1. leht 2-st

Lada 21099; Karlerik110; '91

Postitatud: 03 Apr 2011 14:25
Postitas karlerik110
Jällegist sai siis üks Lada hoovipeale toodud. Seekord siis sattus kätte esiveoline mudel. Mudeliks siis 21099 ehk sedaankerega Samara. Kere on vaesekesel üsna läbi kahjuks. Vahetamist tahaks uksed(või ukseääred, peab vaatama kuidas ja mis kui tegemiseks läheb) , karbid, tiivaääred ja veel mõni detail. Põhi õnneks on korralik, tehnika on ka tiptop korras. Autot liigutab sissepritsega 1.5 liitrine mootor, minek on hea ja mootor on küllaltki erk ;)


Praeguses tegemiste listis on: käsipiduritrossi vahetus, siduriketta vahetus, kere korrastamine ja arvatavasti tuleb tagasillas mõned puksid vahetada, sest tagaosas miski kolksub. Esistmed panen ka 96 a Escordi omad, sest need on mugavad ja vanad istmed on katki.

Mis siis veel? All on veneaegne sportsummuti( isetehtud kellegi poolt. Hääl on muhe vähemalt :lol) Kõik ülejäänud pütid on all, ainult tagumine pütt on vahetatud siis. Kopikale mõeldud koonukas kolis ka hoopiski selle auto kapoti alla, sest sobis siia 1:1 ja kopikas nagunii seisab hetkel.


Helitehnika poolepealt niipalju, et makiks on Clatronic ja kõlariteks Gasi ovaalid.


Pilte ka siis
Just toodud auto

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Pilt


Piltide kvali on küll allapoole arvestust, sest mnjah, telefon ei asenda ikkagi fotoaparaati. Mingiag kindlasti paremad pildid! Seniks aga ilusat kevadet ;)

Postitatud: 03 Apr 2011 15:59
Postitas veljo15
Pole paha;)
Edu kere korrastamisel

Postitatud: 03 Apr 2011 16:37
Postitas ToM
Sportrool kuluks hädasti ära (mul juhtumisi üks müüa ka):cool:....

Postitatud: 03 Apr 2011 23:56
Postitas Viin
Ainuke 99 siin foorumis?;)
Kust auto muidu pärit?

Postitatud: 04 Apr 2011 00:04
Postitas karlerik110
Tundub küll, et ainuke hetkel. Otsingust küll silma ei jäänud miskit. Auto on pärit Mustla kandist, rohkem nagu auto eluloost rääkida ei oska. Mingiaeg ilmselt toodud Soomest, sest kõikjal on soomekeelsed juhendid ja klepsud.

Postitatud: 04 Apr 2011 00:15
Postitas ahtung
Mis soomlastel ladade vastu on? Igalpool vaatan, et jälle mingi uuem lada soomest toodud :D
Aga "haruldane" masin siis siin kandis. Edu ja paksu rahakotti :)

Postitatud: 18 Apr 2011 01:39
Postitas karlerik110
 
ahtung kirjutas:Mis soomlastel ladade vastu on? Igalpool vaatan, et jälle mingi uuem lada soomest toodud :D
Aga "haruldane" masin siis siin kandis. Edu ja paksu rahakotti :)
Heh, ei oska öelda, mis soomlastel Ladade vastu on. Edu ja paksu rahakotti läheb alati vaja.


Aga vahepeal polegi suurt midagi tehtud, põhimõtteliselt kalla ja talla reziim olnud. Viimasel ajal on sidur teada andnud, et nüüd on oleks aeg vahetus ette võtta. Samamoodi on ka tagasilla puksidega, teevad nood juba üsna jubedat häält. Pesin eile auto puhtaks ja tõdesin, et kere tahab ka viivitamatult remonti. Roostealgeid on igal pool ja karbid, ukseääred ja tagatiivaääred on ikka päris läbi.

Järgmise nädala jooksul viingi auto oma maakoju ja tõstan pakkudele. läheb vist siduri vahetuseks. Proovin ka roostega maadlema hakata.

Lõpetuseks paar pilti. Ühe pildi taustal isegi kopikat märgata, mis nukralt oma aega ootab...

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 22 Apr 2011 17:13
Postitas karlerik110
Viisin auto siis oma maakodusse ära ja hakkasin siis tegema. Laiali sai võetud esiots, tuled maha, iluvõre, seejärel stange ja lõpuks ka tiivad. Õnneks midagi väga koledat tiibade alt välja ei tulnud, mastiksi kiht oli igalpool peal ja rooste pole saanud tööd teha. Väga positiivne oli see, et kõik poldid-mutrid tulid ideaalselt lahti! Mitte ükski polnud kinni roostetanud ega muud sellist. Mis siis veel? Kõige rohkem tekitas imestust see, originaal keresilikooni( või mis iganes mögin see on) selle alt kõik puha roostetab! Eks see ole haljale plekile kantud ja on kergesti roostetama hakanud. See oli minujaoks üllatus...

