21013 loonik 1983
21013 loonik 1983
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
21013 loonik 1983
Tere
Inimestel käivad naljakad tujud. Seoses ühe sellisega soetasin minagi VAZ tüüpi auto. Masin on soetatud uuena Eestist Kadaka tee autosalongist ja esimeseks omanikuks Peipsi ääres Pala vallas elanud mees. Kaasas serviseraamaat ja manual kus kirjas, et auto maksis uuena 7236.- rubla. Müügitehing toimus 7 sept. 1982. Eks see uue masina soetamine sel hallil ajal auto-ostuloaga käis.
Tehpassis on küll väljalaske-aastaks märgitud 1983 aga see ilmselt on juhtunud seoses "vene" registreerimistunnistuse vahetamisega uuemate versioonide vastu.
Peremees on karbid, põhja ja pagaazniku "kahurimäärdega" ilusti üle teinud ja seega seis hetkel üsna hea. Läbi on esimesed tiivad, pagassi põhi summuti püti koha pealt ja veel paar kohta tahab kergemat keevitust. Mootor töötab 2 pütiga ja seismisest on salong hallitama läinud. Odo näitab 88000 km ja ei oska arvata on see esimene või teine ring. Pedaalikummide järgi võib ka esimene olla. Aga ei või kindel olla.
Masin tundub olevat 100% originaal ja sellisena plaanis ta ka taastada. Korra om masin värvitud kuid plekid on originaalid. Tehasest on saanud peale värvi nimega Koriida? Täpselt ei mäleta enam neid Zigulli värvide nimesid. Kui tahtmist ja huvi ikka jätkub, siis jaanipäevaks tahaks härjale "tule ninna" saada.
Mõni pilt ka kui kedagi huvitab:
http://public.fotki.com/loonik/vaz-21013/kia-027.html
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... html#media
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... html#media
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... html#media
Inimestel käivad naljakad tujud. Seoses ühe sellisega soetasin minagi VAZ tüüpi auto. Masin on soetatud uuena Eestist Kadaka tee autosalongist ja esimeseks omanikuks Peipsi ääres Pala vallas elanud mees. Kaasas serviseraamaat ja manual kus kirjas, et auto maksis uuena 7236.- rubla. Müügitehing toimus 7 sept. 1982. Eks see uue masina soetamine sel hallil ajal auto-ostuloaga käis.
Tehpassis on küll väljalaske-aastaks märgitud 1983 aga see ilmselt on juhtunud seoses "vene" registreerimistunnistuse vahetamisega uuemate versioonide vastu.
Peremees on karbid, põhja ja pagaazniku "kahurimäärdega" ilusti üle teinud ja seega seis hetkel üsna hea. Läbi on esimesed tiivad, pagassi põhi summuti püti koha pealt ja veel paar kohta tahab kergemat keevitust. Mootor töötab 2 pütiga ja seismisest on salong hallitama läinud. Odo näitab 88000 km ja ei oska arvata on see esimene või teine ring. Pedaalikummide järgi võib ka esimene olla. Aga ei või kindel olla.
Masin tundub olevat 100% originaal ja sellisena plaanis ta ka taastada. Korra om masin värvitud kuid plekid on originaalid. Tehasest on saanud peale värvi nimega Koriida? Täpselt ei mäleta enam neid Zigulli värvide nimesid. Kui tahtmist ja huvi ikka jätkub, siis jaanipäevaks tahaks härjale "tule ninna" saada.
Mõni pilt ka kui kedagi huvitab:
http://public.fotki.com/loonik/vaz-21013/kia-027.html
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... html#media
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... html#media
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... html#media
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Teise päeva õhtuks oli auto paljaks võetud.
http://public.fotki.com/loonik/vaz-21013/kia-047.html
Nüüd vaja leida koht kust saaks soetada 1,2 mm musta plekki keevitamise jaoks. Päris 2x3 m plekilatakat pole ka mõtet osta.
Kellegil ideid?
http://public.fotki.com/loonik/vaz-21013/kia-047.html
Nüüd vaja leida koht kust saaks soetada 1,2 mm musta plekki keevitamise jaoks. Päris 2x3 m plekilatakat pole ka mõtet osta.
Kellegil ideid?
