K: Solexi karpa

K: Solexi karpa

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
01vaz01
Foorumi kasutaja
Postitusi: 302
Liitunud: 20 Sept 2010 22:00
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 2101, 2107, bmw 535d

K: Solexi karpa

Postitus Postitas 01vaz01 »

Sai ostetud üks 2107 94a 1,5
Ja huvitab selline asi et peal on mingit sorti solex, aga kas see on normaalne et seal selline vaakum voolikut pesa peab olema?
Pole ennem seda sorti karburaatoriga kokku puutunud ja jätab mulje et seal palju ise aretust eelmise omaniku poolt tehtud. Et kas saaks asja kuidagi lihtsamaks ja silmale paremaks muuta?
Ja külmaga ei käivitu hästi, mis võib seda põhjustada? Mälu järgi peaks sellel karpal olema automaat külkäivitus klapp? vms?

Teretulnud siis asjakohane info. Kellel igav võib mujal ka chattida.


Pildid:

Karburaator ise
Pilt

Mingi vaakum potsiku moodi ASI muud sõna ma ei oska leida sellel
Pilt

Ja suurem vaakum potsik
Pilt
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2067
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 4x2102, Jeep & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

Ma ei pea end karpaspetsiks, aga paar joonist sellest vaakumihullusest on mul sulle pakkuda:
http://img191.imageshack.us/img191/2568 ... esa421.gif
https://dl.dropbox.com/u/71750966/lada.JPG
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Tegu on digisolex kapraga, ise sõidan juba 1.5 aastat sellisega, mugav pole õhuklappi, minek on ühtlasem. Vaakumvoolikuid peabki just nii palju olema. See must paak seal süütepooli kõrval on kütuseaurude kogumis paak. Külmaga käivitades anna enne käivitamist korra gaasi, siis see paneb õhuklapi kinni.
Kasutaja avatar
01vaz01
Foorumi kasutaja
Postitusi: 302
Liitunud: 20 Sept 2010 22:00
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 2101, 2107, bmw 535d

Postitus Postitas 01vaz01 »

Et, siis polegi mingi väga hullus see voolikut pesa. Auto muidugi seisnud garages ca 8 aastat ka, aga kuidagi üle 3 tuhande pöörde siis vähe nagu puterdaks ja jõudu väga pole.
Aga on see nö digi solex ladna karpa kui kõik sõlmed üle vaadata ja asja korda seada?
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Ise ei kurda, oleks mul ka kõik need termovaakum klapid olemas siis usun, et kütusekulu jääks ka normi piirdesse... :D Soovitan välja keerata alumise ja ülemise elektrilisedüüsi need ära puhastada, seda on tollel karpal soovitatav vahetevahel teha. Kui üle 3000 puterdama hakkab siis ehk ei ole koormus andur ühendatud. Skeemil 2107-1180020-10
Kasutaja avatar
01vaz01
Foorumi kasutaja
Postitusi: 302
Liitunud: 20 Sept 2010 22:00
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 2101, 2107, bmw 535d

Postitus Postitas 01vaz01 »

See andur oli küll seal kapote all, aga pead ei anna kas ühenduses oli. Kui jah neid termovaakum klappide puhastus videot ma juba youtubes nägin, et homme võtan selle ette ja üritan timmida seal asja.
Aga tänud siiani hea info eest!!! :)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Kontrolli, et õhulekkeid poleks - see on karpa, eriti digi-solexi puhul ülioluline! Pildilt on pruunikad jäljed kenasti näha = karpast välja lekkinud kütus. Häda tekitab enamasti lisaõhk, mis sama teedpidi sisse imetakse valest kohast.
Palun veendu enne, et sa tead mida teed, loe läbi selle asjanduse kohta käivad materjalid, ENNE kui midagi timmima hakkad.
Väga raske on pärast vastata, miks asi enam ei toimi..

Edu!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
01vaz01
Foorumi kasutaja
Postitusi: 302
Liitunud: 20 Sept 2010 22:00
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 2101, 2107, bmw 535d

Postitus Postitas 01vaz01 »

Sai siis Kytt joonise järgi vaakum voolikud õigesti paikka ühendatud. Kaks voolikut oli omavahel kudagi valesti. Kontrollisin veel elektrilised tüüsid ülem/alumine, lasin voolu peale, töötasid. Keerasin välja ja midagi puhastada nagu polnud.
Käima läheb nüüd kuidagi paremini, aga viga siiani selles et tühikäik kaob soojana ära. Ja karburaatori alla vanni jookseb kõvasti kaasi andes bensiini. Ja kui mootor soe siis kaasi põhja järsemalt vajutades kisub nagu puterdama ja väljasurema vms umbes nii. Aga sujuvalt vajutades läheb pöördesse. Nagu saaks kütust kuidagi liiga palju peale.
Pilt

Keegi kes jagab seda digi solexit võiks kirjutada et millal ja kuidas see klapp avanema peaks ja kas seda klappi liigutav lehtvedru on ikka tugeva eelpinge all või peabki selline pehme olema. Sooja mootoriga see siis nagu enam ei sulgugi?
Pilt

See karpa nagu kahe lõõriga. siis see teine lõõr kus klapp on, seda liigutab lehtvedru mis vee särgist tulenevast soojast avanema hakkab. Kuid see vedru on kuidagi vedel. Kui vedru nagu jahe siis peaks ikka tugevasti selle klappi kinni tõmbama aga see klapp selline, kergelt käib ja siis kui moto soe ja teise lõõri klapp lahti ei taha käija, aga kui näpuga kinni suruda siis tühikäik läheb korda ja mootor käib ühtlaselt.
Mõtlesin seda lehtvedru:
Pilt

Siis veel küsimus, et mida saab nendest kahest plastmass musta värvi kruvidest sättida. Ülemine suurem ja alumine peene pika kaelaga??? all oleval pildil siis.
Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

See karburaator vajab mehhaanilist remonti, pinnad on vaja siledaks lihvida..
Kiirenduspump uuesti häälestada, ilmselt ka seal osakonnas midagi viltu.
Mitte midagi ei tohiks üheski rezhiimis karburaatorist väljapoole lekkida..

Automaat toore häälestamine oli paras nikerdamine, tuli ilusti raamatu järgi teha - näpuga jõuga seda surkida ei tohtinud.
Täiesti kinni ei peagi tõmbama - hõrendusega hakkab käivitades seda "käivitus automaat" liigutama = parem käivitumine.

Eestikeelset materjali Solex tüüpi karburaatori remondi ja häälestamise kohta mina kohanud pole, küll aga on mul olemas 2 raamatut vene keeles.
Kõige lihtsam on sul kas Tallinnast autoga läbi tulla või ainult karpa postiga saata - vaatame üle ja proovime aidata.
Läbi tulles pead vähemalt paari kolme tunnise ajakuluga arvestama!

Olavi
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta