1. leht 2-st

21013, randoA, 1986.

Postitatud: 17 Dets 2012 21:40
Postitas randoA
Tervitused!
Tänasest mina kah kopikaomanik.Tegelikult on õnnestunud sigulli veel enne seda massinat lausa kahel korral omada.Esimene sigull minul oli vanaisa oma, mis kahjuks oli omadega nii otsas, et isegi istmed vajusid läbi põhja, polnud sellega midagi teha.Teiseks siksiks oli 03, kuid seegi oli omadega korv mis korv.Eile päeval leidsin soovist toreda kuulutuse, kus pakuti 21013st, mis pärit aastast 1986, kindlustus, ülevaatus kah peal.Kuna piltidelt tundus igati sile ja korralik, siis saigi helistatud ning kokku lepitud vaatamine tänaseks, ning sobivusel ka äratoomine.Asus teine Kadrinas.Täna, tsirka kella 4 paiku olingi venna ja tema sõbraga seal.Esimese asjana vaatasime kopikal üle, kas reaktiiv varras on ikka omal kohal, või sealt lahkunud.Õnneks oli kõik omal kohal, ning üsnagi heas korras põhjaalt.Egas midagi, omanik tõi aku, mis suutis vaevu tsirka kuu aega seisnud sigulli käima vedada, aga siiski suutis.Üsna kaua sai ümber auto tiirutatud ning vaadatud-mõeldud kas ikka tasub.Kui jõudsime hinnas kokkuleppele, milleks kujunes 450 eurot, siis otsustasime ära võtta.Ostu-müügi leping, sigullile 20 toopi kütet sisse, ning teekond koju võis alata.Kopika rooli keeras minu vend, ning mina sel korral kaasreisija rollis.Ütleme nii,et tulek oli pehmelt öeldes jube: Lähituled näitasid 10meetrit, kaugtuled parimal juhul 25m, kojamehed töötasid esimeses astmes, talverehvid naelteta ja igaüks eri masti kah veel.Meeletu tuisk oli ka veel Kadrina teedel, tuled teeääri ei valgustanud, nii et sõit toimus praktiliselt tee keskjoone järgi.
Igatahes, õnnelikult me koju jõudsime, kütet võttis selle maa peale vähe, tunduvalt vähem kui arvasin.Aga sigullist siis:
Mootoriks peaks tal olema 1.2, kui ei eksi
roostet leidub karpidel, kuid läbivat pole kuskil näinud.Seega võib lugeda ostu kordaläinuks.
Pagassist on puudu kate, mis käib varuratta peale, ning bensupaagi kate.

Hetke plaanid on sõiduk seada võimalikult orginaalkorda ning lõpptulemuseks võiks olla mõnus suvesõiduk.
Hetke seisuga on vaja osta:
Uued küünlad
uued küünlajuhtmed
mootori, kasti, tagasilla õli+filter
õhufilter
esituledele uued reflektorid+pirnid
piduriklotsid+eest supportid üle käia
roostetõrjega algust teha.

Õnn on muidugi selles, et vanaisa omal ajal kokku kühveldanud palju sigulli juppe, tal peaks olema isegi tutikad pidurisadulad.

mõni pilt kah vahepeale:

Pilt

Pilt

seest selline, beez, täpselt nagu ma lootsin.sisu tundub korralik olema.

Pilt

Pilt

Karbi alaosas näha roostealgmeid:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Istmekatted eemaldasin, et näha istmete olukorda ning ära pesta katted.

Pilt


Nipid-nõuanded teretulnud, samuti kui kellegil juppe on pakkuda, siis võib teada anda!!!

Postitatud: 17 Dets 2012 21:55
Postitas Stern
Kena. Aga mootor peaks ikka 1.3 olema.

Postitatud: 17 Dets 2012 21:58
Postitas Sander
Tore on vaadata, et neid teemasid siia ikka juurde tekib vaikselt. Auto on oma hinna kohta mõistlik, kuigi sain ise vähe parema kere 300 euro eest(mitte, et ma uhkustaks). Mootoriks peaks sellel olema 1.3 jah, kui keegi ümber pole vahetatud.
Kas see 2137 oli müügis ka vahepeal või on siiani? Kuidagi tuttav auto tundub, oleks nagu kusagil müügikuulutuses näinud :D

Postitatud: 17 Dets 2012 22:04
Postitas randoA
Mootor võib olla vabalt 1.3, ei ole end asjaga kurssi viinud.
see kopikas tundus hetkel kõige mõistlikum, sest suurem enamus ikka 500+ raha ja sellised räimed et paha hakkab...

PS:tegu on siiski iž kombiga, 1982, on siiani müügis/vahetuses

Postitatud: 18 Dets 2012 00:01
Postitas zajetz
21013 mootoriks on tehasest 1,2L
21011 mootoriks tehasest 1,3L

Postitatud: 18 Dets 2012 08:10
Postitas Mel
Sellel autol bensiinipaagil ja varurattal mingit katet peal ei peagi olema. 01, 011 jms ongi ainult põhjamatiga.

