Lada 21099; Karlerik110; '91

Lada 21099; Karlerik110; '91

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Lada 21099; Karlerik110; '91

Postitus Postitas karlerik110 »

Jällegist sai siis üks Lada hoovipeale toodud. Seekord siis sattus kätte esiveoline mudel. Mudeliks siis 21099 ehk sedaankerega Samara. Kere on vaesekesel üsna läbi kahjuks. Vahetamist tahaks uksed(või ukseääred, peab vaatama kuidas ja mis kui tegemiseks läheb) , karbid, tiivaääred ja veel mõni detail. Põhi õnneks on korralik, tehnika on ka tiptop korras. Autot liigutab sissepritsega 1.5 liitrine mootor, minek on hea ja mootor on küllaltki erk ;)


Praeguses tegemiste listis on: käsipiduritrossi vahetus, siduriketta vahetus, kere korrastamine ja arvatavasti tuleb tagasillas mõned puksid vahetada, sest tagaosas miski kolksub. Esistmed panen ka 96 a Escordi omad, sest need on mugavad ja vanad istmed on katki.

Mis siis veel? All on veneaegne sportsummuti( isetehtud kellegi poolt. Hääl on muhe vähemalt :lol) Kõik ülejäänud pütid on all, ainult tagumine pütt on vahetatud siis. Kopikale mõeldud koonukas kolis ka hoopiski selle auto kapoti alla, sest sobis siia 1:1 ja kopikas nagunii seisab hetkel.


Helitehnika poolepealt niipalju, et makiks on Clatronic ja kõlariteks Gasi ovaalid.


Pilte ka siis
Just toodud auto

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Pilt


Piltide kvali on küll allapoole arvestust, sest mnjah, telefon ei asenda ikkagi fotoaparaati. Mingiag kindlasti paremad pildid! Seniks aga ilusat kevadet ;)
Kasutaja avatar
veljo15
Foorumi kasutaja
Postitusi: 379
Liitunud: 25 Juul 2010 17:47
Asukoht: Harjumaa,maidla
Autod: 2101 - 210V8 - 2105 - 2106 - 2x2107 - Niva - Vis

Postitus Postitas veljo15 »

Pole paha;)
Edu kere korrastamisel
Ladapisik--PISIK KOGU ELUKS !!!
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Sportrool kuluks hädasti ära (mul juhtumisi üks müüa ka):cool:....
m'kay
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 856
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Postitus Postitas Viin »

Ainuke 99 siin foorumis?;)
Kust auto muidu pärit?
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Postitus Postitas karlerik110 »

Tundub küll, et ainuke hetkel. Otsingust küll silma ei jäänud miskit. Auto on pärit Mustla kandist, rohkem nagu auto eluloost rääkida ei oska. Mingiaeg ilmselt toodud Soomest, sest kõikjal on soomekeelsed juhendid ja klepsud.
a
ahtung
Foorumi kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 01 Juun 2010 23:20
Asukoht: Pärnumaa, Lõpe
Autod: Puudub
Kontakt:

Postitus Postitas ahtung »

Mis soomlastel ladade vastu on? Igalpool vaatan, et jälle mingi uuem lada soomest toodud :D
Aga "haruldane" masin siis siin kandis. Edu ja paksu rahakotti :)
Traksid peale!;)
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Postitus Postitas karlerik110 »

 
ahtung kirjutas:Mis soomlastel ladade vastu on? Igalpool vaatan, et jälle mingi uuem lada soomest toodud :D
Aga "haruldane" masin siis siin kandis. Edu ja paksu rahakotti :)
Heh, ei oska öelda, mis soomlastel Ladade vastu on. Edu ja paksu rahakotti läheb alati vaja.


Aga vahepeal polegi suurt midagi tehtud, põhimõtteliselt kalla ja talla reziim olnud. Viimasel ajal on sidur teada andnud, et nüüd on oleks aeg vahetus ette võtta. Samamoodi on ka tagasilla puksidega, teevad nood juba üsna jubedat häält. Pesin eile auto puhtaks ja tõdesin, et kere tahab ka viivitamatult remonti. Roostealgeid on igal pool ja karbid, ukseääred ja tagatiivaääred on ikka päris läbi.

Järgmise nädala jooksul viingi auto oma maakoju ja tõstan pakkudele. läheb vist siduri vahetuseks. Proovin ka roostega maadlema hakata.

Lõpetuseks paar pilti. Ühe pildi taustal isegi kopikat märgata, mis nukralt oma aega ootab...