Aga panen siis paar pilti ka.

Meie pereauto kah peal
Pilt
Lammutusprotsess
Pilt
Pilt

Postitatud: 29 Apr 2011 23:55
Postitas karlerik110
Mõni asi jälle siis ära tehtud vahepeal. Tegin iluvõrele "tuuningut" lõikasin vahelt ribi ära, möksisin vähe klaasriide ja pahtliga ja panin ajutiselt mattmusta värvi peale. Veel sai autol nina taeva poole aetud. Nüüd võtan amordipüstakud alt, lõikan vedrud pooleks, vahetan siduri ja lasen auto maa peale tagasi. Enne mai lõppu keevitustöödega algust teha ei saa. Põhjus lihtne- keevitust pole :( Ja täna tõin oma Ladale veel uue aku. Aku tootjaks siis Sznajder ja mahtuvust 64 Ah. Kohe panin akule sappa Optimate 4 akulaadija.
Paar pilti ka siis.

Pilt
Pilt
Pilt ( tuhaplokkidele mõtlen mingi toestuse veel välja, enne ei julge auto alla ronida :P
Pilt

Praeguseks kõik siis

Postitatud: 30 Apr 2011 23:50
Postitas karlerik110
Täna sai esimesed amordipüstakud maha võetud. selgus, et šarniirid vajavad vahetust, muidu tundub esiosas veermik üldiselt korras olevat. Lähipäevil saan tuttavalt laenuks vedrutõmmitsad, siis saab vedrud ka amodilt maha võtta, ära puhastada ja värvida jne jne. Päeva lõpuks tõin enda Samarale uued sussid. Vähe ennatlikult said need küll ligi võetud, aga pakkumine oli hea ja ei saanud keelduda. Margiks velgedel siis Borbet A, Läbimõõt neil 17" ja laiust 7.5 tolli.

Pilti kah.

Pilt
Pilt

Postitatud: 01 Mai 2011 01:17
Postitas olaaf
ma tahaks huviga näha, kuidas need rattad pöörama mahuvad koopas - eriti madalama autoga.
taga kipub amort vastu rehvi käima hakkama juba väiksemate papudega..
ees peaks otse sõites vist korras olema..

Postitatud: 09 Mai 2011 23:00
Postitas karlerik110
Rääkige mulle nüüd, kuidas eemaldada rattakoobastest pigi. Aine mis seal on, ei ole tahke vaid selline nätske ja kleepuv. Põhjus miks selle eemaldada tahan on see, et osades kohtades on pigi all rooste. Et rääkige kõige efektiivsematest pigieemaldus viisidest. Kere ja salongi rubriigist otsides nagu väga targemaks ei saanud.

Postitatud: 27 Mai 2011 19:14
Postitas karlerik110
Midagi jälle ära tehtud.

Amordipüstakud hakkavad valmis saama( st puhastatud, värvitud jne)Pidurisupportid samamoodi puhastatud, seisab asi ainult selletaga et ei ole viitsinud pritsi mäkerdada hetkel, et neid kruntida-värvida)

Täna eemaldasin esimeselt rattakoopalt pigi. Kahjuks täiesti valmis ei jõudnud, kuna vihma hakkas sadama ja auto on väljas. :( Kuna haljast plekki ei tahtnud jätta uut roostet koguma, siis sai roostemuundajaga pind töödeldud ära. Eks kui ilma on, saab terve koobas ka valmis tehtud.

Pilte ka

Pilt

Vedru ka värvitud praeguseks, homme krudin püstaku kokku ära

Pilt

Puhta supporti kolviosa on kaetud hõbedase värviga

Pilt

Pilt

Sellist vahendit kasutan roostemuundamiseks. Tundub, et on kõvem ainte kui vana hea Buvanol. Peale pinnale pihustamist oli reageerimist näha juba viie minuti jooksul! Peale reageerimist jääb pind must/tumehall.


Tean, et pildikvaliteet on alla igasuguse arvestuse, aga no ei ole lihtsalt meeles fotokat kaasa vedada tavaliselt. :P

Postitatud: 02 Juun 2011 20:50
Postitas karlerik110
No jätkame siis monoloogi :P

Esimesed koopad nüüdseks haljaks lihvitud, rooste muundatud ja homme krundin koopad siis ära. Esitiivadelt rooste eemaldatud ja neilegi on vaja paar paika peale panna keevitusega. Esipidurisupportid on valmis saanud, võõpasin need siis kollaseks ( Vanaisa ütles ka, et kui ma auto ükskord valmis saan, siis näeb see välja nagu pühademuna :P )

Loodan, et saan lähipäevil siis keevituse ostetud ja siis hakkavad auto juures ka tööd kiiremini edenema...