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Nii....., täna käisin soetasin Tööriistamarketist kett-tali ja tõstsin mootori maha. Alguses oli plaanis koos käigukastiga võtta aga sai siiski ilma tõstetud. Saab siduri ja survelaagri üle vaadata. Käigukasti võtan eraldi maha ja panen maas need kokku tagasi. Peale proovin tõsta juba ühes tükis.
http://public.fotki.com/loonik/vaz-21013/vaz-004.html
Võitlesin tükk aega kuna üks 6-ne sidurikoja alumiiniumkaane polt oli kõntsa sisse ennast ära peitnud.
Aga tugevam võitis ja käristasin pleki üle poldipea lahti.
Nagu varem kirjutasin siis minu Vaz-i mootor käib ainult 2 silindriga. Mõõtsin siis surved ära ja tulemus oli selline mida kahtlustasin 1 pütt-3,5; 2 pütt-8,5; 3 pütt 9,5 ja 4 pütt 0. Asusin siis asja uurima. Klapikambri kaane avades oli seal mulle ennenägematu pilt. Nimelt olid kaks nookurit oma kohalt kadunud ja lebasid täiesti tervetena nuka all.
http://public.fotki.com/loonik/vaz-21013/vaz-010.html
Arvan, et keegi on klappe reguleerides unustanud reguleerkruvi lahti ja nii see juhtuski. Muud seletust ei oska kükk pakkuda.
Nukkvõll ise on ilma kulumisrandita. Ei teagi nüüd mida teha. Kas võtta plokikaas maha ja saaled/kolvid välja või siiski mitte. Ilmselt tuleb klapid paika sättida, ära reguleerida ja starterile vool peale anda, et uuesti saaks surved üle vaadata.
http://public.fotki.com/loonik/vaz-21013/vaz-004.html
Võitlesin tükk aega kuna üks 6-ne sidurikoja alumiiniumkaane polt oli kõntsa sisse ennast ära peitnud.
Aga tugevam võitis ja käristasin pleki üle poldipea lahti.
Nagu varem kirjutasin siis minu Vaz-i mootor käib ainult 2 silindriga. Mõõtsin siis surved ära ja tulemus oli selline mida kahtlustasin 1 pütt-3,5; 2 pütt-8,5; 3 pütt 9,5 ja 4 pütt 0. Asusin siis asja uurima. Klapikambri kaane avades oli seal mulle ennenägematu pilt. Nimelt olid kaks nookurit oma kohalt kadunud ja lebasid täiesti tervetena nuka all.
http://public.fotki.com/loonik/vaz-21013/vaz-010.html
Arvan, et keegi on klappe reguleerides unustanud reguleerkruvi lahti ja nii see juhtuski. Muud seletust ei oska kükk pakkuda.
Nukkvõll ise on ilma kulumisrandita. Ei teagi nüüd mida teha. Kas võtta plokikaas maha ja saaled/kolvid välja või siiski mitte. Ilmselt tuleb klapid paika sättida, ära reguleerida ja starterile vool peale anda, et uuesti saaks surved üle vaadata.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Kastiga koos mootori paigaldamine pole teab, mis lõbus töö.
Kui roolivarrast pole ees ja tagumist kastitala samuti mitte, siis hea mootorikraana ja veidikese nikerdamisega on asi võimalik..
Mootori kastiga paaritamine, kui kast on auto all võib osutuda veelgi keerulisemaks, sõltub iseenda käteosavusest ja sellest kui hästi suudad kasti fikseerida omale kohale.
Mootorit liigutades kasti poole peab mootor olema käigukastiga paralleelne samas ei tohi esimene ots ei üles ega alla liikuda väga muidu võib kasti võll sidurikorvile haiget teha vms...
Mootoripatjadeta käpad ploki küljes aitavad mootorit kenasti toetada sillatalale.
Kui roolivarrast pole ees ja tagumist kastitala samuti mitte, siis hea mootorikraana ja veidikese nikerdamisega on asi võimalik..
Mootori kastiga paaritamine, kui kast on auto all võib osutuda veelgi keerulisemaks, sõltub iseenda käteosavusest ja sellest kui hästi suudad kasti fikseerida omale kohale.