Postitatud: 18 Dets 2012 16:00
Postitas randoA
Mitte midagi ei käi paagi ega ratta peale?
Täna sõitsin esimesed kilomeetrid uue auto roolis-no ikka tunduvalt mugavam kui mosse.
Korra vaatasin salongi põrandat seestpoolt.Tundus olema üsna korralik ning suuremalt jaolt roostevaba, aga eks soojemal ajal uurin täpsemalt mis seal toimub.
Paar küsimust ka:
kas soojendus peabki vaevu puhuma klaasidele,või on seal miskit mäda?
võiks nagu rohkem tulla ikka...
auto odomeeter näitab 32tuh. kopikatega.Arvan, et see on küllaltki tõeline, arvestades seda, et istmed on ära istumata ja pedaalikummid laitmatult korralikud.
mootor tiksub ka üsna ühtlaselt kuid peale jagajakaane, küünlade ja juhtmete vahetust käiks ilmselt veel paremini.
Nüüd vahetasin veel aku ära ja panin peal olnud aku laadima.
Hetkel pole ühtki halba sõna öelda-väga timm asi

Postitatud: 18 Dets 2012 16:33
Postitas timm
Suhteliselt kõvasti peaks puhuma,salongiradika peale on lehti ja muud säärast täis kindlasti.Väga korralik masin paistab muidu olema.Jõudu ja edu sellega!:D

Postitatud: 18 Dets 2012 17:10
Postitas veixx1907
Seal ratta ja paagi peal sellel varjandil originaalis ei käi jh midagi,aga keegi ei keela sull sinna midasgi panna,uuri äkki keegi müütab v annab ära pagassi sisu,ehk siis nahataolist katet tagavararattale ja siis plastikust katet paagile,2107 ja 2106 on pagasiruumis sellised olemas küll ja oli vist veel mingil masinal:)

Täitsa korralik pill tundub piltide järgi olevat:D
Mis plaanid autoga tulevikus,kas originaalsena säilitamine v siis mingi tuuning?
Edu ja jõudu masinaga!

Postitatud: 18 Dets 2012 17:18
Postitas randoA
Timm: kere tundub nagu olema jah, üsna hea.Aga teha on siiski küllaga.
veixx: hetke seisukohast võiks temast saada mõnus liikur suvisteks uunikute sõitudeks/kogunemisteks.

Ukseääred ning karbid peab enam kui kindlasti üle värvima, seal kivikaitsmega miskit üritatud teha ja suht ära situtud.

oskab keegi öelda, kas karbiliiste on saada kuskilt?

Postitatud: 18 Dets 2012 20:04
Postitas 01vaz01
Hästi ei tahaks uskuda et selle auto ls on 32tuhat km, pigem 132tuh on tõenäolisem kui mitte siis 232 juba. Aga väga viis kui nende nööbisilmsete sikside korrastamisega tegeletakse!

Postitatud: 18 Dets 2012 20:11
Postitas randoA
Eks ta ilmselt oleks vähe lilleline jah, kui oleks vaid 32tuh.
Oskab keegi öelda, millest otsida viga kui kojamehed töötavad ainult 1s astmes?
pistik on korralik, pole oksüdeerunud.Kas viga võib peituda mootoris või mujal?

Postitatud: 18 Dets 2012 20:14
Postitas Kytt
Relee vaata üle, kõige lihtsam on korras releega autolt see prooviks võtta.

Postitatud: 18 Dets 2012 20:22
Postitas sansa
Kui relee viga pole siis on ilmselt roolivarda ümber olevas kojameeste lülitis viga.

Postitatud: 18 Dets 2012 21:04
Postitas randoA
Oskab keegi juhatada, kust võiks selle relee leida?

Postitatud: 18 Dets 2012 21:10
Postitas sansa
Relee käib ju kojameeste mootori külge, relee ise asub salongis armatuuri all vasakul pool seinas.

Postitatud: 18 Dets 2012 21:54
Postitas randoA
Selge, tänud
homme uurin mis seal toimub

Postitatud: 19 Dets 2012 17:55
Postitas randoA
Täna uurisin, mis elu elab soojendus.Võtsinn alt lahti ning lasin kompressoriga radika puhtaks.Midagi märkimisväärset sealt ei eraldunud, kuid sooja hakkas tulema paremini.Samuti ei avanud üks soojenduse kang kraani piisavalt,avas ainult kolmveerand.Keerasin viimase veerand pööret käega lahti, ja nüüd on superluks.
Seejärel vahetasin ära näidikuplokis asuva tulede kontroll-lambi pirni, nüüd see kah korras.Samuti eemaldasin raadio, sest minuarvates ei sobinud ta sinna.Kui peaks kunagi tekkima soov ka raadio-onu vatramist kuulata, siis läheb makk kindalaekasse.
Uurisin, mis elu elavad kojamehed.Relee jäi leidmatuks, kuid mootorile otse voolu pealelastes käis samuti ainult esimeses astmes.seega mootor ikkagi kutu.
Puhastasin ära ka klaasipuhastusvedeliku pihustid, nüüd toimetavad need ka korralikult.
Olen mõelnud, et peaks ka massilüliti kuskile salongi tõstma, jube tüütu koguaeg kapoti alt sisse-välja lõksutada.
Uurides bensupumpa ja bensuvoolikuid, jäi silm peatuma ventikarihmal, mis oli seal ilupärast peal-Täiesti löts.Egas midagi, rihm kenasti pinku, ning laadis nagu nalja(ennist ei laadinud)
Sellega vist tänased vägiteod piirdusidki...Tulede klahvlülitid vahetasin ka ära.

Ilmselt võib toda sigulli kohata ka uunikute talverallil

Käisin tegin väikse tiiru, mõned pildid:
Pilt
Siit pildilt jääb mulje, et tegu on korraliku eksemplariga.Eks ta muidugi on ka, aga tööd siiski palju veel.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Keegi karbiliistudest oskab rääkida?

Postitatud: 19 Dets 2012 18:00
Postitas olaaf
Kojameestel ongi ladal 2 asendit - intervall ja pidev töö.
Kui hoovastik kulunud ja puksid määrimata käibki raskelt..

Postitatud: 19 Dets 2012 18:15
Postitas randoA
Hmm, siis pean veel uurima, hetkel justkui tundus et esimeses astmes töötavad pidevalt
kui teise lülitada, siis korraks liiguvad, ja edasi on vaikus,homme võtan mootori küljest ja uurin hoovastikku