2101, k6lu, 1980
Postitatud: 29 Nov 2011 12:06
Tere. Peale pikka mõtlemist teen siis ka enda autost teema.
Auto on ostetud aasta tagasi Tartust ja on olnud sellest ajast peale igapäeva kasutuses. Läbisõit ei ole teada, kuna eelmine omanik oli spido ära lõhkunud, ilmselt seda kerida üritanud. Auto ajaloo kohta polegi eriti midagi teada.
Esimene asi, mis koju sõites kohutavat müra tegi, oli kardaani vahelaager. See sai koheselt ka ära vahetatud. Ülejäänud talve oli auto sõidus ja ilma suuremate vigadeta toimis kõik. Kevadel andsin sõbrannale lubaduse, et tulen sünnipäevale siksiga ja selle eesmärgiga hakkasingi autot põhjalikumalt remontima. Esisillas said ära vahetatud kõik rooliotsad, sarniirid, amordipuksid ja piduriklotsid. Õõtsa puksid oli korralikud, ei kolisenud, seega jätsin vanad alles. Tagasillas vajasid vahetamist lühikesed reaktiivvardad ja amordipuksid ning üks tagapiduri töösilinder. Seejärel asusime mootori kallale. Reguleerisime klapid, panime paika süüte, pingutasime keti,vahetasime õhufiltri ning panime uue õli. Küünlavahe sai ka omaarust mälu järgi paika pandud (0,4) , kuid proovisõidul hakkas auto hirmsasti puterdama ega tahtnud kiirust koguda. Viga otsisime tükk aega, kui alles leidsime targast raamatust, et küünlavahe peab olema 0,6-0,7 . Panime selle siis uuesti paika ja toimis jälle, nagu pidi.
Järgmiseks asusime salongi kallale. Juhiistme kronstein oli vaja ära vahetada, ka siinid ei töötanud korralikult, kuid need vaatasime üle ja tegime ise korda. Ka heli panime autosse.
Kere olukord oli rahludav, seepärast ei hakanud midagi vahetama. Ainuke detail, mida kere küljes muutsin, oli küljepeegli vahetus originaalpeegli vastu.




kardaani vahelaagri vahetamine
Klapi regull
Istme kronsa vahetus 



Ja pilt kui jõudsin sünnipäevale
Viimati sai autol ära vahetatud armatuur koos selle valgusega(03 oma), alla läks sportsummuti ja auto on madalaks lastud
Led-ide paigutus tahokas.

Bensu näidik.
Kõige aeganõudvam töö oli elektri ringi tegemine.

Kahjuks fotokas ei tee nii head pilti, aga tausta valgus on ilus punane

Peale 3 päevast keevitamist sai ka argooniga keevitamine käppa

Uuest aastast on plaan keretöödega tegelema hakata. Aga eks see paistab, kui garaazi soojaks ei saa, ei saa ka ehitama hakata. Ja suureks mõjutajaks on veel finants ja aeg.
Aga kajastan oma tegemisi ikka edasi, sest see pole ainuke VA3 meie peres. Vaikselt nokitsen ka teisi. Varsti teen ühe teema juurde
Küsimustele vastan meeleldi.
Auto on ostetud aasta tagasi Tartust ja on olnud sellest ajast peale igapäeva kasutuses. Läbisõit ei ole teada, kuna eelmine omanik oli spido ära lõhkunud, ilmselt seda kerida üritanud. Auto ajaloo kohta polegi eriti midagi teada.
Esimene asi, mis koju sõites kohutavat müra tegi, oli kardaani vahelaager. See sai koheselt ka ära vahetatud. Ülejäänud talve oli auto sõidus ja ilma suuremate vigadeta toimis kõik. Kevadel andsin sõbrannale lubaduse, et tulen sünnipäevale siksiga ja selle eesmärgiga hakkasingi autot põhjalikumalt remontima. Esisillas said ära vahetatud kõik rooliotsad, sarniirid, amordipuksid ja piduriklotsid. Õõtsa puksid oli korralikud, ei kolisenud, seega jätsin vanad alles. Tagasillas vajasid vahetamist lühikesed reaktiivvardad ja amordipuksid ning üks tagapiduri töösilinder. Seejärel asusime mootori kallale. Reguleerisime klapid, panime paika süüte, pingutasime keti,vahetasime õhufiltri ning panime uue õli. Küünlavahe sai ka omaarust mälu järgi paika pandud (0,4) , kuid proovisõidul hakkas auto hirmsasti puterdama ega tahtnud kiirust koguda. Viga otsisime tükk aega, kui alles leidsime targast raamatust, et küünlavahe peab olema 0,6-0,7 . Panime selle siis uuesti paika ja toimis jälle, nagu pidi.
Järgmiseks asusime salongi kallale. Juhiistme kronstein oli vaja ära vahetada, ka siinid ei töötanud korralikult, kuid need vaatasime üle ja tegime ise korda. Ka heli panime autosse.
Kere olukord oli rahludav, seepärast ei hakanud midagi vahetama. Ainuke detail, mida kere küljes muutsin, oli küljepeegli vahetus originaalpeegli vastu.




kardaani vahelaagri vahetamine






Ja pilt kui jõudsin sünnipäevale

Viimati sai autol ära vahetatud armatuur koos selle valgusega(03 oma), alla läks sportsummuti ja auto on madalaks lastud

Led-ide paigutus tahokas.

Bensu näidik.

Kõige aeganõudvam töö oli elektri ringi tegemine.

Kahjuks fotokas ei tee nii head pilti, aga tausta valgus on ilus punane

Peale 3 päevast keevitamist sai ka argooniga keevitamine käppa


Uuest aastast on plaan keretöödega tegelema hakata. Aga eks see paistab, kui garaazi soojaks ei saa, ei saa ka ehitama hakata. Ja suureks mõjutajaks on veel finants ja aeg.
Aga kajastan oma tegemisi ikka edasi, sest see pole ainuke VA3 meie peres. Vaikselt nokitsen ka teisi. Varsti teen ühe teema juurde

Küsimustele vastan meeleldi.