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Postitus Postitas karlerik110 »

Viisin auto siis oma maakodusse ära ja hakkasin siis tegema. Laiali sai võetud esiots, tuled maha, iluvõre, seejärel stange ja lõpuks ka tiivad. Õnneks midagi väga koledat tiibade alt välja ei tulnud, mastiksi kiht oli igalpool peal ja rooste pole saanud tööd teha. Väga positiivne oli see, et kõik poldid-mutrid tulid ideaalselt lahti! Mitte ükski polnud kinni roostetanud ega muud sellist. Mis siis veel? Kõige rohkem tekitas imestust see, originaal keresilikooni( või mis iganes mögin see on) selle alt kõik puha roostetab! Eks see ole haljale plekile kantud ja on kergesti roostetama hakanud. See oli minujaoks üllatus...

Aga panen siis paar pilti ka.

Meie pereauto kah peal
Pilt
Lammutusprotsess
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Postitus Postitas karlerik110 »

Mõni asi jälle siis ära tehtud vahepeal. Tegin iluvõrele "tuuningut" lõikasin vahelt ribi ära, möksisin vähe klaasriide ja pahtliga ja panin ajutiselt mattmusta värvi peale. Veel sai autol nina taeva poole aetud. Nüüd võtan amordipüstakud alt, lõikan vedrud pooleks, vahetan siduri ja lasen auto maa peale tagasi. Enne mai lõppu keevitustöödega algust teha ei saa. Põhjus lihtne- keevitust pole :( Ja täna tõin oma Ladale veel uue aku. Aku tootjaks siis Sznajder ja mahtuvust 64 Ah. Kohe panin akule sappa Optimate 4 akulaadija.
Paar pilti ka siis.

Pilt
Pilt
Pilt ( tuhaplokkidele mõtlen mingi toestuse veel välja, enne ei julge auto alla ronida :P
Pilt

Praeguseks kõik siis
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Postitus Postitas karlerik110 »

Täna sai esimesed amordipüstakud maha võetud. selgus, et šarniirid vajavad vahetust, muidu tundub esiosas veermik üldiselt korras olevat. Lähipäevil saan tuttavalt laenuks vedrutõmmitsad, siis saab vedrud ka amodilt maha võtta, ära puhastada ja värvida jne jne. Päeva lõpuks tõin enda Samarale uued sussid. Vähe ennatlikult said need küll ligi võetud, aga pakkumine oli hea ja ei saanud keelduda. Margiks velgedel siis Borbet A, Läbimõõt neil 17" ja laiust 7.5 tolli.

Pilti kah.

Pilt
Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ma tahaks huviga näha, kuidas need rattad pöörama mahuvad koopas - eriti madalama autoga.
taga kipub amort vastu rehvi käima hakkama juba väiksemate papudega..
ees peaks otse sõites vist korras olema..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Postitus Postitas karlerik110 »

Rääkige mulle nüüd, kuidas eemaldada rattakoobastest pigi. Aine mis seal on, ei ole tahke vaid selline nätske ja kleepuv. Põhjus miks selle eemaldada tahan on see, et osades kohtades on pigi all rooste. Et rääkige kõige efektiivsematest pigieemaldus viisidest. Kere ja salongi rubriigist otsides nagu väga targemaks ei saanud.
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Postitus Postitas karlerik110 »

Midagi jälle ära tehtud.

Amordipüstakud hakkavad valmis saama( st puhastatud, värvitud jne)Pidurisupportid samamoodi puhastatud, seisab asi ainult selletaga et ei ole viitsinud pritsi mäkerdada hetkel, et neid kruntida-värvida)

Täna eemaldasin esimeselt rattakoopalt pigi. Kahjuks täiesti valmis ei jõudnud, kuna vihma hakkas sadama ja auto on väljas. :( Kuna haljast plekki ei tahtnud jätta uut roostet koguma, siis sai roostemuundajaga pind töödeldud ära. Eks kui ilma on, saab terve koobas ka valmis tehtud.

Pilte ka

Pilt

Vedru ka värvitud praeguseks, homme krudin püstaku kokku ära

Pilt

Puhta supporti kolviosa on kaetud hõbedase värviga

Pilt

Pilt

Sellist vahendit kasutan roostemuundamiseks. Tundub, et on kõvem ainte kui vana hea Buvanol. Peale pinnale pihustamist oli reageerimist näha juba viie minuti jooksul! Peale reageerimist jääb pind must/tumehall.


Tean, et pildikvaliteet on alla igasuguse arvestuse, aga no ei ole lihtsalt meeles fotokat kaasa vedada tavaliselt. :P
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Postitus Postitas karlerik110 »

No jätkame siis monoloogi :P

Esimesed koopad nüüdseks haljaks lihvitud, rooste muundatud ja homme krundin koopad siis ära. Esitiivadelt rooste eemaldatud ja neilegi on vaja paar paika peale panna keevitusega. Esipidurisupportid on valmis saanud, võõpasin need siis kollaseks ( Vanaisa ütles ka, et kui ma auto ükskord valmis saan, siis näeb see välja nagu pühademuna :P )

Loodan, et saan lähipäevil siis keevituse ostetud ja siis hakkavad auto juures ka tööd kiiremini edenema...

Pilt
Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kas sa supporti liugurid ka lahti võtsid ja ära määrisid, pidurikolvi võtsid töösilindrist välja ja puhastasid silindri ja vajadusel kolvi?
niisama asju puhastada ja värvida on muidugi lahe, kuid loodan siiralt, et vajalikud hooldetööd teostati enne asjade komplekteerimist..

edu
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Postitus Postitas karlerik110 »

Otseloomulikult. Kõik sai korrektselt lahti võetud, ära puhastatud ja määritud. St. liugurid, kolvid ja töösilindrid on puhastatud ja määritud. Kõik mutrid ja poldid said vasemäärdega määritud enne kokkupanekut. Olen pea aasta aega igapäevaselt autoremondiga kokku puutunud, niiet päris algaja ma ka ei ole. Samamoodi on keevitamine päris hästi käpas. Plaanis on kõik tööd auto juures ise teostada, eks näis mis välja tuleb.
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Postitus Postitas karlerik110 »

Miskit on jälle vahepeal ära tehtud. Sai vahetatud sidur( korv, ketas ja survelaager). Kuna käigukast oli maas, siis oli mugav see ka ära pesta. Samuti sai määritud starteri puksid. Sidurikorvi kinnitamise ja käigukasti otsapanekuga aitas sõber Tarvks. Kuna pooltelje välimised kaitsekummid nägid ka väsinud välja siis sai needki ära vahetatud. Pooltelje otsad said seest ideaalselt puhtaks küüritud vanast määrdest ja siis uut määret täis löödud. Seejärel ladusin asja kokku, puhastasin poolteljed ja värvisin ära.
Esimesed rattakoopad lasin relaka traatharjaga haljaks, töötlesin roostemuundajaga, panin peale kaks kihti Corrostopi krunti ja kõige otsa läks Hagmansi mastiks mida poes kiideti. Ahjaa mõlemad koopad nõudsid ka väikest keevitust.

Tänase seisuga on asi niikaugel, et poolteljed on paigaldatud, esimesed amordipüstakud koos uute žarniiridega on paigas(Made in Germany, müüja sõnul miskitmoodi tugevamad kah kui originaalid) Pidurisupportid on paigas( pidurivooliku ja supporti vahele said uued vaskseibid) ja pidurid on õhutatud( jällegi oli abis Tarvks).

Ahjaa, huvitav seik oli veel see, et ostsin piduritele uued tolmukaitsed mis juba paigaldades katki läksid! Konkreetselt, ei veninud lihtsalt järgi! No vene kummi kvaliteet on ikka allapoole igasugust arvestust. Õnneks müüja oli mõistev ja vahetas poes komplekti ringi ja sain vähe paremast kummisegust asjad.

Esituled ja iluvõre on kah valmis saanud. Esituled võtsin lahti, värvisin seest valgust mittepeegeldava osa mustaks ja panin värvitu liimsilikooniga tuled kokku tagasi.

Pikk jutt, s*tt jutt, aitab nüüd küll ;)


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Postitus Postitas karlerik110 »

Lasin auto täna jälle esiosaga maa peale. Huvi pärast kruttisin veljed autole alla, viskasin esiosa kokku ja vaatasin kuidas välimus jääb...
Hea on see, et veljed kuskile vastu ei käi ja flantse pole tarvis vahele panna. Mis jutt see oli et veljed alla ei mahu ? Üle pika aja sai jälle auto käima pandud, käivitus poolest pöördest :rolleyes

Järgmiseks etapiks on siis sisu tühjaks viskamine ja karpide vahetus. Eks näis kunas sinnamaani jõuan, rahalisi võimalusi napib hetkel :(

Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
undu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 311
Liitunud: 04 Apr 2010 21:22
Asukoht: Viljandi/ Tartu
Autod: Audi 100 C4

Postitus Postitas undu »

No kui kuskilt august läbi sõidad hooga, kas siis ka velg pihta ei käi või kurvis näiteks. Muidu kena on küll. :)
Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 104
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Postitus Postitas karlerik110 »

Esiosa läks madaldamisega hulka jäigemaks. Samas jäi piisavalt kõrge, kartsin et jääb liiga madal.

Aga sõita pole veel meetritki saanud peale siduri vahetust ja esiosa kokkuviskamist sel lihtsal põhjusel et käigukastis pole õli sees :D Pesen diiselkütusega homme kasti seest läbi ja valan õli sisse. siis tuleb ka proovitiir. Ehk siis ma ei oska öelda mida auto teeb nende velgedega kurvis ja aukudest läbi sõites. Samas proovisin autot kõigutada konksu otsas sõkkudes, kui logar ära võtta siis 100 % kuskile vastu ei käi. Esirattaid välja keerates ei käinud ka kuskile koopasse vastu.


Käigukasti läheb siis sisse selline ollus
Pilt
Vasta