1. leht 1-st

21051 tafffguy 1990

Postitatud: 16 Nov 2012 00:30
Postitas tafffguy
Tere, ostsin umbes kuu aega tagasi endal 1990 a. 05´e, lõpuks võtsin kätte ja mõtlesin, et jagan seda ka siin foorumis.

Masinast siis lähemalt: Ostetud on Türilt, kus ma ka ise elan, on olnud ühe mehaaniku käes, oli tal see iga päeva sõiduks, tal samuti ka siin foorumis kasutaja, peaks vist olema - TuhaJuhan vm.
Autost nii palju, et kere on väga korralik, peal 1.2 ehk siis kopika mootor, kuna auto on mõeldud enamasti jäärajaks ning enda hobiks ja tegemiseks. Kuna olen alles jäärajal algaja, siis käib see 1.2 piisavalt edasi ning sobib mulle vägagi hästi. Ka ise õpin parajasti autoala, siis oskan ja tean autot väärtustada ning kindlasti ei ole plaan autot kevadel kuskile puu ümber keerata vaid järjest nokitseda.
Tagasi auto juurde: loomulikult on palju kivitäketest tekkinud roostetäppe, kuna auto on ise valge, siis on neid ka välja paista, kui mitte midagi ulmelist, nagu ikka on kõige hullemad kohad all pool ukse liistu, mille taastamisega ma juba ka algust olen teinud, samuti ei olnud auto salongis mingisugust põhja polstrit, oli mõnes kohas kerge pindmine rooste, selle käisin traatharjaga üle ning tõmbasin kivikaitsme peale, järgmiseks värvin ära ning panen peale mingisuguse ehitusporolooni, mida on mul kodus terve suur rull, harilik poroloon peaks tegelikult ju vett imama, kuid panin tükikese seda vee ämbrisse, ei paistnud imavat, seega eeldan, et see peaks sobima, kui kellelgi on paremaid mõtteid või nõuandeid, mis tasuks salongi põhja müra takistuseks ja soojuse hoidmiseks panna, võite siia kirjutada.
Mootori koha pealt ei oska praegu midagi öelda, pole nagu mingeid plaane, summuti on ise tehtud, seega natuke on ka parem hääl :D, aga see selleks, plaan on veel panna ka mingit helikraami sisse, on küll mingi makk ja üks kõlar, kuid see mängib ainult raadio 3´e ja see ka siis kui hästi läheb.
Siis veel: talverehvid saan golfi velgedel, augu vahe on küll 4x100, kuid pikemate poltidega peaksid need ju ilusti sobima.
Kuna endal on teine, igapäeva sõidu auto, olemas, siis on siks hetkel garaažis ning on tegemisel.
Nüüd sai nagu mõte otsa, aga tuli niigi pikk tekst, usun, et esialgu käib küll, eks hiljem saab juurde kirjutada ja arutada, kindlasti on väga oodatud igasugused nõuanded ja nipid.
Panen ka mõned pildid - nii palju kui teind olen...



See on auto toomise päeval tehtud pilt

Pilt


Enne pesu

Pilt

Pärast pesu

Pilt

Salongi põhi enne

Pilt

Salongi põhi pärast

Pilt

Ning ukse serv, millega algust tegin

Pilt

Postitatud: 16 Nov 2012 00:32
Postitas tafffguy
Tükk aega mässasin nende piltidega, tõmbasin väiksemasse formaati, aga sain ikkagi ainult ühe pildi mahutada siia, täna enam ei viitsi jamada, autost saate aimu ikka, mõni teine päev lisan autost ja tegemistest juurde ;)

Postitatud: 16 Nov 2012 00:39
Postitas reiner
 
tafffguy kirjutas: Masinast siis lähemalt: Ostetud on Türilt, kus ma ka ise elan, on olnud ühe mehaaniku käes, oli tal see iga päeva sõiduks, tal samuti ka siin foorumis kasutaja, peaks vist olema - TuhaJuhan vm.
TuhaJuhan :D Tegelikult on foorumi nimeks tuhajuhe. See selleks.  
tafffguy kirjutas: Kuna olen alles jäärajal algaja, siis käib see 1.2 piisavalt edasi ning sobib mulle vägagi hästi. Ka ise õpin parajasti autoala, siis oskan ja tean autot väärtustada ning kindlasti ei ole plaan autot kevadel kuskile puu ümber keerata vaid järjest nokitseda.
Õige suhtumine! Paljudel on vaja enne sõitma õppimist juba turbotama ja ma ei tea mis mootoreid kapoti alla paigutama hakata.


Alati on võimalus kasutada piltide üleslaadimiseks upload.ee, siis ei pea nii palju jamama ja vaeva nägema.