Pilt
Pilt

Postitatud: 02 Juun 2011 21:21
Postitas olaaf
kas sa supporti liugurid ka lahti võtsid ja ära määrisid, pidurikolvi võtsid töösilindrist välja ja puhastasid silindri ja vajadusel kolvi?
niisama asju puhastada ja värvida on muidugi lahe, kuid loodan siiralt, et vajalikud hooldetööd teostati enne asjade komplekteerimist..

edu

Postitatud: 02 Juun 2011 22:45
Postitas karlerik110
Otseloomulikult. Kõik sai korrektselt lahti võetud, ära puhastatud ja määritud. St. liugurid, kolvid ja töösilindrid on puhastatud ja määritud. Kõik mutrid ja poldid said vasemäärdega määritud enne kokkupanekut. Olen pea aasta aega igapäevaselt autoremondiga kokku puutunud, niiet päris algaja ma ka ei ole. Samamoodi on keevitamine päris hästi käpas. Plaanis on kõik tööd auto juures ise teostada, eks näis mis välja tuleb.

Postitatud: 26 Juun 2011 23:47
Postitas karlerik110
Miskit on jälle vahepeal ära tehtud. Sai vahetatud sidur( korv, ketas ja survelaager). Kuna käigukast oli maas, siis oli mugav see ka ära pesta. Samuti sai määritud starteri puksid. Sidurikorvi kinnitamise ja käigukasti otsapanekuga aitas sõber Tarvks. Kuna pooltelje välimised kaitsekummid nägid ka väsinud välja siis sai needki ära vahetatud. Pooltelje otsad said seest ideaalselt puhtaks küüritud vanast määrdest ja siis uut määret täis löödud. Seejärel ladusin asja kokku, puhastasin poolteljed ja värvisin ära.
Esimesed rattakoopad lasin relaka traatharjaga haljaks, töötlesin roostemuundajaga, panin peale kaks kihti Corrostopi krunti ja kõige otsa läks Hagmansi mastiks mida poes kiideti. Ahjaa mõlemad koopad nõudsid ka väikest keevitust.

Tänase seisuga on asi niikaugel, et poolteljed on paigaldatud, esimesed amordipüstakud koos uute žarniiridega on paigas(Made in Germany, müüja sõnul miskitmoodi tugevamad kah kui originaalid) Pidurisupportid on paigas( pidurivooliku ja supporti vahele said uued vaskseibid) ja pidurid on õhutatud( jällegi oli abis Tarvks).

Ahjaa, huvitav seik oli veel see, et ostsin piduritele uued tolmukaitsed mis juba paigaldades katki läksid! Konkreetselt, ei veninud lihtsalt järgi! No vene kummi kvaliteet on ikka allapoole igasugust arvestust. Õnneks müüja oli mõistev ja vahetas poes komplekti ringi ja sain vähe paremast kummisegust asjad.

Esituled ja iluvõre on kah valmis saanud. Esituled võtsin lahti, värvisin seest valgust mittepeegeldava osa mustaks ja panin värvitu liimsilikooniga tuled kokku tagasi.

Pikk jutt, s*tt jutt, aitab nüüd küll ;)


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 30 Juun 2011 21:15
Postitas karlerik110
Lasin auto täna jälle esiosaga maa peale. Huvi pärast kruttisin veljed autole alla, viskasin esiosa kokku ja vaatasin kuidas välimus jääb...
Hea on see, et veljed kuskile vastu ei käi ja flantse pole tarvis vahele panna. Mis jutt see oli et veljed alla ei mahu ? Üle pika aja sai jälle auto käima pandud, käivitus poolest pöördest :rolleyes

Järgmiseks etapiks on siis sisu tühjaks viskamine ja karpide vahetus. Eks näis kunas sinnamaani jõuan, rahalisi võimalusi napib hetkel :(

Pilt
Pilt

Postitatud: 30 Juun 2011 23:53
Postitas undu
No kui kuskilt august läbi sõidad hooga, kas siis ka velg pihta ei käi või kurvis näiteks. Muidu kena on küll. :)

Postitatud: 01 Juul 2011 20:25
Postitas karlerik110
Esiosa läks madaldamisega hulka jäigemaks. Samas jäi piisavalt kõrge, kartsin et jääb liiga madal.

Aga sõita pole veel meetritki saanud peale siduri vahetust ja esiosa kokkuviskamist sel lihtsal põhjusel et käigukastis pole õli sees :D Pesen diiselkütusega homme kasti seest läbi ja valan õli sisse. siis tuleb ka proovitiir. Ehk siis ma ei oska öelda mida auto teeb nende velgedega kurvis ja aukudest läbi sõites. Samas proovisin autot kõigutada konksu otsas sõkkudes, kui logar ära võtta siis 100 % kuskile vastu ei käi. Esirattaid välja keerates ei käinud ka kuskile koopasse vastu.


Käigukasti läheb siis sisse selline ollus
Pilt