1. leht 4-st

2101, arti003, 1979

Postitatud: 03 Sept 2010 20:06
Postitas arti003
Tere. Ostsin siis järjekordselt endale sigulli. Auto on olnud 1979-ndast aastast ühe omaniku käes, kelle käest ma ka selle vanapraua ostsin. Auto hinnaks kujunes hämmastavad 500 krooni, mida ei ole üldse palju. Seejuures on autol olemas ülevaatus ja kindlustus, mis kestavad vastavalt mai -ja jaanuari lõpuni.
Auto põhi on täiesti roostevaba (pituumeni/mastiksiga kaetud olnud terve auto eluea). Must värv auto allosas on ahjumääre/lakk vms, mis on pandud ka korrosiooni eest kaitsemise eesmärgil. Autol on tarvis siiski välimust korrastada ja kindel plaan on ta üle värvida, kuid seda ei tea, millal selleks vastava koha leian. Autol ei ole peal originaal mootor, kuid siiski 1.2l. Auto läbisõiduks on 31 aasta jooksul kujunenud 380 000, millest praegune mootor on sõitnud 112 000. Sellise läbisõidu juures on hämmastav see, et kere on niivõrd heas korras ning sisustus ennekõike. Auto on ka kord üle värvitud.
Üritan kuidagi pildid ka lisada.

[Muudetud: 3-9-2010 arti003]

[Muudetud: 3-9-2010 arti003]

Postitatud: 03 Sept 2010 20:18
Postitas arti003
Pilt
Pilt
Pilt
Vabandan pildi kvaliteetide pärast, kuid ei olnud võimalik kasutada tänapeavaseid vahendeid kvaliteetpiltide tegemiseks.

Postitatud: 03 Sept 2010 20:28
Postitas viaccess
Algselt postitas: arti003
Auto läbisõiduks on 39 aasta jooksul kujunenud 380 000,
Natuke matemaatikat: 2010 - 1979 = 31, ei tea mis valemiga sa 39 said.....

Autost saab veel asja kui musti triipe üle värvid, praegu välimus lihtsalt rõve!!!

Postitatud: 03 Sept 2010 21:33
Postitas arti003
Algselt postitas: viaccess
Algselt postitas: arti003
Auto läbisõiduks on 39 aasta jooksul kujunenud 380 000,
Natuke matemaatikat: 2010 - 1979 = 31, ei tea mis valemiga sa 39 said.....

Autost saab veel asja kui musti triipe üle värvid, praegu välimus lihtsalt rõve!!!
Kiiruga kirjutatud ja läks sassi. Kui nüüd hakata rääkima mustadest triipudest, siis ennem sai nagu mainitud, et auto saab endale uue värvi ja sai ka seda öeldud, et see must alaosa ei ole värv, vaid ahjulakk vms asi ning selle saab eemaldada väga edukalt sealt niimoodi, et alt tuleb oranz värv välja.
Ei ole vaja kohe halvustama hakata.

[Muudetud: 3-9-2010 arti003]

Postitatud: 04 Sept 2010 00:44
Postitas Arvos
Ahjumäärdega ei ole küll just koonerdatud:) Igati positiivne on aga heas korras kere. Edu ja kindlat meelt!

Postitatud: 04 Sept 2010 15:06
Postitas Ervn
All on orikad Luazi rehvid nagu ma näen? Auto said tõesti odavalt, edu ja jaksu sellega :)

Postitatud: 04 Sept 2010 18:53
Postitas TauriT
Kas viimane pilt on tehtud Keilas Allika tänaval?

Postitatud: 05 Sept 2010 12:21
Postitas arti003
Algselt postitas: Ervn
All on orikad Luazi rehvid nagu ma näen? Auto said tõesti odavalt, edu ja jaksu sellega :)
Edu ja jaksu läheb tarvis küll jah :) Rehvide suhtes on sul ka õigus.

Postitatud: 05 Sept 2010 12:23
Postitas arti003
Algselt postitas: TauriT
Kas viimane pilt on tehtud Keilas Allika tänaval?
Jah, pilt on tehtud Keilas ja Allika tänaval (elan seal), kuid arvatavasti auto ise hakkab seisma Keilas Luha teel garaa?is, niiet suurt võimalust seal seda näha ei ole.

Postitatud: 05 Sept 2010 13:08
Postitas arti003
Lisan veel mõned pildid, et ülevaade autost oleks natukene parem.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt ka rehvist:
Pilt

Postitatud: 05 Sept 2010 21:42
Postitas arti003
Ostsin uued pidurivoolikud, jagaja kaane, kaks erinevat rootorit ja süütepooli.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 06 Sept 2010 22:05
Postitas kristjan666
Kere veits hapu küll aga ehk saab isegi asja:rolleyes Edu sulle Arti!

Postitatud: 06 Sept 2010 22:18
Postitas arti003
Algselt postitas: kristjan666
Kere veits hapu küll aga ehk saab isegi asja:rolleyes Edu sulle Arti!
Kui sa mõtled selle "hapu" all roostet, siis sa eksid kohe kõvasti. Roostet on autol ikka väga vähe: küljekarbid roostevabad, põhi, tagatiivad, koopaääred jne samuti. Pagassi põhjas on summuti kohapeal väikene rooste koht ja esitiibade koopaääred on lapitud (tuleks üle teha, et ei oleks lapitud kohti näha) ja juhipoolse tagumise ukse koopaäärse nurga äär on roostes. Mujal rooste täielikult puudub.
Edu läheb ikka tarvis.