Mootorit liigutades kasti poole peab mootor olema käigukastiga paralleelne samas ei tohi esimene ots ei üles ega alla liikuda väga muidu võib kasti võll sidurikorvile haiget teha vms...
Mootoripatjadeta käpad ploki küljes aitavad mootorit kenasti toetada sillatalale.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Tegin käepärastest vahenditest mootoripuki. Ilma selleta tundus mootori avamine jube tülikas. Keevitasin siis vanast koolipingist midagi kokku ja asusin mootori kallale.
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... d-004.html
Nagu vana asja puhul ikka tekkib igasugused üllatusi. Nukkvõlli maha võttes nägin, et need 2 eraldunud nookurit olid siiski võllil oma nukkadele täkked peale teinud. Võll ise on ilma igasuguse randita ja tundub korralik. Teadjamad mehed ehk oskavad öelda saab need kaks nukka veel lihvides töökorda või pean uue nuka soetama? Vaata pildil 2 nukka hoolega.....
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... html#media
Võtsin ka kolnid välja ning saaled on ilusad ühtlast halli värvi. Ilmselt on mootorit varem ka remonditud. Sest nii kepsule kui ka vastusele on numbrirauaga 1-4 peale löödud. Mootori silindri randist ei oska midagi arvata. Küünega katsudes küün igatahes randi taha ei jää. Ei saa ka väita, et absoluutselt seda ranti ei oleks. Kergelt on ikka tunda. Sõitnud mootor ju ikkagi.
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... d-021.html
Kuidas aga aru saada mis mõõdu kolvid on sees. Ehk on remondimõõt? Ja kas remondimõõdule tuleks siis remondimõõdus uued rõngad soetada? Kolvi sees on kirjas kood 1004014 teisel pool BA3 004B.
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... html#media
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... d-004.html
Nagu vana asja puhul ikka tekkib igasugused üllatusi. Nukkvõlli maha võttes nägin, et need 2 eraldunud nookurit olid siiski võllil oma nukkadele täkked peale teinud. Võll ise on ilma igasuguse randita ja tundub korralik. Teadjamad mehed ehk oskavad öelda saab need kaks nukka veel lihvides töökorda või pean uue nuka soetama? Vaata pildil 2 nukka hoolega.....
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... html#media
Võtsin ka kolnid välja ning saaled on ilusad ühtlast halli värvi. Ilmselt on mootorit varem ka remonditud. Sest nii kepsule kui ka vastusele on numbrirauaga 1-4 peale löödud. Mootori silindri randist ei oska midagi arvata. Küünega katsudes küün igatahes randi taha ei jää. Ei saa ka väita, et absoluutselt seda ranti ei oleks. Kergelt on ikka tunda. Sõitnud mootor ju ikkagi.
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... d-021.html
Kuidas aga aru saada mis mõõdu kolvid on sees. Ehk on remondimõõt? Ja kas remondimõõdule tuleks siis remondimõõdus uued rõngad soetada? Kolvi sees on kirjas kood 1004014 teisel pool BA3 004B.
http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... html#media
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Must lehtmetall maksab 1 eur/kg. 1,5 mm paksusega lehe erikaal on 8 kg/m2. Väikseim leht mida pakutakse on 1500x1000 mm. Selle hinnaks seega 24 euri.Arvos kirjutas:Osta ära ja müü pool või palju iganes maha. Kellelgi kindlasti ka pole tervet tahvlit tarvis. Huvitav mida hinnad sellise tüki plekiga praeguseks teinud on?
Plekk olemas ja hakkasin nüüd plekitöödega pihta. Esimesena võtsin käsile summuti pealse pagasiruumis. Originaalis on see 2 kihiline ja vahel astbest. Arvan, et nii kuum see summuti tagumine pütt ka pole ja aitab 1-kordsest plekist küll. Lisaks on ju korralik õhuvahe summutil pagasiruumi põhjast.
Keevitamist on veidi rohkem kui olin arvanud. Vana auto puhul on see tavaline.
Pool päeva kulus käigukasti,veepumba, startei ja geneka kruvikeerajaga ja survepesuriga puhtaks saamiseks aastakümnete kõntsast. Pesin läbi ka radiaatori ja paisupaagi. Sealgi oli sadestunud uskumatu ollus.
