2101, Est_Rafel, 1972

2101, Est_Rafel, 1972

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
e
Est_Rafel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 30 Jaan 2010 13:28
Asukoht: Pärnu/Tartu
Autod: Toyota Camry 2002, Vaz 01-72`

2101, Est_Rafel, 1972

Postitus Postitas Est_Rafel »

Kuna olen nüüd aastakese olnud ka Vazi omanik, siis otsustasin samuti pisut dokumenteerida autoga toimunut jms.
Pikka aega olin soovinud endale 01-te. Ilmselt jäi vanaisadest külge pisik- mõlemal oli 01. Viimase lükke andis ostuks sõber, kes ütles kaua sa vesistad ning järgmine päev olimegi teel masinaid vaatama.

Ostetud masina leidsin lõpuks Rakvere külje alt. Auto oli pikalt ülevaatuseta ning pestud oli teda samuti ilmselt 80ndatel. Hinda sai natukene alla räägitud ning olingi helesinise kopika omanik. Ei heidutanud kohatised roostetäpid, suht väsinud sisemus ning puudulik ülevaade põhjaalusest. Rakverest vedas masin ennast ise Pärnusse. Esimene sõit oli justkui ajas rändamine. Mootori mürin, aeglane kulgemine ning raadio puudumine- Fun.

Nüüd siis aga autost täpsemalt. Tegemist 1972 Vaz 01. Esmane registreerimine on 01.01.1972. Tundub, et peal on originaal värv, kui viimane on kulunud, kohati roostele kaotanud. Küljekarbid tunduvad vahetatud ning iluliist on oma teed läinud. Sees olid riidest istmekatted ning nende all oli korralik ``vakstu`` sisu v.a juhiiste, mis oli paremaid aegu näinud. Armatuuril olid pikad mõrad ning hõbedased iluliistud olid omadega täiesti läbi. Kere oli üsna viisakas, arvestades et tegemist 40 aastase masinaga. Eelmine omanik oli suutnud kuskil talumasina otsas pool juhikülge ära rihtida, küll mitte kõvasti, kui piisavalt, et üldpilti võimsalt rikuks. Tolmu ja mulda oli aastatega niipalju sisse kogunenud, et paisupaaki oli settinud korralikult liiva, pagasiruum oli paksu virtsaliiva segu all ning salongis hingata ei olnud kasulik. Uksed lukku ei käinud ning probleeme oli tulede, pidurite ja kohati käigukastiga. Lisaks hakkas mootor ``köhima`` natukene suurematel kiirustel. Puudusid karpide iluliistud, tahavaatepeegliks on mingi uuema otsa plastikplönn, mis rippus ausõnaga ukse küljes.

Positiivsest poolest olid hästi säilinud kroom stanged, ilukilbid jms väikesed jupid, asjad, mis antud masinale annavad minu arust just selle õige efektse välimuse.

Originaal mootor on vahetatud 1.3 vastu, kuna eelmine olevat andnud otsad. Mis oli üllatavaks, oli see, et antud mootori hooldusraamat tuli kaasa. Mis veel kohe alguses silma jäi, oli väga väsinud ning ``ujuv`` põhjavaip ning pisiasi, et kolmnurk-akende kinnitused olid lahti.

Pilt Pilt Pilt Pilt
m
MargusR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 244
Liitunud: 20 Apr 2010 21:17
Asukoht: Rakvere
Autod: Subaru Forester 2009

Postitus Postitas MargusR »

Niipalju on sul vedanud,et logarid on ees ja taga all.Seega koobastes elu väga käia ei tohiks.Aga hea näha et üks sigull jälle päästetud.Edu sulle!
Vene raud on lollikindel iga ilmaga.
e
Est_Rafel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 30 Jaan 2010 13:28
Asukoht: Pärnu/Tartu
Autod: Toyota Camry 2002, Vaz 01-72`

Postitus Postitas Est_Rafel »

Räägin siis kohe juurde. Pärnusse jõudes sai masin korraliku pesu, välja lendasid riidest istmekatted ning salongi aastatega kogunenud mustus. Ühesõnaga auto sai korralikku puhastus, kuid täiesti puhtaks saab ta alles ilmselt pärast paari täis puhastust.

Kuna eelistan võimalikult tehasest tulnud välimust, siis eemaldasin logarid. Lisaks hakkasin kohe peale ``läikivate`` juppide parandusega. Kuna finantsi vähe, siis sai improviseeritud. Märk sai uue kuue küünelakiga, armatuur läks sisse uuema masina oma. Kuigi oleksin eelistanud õiget, tihedate vahedega armatuuri, siis mõrad ning üleüldine kõva kulumine ei sobinud mulle kohe üldse. Ka varu armatuur sai uue värvikatte ning hõbedased jupid uuesti kaetud.

