1. leht 1-st

2106T, Sysi, 1982

Postitatud: 01 Mär 2015 21:12
Postitas Sysi
Tere!
Teen siis oma väikest viisi projektist ka teema et jagada oma muresid ja kindlasti tahaks paljudes asjades nõu saada.
Igatahes masin on 2106. Sain selle tuttavalt vähese kehtiva raha eest esialgu eesmärgil aparaat lihtsalt lõplikult surnuks sõita. Kuna auto sattus minu kätte mingi lollaka veaga lendas sinna vahele kohe viimaseid hingetõmbeid teinud 1,6 mootor. Need hingetõmbed tegi see mootor tõesti selle sama kere peal. Tuli kerge seisak ja mootori remont, kus sai vahetatud väntvõll, saaled ja plokikaanest võeti 1mm maha. Toitma hakkas seda kasutaja olaaf poolt näpitud 09 karbuss. Umbes samal ajal sai meisterdatud ka uued õõtsad ette et keeramist natuke paremaks saada. Keerab nüüd palju, aga see on ka nende õõtsade aretuse ainuke pluss... Seega varsti tuleb uued ja paremad teha.
Väike stiilinäide:
Pilt
Igatahes mootor oli hea ja kõik oli tore niikaua kuni halva õli pärast uue kolksu sisse lõi ja pilli korraks suurest vihast põõsasse jätsin niikauaks kuni tekkis võimalus ühe kuuspaki eest omale 04 soetada. Kuna kere sellel aparaadil ei olnud sai mootor 06 peale tõstetud. Mootoriks on 1,5 ja see on seal vahel siiamaani. Minek oli talutav ja kannatas kergelt ka rehve puruks põletada. Lisa kilowattide saamiseks sai auto montana spray värviga matt punaseks tuisatud.
Aga mingi hetk jäi jõust ikka puudu ja sain omale Renault r5 karbussi, mille margiks peaks olema Solex 32DIS. See sai korralikult puhtaks pestud ja 09 karbussi rem. komplekti abil ka esmase hädavajaliku hoolduse. Turbo valisin bmw 525tds-i oma lihtsalt selle saadavuse pärast. Originaal bensupumba asemel on nüüd loomulikult elektriline pump ja sellele on juurde pandud kütuse rõhu regulaator. Cooler on pärit 5. seeria 3.0 diisli küljest. Ja segu jälgin Zeitronix wideband kit-iga.

Auto töötab, korra sõitis ja tõi ka naeratuse näole. Esialgu sõitis see auto 0,5 barise ülerõhuga, aga seda vale süütega ja natuke lahja seguga (13,x). Praeguseks on vaja külge visata uus bensu pump ja hirmus tung oleks süsteemi vastu, mis suudab detonatsiooni tuvastada. Kerge mõte käib ka vesi-meta pritse juures aga eks näis mis saab...:D
Igatahes mõni halb pilt ka selle pika ja kuiva jutu juurde:
Pilt
Pilt
Pilt

Igatahes, praegu olen ma kogu selle ürituse üle suhteliselt õnnelik ja kavatsen sealt välja võtta niipalju kui selle süsteemiga kannatab.
Kahjuks rohkem näitamist väärt pilte hetkel ei ole ja kindlasti jäi palju asju ka rääkimata...;)

Postitatud: 01 Mär 2015 21:18
Postitas Hulkur
Ohtlik värk.

Postitatud: 01 Mär 2015 21:33
Postitas kristjan92
Rõõm näha , et aina enam hakatakse kajastama Lada turbo mootoriga masinaid ning ka sinna juurde know-how'd :) ! Edu masinaga !

Postitatud: 03 Mär 2015 15:37
Postitas zerosix
Lõpuks ka avalikustasid oma plaanid. Kuidas stressi ajal mootor töötas? Segu rikastamisega saab karpa ilusti hakkama? Oleks vaja teada kui palju need renood tehasest rõhku toodavad, et sellest piirist väga üle ei lähe. Muidu tuleb lisa rikastussüsteeme jne juurde mõtlema hakata. Vesi metanooli pritse oleks juba kõrgem pilotaaž ;) Kas detot on kõrvaga kuulda? Endal ka deto probleemid ja täitsa salongi kuulda klõbinat. Edu edasiarendamisel!

Postitatud: 03 Mär 2015 17:59
Postitas Sysi
 
zerosix kirjutas:Lõpuks ka avalikustasid oma plaanid. Kuidas stressi ajal mootor töötas? Segu rikastamisega saab karpa ilusti hakkama? Oleks vaja teada kui palju need renood tehasest rõhku toodavad, et sellest piirist väga üle ei lähe. Muidu tuleb lisa rikastussüsteeme jne juurde mõtlema hakata. Vesi metanooli pritse oleks juba kõrgem pilotaaž ;) Kas detot on kõrvaga kuulda? Endal ka deto probleemid ja täitsa salongi kuulda klõbinat. Edu edasiarendamisel!
Mootor töötas stressi all uskumatult hästi, ei uskunudki alguses et asi nii lihtsalt ja nii puhtalt tööle hakkab. See karbuss peaks stockis kannatama 0,8 bar ülerõhku minu mälu järgi. Kui sellest rõhust puudu jääb, pidavat aitama ühe pisikese düüsi suuremaks puurumine. Nagu ma aru olen saanud siis segu rikastamine käib suhteliselt ülerõhuga mida peale antakse, aga muret teebki just see stabiilne segukella 13.x näit gaasipedaali läbi tulemüüri lüües, mis pole turbomootorile just kõige parem nagu ma olen aru saanud. Võimalus on proovida suuremat peadüüsi veel, äkki muutub midagi. Detonatsiooni tuppa ei ole veel kuulnud õnneks... Mingi aeg sai sigulli jagaja küljes olev vaakum klapp või mis iganes till seal küljes on vastupidi toimima pandud, ehk siis et ta rõhu all süüdet hilisemaks lükkaks. Kõik oli ilus ja kena niikaua kuni testimise käigus selle membraani puruks lasin. Kohekohe teen uue jälle. Igatahes asi on veel väga toores ja teha on veel palju, tahaks selle kompoti ideaalis vähemalt 1 barise rõhuga ohutult sõitma saada :P