Kuidas "Tuunida" Lada 21083 1.5 mootorit.

Kuidas "Tuunida" Lada 21083 1.5 mootorit.

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Kuidas "Tuunida" Lada 21083 1.5 mootorit.

Postitus Postitas joonaskala »

Sai siis soetatud endale Lada Samara,1.5 pritsung mootoriga.Plaanis siis temaga hakata sõitma jäärada,suvel vb ka mõnel rahvarallil vms...Et tekkis küsimus,mida saaks originaal mootori juures välja vahetada,või paremaks teha,et auto paremnini edasi liiguks,äkilisem/jõudu rohkem oleks?
Vend kellekäest ma ostsin selle,rääkis ka veel et,oleks võimalik osta käigukasti rallijaoks teised hammasrattad,et pidid paremad olema,aga kallid.

Ja veel küsimus et,mis küünlad ma peaks sellele masinale panema? Praegu peal küünlad millel 3 elektroodi v seda otsa kuhu vahele säde tekib,kas sigulli mootor toidab need ära?

Muidugi võib pakkuda ka sellele mootorile paremaid juppe vms..kui väga hull hind pole,siis vb teeb diili.:D

Parimatega,Joonas.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

 
joonaskala kirjutas: Praegu peal küünlad millel 3 elektroodi v seda otsa kuhu vahele säde tekib,kas sigulli mootor toidab need ära?
Muuda oma profiilis sünnikuupäev õigeks. 21 aastane mees ei saa sellist juttu suust välja ajada.
m
madis132
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 12 Jaan 2010 10:51
Asukoht: laheda vald joosu küla(põlvamaa)
Autod: lada niva(vaz2121)

Postitus Postitas madis132 »

Kui tekivad sellised küsimused , et kuidas tuunida mootorit, pidureid,ülekandeid siis kasuta vana head asja mis alati annab ka vajaliku tulemuse "Otsing".
Kui otsingust väheks jääb siis loe läbi mõned lugejate/klubi liikmete teemad, sealt saad kõvasti targemaks !
Ja kui oled juba need protsetuurid läbi teinud ja tekib mõni põhjalikum küsimus mõne asja kohta siis küsi , aga enne proovi otsingut.
"Ja jaa kõik on korras!" Vist.
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Postitus Postitas joonaskala »

Vabandust,väiksem vend suutis minu kasutajaga siia juba teema teha,see selleks,aga mida viriseda..sõnastus oli tal küll kehv,aga arvatavasti said kõik inimesed aru mis osa ta süüteküünla juures mõtles..pigem öelge mis küünlad parimad on sellele pillile siis,mitte ei tasu kohe mölisema hakata et muuda sünnikuupäev õigeks.;)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Üldiselt pole jäärajaks selle masinaga mitte midagi erilist vaja teha - vahetad õlid ja ostad korralikud rehvid.
Sõiduoskus koos heade rehvidega annab jääl 85+ % tulemusest.

Vastuseks järgnevale küsimusele korralikest rehvidest:

Rehvimõõt:
Samarale sobivad kõige paremini minuarvates 175/65 R14 rehvid - parajalt laiad, piisavalt madalad, R14 valuvelgi lihtsam leida ka. (alternatiiv oleks 175/70 R13)

Rehvid ise: Kuna soovid sõita jääl on mõistlik valida naelrehvid, sõltuvalt rahakotist siis kas sellel aastal toodetud protid (vallai), Michelin x-ice, hakkapeliita 5+ jne.. võimalusel võiks terasnaelad sisse lasta liimida - jällegi pead jälgima, kas sinupoolt valitud tulevatel võistlustel on laela pikkuse, kaalu ja arvu piirang või mitte!

Autole võiks paigaldada korralikud gaasiamortisaatorid (jääle piisab ka tavalisest bilsu b4 seeriast)
Kindlasti peab kontrollima üle sildade seaded (tagasild kipub ka vähesõitnud masinatel olema väära seadega, korrigeerida jäädavalt raske) ja korrastama pidurid, et auto pidurdamisel ei kisuks.

Kui kõik eelnev tehtud ja raha üle, võib investeerida piiratud libisemisega differentsiaali.
Peaülekande võib paigaldada aeglasema(alternatiiviks on 1100/1300 mootorilt 4 käiguline käigukast peaülekandega 4,3 või 4,1 - ps osad 4k kastid on juba ülekandega 3,9!)
Kui raha ikka veel üle on, siis võib tellida mõne juba madalalt käiva nukkvõlli (1000-6000rpm), ja tõsta veidi surveastet.. Ma ei oska öelda, kas eestis keegi saab hakkama samara ajus kaartide ringi programmeerimisega, seega saab originaal aju seade tugevaks piirajaks..

Kergest hoorattast ja pöördemootorist jääl ilma piikideta tolku pole.
Pea meeles, et jääl on edu võti see, kui rehv minimaalselt tühja käib!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta