Alguses siis natuke ajaloost. Masin ise klassikaline 05 ehk 1,3 l mootoriga(rihm) ja 4-käigulise käigukastiga kandiline vene tööstusime, pärit Soomest ja vist eksport mudel, sest olemas plokki soojendus ja muud ime vidinad.
Kunagi mu isa(minu suur abiline ja sponsor) ostis selle masina Soomes tööl käies võõramaalastelt (ühe päeva toidu raha eest). Masin on sellest ajast saati ringi tuuritanud ja vuranud Eesti pinnal(põhiliselt Rapal maakonnas). Seda on korduvalt üles klopsitud(vähematl 2 korda,isa poolt) kuni saabus minu kord seda ehitama hakata.
Kõik algas kaks aastat tagasisuve algul, kui autol hakkas vanast parandusest pahtli tükkid ära kukkuma. Otsustasin siis selle nii nimetatult vaikselt ära teha(vähe viisakamaks), aga üks asi viis teiseni. Suve lõpus leidsin ennast juba tervet autot pahteldamas ja nühkimas.
Peale seda oli plaan auto poolest saadik ära värvida(piir oleks läinud akna joonest), aga pikka mõtlemise peale läks mängu kogu kupatuse värviga katmine. Vahe peal sai ka üks tiib ära vahetatud (see millelt pahtel pudenes ja mis oli selle kõige alguspunktiks).
Kui enda arust oli juba auto piisavalt sirgeks aetud, tuli auto värvimisse saata(jälle oli algul plaan ise teha, aga mingi hetk tuli tõdeda, et ei julgenud enam oma tehtud tööd ära rikkuda ja tuli saata töökotta), kus tehti selle summa eest, mis makstud sai, vapustav töö.
Kui autol juba värv seljas ja esimesed viljad käes, läks asi edasi kümme korda lõbusamalt kui pahteldamine. Vaikselt sai siis hakatud asju kokku laduma(algselt plaanis kõik vana tagasi panna), aga jälle tekkis tunne, et see pole õige ilusale kerele vanu räämakaid juppe tagasi kruvida.Lõpude lõpuks sai ostetud:uus tagaklaas(soojendusega), uus esiklaas, uus taga stange,uus aku ja veel mustmiljon asja ning looulikult kõik, mis vähegi korralikud, ära taastatud.
Kesest kõike seda tuli isal idee panna peale 5-käiguline käigukast ja sai ka see tehtud üle kivide ja kändude(tänu väga heale sõbrale).
Nüüd, kui asi juba auto moodi oli, hakkas mulle silma riivama plekkveljed. Ka need said ära vahetatud valuvelgede vastu,mis sai lastud värvida pulbervärviga.Peale seda tundus, et nüüd on valmis, aga ohh ei!! Lada punnis lõppu poole ikka kõvasti veel vastu:pidurid,kardaan,rattapoldid,rumm ja (jälle mustmiljon) muud mehaanilised vigurit.
Kuna täna sai läbitud ülevaatus ja tehtud ka paarid pildid, siis võtsin julguse kokku ja esitasin siia oma juttu väga lühidalt, kuidas pisi remondist sündis auto täielik taastamine.
[Muudetud: 2-10-2010 kasparlauri]
[Muudetud: 2-10-2010 kasparlauri]
[Muudetud: 2-10-2010 kasparlauri]
[Muudetud: 2-10-2010 kasparlauri]
[Muudetud: 4-10-2010 kasparlauri]