Postitatud: 16 Nov 2012 00:45
Postitas tafffguy
Selge :D, aga suured tänud! :)

Nüüd sain piltide üles laadimise ka käppa :P

Postitatud: 16 Nov 2012 13:10
Postitas exideN
Edu sulle !

Postitatud: 16 Nov 2012 13:30
Postitas Kytt
Üks lahe pilt ajast kui auto veel eelmise omaniku käes oli
Pilt

Jõudu auto korrastamisel.

Postitatud: 17 Nov 2012 18:12
Postitas tuhajuhe
See suusabox on alles ja saadaval ;)

Postitatud: 17 Nov 2012 22:20
Postitas Oja
Kui ma ei eksi, siis see auto peaks seisma Dr.Tuha töökoja hoovis? :puzzled

Postitatud: 18 Nov 2012 12:34
Postitas tafffguy
 
tuhajuhe kirjutas:See suusabox on alles ja saadaval ;)
Mõni päev hüppangi läbi su juurest, teised asjad ka toomata alles :)

Postitatud: 18 Nov 2012 12:35
Postitas tafffguy
 
ErXxOja kirjutas:Kui ma ei eksi, siis see auto peaks seisma Dr.Tuha töökoja hoovis? :puzzled
Seal peaks minu teada juba teine auto olema :)

Postitatud: 03 Dets 2012 22:18
Postitas tafffguy
Kirjutaks siia ka siis vahepeal: Olen auto garaazist välja ajanud, mõned kiiremad ringid ka tehtud, olen ukse äärtest ka pilti teinud, kuid ei näe mõtet neid siia panna, tegin lihtsalt kergemat keretööd, lihvisin, kruntisin, tõmbasin kivikaitse peale ning katsin värviga. Põhjaga sama lugu, kui õnneks ei pea selle porolooniga jamama, vaid saan hoopis originaal põhja polstri.
Sain eelmise omaniku käest mitu kasti igasugu juppe ja vidinaid, millede hulgas oli ka stabika varras, mis läheb kindlasti lisaks sinna alla.
Nüüd on küll suur isu sõita, kuid sõiduomaduste parandamiseks hakkasin mõtlema, et äkki tuleks LSD differ panna või siis praegune kinni keevitada, kuid kuna plaanin ka suvel sõita, siis see keevitamine ei ole hea mõte..

Postitatud: 03 Dets 2012 22:35
Postitas Sander
Miks sa seda LSD diffrit sinna tahad? Su autol ei ole piisavalt jõudu LSD diffri jaoks, see asi hakkab sul kurvides otse minema ainult. Täiesti mõttetu panna originaalkonditsioonis mootorile, ja üldseüldse mootorile millel on vähe jõudu.

Postitatud: 03 Dets 2012 23:08
Postitas olaaf
Torsen või 25% lukk annab ka päris originaal mootoriga vägapalju juurde just läbivuses!
See, et külgees saab sõita lukuga on tõesti võimsa mootoriga kaasnev lisavõimalus.

Otse läheb ainult väga sita rehvi ja suure hõõrdeteguriga lukuga libedal teel..

Postitatud: 04 Dets 2012 00:19
Postitas Mel
Kuiva asfaldiga kipub nõrga mootori ja keevislukuga otse lükkama. Märgades oludes libiseb tagumine väiksemat ringi tegev ratas kergesti läbi ja pole probleemi. Mida raskemad olud, seda probleemitum. Igapäevaselt sõites keevis just kuivaga aeglaselt mnööverdades ebamugav. Praeguste ilmadega ideaalne. Siiski, kui tavaliseks rahulikuks sõiduks ja päris igapäeva auto oleks, loobuksin keevisdifrist. Samas torseni või LSD-ta enam ei sõidaks:cool:

