1. leht 4-st

Nova 2104 1.7i 1996 Botzor

Postitatud: 08 Sept 2013 13:35
Postitas botzor
KÕIGEPEALT 01
04 jutt hakkab järgmisel lehel!

Tegemist siis 1984 aastal tehasest väljunud masinaga, tundub, et tegu on ekspordiga, sest sees oli pruun nahksisu, esimesed peatoed olid kuidagi väga jurakad ning kapoti all on mingisugused huvitavad pirkad. Tegu siis teise eksport masinaga minukäes. Samas kast on neljane, ning kasti koda on nagu ikka neljasele kohane, keegi puutunud ei ole seal midagi.
Mootoriks on pisike 1.2, mis liigub uskumatult hästi, kuid samas tahab veidike hoolt. Nimelt sain eile 1.7 Niva nukkvõlli kätte, autojuures ootab oma aega ka uus kett(+ tald ja leevendi)(Tänud Joonaskala'le) Vahetanud olen mina tal esimesed piduri torud ja voolikud + õli muidugi süsteemis. Tagumise differnetsiaali õli, mootori õli + filtrid. Eelmine omanik on küünlad, jagajakaane + juhtmed ära vahetanud, ning hetkel matsu pill igast asendist.

Kere:
Läbivat roostet leiab varuratta koopast/kohast v pesast vms veidike, juhi uksel pisike jupp ning bensiini paagi poolsel rattakoopas ka 1x1 cm. Põhi väga heas korras.

Salong:
e36 kupee esiistmed, lada sport rool, orignaal armatuur, ülejäänd tühi ning käigukangiks on üks huvitav vidin.. Sellest pilti kunagi hiljem.


Veljevaruks on kas: tagumised 05 laiad ja esimesed 06 originaalid, või volkari 14" koos kolekilpidega. Tulevad uued/või kasutatud korralikud talverehvid nendele.
Pilt


Plaanideks on hakata sõitma jäärada, vahetada vedrud kõik ning niva amordid...lisaks eelnevatele töödele..

Välimus on nagu ta on hetkel, kevadel sai lihtsalt lolli peaga vedrud kõik lõigatud ning kapott rooste ajatud.. , auto oli vist maast tol hetkel c.a 7-8 cm, nüüd ootan kunas teised vedrud alla saab. Esimesed tiiva servad ära lõigatud, stangesid ei ole, roostet siin-seal natuke.

Pilt


Kevadel, siis kui sain..
Pilt

Esimene madaldus
Pilt

Ja nüüd paar päeva vana pilt.(G2 plekkvelgedega)
Pilt

Auto on seisnud viimased kolm-kolmpool kuud, kuid käis matsust.

Hetke plaan on see auto jätta endale, hea välja elada vms.

Üritan nüüd lähiajal keti ära vahetada koos nukaga, siis saab ka paremaid pilte.

Teema tegin selleks, et oleks hea vaadata mis tehtud ja mis paremini teha. Siit foorumist olen palju uut ja huvitavat õppinud.


Järgmise uuenduseni, terv.

Postitatud: 08 Sept 2013 19:27
Postitas botzor
Niva nukk peal, liigub natuke isegi paremini, tundus, et väänet tuli madalamalt juurde. Kett on aga siiski täiesti läbi, tühikäigul on väga hull klõbin/klobin/kolin järgi, natuke gaasi anda, kaob ära.

Postitatud: 11 Sept 2013 07:31
Postitas botzor
Igatahes, nukk ja kett vahetatud(koos talla ja leevendiga) ning käib palju paremini.nüüd veel sumpa korralikult alla pannna ja süüde paika, siis peaks tehniline pool OK olema. Võib 13 ja 14 tolli talvekaid pakkuda.

Postitatud: 26 Sept 2013 23:21
Postitas botzor
Karpa ja jagaja vahel nüüd ka vaakumvoolik, sõitnud temaga väga ei olegi. Peale pikka jebimist sai ka esimesed vedrud originaalid pandud, palju kõrgemaks tõusis jälle.
Naljaga pooleks sai ka kapott kivikaitsega üle lastud, jäi parem kui ma arvasin, üritan ka 14" plekid alla saada, siis saab ka pilti. Järgmiseks üritan tagaluugi kerega ühte värvi saada, või vähemalt midagi selle sarnast, klapid ära regullida, mootori padjad ära vahetada(niva), ja siis peab hakkama mõtlema ikkagi rehvidele ning amortidele, sest need originaalid ei kõlba karu pe**e ka mitte. :)

Postitatud: 02 Okt 2013 19:43
Postitas botzor
14 plekid tõin kodust ära, need hetkel ootavad, nimelt väike plaan need laiaks keevitada, klapid regullitud ja nipet näpet veel tehtud(a'la mingid voolikud lisatud jne). Järgmisena plaan aru saada, miks kunde poolne taguots ennast maale lähemal hoiab, kui juhipool(arvatavasti amort), sisse kivikaitse, passat b4 rulliga turvavööd ja vastused, ning lisatuled ette hankida.

