21063, Liimilendur, 1987

21063, Liimilendur, 1987

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Liimilendur »

Tere kõigile jälle üle pika-pika aja. Vaatasin oma eelmist postitust ja võttis veidi muigama, samas tegi alandlikuks fakt, kuidas nädalasest lattroli aretusest on saanud kaks aastat. Käesoleva aasta algul võtsin end kokku ja nüüd on veel koera sabast vaja üle saada. Ei teagi kas kirjutan praegu oma rõõmu jagamise või viimase motivatsiooni kogumise eesmärgil. Igatahes lootus on, et lähiajal saab masin valmis kujul, mis võimaldab kõvakattega tee peal sõitu.
Täna pikalt ei hakka heietama, kui asi lõpuks tehtud ja pingelanguse ekstaas käes, laon leheküljed ja pildid letti, aga praegu kokkuvõtlikult niipalju:
Viimased aastad on Lada olnud osalt nagu stressimaandur, samas suurestki stressi allikas. Väike vabal ajal valitud nokitsemine toob hingerahu, samas suur kivi kaelas masina valmimisega seoses ei kao kuhugi. Eelmise aasta lõpul otsustasin, et see lõpetamata asi on vaja ära lõpetada. Lõpuks. Teha oli vaja mingeid nõmedaid pisiasju, mis töörõõmu ei paku, aga tehtud need pidid saama. Tegin nimekirja, kus prognoositud ajakulu iga ülesandega seoses ja planeerisin ridade ajakulde summa järgi õhtused tööd. Kui rida valma (ilma mööndusteta, nii, et enam seda näppima ei pea), sai lõpuks rea roheliseks teha. Esialgne nimekiri oli prognoositud 63 tundi töid, millest sai reaalselt ca 140 tundi. Lisandus veel umbes 50 tundi ettenägematuid töid. Osa nimekirjast siin:
Pilt
Raske oli. Väga raske. Nagu väga raske. Nii raske, et pärast selle projekti valmis saamist teen fabritseerimisest mõneks (pikaks) ajaks pausi. Nimekirja tööde elimineerimise käigus väljus suust palju eesti-, inglis- ja venekeelseid sõnu, mis televiisoris tavaliselt üle piiksutatakse. Samas iga järgmine roheline rida andis väikse kaifi. Nii ta läks, umbes 3-4 kuud pea iga õhtu paar-kolm tundi hambad ristis nokitsemist ja just siis, kui tundus, et finiš on käega katsuda, tuli mingi uus jobennõi error, mis tähendas varasemalt maha kriipsutatud asjade üle tegemist. (Näiteks täna ehitasin rooli kinnitust 2 tundi ümber, et piduritule andur lõpuks tööle saada. Õhtuks selgus, et kundepoolne piduritule pirnipesa on õhtal ja homne päev ilmselt sellega sisustatud :) )
Igatahes asi on praegu niikaugel, et arvutis on ARK-i jaoks ümberehituse teostusdokumentatsiooni fail 95% valmis (ootab viimaseid pilte puhtaks pestud detailidest), autol on vaja paika panna veel mõned pagassi polstrid ja juuni teises pooles on lepitud Metrosert autot üle kaaluma. Arkis esimese katsega asja arvele saada ei eelda, seega reaalne lootus on sügisel maanteekilomeetreid mõõtma hakata.
Kõige suurem õppetund selle projekti juures on minu jaoks olnud see, et projektiauto peab olema ja jääma vaba aja mõnusa veetmise väljundiks. Antud projektis mingi hetk see fiiling kadus ära ja see on päris vastik tunne. Muidugi ise olen süüdi, et valisin ise sellise tee, kus kõik peab korraga 100% valmis olema arkis ette näitamiseks, mitte järk-järgult nokitsedes ja omale aretades, nagu loomulik oleks. Õnneks nimekirja tulpade tasapisi roheliseks tegemine tõi vähemalt osaliselt rõõmu tagasi. Kuidas see oli - et kui tervet ei jõua, tee pool. Nii on. Jaksu!
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Liimilendur »

Mai lõpus andsin ümberehituse registreerimise avalduse mustandi sisse. Kolmapäeval sain hr. Hansov'ilt tagasiside.
Pilt
Positiivsem, kui eeldasin, aga ideaalis tahaks rooli teema ka korraga ära lahendada. Eesti edasimüüja sõnul serte ei ole, ei Sparco, OMP, ega RRS jaoks. Igaks juhuks saatsin otse RRS rahvusvahelisele meilile ka kirja, tagasiside ootel...
Pilt
Ei oota sealt tulemust. Kui kellelgi serdiga Lada sportrooli pakkuda, olen suur kõrv. Kellel veel häid ideid sama RRS rooli peale panustada, olen veel suurem kõrv.
Kes huvitatud, siis avalduse ja täitedoki fail siin:
https://www.dropbox.com/s/nuyzpx7n2sobk ... asice?dl=0

