1. leht 5-st

21053, Qunts, 1984

Postitatud: 28 Aug 2014 23:30
Postitas Qunts
Proovin ka teha siia siis oma autost teema.
Auto on siis aastast 1984 ja tehase poolt kannab märgiistust vaz 21053 ja enamus auto originaalsusest on säilinud.
Mootoriks oli algupäraselt 1500 mootor.
Proovin siin auto ajalugu kajastada seni kuni seda mäletan ja tean mida tehtud on.
Aastal 1984 ostis selle auto togliatist minu isa (maksis toona 6400 rubla ja 6 pudelit Vanatallinat) ja sõitis sellega kuni aastani 1991 kui andis selle minu vanemale vennale kes kulges sellega aastani 1994 kui soetas omale välismaise auto.
Siis jäi see lihtsalt seisma ja kuna mina olin toona 19 aastane noor poisike kes näitas ülesse huvi tehnika spordi vastu siis otsustas vanem vend, et see auto on vaja edasi pärandada ja nii sattuski see auto minu kätte :D

Ühesõnaga sain 1994 auto omanikuks ja sellest ajast peale on seda autot edasi arendatud :D
Kuna noore huljaspeana ei olnud autol piisavalt väänet :puzzled siis tollel ajal aitas mind vend kes töötas katsetehases Pioneer automaat pinkide seadistajana ja samas oli selle tehase direktor juhuslikult minu onu.
Ja juhuslikult valiti mind noorsportlaseks tehases ja alustati selle originaal mootorile lisa jõu modifitseerimist :D
Auto sai toona uue hingamise:
Tehti midagi plokikaanega, uus väljalase otsast lõppuni roostevaba, midagi plokkiga ja loomulikult vormel Estonia 4 sisselaske.
Aastatel 1995 - 1997 osalesin ka rahvarallides, aga kahjuks edutult :mad: Olini noor ja roheline ja tänu sellele sai kere ka korduvalt kannatada. (kerel vahetatud esimene vasak lanzeron, parempoolsed mõlemad uksed, küljekarp ja tänapäevases mõistes B piilar kuni põhjani.
Ja siis tekkis jälle suur paus kui olin aru saanud, et pean arenema :P mitte tühja tallama :D

Postitatud: 29 Aug 2014 00:00
Postitas Qunts
Auto siis seisis mustamäe maa aluses garaazis, väga pimedas ja väga üksinda kuni aastani 2010 kui otsustasin garaazi maha müüa.
Peale pikka müümist leidus ostja ja nii ma ta oma moodsa auto sappa võtsin (proovin ka pildi panna) :D
Ja nii siis algas jälle selle auto uus katsumuste rada.
Sai natuke teda siis jälle puttitatud, kuna vahepeal oli kaduma läinud jagaja ja karburaatorite rivi.
Otsisin siis välja riiulist uue karbussi markeeringuga 21073 ja panin peale ja veel ühe uue jagaja.
ja sõit läks sõber Hannese juurde kes keeras asjad sünkrooni :D
Muidugi vahetasin peale selle veel väga palju osi ja kindlasti õlid ja muud ollused :D
2011 aastal siis võtsin, peale mitmeid aastaid jälle osa rahva spordi üritustest nimega jääraja rallid, kus alguses polnud küll tulemusi aga nendest järgmistes postitustes :D

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Mõni pilt peale seda kui tõin auto ära 2010 aastal garaazist.

Postitatud: 29 Aug 2014 00:24
Postitas Qunts
Panen ka mõned pildid ajast kust ei olnud õnne olla poodiumil :(

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Samas võistlesin !,7 lada autodega ja ZAZ autodega aga olin väga konkurentsi võimeline oma 1,5 mootoriga mis oli saanud oma viimase uuenduse aastal 1996 :D
See oli muidugi räige vabandus :D

Postitatud: 29 Aug 2014 00:44
Postitas Qunts
Siis saabus päev millal olin stardis ja tuli ka esimene poodiumi koht :D ( kahjuks II aga see ei jäänud viimaseks)
See oli minu jaoks kõige olulisem ja inniustas mind jätkama selle autoga :D

Pilt
Pilt

Ja samas investeerisin oluliselt garaazi sisutusesse :D

Pilt
Pilt

Ja siis saabus aasta 2012 kui osalesin mingil lada üritusel ja sõidutasin mingeid kodanike ja auto veepump otsustas keset kiiruskatset molekulideks laguneda ja tungida läbi õhufiltri mootori sisse :(
Peale mida oli kahjustatud mootori plokk ja ühesõnaga kogu mootor hävinenud, kuna hetkega läks keema ja keeras kõveraks ka kaane. ( Korjasin neid pusrunenud veepumba juppe ka karteri põhjast kokku kui asusin defekteerima mootorit.
Panen paar pilti ka sellest üritusest.

