Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Tervitust, kaua aega mõõda läinud.. kuna VAZ 2101 oli siiski liiga sõel peale kruvikeerajaga kallal käimist, otsustasin tuua endale uue Lada, uueks masinaks on siis VAZ 21011 (väljalaske aastat kahjuks ei tea, kuna dokumendid üle eelmise omaniku käes). Masin on viimased aasta-kaks seisnud, tõõle läheb ideaalselt, pidurid võtavad ka enamvähem ning ülejäänud tõõtab ka kõik nii nagu peab. Kere olukord on üldiselt hea, tegemist vajab parempoolne tagaistuja ukse alumine äär, küljekarpide otsad ning tagavara ratta alune plekk, põhi on väga korralik. Suurimaks puuduseks on praegu tagumine stange, mida hetkel pole, samuti käsipidur ei toimi (tross puruks). Juhi iste on asendatud Saabi istmega, aga õnneks on orginaal esi iste olemas ning see ka sisse uuesti läheb. Aga ega rohkem midagi, homme hakkan juba vaikselt nokitsema ning puhastan masina korralikult ära, siis saab ka korraliku pildimaterjali.
Seniks aga üks pilt, mis sai eelmine pühapäev tehtud, kui masinaga proovisõitu sai tehtud käimas.
Väike küürimispesu ees, palju õnne:) Ma eile nühkisin 1,5 aastat mändide all seisnud pikka poolkõrget Transitit puhtaks rohelisest männiemulsioonist. Küürimisharja, shampooni ja jõuga.
Väga hea jõudsid ka lõpuks Lada meeste sekka:spin kui sul esivõre märki vaja on siis mul on üks pakkuda, kui huvi peaks olema;)
Esipõlle juures paistab mõlk olema loodan,et selle saab välja tõmmata ja ära siluda.
Loodan,et edaspidi siis näeme ka paremaid pilte ja videosid, jõudu siis sulle selle autoga ja muretuid kilomeetreid.
Jah, lõpuks.. Esivõre märgist olen huvitatud küll. Täna otsisin birkast, vaatasin terve mootoriruumi üle, aga polnud kuskil näha, kerenumbri leidsin küll. Üldiselt täna pole suurt midagi korda saatnud, natukene küürisin pagasniku luugilt mustust maha kuid siiski peab survepesu tegema selle jama maha saamiseks. Uurisin ka kuidas tagutult kätte saada, leidsin kaks M5 mutrit, kuid kätte on neid üpris raske saada, kas seal on mingi oma nipp, kuidas tagumine tuli kätte saada?
Leidsin täna kodust autoshampooni ning läksin tagasi VAZ'i juurde. Nühkisin terve auto käsitsi puhtaks, tulemus sai hea, aga rohkem küll ei viitsiks nühkida. Samuti sai spetsiaalse vahendiga ära puhastatud uksepolstrid ning istmed, vahetatud sai ka käigukanginupp, uus on siis kerge nõukaaegne tuuning. Samuti sai pandud käigukangi ümbris külge, nüüd on ainult käigukangikott puudu.
Tänud, selles ma ei kahtlegi.. aga sellepärast ma ta ju ostsingi. Eile sai külge pandud kõrvalistuja poolsed uksepolstrid, eelmine omanik ütles mulle, et käsipiduri tross on puruks, piilusin eile auto alla ning tundus kõik ühes tükkis olema. Ajasin korra hoovis olevale asfaldlõigule ning katsetasin ja täiesti toimiv kooslus, tõõtab väga hästi, üleüldse on piduritepool väga korralik. Täna sai ostetud bensiinijaamast miskeid salongi puhastus lappe ning käisin terve laepolstri üle, arvatavasti käin homme valges veel ühe korra üle.
EDIT: Mida peaksin vaatama, kui kojamehed ei käi päris nii nagu peaks ning jäävad vahepeal seisma? Kas kojamehemootorid on läbi või piisab millegi õlitamisest?
