Probleem mitte Lada mootoriga
Probleem mitte Lada mootoriga
-
wWalter
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 497
- Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
- Asukoht: Tallinn, Kohila
- Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.
Probleem mitte Lada mootoriga
Jutustaks ühe pikema jutu oma murest millest mina enam läbi ei hammusta. Masinaks on opel astra F 1.7D mootor. Hüdrotõukuritega. Hammas rihm läks pooleks. Võtsin plokikaane laiali, kahjud 2x nookurid pooleks. Klapid sirged. Lisaks oli kulunud nukkvõll, nookurid, klapijuht puksid, 4x sisselaske klapid. Asendasid kulunud ja vigased detailid uutega, lisaks klapi pesade lõikamine. Kaan kokku tagasi ja peale, mootor tööle ja, siis algasgi see suurem probleem. Mootor lonkab, töötab 2 pütiga. 1 silindris kompresioon 0. 1. silindris suruõhk sisse näitas, et sisselaske klapp lahti ja 2 sil. ka natuke lahti. Töötava mootoriga lööb matsu sisselaske kollese. Pumpasin tõukurid tühjas, kokku ja käima. max 10 sec töötab ilusti niinagu peab ja, siis jälle 1 sil. klapp irvakil ja mats sisselaskes. Nüüd vahetasin probleemsete klappide hüdrotõukurid ära uute vastu ja ikka sama jama 5-10 sec töötab mootor ilusti 4 silindriga ja siis jälle klapp lahti. Hüdrotoukur nagu jääb liiga pikaks, aga miks ka uue detailiga. Mõistus on otsas, :mad:ehk oskab keegi midagi soovitada mida veel teha.
MännikuLaiali.
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:

Lihtne küsimus ju.
Esiteks - kes pesad lõikas?
Teiseks - kas peale pesade lõikamist ka klapid lühemaks tehti ?

Üldjuhul on hüdrotõukuri käigudiapasoon 2,5 mm. Siinkohal pean silmas "topse" mitte "pulkasid". Kui klapid lilhviti ning klapipesad lõigati ning klappe lühemaks ei tehtud, siis ülekanne läbi nookuri hoiabki klapi lahti, kuna tegelikult on tõukur nö. koos. See, et ta Sul 10 sek. töötab tähendab seda, et kui tõukur on tühjaks vajutatud, siis oled tegelikult mehaaniliselt ületanud õlitäituvuse min. piiri, ehk siis mõõduga miinuses, kui mõistad mida öelda tahan. 10 sek pärast tekib tõukurisse rõhk ning ta surub ennast lahti.
-
wWalter
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 497
- Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
- Asukoht: Tallinn, Kohila
- Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.
Klappe lühemaks ei tehtud. Ma välistasin sellise probleemi kuna arvasin, et kui tühjaks pumbatud tõukuri käik on umbes 1 cm, siis ta kompenseerib selle klapi kõrgemale kerkimise mis tuli pesa lõikamisest. Tõukurid ei ole topsid nagu volkaritel vaid, siis niiõelda pulgad. Toyota mootoril samamoodi pulk tõukurid ja ei ole mingit probleemi peale pesade lõikust. Aga võin proovida lihvin nookurit õhemaks klapitaldriku poolt, vaatan mis, siis saab.
MännikuLaiali.
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Pigem lihviksin mina klappi lühemaks, kui nookurit. Klapi ehitus (termikas) niimoodi tehtud, et vajadusel saabki lihvida, nookur aga kaetud termikaga teatud paksuseni, kui sealt üle lihvid, siis "stalingrad" 
Pealegi pead ka arvestama seda, et läbi nookuri on ülekanne tõukurilt klapini kordajaga, ehk nookuri lihvimisel ei pruugi avalduda efekti (niipalju ei saa lihvida), kui klapi otsa lihvimisega.

Pealegi pead ka arvestama seda, et läbi nookuri on ülekanne tõukurilt klapini kordajaga, ehk nookuri lihvimisel ei pruugi avalduda efekti (niipalju ei saa lihvida), kui klapi otsa lihvimisega.