Pilt

Postitatud: 29 Aug 2014 00:52
Postitas Qunts
Olin väga löödud ja siis otsustasin, et nüüd teen teistele ÄRA :D
Olin kaval ja ostsin 2121 originaal mootori :D
Ladusin asju ümber mis sobisid aga ega seal midagi laduda ei olnudki :D vahetasin karteri põhja, õlipumba ja veel ninninänni ja siis mõtlesin, et olen jälle tegija ja lähen rajale :D KRT. no ei olnud enam jõudu :D
No muidugi oli 2013 aasta parim koht 12 :D Krt. ei ole mõttet mütsiga lööma minna kui teistel on kõik viimaseni ära lakkutud :D Paar pilti mälestamiseks neid õnnetuid kaotusi :)

Pilt
Pilt
Pilt

Õnneks ei olnud see aasta seda talve ja nii saigi jälle oma sõber garaazi surutud ja algas jälle kõik uuesti :D

Postitatud: 29 Aug 2014 01:03
Postitas Qunts
Kõik algas taas uuesti ja kutsusin vanema venna appi ja samas tahan öelda tänusõnad Olafile ja Dr. Tuhale, kes on mind natuke valgustanud tänaste uuemate teadmistega :D
Panen pildi kui auto jõudis garaazi.
Siis kui auto loobus oma osadest ja mõned pildid ka mootorist.
NB. Kõik osad mida külge kruvin on uued :D.

Pilt
Pilt

Osadest ka mõni pilt mis vahepeal muutusid suuremaks :D

Pilt

Postitatud: 29 Aug 2014 01:25
Postitas Qunts
Vänt 21213 Jube raske, ei tea kas mootor veabki ära :D
Pilt
Mootori plokk puuritud ja värvitud aga kes seda teab kui suureks ???
Pilt
Ka kolvid leidsid omale koha mootoris aga kui suured ???
Pilt
Pilt
Sai siis vähe klappe reguleeritud ennem esimest käivitust mis toimub küll heal juhul tõsi alles kuu ajapärast.
Pilt
Ja nii näeb mootor välja ennem sellenädala vahetust kui jälle maale saan :D
Pilt

Proovin järgmiste uuendustega ja ajalooga teid kursis hoida !!!
Aga kui kellegil midagi öelda, või teema ei sobi siia siis kustutage see ära.

Postitatud: 29 Aug 2014 11:11
Postitas VäikeMägilane
Ei miks peaks kustutama, selleks see teema siin ongi.
Ainus mis teha tuleks on liikmeks astuda))

Kuda see Togliattist toomine teil täpsemalt välja nägi, pajata siia ehituse vahele, kui mahti on.

Tõotab kena projekt tulla, edu!

Postitatud: 03 Sept 2014 21:30
Postitas Qunts
 
VäikeMägilane kirjutas:Ei miks peaks kustutama, selleks see teema siin ongi.
Ainus mis teha tuleks on liikmeks astuda))

Kuda see Togliattist toomine teil täpsemalt välja nägi, pajata siia ehituse vahele, kui mahti on.

Tõotab kena projekt tulla, edu!
Selle ajakohaseid fotosid pole ja kahjuks ka esimene omanik (isa) on lahkunud ja ei saa enam komenteerida.

Postitatud: 03 Sept 2014 21:39
Postitas Qunts
Sai siis jälle natuke autoga tegeletud ja mootor nüüd koos ja ootab oma kohale asetamist aga sellega seoses tuleb kõvasti vaeva näha ka kapotialusega :D
Mootoril plaanin veel värvida mõned rihmarattad, et silma ei riivaks :D
Panen ka mõned pildid sellest nädalavahetusest, et oleksite asjaga kursis :o

Pilt

Pilt

Pilt

Samas kui kellegil on pakkuda Piduri/siduri vedeliku uut anumat ja ka uut 2105 roolikarpi võib pakkuda U2U
Kohe äkki ei suuda soetada (raha lihtsalt hakkab lõppema) aga olen vähemalt huvitatud ja pakkumistele oodatud :o

Postitatud: 03 Sept 2014 21:44
Postitas Qunts
See nädalabahetus lammutan algosadeks esisilla (väga paljud osad tulevad uued) ja viin hea tuttava juurde welding.ee keevitusse ja sealt edasi liivaprits ning lõppuks värvimine aga eks hoian teid asjaga kursis :lol

Postitatud: 10 Sept 2014 19:57
Postitas Qunts
Nädalavahetusel sai siis jälle kõvasti nühitud esiosa puhtaks ja KRT kes sinna kunagi pahtlit määris.
Paremal tiival oli nii umbes 5kg pahtlit, et oleks tiiva ennem sirgeks teinud ja siis pahtel aga ei :mad:
Kõigest 5 tundi nühkisin terasharjaga aga puhtaks sain.

