Tere Ladaklubilised,
Eile panin mootorile külge väntvõlli. Sisse said uued saaled. Saaltel polnud kõigil auke nagu oli vanadel. Mäletamist mööda oli ainult 4-jal saalel augud ja sooned. Täna võtsin tegin kepsu saalte paki lahti ja avastasin, et mitte ühelgi ei ole auku. Käisin vaatasin vanu kepsusaalesid ja nendel oli küll väiksed augud sees. Kas uuemad tehaksegi nii? Või parandab see õlisurvet? Ehk oskab keegi targem kosta nende kohta midagi? Kepsusaaltest pilt ka
Kepsusaale auk on vajalik juhul kui kepsul on vastav kanal mis auguga kohakuti jääb. Ehk siis vanematel kepsudel olid puuritud augud mille kaudu õli välja pritsis ja seeläbi kolbi jahutas/silindrit õlitas. Mingil hetkel tootmise käigus nendest aukudest loobuti ja ka uued varuosa saaled on enamasti ilma aukudeta. Aga näiteks Glyco omadel on augud.
Aga kui ma paneksin need ilma aukudeta saaled, kas siis hiljem midagi juhtuda ei või? Osad teadsid öelda, et neid auke pole vaja ja õlisurve paraneb veel.
Eelmises postituses on ju põhjus nende aukude vajalikkusest ära öeldud.
Kolvi jahutus kannatab kindlasti. Silindri seinad samuti mingil määral, sõltub kui head õli kasutad.
Aga pole ju mingi kunst saale sisse ise see auk puurida, mis tehases tegemata jäetud.