Aa, tühikäigu otsisin ülesse, kuid se 05 karpa pole ikka õige asi ja süüde sai ka paika pandud, niva(21213 1.7i) vs tava nukaga on ikka vahe sees.

Lubatud pildid

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 06 Okt 2013 11:56
Postitas botzor
Tehnilise poole pealt vaja 1 rooliots ära vahetada veel, loks on sees. 4.44 diffri sain täna ja üritan nüüd vana alt ära kakkuda ja vaadata, mis karul kõhus.

Vanaonu pakkus oma 04 ka mulle, soome eksport 1.7i, lähiajal tuleb see ka ära tuua ja vaadata, kas saab hakata korraliku mootorit ehitama, või mis iganes.

Postitatud: 06 Okt 2013 14:20
Postitas andre.palang
Mis plaanid selle autoga üldse?? Tundub, et hetkel on tegu illegaaliga?? Plaanis auto tänavale tuua??:)

Postitatud: 06 Okt 2013 18:39
Postitas exideN
Olid ajad oli Lada :D , Aga jõudu on küll ja veel jääpeale ! http://www.youtube.com/watch?v=vlpS-ggTHq8
Edu sulle edaspidiseks .

Postitatud: 06 Okt 2013 20:44
Postitas botzor
Jäärada ikka jah ja mingised kohalikud sprindid ka, kuhu illegaalid pääsevad. Iseenesest on dokid olemas, aga ilmselgelt ei saa üv'd läbitud:
ilma stangedeta
ilma põhjamattideta
ilma esitiiva nurkadeta
ilma käsipiduri kangi nuputa
Otseläbi summutajaga
Ja selle rooliga, nii et siiski ei ole plaanis seda tänavalegaalseks teha.

04 toon juppideks kõrvale, maksab vähem kui se siks maksis(argo teab küll :D) ja sealt võtan mootori alustuseks. 5. kasti ja sillad jätan varuks + siis muud mudru, a'la radikad jne jne jne.

Postitatud: 08 Okt 2013 21:30
Postitas botzor
Tänasest siis selline, punased laiad veljed ka hetkel all, homme viskan pemmi istmed välja, puhastan põhja korralikult ära, ja mitu kihti kivikaitset peale ja hetkel jääb nii. Nv üritan passati turvavööd, difri ja Toyota Supra istme ka sisse sebida. Pisike võimalus on, et saan ka talvekad kätte ja siis jääb üle veel velgedega tegeleda.

Pilt

PS värv sai kahe erineva tootja oma kokku segatud ja eeltööd ka ei viitsinud, teha, sest vana värv oli mingi plastiliini sarnane, nitrolahusti ei võtnud, liivapaberist rääkimata. Ei ajanudki täpselt seda tooni taga, põhiline oli, et oleks sinine, mitte roosa. :D


Läigib küll, mis? :D

Postitatud: 10 Okt 2013 22:46
Postitas botzor
Täna sai üks tutikas blokikaas toodud, peal 21011, siit ka küsimus, et kas sellel on nüüd suurem põlemiskamber ja minu 1.2 kokku ei sobi? Nimelt plaan on sellelt 1mm maha freesida ning uute juppidega kokku panna.

Tagaamordid vahetasin ära, kuid 1 pool ikka lääpas, arvatavasti on vedru pealt see kummi puffer/muhv vms puudu, jäi täna vaatamata.

Ning põhi asi, millega sai täna tegeletud:

Pilt

Korralikud kinnitused(2mm rauad sai pleki peale keevitatud, ning sealt 12mm augud läbi puuritud, ning nii nad hetkel on.
Prooviks küljes, arvatavasti jääb ka nii.

PS: Ega kellelgi mõnda ümmargust (nt võrri, 01) nikkel peeglit ei ole?

Postitatud: 12 Okt 2013 14:10
Postitas botzor
Müüa :(

Postitatud: 21 Okt 2013 21:41
Postitas botzor
esiamordid vahetan homme ära, mootoripadjad(niva) vedelevad kapoti vahel ei viitsi ära vahetada tungiga ja homme vast saab ka mootori lakke tõmmata, siis ära vahetada hoopis. 1 õõtsale peab uue poldi keevitama, polt läks lihtsalt lahti keeramisel pooleks, täiesti lamp.. Ja homme saab äkki sisu ka ära värvida, vnoh, siiski homme krundin alles.

veljed tegin valmis, laiaks ei saanudki, sest gaasiballooni kraani ei saa lahti, peksta ei julge ja tulega loomulikult kallale ei lähe.

Järgmisena vahetan rooliotsa ja śarniiri ära, sest mõlemal kaitsekummid katki ja kui nüüd meenutada, siis rooliots algul ei kobisenud ka, nüüd teeb häält...

Ilge sõiduisu on, pole seekuu kordagi käivitanud isegi.:o

Nv käisin vanaonu juures 04 ka vaatamas, kirjutasin probleemi ka foorumisse, kuid sellegipoolest saan ta vägahea hinnaga(21044 1.7i Export 5kastiga ja aeglase diffriga:P)

Pilt

Rehvideks tulevad arvatavasti kas vähekasutatud conti'd(ice contact) või on veel valikus Hankook Winter I'pike, hind on enamvähem samasse klassi, ei oska otsustada. Ühed ütlevad, et contid igaljuhul, aga uut ei jõua ja kes seda teab mis se kasutatud rehv teeb jne.