Kus see täpsemalt asub ning kuidas seda vahetada tuleb? Pole ise varem selliste asjadega kokku puutunud. Täna sai muidu esitiivalt see hall värvilaik nitrolahustiga maha nühitud. Masin sai ka uude kohta viidud ning kui see vesine maapind ära kuivab, siis hakkan ka keretõõdeks ettevalmistusi tegema, hetkel veel varjualla ajada ei saa, kuna seal veel kola ees.
Kui kellegil on pakkuda soodsalt uut tagavararatta alust plekki ning kõrvalistuja poolset tagumise ukse ukseäärt, siis palun ühendust võtta privaatsõnumi kaudu!
Ehk kellegil on pilti jagada, siis teaksin kust homme otsida täpsemalt. Üks musta kaanega karp on armatuuri all juhi jalge juures, aga see peaks vist kaitsmeblokk olema?
See relee ainult intervali jaoks, ehk kangi teise asendis peaks töötama. Kui aga ka kolmandas asendis kojamehed jamavad siis võib olla mitu põhjust : Mootoris hammakad läbi, lõpulüliti klemmid mustad, kaitsmepesa, mootoriharjad jnejnejne...
Mõni kapotialune kalts võib olla end ümber varraste kerinud, vee äravoolu ava võib sinna kogunenud lehtedest olla ummistunud ja mootor võib olla vee sees mõnda aega seeläbi olnud ning seest roostes.
Kõige reaalsem aga on, et sul on pika seismisega kinni jäänud kojameeste süsteemi otsad pukside sisse. Need otsad, kuhu sul luua varred külge käivad. Selle tunnuseks on, kui luuad aeglaselt venivad ja kohati päris seisma jäävad. Kojamehed küljest ja otsad pukside seest välja, ära puhastada ning määret vahele.
Tänud! Homme proovin seda kaasfoorumlase Arvos poolt välja pakutud varjanti, kui see ei toimi siis proovin releed vahetada. Üks probleem on veel, nimelt kui täna soojenduse sisse lülitasin hakkas armatuuri alt vett salongi tulema, päris kõvasti kohe.. nagu ma aru olen saanud, siis seal armatuuri all on mingisugune kraan mis mul suure tõenäosusega läbi laseb/läbi on?
Ei taha probleemidega koormata, aga lihtsam on üle küsida kui kohale minna ja asja veel hullemaks teha.
Kraanidel on komme lekkida, soovitan hankida Lada poest keraamilise sisuga kraane-tavaliste töökindlus on küsitav.. Endal keraamiline peal ja pärast seda muret pole olnud, kuigi ma sõidan ka u 20kraadise ilmaga, kus soojendus on igaks petteks väljas
Paremalt poolt pardatsoki alt saad ligi soenduskraanile. Kui kraani järgi lähed, võta paar tihendit ka. Vbl pead pardatsoki põhja ära võtma. Need kraanid kipuvad ikka kinni oksüdeeruma ja seejärel liigutamise peale tilkuma hakkavad. Paras nikerdamine 10 võtmega see vahetus on aga siiani on need kõik ära vahetatud. Kasulik oleks see kraan ka suvel vahel avada ja sulgeda, siis ei jää ta kinni kui sügisel jahedaks läheb ja sooja tahad.
Kojameeste releed ära otsima hakka; nagu viaccess ütles, on see ainult kojameeste intervalli relee. Kui sul intervall ei toimi, muidu kojamehed aga töötavad, siis võid relee järele minna.
Lähen käin täna kohalikus autokaupluses vaatamas, kas siin pakutakse VAZ tüüpi sõidukile keraamilisi kraane ning siis lähen käin enda masina juures kah. Kojamehed liiguvad lishalt väga uimaselt ning vahepeal jäävad täitsa kinni.. aga nagu õeldud siis masin on eelnevalt üle aasta aja seisnud ka mis võib selle asja põhjustajaks olla.