Kuidas kõige lihtsam on tekstisiseseid pilte uploadida foorumisse? Aastad tagasi avastasin upload.ee, siiani kasutan antud foorumis, aga hetkel ajab selle lahenduse keerukus veits kettasse juba... :D
w
wolf
Foorumi kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 03 Veebr 2017 22:23
Asukoht: Hüüru
Autod: 01/013/074/e46/w447

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas wolf »

Raid toodab ladale roole mis on ark-le sobiva paberiga.Minul nõuti kaalumisakti jaoks täis paagiga autot,kaalumas käisin metrosertis mustamäel.120.- ja paber käes.
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Liimilendur »

Väike infopaus jälle sisse jäänud, panen kiire kokkuvõtte vahepeal toimunust ja mõned pildid ka.
Juuli keskel õnnestus mingi ime läbi see leiutis legaalseks saada, protsess kulges üsna valutult. Rooli osas saigi lahenduseks Raid 3 toode, mida eksportvariantidel kasutati. Tänud sõbrale, kes vajalikku rooliratast kasutada andis! Metrosert käis kodus kaalumas ja kõik OK, Arkis sai samuti kiirelt ja lihtsalt hakkama, kuna Hr. Hansov oli omalt poolt juba avalduse ja täitedoki alusel vajalikud linnukesed ARK andmebaasi õigetesse kohtadesse teinud.
Sobiva rooli ja selle sertifikaatide välja otsimine oli vast kõige keerulisem, nõudis üsna palju detektiivitööd ja google translate'i keeles itaalia-inglise-eesti. Kellel huvi, laadige alla, hoidke alles, ilmselt mingi aeg kustutan ära siit need:
https://www.dropbox.com/s/ub674ncukzvj8 ... t.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/c6ddbylbo8241 ... 5.pdf?dl=0
Pärast siksi legaliseerimist oli uskumatult mõnus sellega kilomeetreid kulgedes koduvalla kaaskodanikke kruusateede kahtlase kasutamise kombel kimbutada. Lattrooliga kerge ja täpne juhitavus ja mootoril jõudu selle kere jaoks täpselt parasjagu, oleks rohkem, oleks hirmus. Nii et otseloomulikult on vaja mootorile turbo lisada, millega viimased kuud vahelduva eduga toimetanud olen. N/A mootori kompressiooni juures rõhku väga peale keerata ei saa, aga 0,3 bar, peaks kW numbri rattast kolmekohaliseks saama, okei, tegelt võiks siis juba piiripealne 0,5 bar olla, nii et ilmselt seadistan wastegate 0,8 peale :D Uuel kevadel ehk saab esimese proovitiiru teha, praegu õnnestus selline rütm sisse saada, kus vahelduva eduga nokitsemine vastukarva ei ole, aga samas väga miskit tehtud ka ei saa :D
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Liimilendur »

Yes officer, it's stock:
https://youtu.be/gyLs1OaxaFI
Turbo teoreetilise toimivuse test (bov ei plaaninud panna, sest sutututu. Siiski vist on vaja, kuna siiber kinni rõhk läheb jube suureks)
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas zajetz »

Pane siis bypass. Mul selline bov millele saab vooliku otsa panna ja suunata õhufiltri kopsikusse ning siis 0 häält. Muidu ilma voolikuta siutsub hästi.
Kasutaja avatar
juss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 171
Liitunud: 07 Jaan 2008 19:14
Asukoht: põlva
Autod: 2106/2101/2X21011/VTR1000(streetfighter)

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas juss »

Pane ikka aktuaatori klapp ka turbo külge, siis elu muutub kohe.
Kui aus olla pole ise kunagi vaadanud mis rõhk on teiselpool gaasisiibrit (turbo poole peal).
Tehasest autosi kui palju millel ei bypassi ega bov-d, minu arust on väga lahe sutututu. Sutututu häält saab mõjutada/muuta õhufiltri ning toru valikuga turbo ja filtri vahele.
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas zajetz »

See Sutututu ei mõju turbole väga hästi. Eks heli nõuab ohvreid.
Kasutaja avatar
juss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 171
Liitunud: 07 Jaan 2008 19:14
Asukoht: põlva
Autod: 2106/2101/2X21011/VTR1000(streetfighter)

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas juss »

zajetz kirjutas: 14 Mär 2023 19:36 See Sutututu ei mõju turbole väga hästi. Eks heli nõuab ohvreid.
Eks see ole vaidlemise koht, kui see juhtub kiirendamise ajal/gaasisiiber avatud siis olen 100% nõus aga kui gaasisiiber on kinni ja turbo võll juba nagunii aeglustub siis on vaidlemise koht juba.
Heaks näitseks on CA18DET, manuaal kastiga kasutati bypassi aga automaat kastiga ei olnud midagi, kas ta ka sutututu häält tegi, ei tea.
Tänapäeval kus diislitel on rõhud ja võllikiirused üles läinud on see üsna tavaline nähe, tõsi küll enamjaolt ei kuule aga nähtus on olemas.
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Liimilendur »