Eile kraapisin salongipõhja pigimatist puhtaks. Paar tundi nokitsemist ja oligi valmis. Tagaistujate jalgealused on nagu uued. Esiistujate omad tahavad paikamist.
Otsin tasapisi varuosasi ka lahtivõetud mootorile. Saaled on tehasest vist kõigil vana kooli Vaz-idel samas mõõdus? Sidur oli ok aga siiski võiks ju ketta ära vahetada kui mootor maas. Samas poest kõiki neid asju (survelaager, ketas, saaled nukk, tõukurid, kolvid, rõngad, tihendid jne.) ostes läheks see üsna kulukaks. Tark on ilmselt otsida ex. Zigulimeestelt CCCP aegseid varusid.
Vaja on ka klapid ära soveldada aga selleks on tarvis spets. võtit koonuste kättesaamiseks. Kunagi oli isal see olemas, tänaseks aga ajaloohõlma kadunud. Kust sellist asja peaks otsima?
Kus on soodsaim koht mootorile erinevai tihendeid soetaga? Vändakaela, veepumba, esikaane, plokikaane, karteri ja klapikambri oma?
Soetasin ka Osta.ee kaudu Heiki Rütmani "Surematu teose". Neid jäi sinna veel müüki. Kel vaja see leiab. Sealt saab täpsemaid nüansse mootori kokkupanemiseks.
Kergelt on õlist niiske ka tagadifri kardaani ots. Ilmselt tuleb ka see simmerling ära vahetada.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Auto tundub täiesti orginaalina.
Kas mootori ja käigukasti poltide all olid kõverad aasad? Ma arvan, et seda mootorit pole remonditud. Kepsudel ja kepsukaantel ongi tehasest peale löödud numbrid ühest neljani. Ja värv tundub ka kuidagi ühtlane, et vaevalt seda autot värvitud on.
Saaledel jagub eri mõõte küll. Soovitaksin selle foorumi mootori alarubriik läbi sirvida, kindlasti leiad palju vajalikku. Teiseks soovitan hankida mõni veneaegne või siis uuema aja "rukavodstvo po remontu", nendest ka palju abi ise tegijale.
Koonuste kättesaamise all mõtled klapi "poolkuid"? Klapivedrude surumise abinõu saaksid sealt samas tööriistamarketist soetada, maksis teine 21.- vist. Kuskilt ei loe aga välja asukohta sul, mõni inimene samast kandist saaks teinekord ju vajaliku tööriista laenata. Oleksid Paidest siis aitaks isegi
Mootori papptihendite komplekte on müügil vene autodega tegelevates ärides, Rakveres Mindora, Tallinnas Torrero, Tartus ehk Ülo äri ja Türilt leiaks vist kah. Simmerlingid leiad samadest poodidest. Kuigi ma ise olen kaotanud usu Vene kummiproduktidesse ja läheks vist, vana simmer ja supler näpus Hydroscandi või mõnda hulgi laagreid-rihmu-tihendeid müüvasse poodi kust lääne analoogi otsiks.
Koonuste kättesaamise all mõtled klapi "poolkuid"? Klapivedrude surumise abinõu saaksid sealt samas tööriistamarketist soetada, maksis teine 21.- vist. Kuskilt ei loe aga välja asukohta sul, mõni inimene samast kandist saaks teinekord ju vajaliku tööriista laenata. Oleksid Paidest siis aitaks isegi

Mootori papptihendite komplekte on müügil vene autodega tegelevates ärides, Rakveres Mindora, Tallinnas Torrero, Tartus ehk Ülo äri ja Türilt leiaks vist kah. Simmerlingid leiad samadest poodidest. Kuigi ma ise olen kaotanud usu Vene kummiproduktidesse ja läheks vist, vana simmer ja supler näpus Hydroscandi või mõnda hulgi laagreid-rihmu-tihendeid müüvasse poodi kust lääne analoogi otsiks.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Just, poolkuud on õige nimetus.
Ma loodan, et saaled on standardsed (mitte remondi omad) Kodus on kõige täpsem mõõteriist nihik. Sellega ilmselt remondi ja standardi vahet ei tee.