Autovaip sai väljakistud, et hinnata salongi põhja. Heaks üllatuseks tuleb öelda, et algaja õnn. Eelmine omanik oli roostega pidanud püha sõda. põhjas oli paks kiht pigi/bituumenit, õliga leotatud kaltsud ning isegi seda krõbisevat kilet. Ühesõnaga põhi oli väga heas korras, keevituse vajadust ei näinud kuskilt. Seega läks põhja uus kiht ``pigi, bituumen``, vilt ning peale vaip. Viimane ei saanud küll kõige parem kuid seda annab veel parandada.

Ukse lukud said vahetatud sedasi, et võtmete peal ilutseb nüüd kiri ``toljatti``. Kuna hetkel ei olnud paremat peeglit sai plastik kinnitatud. Pagasiruum sai korralikult puhastatud, värvitud ning igaksjuhuks katsin ka seestpoolt spray-bituumeniga (on vist õige väljend). Kõik tuled said lahtivõetud, pestud ning pirnid vahetatud, sama ka armatuuriga. Võre, stanged ning liistud metallipuhastus pastaga ülekäidud.

Piduritega oli/ on probleem keerulisem. Sõidu ajal kiskus kõval pidurdusel paremale. Ülevaatusel, aga tuli välja, et tagumine parem ei pidurda peaaegu üldse. Sai otsustatud, et vahetusse lähevad piduripeasilinder, töösilindrid, klotsid. Ei muutunud midagi. Rohkemaks aega ei olnud ning hetkel ootab vahetust veel käsipiduri tross ning peab ülevaatama trummlid (ega liialt kulunud pole).

Tulede probleemid said lihtsa lahenduse. Esitulede kõrgused paika, kaitsmed vahetatud, ning piduritule andur uus.

Mootoriga pole jõudnud midagi erilist teha. Eks selles ole süüdi ajapuudus kui ka tegelikkuses teadmiste vähesus. Nimelt pole kunagi olnud ``õlinäpp`` ning asju õppinud kuuldes siit sealt ning loomulikust :lol . Lisaks on hindamatuks abimeheks olnud pildi olev raamat ning muidugi ladaklubi foorum. Selle ees müts maha foorumitegelaste ees. Küsimustele olen alati kiired ja informatiivsed vastused saanud ning mingit parastavat, üleolevat suhtumist pole veel siin kohanud.

Viimane asi mis sai tehtud oli velgede värvimine. Olen vaadanud kõvasti netis ringi, et milline võiks minu kopikas lõpuks välja näha ning väga hakkasid meeldima valged veljed. Jällegi kuna rahakott pole paks siis läksin lihtsama, odavama ning vähem püsivat teed pidi. Vaatasin, et poodides müüakse spetsiaalsed veljevärve. Veljed pesin, hõõrusin puhtaks, katsin krundiga, 3 kihti värvi ning lõpuks 2 kihti lakki peale.

Jutt on nüüd kole pikaks läinud, aga kirjutaksin veel esimesest ülevaatusest antud masinaga. Uurisin siis miks masin pole eelnevalt läbisaanud- ``Keres läbiv rooste, värvkate hävinud rohkem kui lubatud, numbrimärgid valed``. Käisin Ark-is küsimas, et mis märkidel viga on kas peaks vahetama. Vaadati kui lehm lennukit, et ei täiesti normaalsed numbrid. Ülevaatusel tegi mees samuti suured silmad, et mis mõttes valed, samuti ei leidnud ta kuskilt läbivat roostet ning värvkate olgugi, et vigastatud pole kaugeltki nii hävinud, et peedistada. Küll tehti mulle hinnaalandus just selle tagumise parema piduri suhtes, kuna rääkisin sealgi olevast probleemist, siis ülevaataja pakkus, et ehk sõites hakkab tööle mine tea. Ilmselt julges läbilasta ka seetõttu, et esimesed olid väga korralikud.

Hetkel otsin siis varujuppe, mida sooviksin oma autol näha. Kuskilt ei ole veel suutnud leida katuseraami. Kuna suvine kalal käik on nauding siis paadi vedamine ning piimamannergu või õllevaadi katusele panek oleks mõnus kui ka minule nostalgiline (kui võib sedasi öelda). Ühesõnaga kui teil oleks pakkuda mingisuguseid varuosi, mis võiksid pakkuda huvi, siis võtke ühendust.

Lisaks kui oskaksite soovitada millest alustada värvimiseks ettevalmistus töid (tore oleks arvestada, et teen kõike ise ja esimest korda :) ) ning mootori puhastust.

Parimat![/quote]

[/quote]

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

rsz_foto0155 (1).jpg-thumb.jpg
e
Est_Rafel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 30 Jaan 2010 13:28
Asukoht: Pärnu/Tartu
Autod: Toyota Camry 2002, Vaz 01-72`

Postitus Postitas Est_Rafel »

Kas kellelgi on kokkupuuteid codevaruosad.ee saidiga ning kas on viimane veel toimimas?
Vasta