[Muudetud: 6-9-2010 arti003]

Postitatud: 06 Sept 2010 22:21
Postitas arti003
kristjan666: Kui sa pildi pealt vaatad, et must äär kobrutab, siis teadmiseks sulle, et see on vaid paks kiht ahjumääret mis ei ole seal peal siledalt, vaid krobeliselt ja ebatasaselt.

Postitatud: 06 Sept 2010 22:25
Postitas erxx
Milleks nii sikse tavaliselt värvitakse mustaga? Et ikka selleks et rooste välja ei paistaks, ma olen sama meelt et seal all õgib roosteuss isuga. Edu korrastamisel.

Postitatud: 06 Sept 2010 23:01
Postitas arti003
Algselt postitas: erxx
Milleks nii sikse tavaliselt värvitakse mustaga? Et ikka selleks et rooste välja ei paistaks, ma olen sama meelt et seal all õgib roosteuss isuga. Edu korrastamisel.
See ei ole seal värv vaid ahjumääre, mis on pandud sinna just sele eesmärgiga, et roostet eemale tõrjuda- ei väsi seda korrutamast. Küljekarbid on ka seestpoolt õlitatud, niiet seal roostet ei ole. Põhi on autol kohe uuest peast mastiksiga kaetud, mida olen vist juba ka ennem maininud. Üldiselt, kuna auto on terve oma eluea olnud minu peretuttava käes olles pidevalt olnud oma autoga seotud olnud minu perega (eelkõige vanavanematega), tean täpselt selle auto ajalugu- mis temaga tehtud on ja mis temaga juhtunud on.
Esimeses postituses mainisin, et auto saab endale uue värvkatte, kuid see jääb kevade poole, kuna me kõik teame, et värvitöid on teha soodsam soojal ajal või vähemalt soojas kohas ( mis mul puudub). Seega seda, mis seal ahjumäärde all on näeb täies osas kevadel, kuid lähiajal võin pilti teha mõnest kohast, kus on see määre mingil põhjusel ära tulnud või koorduma hakanud. Teen nendest kohtadest pilti, et oleks aimu, mis seal määrde all on, mis nii petlikult meenutab rooste peitmist. Mainiksin veel seda, et ahjumääre on pandud autole kaheksakümnendate alguse poole, kuis auto oli alles 3-4 aastane ja ilmselgelt nii uuel autol ei ole roostet ei tänapäeval ega ei olnud ka siis.
Tänan heade soovide eest!

[Muudetud: 6-9-2010 arti003]

Postitatud: 06 Sept 2010 23:13
Postitas Arvos
Algselt postitas: arti003
kuis auto oli alles 3-4 aastane ja ilmselgelt nii uuel autol ei ole roostet ei tänapäeval ega ei olnud ka siis.
[Muudetud: 6-9-2010 arti003]
Vahemärkusena ütlen, et olen näinud 3 aastat vana Transitit, mis oli täielik roostekäkk. Imestus oli suur. Pidi olema türklaste poolt koostatud Transit.

Postitatud: 07 Sept 2010 22:53
Postitas arti003
Algselt postitas: Arvos
Algselt postitas: arti003
kuis auto oli alles 3-4 aastane ja ilmselgelt nii uuel autol ei ole roostet ei tänapäeval ega ei olnud ka siis.
[Muudetud: 6-9-2010 arti003]
Vahemärkusena ütlen, et olen näinud 3 aastat vana Transitit, mis oli täielik roostekäkk. Imestus oli suur. Pidi olema türklaste poolt koostatud Transit.
Siis se pidi ikka imehalb auto olema. :yllatunud
Enda jutu paranduseks ütlen seda, et ahjumääre pandi siiski sina peale auto korrastamsit nõukogude ajal, mil kaotati rooste ja värviti auto üle.
Täna sain vanalt omanikult teada, et autol ei ole küljekarbid ainukesed kohad, kus on seestpoolt õliga määritud. Nimelt on seda tehtud ka uksepostidel (õli on lastud sisse salongivalgusti kaudu), tagumised rattakoopad (õlitati pagassi kaudu rattakoobaste tagand salongipoolt äärest), tagapõll (pagasiluugi luku kõrval on augud, kust on õli sisse lastud ja sama koha äärtest samuti) ja esiuste juurest (selle koha pealt, kus on lüliti, mille pesast välja tulemisel hakkavad põlema salongilambid. Seal all on mingi koht, kust kaudu seda on tehtud).

Postitatud: 10 Sept 2010 18:05
Postitas arti003
Üleeile juhtus siis selline asi, et üks mootori padi murdus ära. Mõtlesin siis, et vahetan kohe mõlemad ära, aga ei tea kas panna originaalid või midagi muud. Olen nagu kusagilt kuulnud, et niva omad pidid paremad olema ja kas need sobivad üldse 1:1 ning kuivõrd kallimad nad klassiku omadest on ?

Postitatud: 10 Sept 2010 18:45
Postitas Risto14
Kindlasti pane Niva omad, palju tugevamad.
Natuke kallimad nad on, aga peavad kauem vastu ka, nii ütleb oma kogemus