Et 02 omanik viibib hetkel kodugaraa?ist kaugel, siis värskendus teemasse tuleb külalisesinejalt.
Seisvate nõukogude päritolu sõiduautode üheks hädaks on kinni kleepuvad sidurid. Erandiks polnud ka konkreetne masin: kaks aastat seismist oli siduri töö nullinud. Üks võimalus on käigukast alt rookida ja siis sidur lahti nokitseda. Oluliselt lihtsam on aga meetod, kus auto käivitatakse käik sees ning seejärel tehakse mõned äkkpidurdused. Üldjuhul alustab sidur nende survemeetodite järel kiiresti tööd. Erandit ei teinud ta ka seekord.
Käivitumisega pole sellel autol kunagi probleeme olnud, isegi hoolimata kahe aasta vanusest mootorikütusest paagis. Küll tõestas vaatlus päevavalgel, et vahetamist vajavad küünlad ja küünlajuhtmed, samuti mootoriruumis olev ja bensiinipumbale eelnev kütusevooliku jupp. Hetkel on seal veoautode voolikutest ning vanakooli kütusefiltrist kombineeritud lahendus, mille "parim enne" aeg on juba ammu möödas.
Kiire kontroll tõestas ka, et kõik vajaliku tuled auto ümber põlevad tõrgeteta.
Paar probleemi tõid välja aga tiirud auklikul garaa?iteel (ülevaatuse puudumisel ei saa hetkel kaugemal kulgeda). Esiteks annab kolksudes endast märku esimene vasak ratas. Tõenäoliselt põhjuseks mõni väsinud puks. Kohati tundub, et ka paremal kolksatab vahel "miski", kuid see nõuab veel uurimist.
Lisaks selgus, et jalgpiduri kasutamisel ei taha vasak tagumine ratas tegutseda nii efektiivselt kui ülejäänud. Käsipidur samas toimib tõrgeteta. Nii et ka siin on väike kirurgiline vahelesegamine vältimatu.
Rõõmustasid autoga kaasa tulnud varuosad ning üks uus tagatuli, samuti täiskomplekt tehase tööriistu koos mõningate Ziguli ekspluatatsiooni eripärasid tingivate lisadega. Ka on alles auto algne garantiiraamat, tehaseinstruktsioon ning selle vahel ka tehase auto külge kleebitud paber värviinfoga. Ka on alles auto algkomplekti kuulunud mõnesaja grammine värvitops.
Autol all on Nokia M+S rehvid, millel mustrit kaugelt üle lubatud miiniumpiiri.
Allolevaid pilte vaadates võib imetleda ka omaaegsete tehasemeeste töö kvaliteeti: ukse ja tiiva vaheline pragu paneks iga kvaliteedikontrolli tegeva meistri kaasajal enesetappu sooritama. 1981 oli see aga nõukogude kvaliteedi tunnus.
Värskeimaid pilte imagshacki vahendusel näeb siit:
http://yfrog.com/j7lada9jx
A.
[Muudetud: 8-6-2010 Aspelund]