Viimases postituses väljendasin ennast halvasti, täpsustan: bov ei plaaninud panna, et saada sutututu häält. Niipalju, kui püha youtube on õpetanud, tundub, et bov delete-ga siibri sulgemisel turbo ja siibri vahelises torus rõhk tõuseb ja õhk põgeneb tagasi läbi turbo mitu korda, kuni turbo rootori kiirus kukub tarbimise õhukulu peale, iga põgenemine on üks "tu". Kui on bov, tekib ülerõhu väljutamisel üksainus "tsiiiuuu" vms. Kunagi Saabil tegin ka bov väljundi pimedaks, päris lahe oli siis Tartus katusega parklates parklast lahkudes teisi autodesse naasevaid poodlejaid ehmatada 😄. Turbole see kindlasti head ei tee. Aga kuna kogu see auto projekt on üks eksperimentaalinseneeriaampluaaplaan, siis olen uue turbo juba kuludesse kirjutanud. Juhul kui tehase õhugeja põgenevast õhust aru ei saa, pean vist ikkagi bov suunama lugeja ja turbo vahele lõdvikusse. Toimivuse testiga selgus ka see, et olemasolevaid lõdvikuid isetehtud torudega õhutihedalt klapitada on pea võimatu. Tellisin Slovakkia leheküljelt races-shop vajaliku diameetriga ahenevad silikoonpõlved/üleminekud, mis peaks jõudma mai keskel. Siis peaks saama korraliku testi teha. Hetkel on N/A kollektor peal, et saaks pühapäevasõite teha. Eelmine nädalavahetus keevitasin turvakaare ümber (veidi kaldu ja 15 cm tahapoole), kuna jätsin algselt istmele liiga vähe ruumi. Astusin sellesse ämbrisse eri projekte arvestades juba teist korda. Julgen soovitada, et ennem kaare tegemist kindlasti istumisasend koos tulevikus kasutatava istmega paika panna. Gaasipedaali painutasin, et pedaali käigu lõpp oleks vastu tulemüüri, mitte kastitunnelit ja siduri regullisin madalamale. Nüüd on sõiduasend täitsa talutav ja peale 50km läbimist autost väljudes saab lonkamise asemel kõndida. Ainult piduriga on mingi jama.
Palun nõu. Piduri peasilinder uus. Õhutatud miljon korda (nii pumbates, kui vaakumiga). Pidur haukab järsku alles poole käigu pealt ja ennem hakkavad justkui tagumised võtma. Ise kahtlustan kas esimesi voolikuid, mis paisuvad, või peasilindri defektiga mansetti. Kas peaks pedaal algusest peale võtma ja surve olema kindel/ühtlane/arusaadav? Olen juba kaalunud armeeritud voolikuid ja teise automargi peasilindrit. Aga kui saab Lada oma korralikult toimima, jääks ikka selle juurde.
Edu!
Viimati muutis Liimilendur, 30 Apr 2023 09:46, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
juss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 171
Liitunud: 07 Jaan 2008 19:14
Asukoht: põlva
Autod: 2106/2101/2X21011/VTR1000(streetfighter)

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas juss »

Liimilendur kirjutas: 29 Apr 2023 23:55 Juhul kui tehase õhugeja põgenevast õhust aru ei saa...
Õhulugeja pead viima turbost võimalikult kaugele, kasvõi teisele poole mootorit, peaasi et tagasi liikuv õhk enam lugejani ei jõua.
Sutututu ajal probleemi nagunii pole, pigem on probleem kui mootor hakkab tühikäigule langema (kui õhulugeja on kasutusel tühikäigul)
Lugeja tööd saad jälgida multimeetriga, õhulugeja volt peab liikuma ilusti üles -alla mitte tegema mingeid imelikke hüppeid vahepeal.
Aga sellega tegele siis kui see probleem alles ilmneb.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: 21063, Liimilendur, 1987

Postitus Postitas Jass »

Liimilendur kirjutas: 29 Apr 2023 23:55 Ainult piduriga on mingi jama.
Palun nõu. Piduri peasilinder uus. Õhutatud miljon korda (nii pumbates, kui vaakumiga). Pidur haukab järsku alles poole käigu pealt ja ennem hakkavad justkui tagumised võtma. Ise kahtlustan kas esimesi voolikuid, mis paisuvad, või peasilindri defektiga mansetti. Kas peaks pedaal algusest peale võtma ja surve olema kindel/ühtlane/arusaadav?
Esimesed pidurid peaks toimima esimestena.

1. Esimesed pidurisilindrid/kolvid on oksüdeerunud ja kolbide liikumine on raskendatud.
2. Peasilindris mingi probleem (esipiduri mansett jne.).
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Vasta