Pilt

õhtul käed surisesid aga järgmine päev oli poole hullem! Ei julgenud kusele ka minna, et see kätte värin võib veel lahti nühkida :D Kuidas pärast räägin tutavatele, et auto nühkis lahti :D

Lisaks veel lammutasin molekulideks esisilla ja lasin mõningad muudatused teha velding.ee-s ja siis suundusin liivapitsi, peale mida läksid asjad värvimisse kust pidin nad täna kätte saama aga :mad: värv oli muidugi vale ja lubasid reedeks vea paranda. Loodan ka siis mõne pildi lisada silla juppidest.
Aga see nädalavahetus proovin esiotsa ära kruntida juhul kui jälle mingi takistus ei sega.

Postitatud: 10 Sept 2014 21:02
Postitas Qunts
Panen siia enda jaoks, et oskaksin pilti lisada: [img]copy%20pildi%20file[/img] NB. ilma tühikuteta.

Postitatud: 12 Sept 2014 09:46
Postitas Qunts
Nüüd siis sillajuppid käes :D Lisaks tuleb leida veel see aeg, et kõik asjad tehtud saaks.

Pilt
Pilt

Postitatud: 16 Sept 2014 22:51
Postitas Qunts
Sai siis nädalavahetusel jälle auto kallal väheke nokitsetud ja laiendeid külge proovitud.
Ei ole nende laientite kvaliteet kõnelemist väärt (mõni nurk liiast lühike jne). Aga peale pikka pusimist ja juurde kleepimist sain nad enamvähem rahuldavalt sobima.

Pilt

Lisaks kruntisin kogu esiotsa ära ja nüüd kui aega saab tuleb värvi kord :P

Pilt

Eks proovin jälle uuendustega kursis hoida.

Postitatud: 21 Sept 2014 22:02
Postitas Qunts
Sai see nädal siis natuke jälle tehtud :D
Kõigepealt värvitud nina väljast ja seest ning järgmiseks värvisin laiendid.
Siis paigaldasin sillatala ja sillal mõningad juppid (vedrud valmivad luudetavasti järgmiseks nädalaks).
Ning päevalõppuks sai ka laiendid külge poogitud.
Eks pildid räägivad enda eest mis jälle tehtud sai.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 21 Sept 2014 22:37
Postitas RLV
Oleks võinud sillatala kinnitused ja lansekad ka üle käia.
Või mis radu auto sõitma hakkab ka?

Postitatud: 21 Sept 2014 22:42
Postitas Qunts
 
RLV kirjutas:Oleks võinud sillatala kinnitused ja lansekad ka üle käia.
Või mis radu auto sõitma hakkab ka?
Auto hakkab sõitma tänaval ja heal juhul jäärada aga kunagi ei tea mis pähelööb :D
Lansekad on kunagi vahetatud ja need on kuidagi eriti üle keevitatud.
Aga mida mõtled sillatala kinnituste all ?

Postitatud: 21 Sept 2014 23:35
Postitas zerosix
Jutu jätkuks küsin ka: Kas reg nukaratta poltide pingutamisel need kummaliselt venima ei jäänud? Ratas tuli 5.8 poltidega? ja peale igat tiiru sai veelkord peale keerata polte. Tuttav soovitas kohe need välja vahetada ja peale katseid need korralikult ära pingutada, ma seda ka tegin.

Postitatud: 22 Sept 2014 08:52
Postitas Qunts
 
zerosix kirjutas:Jutu jätkuks küsin ka: Kas reg nukaratta poltide pingutamisel need kummaliselt venima ei jäänud? Ratas tuli 5.8 poltidega? ja peale igat tiiru sai veelkord peale keerata polte. Tuttav soovitas kohe need välja vahetada ja peale katseid need korralikult ära pingutada, ma seda ka tegin.
Kuna tegemist malm nukkarataga, siis ega seal erilisi jõude vaja rakendada pingutusel pole ju vaja.
Malm paisub vähe teistmoodi ja kui panna tugevamad poldid võib tekkida oht, et polt läheb pooleks..
Või olen mina valesti aru saanu???
Targemad võiks komenteerida !