Postitatud: 29 Nov 2013 00:49
Postitas tafffguy
Nii, pole ligi aasta siia midagi postitanud, kuna aga talv hakkab järjest lähemale jõudma, siis peaks ka siin midagi värskendama.
Kokkuvõttes on vist päris palju isegi toimunud.
Alustan siis eelmisest aastast: sõita ja harjutada sai palju, nii metsa vahel kui jääradadel, detsembri kuuga lõppes ka ülevaatus, läksin tegema, aga läbi olid mõlemad sarniirid ning ülevaatajale ei sobinud rool, sest puudus signaal, sain ühelt sõbralt mõne uuema lada originaal rooli, vahetasin ka sarniirid, kuid ülevaatusele enam ei jõudnud, täpselt ei mäletagi miks, aga ei olnud ka nii suurt vajadust, sest auto seisis mul ühes hoovis, jääraja kõrval, kus sel ajal kõige rohkem sai käidud, niiet ülevaatusele jõudsin alles mais, enne seda vahetasin veel õlid, filtrid ja küünlad ning panin peale ka selle originaal rooli. Ülevaatusel avastati ühes vasakus esimeses pidurivoolikus murenemis jälg, vahetasin selle samal päeval ära, läksin näitasin ning ülevaatus läbitud. Uskumatu oli see, et pärast pikka talve, jääradu ja erinevaid teid, oli viga ainult ühes pidurivoolikus. Suvel sai ka vahepeal kruusateel end veidi välja elamas käidud, kuid mingit suurt elamust selle mootoriga sealt ei saa, enne hakkab autost kahju, niiet suurema aja lihtsalt seisis, kuna auto seisis enamasti puude all, siis mingi puumahl või muu sarnane aine mustas auto päris korralikult, niiet kui ma pesu ükskord ette võtsin, siis oli tükk tegemist igasugu erinevate ainete ja surve pesuga, et see jama kõik maha saada, aga lõpuks võis enam vähem rahule jääda :D
Siis veel, suvel sain põhjapolstri ja nahkistmed, need said ka sisse monteeritud, nüüd sügisel praktika ajal oli plaan auto üle värvida, sest rooste täppe omajagu ning värv väga tuhmunud, kuid see jäi ka ajanappuse tõttu ära, ehk siis järgmine aasta. kuid nii palju veel nipet-näpet, et maki ja kõlarid paigaldasin sisse ning praktika töökotta oli toonud keegi 05´e stangelisa/esipõlle, natuke kõver oli, tagusin sirgemaks ning sai alla pandud , jäin tulemusega väga rahule, midagi natukenegi vaheldust.
Sellest aastast siis veel: kohe teen õli vahetuse, plaanin ka uusi rehve osta, et kui kellelgil vedeleb terve jooks korralike naastrehve, siis võib pakkuda :)
Sai pikk jutt, lisan siia ka mõne pildi, salongist vist hetkel kahjuks pilti pole, aga parandan selle lähiajal kindlasti.

Võiks see lumi ka lõpuks tulla :)







Pilt


Pilt

Postitatud: 29 Apr 2014 19:01
Postitas tafffguy
Pole jälle mitu kuud kirjutanud, tegevuse mõttes mõtlesin, et teeks seda. Nii, talve oli nii palju, kui teda oli, igast talvisest päevast võtsin viimast, sai isegi ühel võistlusel osaletud. Sõitsin sellel talvel vanade, kuid praktiliselt kasutamata 14" Goodyear Ultra Grip 400´dega, mille jaoks ostsin ka vastavad plekkveljed ühe foorumi külastaja käest. Muudest tegemistest peale tagasilla õli vahetuse peaaegu polegi, ülejäänud hooldus ja värskendus kuu jäi novembrisse, seega praegusel hetkel ei näe vajadust õli ja muid hooldus töid tegema hakata. Aastavahetusel oli ka ülevaatus, mille läbis see kord täiesti puhtalt - alati hea meel selliste asjade üle. Kuna ühel tuttaval 06´e omanikul olid ilusad 14" valuveljed koos täitsa korralikute rehvidega üle, siis otsustasin selle investeeringu teha ning muuta oma sigull natukene edevamaks. Kuna lõpetasin mõned kuud tagasi kooli, siis kolisin elama Tallinnasse, just töö tõttu. Kuna endal on iga päeva sõiduks teine auto, siis ei ole olnud vajadust sigulli siia, Tallinnasse, tuua. Kuid kuna sellist laadi autosi on linna peal järjest vähem ning isegi välimuselt sellise masinaga nagu mul, on minu jaoks küllaltki nauditav sõita, siis olen mõelnud, et tooks ta kesk Eestist siia suurde linna.

Lõpetuseks lisan siia ka mõne pildi, mis küll telefoniga tehtud ja kahjuks pole nii head, kui tahaks, kuid vähemalt on peale lugemise ka midagi vaadata, kere võiks natukene parem välja näha, sest talvised tagumise otsa vallisõidu roostesed mõlgid on hästi välja paista, rooste täppe on oma jagu, kuid siiski kuskil midagi läbivat ja karjuvat ei ole, see tõttu ei muretse selle pärast liialt. On küll aeg ajalt mõtted, et värviks ta üle, kuid aja ja viitsimise nappus on küllalt suur, et seda mitte ette võtta. Igatahes, loodetavasti on Tallinna vahel lähi tulevikus veel ühte ladameest näha. :)



Siit ka mõned pildid siis:


Pilt



Pilt