Kas laepolster on mõtekas remondi ajaks külge jätta? Värvimise ajal saab ju selle ära katta.
Asukoht on Harjumaa, Aruküla.
Ma loodan, et saaled on standardsed (mitte remondi omad) Kodus on kõige täpsem mõõteriist nihik. Sellega ilmselt remondi ja standardi vahet ei tee.
Kas laepolster on mõtekas remondi ajaks külge jätta? Värvimise ajal saab ju selle ära katta.
Asukoht on Harjumaa, Aruküla.
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Asbest märjana summuti kohal oleva kahekordse põhja läbi mädandabki.
Klappide poolkuud saad lahti lihtsalt. Piisab küünlavõtmest või umbes samasuguse torust ning haamrist. Kinnine toru on isegi parem - poolkuud ei lenda aukudest välja. Paned emma/kumma klapivedru taldriku peale ja põrutad haamriga otsa. Vedru liigub korraks alla ja poolkuud lendavad oma kohalt. Komplekteerimiseks võiks küll asjakohane riistapuu olla.
Klappide poolkuud saad lahti lihtsalt. Piisab küünlavõtmest või umbes samasuguse torust ning haamrist. Kinnine toru on isegi parem - poolkuud ei lenda aukudest välja. Paned emma/kumma klapivedru taldriku peale ja põrutad haamriga otsa. Vedru liigub korraks alla ja poolkuud lendavad oma kohalt. Komplekteerimiseks võiks küll asjakohane riistapuu olla.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Kõverikud olid tõesti mootori poltide all. Värvitud korra ikka ilmselt on.SexSix kirjutas:Kas mootori ja käigukasti poltide all olid kõverad aasad? Ma arvan, et seda mootorit pole remonditud. Kepsudel ja kepsukaantel ongi tehasest peale löödud numbrid ühest neljani. Ja värv tundub ka kuidagi ühtlane, et vaevalt seda autot värvitud on.
Kas need kõverikud visatakse sealt tavaliselt minema?
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Homme võtan ette klappide soveldamise (vajadusel ka pesa freesimise). Vaja on soetada uued kolvirõngad originaal mõõdus (76 mm) ja mootoritihendite kmpl. Millisest august soovitate Tallinnas selliseid asju soetada? Lisaks klapisääretihendid.
Raamsaalesi ei hakka vist lahti kiskumagi. Pole omal ka mikromeetrit, et täpismõõtmisi teha.
Uued panen ainult kepsusaaled. Kas siduriketta peaks ka igaks-juhuks ära vahetama? On kellegil sellist asja soodsalt mulle pakkuda?
Raamsaalesi ei hakka vist lahti kiskumagi. Pole omal ka mikromeetrit, et täpismõõtmisi teha.
Uued panen ainult kepsusaaled. Kas siduriketta peaks ka igaks-juhuks ära vahetama? On kellegil sellist asja soodsalt mulle pakkuda?
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Ma isiklikult olen seda meelt, et kui sidur otseselt ränke kulumismärke ei näita ning on veel viisaka paksusega, siis vahetamiseks vajadust ei ole. Piisavalt kallis jupp, et "pesuremondi" mõttes vahetamata jätta. Ja kui kunagi peaks tekkima vajadus vahetamiseks, siis käigukasti alt ära võtmine pole suur ja kartmistvääriv töö.
Hea jälgida korralikult kirjutatud ja fotografeeritud autode ehitusi. Tekib tahtmise garaaži minna ja järele teha. Jõudu ja jaksu!
Hea jälgida korralikult kirjutatud ja fotografeeritud autode ehitusi. Tekib tahtmise garaaži minna ja järele teha. Jõudu ja jaksu!
Jõud taga, peab minema.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kas töö vähe poolikuks ei jää sellise stiiliga?loonik kirjutas:
Raamsaalesi ei hakka vist lahti kiskumagi. Pole omal ka mikromeetrit, et täpismõõtmisi teha.
Mõõduriista saab laenata. Mõni treial ikka tutvusringis on

Ja tegelikult, kui raamid lahti võtad ja saaled ühtlaselt kulunud näivad, siis ega suurt mõõta polegi midagi, samas mõõdus uued sisse ja sõidab taas järgmised sadatuhat

Võll on tugevam kui saaled
