapida....

Aga mis siis mootoriga saab:
uus kett+tallad+tallapolt+pinguti+rataste seibid
kõik uued tihendid
uus veepump Graf
uus termostaat Gates
kontaktivaba süüde
uued saaled (sain nõukogude liidu aegsed)
21213 nukkvõll, koos asjakohase nukarattaga
uued klapid+tihendid pluss klapipesade lõikamine (kolme eri nurgaga freesid olemas)
kaane lihv - lihtsalt sildedaks ilmselt..... (oskab keegi soovitada, kas lihvida rohkem)?
kõik uued lõdvikud
uus sidurivõlli laager
uued hoorattapoldid (ei täheldanud vändal ega hoorattal vigastusi)
uus hoovaga benapump
arvatavasti ka uued kolvirõngad
mootoriplokk juba esimest kihti värvitud
kronsad roostest puhtaks ja mustaks, muud mootori küljes asetsevad detailid samuti vajadusel mustaks
alumiiniumkaaned puhtaks ja matiks ja lakk peale

Hooratta asend ka märgitud,kahjuks ei tea kas enne oli väntvõlli küljes õigesti.



Pildil on tihendipinnad puhastamata, tegelikkuses aga tegin need täna kenasti haljaks.
Karteripoolne oli ikka päris värvine, oleksin pidanud paberteibi peale tõmbama enne. Aga ega nokitseda ka halb ole..
Värv sai Hammerite analoog Depost 4 euri eest.

Kas sidurivôlli laager ei peagi lôpuni pesas olema???

Vända ots on veidi ussitanud, karukeelega tegin üle aga peab ka tihendi paigaldamisel parima pinna leidma.
Manused
F546A261-327B-4C5B-AD71-9B525AA76848.jpeg
F546A261-327B-4C5B-AD71-9B525AA76848.jpeg (367.5 KiB) Vaadatud 404 korda
A700F1D4-E257-44F1-BFBB-67EF61B1B309.jpeg
A700F1D4-E257-44F1-BFBB-67EF61B1B309.jpeg (449.96 KiB) Vaadatud 464 korda
n
n6ps
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 08 Juul 2019 20:14
Asukoht: Tartumaa
Autod: VAZ 2106

Re: Kolks mootoris

Postitus Postitas n6ps »

Kui juba nii osadeks võetud, lase plokki ka lõigata 1.8-2.0mm, saad surveastme ka tänapäevasemasesse numbrisse.
Ise leotasin erinevate vahenditega ja puhkusin need kanalid läbi.
Vasta