Postitatud: 26 Okt 2013 11:43
Postitas botzor
Ilukilbid (originaalid) värvisin ka mustaks, sisu sai siis ära värvitud ja niva mootoripadjad ka paigaldatud.

Järgmisena peaks juhiukselt rooste ära kaotama, turvavööd(pole siiamaani pannud...) paigaldama, kässari kangi normaalsesse kohta viima, korralikust materjalist loomulikult ja talvekad talvekad talvekad...

Postitatud: 03 Nov 2013 19:42
Postitas botzor
Täna sai kogemata 1.6 mootor toodud, mis on 22 aastat pukis seisnud.:):lol
Homme kakun lahti, toon mõned uued tihendid ja siis paneme kokku, kui kõik klapib. Loodetavasti saab selle nädala jooksul juba esimesed sõidud teha.

Tuledelüliti ja kunde turvavöö oleks vaja panna. Imelikult kombel lakkas kojamees ka töötamast, arvatavasti ongi kangi viga, sest enne selle vahetust töötas.

Tööd on, aga lund lubas ka alles kuulõpus.

Postitatud: 04 Nov 2013 18:21
Postitas botzor
kakkusin lahti mootori, klapisüvenditega kolvid on, eelmises 1.6 mootoris küll selliseid kolbe polnud. Panen paar pilti:

Pilt

Rattad said sellised

Pilt

Pilt

1 velg muidugi kukkus täna vasta maad, ilusti randi peale, haamriga koputasin randi sirgeks tagasi, aga ilmselgelt värv on maas.

Kõik uued tihendid- filtrid sai ära ostetud, homme viin kaane tuha juurde, ning lasen 1.5mm maha võtta kaanest, loodetavasti saab nädalalõpuks tule torusse!:lol

Postitatud: 06 Nov 2013 23:24
Postitas botzor
peaksid olema 05 kolvid(1.3 rihmaga). Sees igatahes standart mõõt. Dr tuha käest sain kaane ka kätte ning panin mootori kokku, täna jebisin c.a 4 tundi sellega, et kasti siduri otsa saaks :mad: Igatahes, otsa ma ta sain, homme on plaan ka esimene proovi tuur teha. Mootoril vahetasin KÕIK tihendid ära, samuti uus jagaja ning bensu pump. homme toon smartposti automaadist oma weberi karpa ka ära, loodame et sobib ja toimib.
Hetkel veel teha vaja kardaani vahepuki 1 polt läks keerates pooleks, aga noh, kuna ta oli mul suht madal(sillatala c.a 5cm) vahepeal, siis ilmselgelt 75% poltidest on kõvasti räsida saanud, ning eks ta selle tagajärjel otsad andiski,
starteri juhtmed, süütepooli-kondeka vahele juhe, 1 mootori padi kinni panna, püksid kollektori külge ja vesi sisse!

Hoian pöialt, et kõik sujub hästi.
Sain ka golf 2 esituled, mis üritan aretada nende originaalide asemele.
Pilt tänasest seisust
Pilt

PS: see tihend mis akna vahel imekombel oli neid topelt.:rolleyes

Postitatud: 06 Nov 2013 23:31
Postitas Sander
Endalgi on juhtunud, et tihendikomplektis on päris mitmeid tihendeid topelt.

Golfi tuled on mul endalgi ühel siksil ees ja näitavad palju paremini kui lada enda omad, niiet on pusimist väärt. Edu ! :)

Postitatud: 07 Nov 2013 19:07
Postitas botzor
Nonii, käib - või õigemini KÄIS! Ja käis c.a 40 minutit, sain ka sõita selle aja sees, c.a 2-3km proovitud igatepidi, ja vägevalt KÄIS edasi, asvaldil 2. käiguga külgees sõita polnud mingi probleem, ning nüüd, ennem kui tagasi sisse ajama hakkasin tuli julm kolin/klõbin sisse. Arvasin, et lõi ketitalla või leevendi sodiks, kuid kui klapikambri kaas maha käis oli asi selge, kett on korras!:( Ehk siis arvatavasti lõi pöördel klapi taldriku sodiks. Eks peab siis uuesti blokikaane maha võtma, mis siin muud ikka.
Miks ma nii arvan? Sest juba stock 1.2 mootoril oli 1 kolvil klapi jälg peal - siit järeldame, et kui kaanest 1.5mm maha võtta, siis on ju veel suurem sanss, et klapp ei jõua originaal vedru(de)ga kolvi eest ära liikuda, kui vaja oleks.

Niipalju siis sellest. Õnneks on mul teine, originaal 21011 kaas veel alles, loodan, et väga suurt kahju ei teinud, kuid nagu öeldakse, siis lootus on lollide lohutus.


:sein

Postitatud: 07 Nov 2013 20:57
Postitas olaaf
enne kui midagi küsima planeerima hakkad tasuks ikka vana pada laiali võtta - kolin võib tulla päris mitmest kohast :)