12. leht 12-st

Re: 2101, twist, 1971

Postitatud: 15 Apr 2020 19:56
Postitas twist
VäikeMägilane kirjutas:See istub sellisena ainult 5k. kasti külge, kui just neljast ringi ei ehita.
Mul juba 10a tagasi see käigukang tahapoole viidud.
Pilt

Praegu konstrueeritud lahendus erineb vanast selle poolest, et ka küljelt küljele liikumine on nüüd piiratud.
Kasti küljes tahaks seekord kasutada Lada originaalosi, küll väikeste muudatustega.

Re: 2101, twist, 1971

Postitatud: 31 Dets 2020 11:21
Postitas twist
Suve algul tegin kiire plokivahetuse. Nagu enne mainisin, siis vana ploki hukatuseks sai kepsus nihkunud kolvisõrm.
Demonteerides avastasin ka ühe murdunud sisemise klapivedru.
Pilt Pilt

Teise ploki mõõtsin üle, oli ikka kulunud, aga kolvi ja silindri vaheline lõtk selle mootori eesmärke arvestades veel talutav (max 0,1...0,11). Ploki ja väntvõlli kanalid pesin kõik läbi ja paigaldasin uued korgid.
Korkide otsinguil sai terve Tallinn läbi käidud ja lõpuks pidin ikkagi ise need treima. Ploki külmakorgi sain Veerenni poest.
Üle 10a tagasi Tõukuris lihvitud vänt oli ideaalne. Kaelad täiesti puhtad ja kenasti 2. rem. mõõdus. Viskumine max 0,01. Komplekteerimisel mõõtsin kõik kaelad kindluse mõttes ka Plastigauge-ga.
Klappide pidavuse ja sirgsuse mõõtsin üle, paar tükki lekkisid natuke vaakumit, aga need sai kerge soveldusega korda. Kepsud läksid uued, kolvid jäid vanad.

Natuke sai parendusi ka tehtud:
*Ti-Al klapitaldrikud (küünetestis tundub pigem Al olema)
*Chevy Niva klapivedrud (väidetavalt tugevamad, kvaliteet on igatahes Lasanamäe poe 2101 vedrudest parem)
*Lühemad e. kergemad kolvisõrmed (Samara omad vist?)
*Hooratas tihvtidega fikseeritud
*Õlipumba voolavust parandatud
*Reduktoriga starter (4,9kg kergem originaalist, AS-PL S0128, aeromotorsis 59€ )

Uued kuluosad:
*saaled - nõukaaegsed ZMZ
*pikilõtkusaaled
*rõngad - Goetze
*kepsupoldid ja mutrid
*klapisääretihendid - Elring
*vända simmerid - Elring
*kaanetihend + muud suuremad ja väiksemad tihendid.
Mõned väiksemad tihendid asendasin lihtsalt Loctite 5699 mootorisilikooniga.


Pilt Pilt
Pilt Pilt

Nagu näha siis 6PK rihm on ajutiselt asendunud kiilrihmaga, kuna demonteerides avastasin väntvõlli rihmarattal mõra mööda kiilusoont.
Kuna tooorikuna sain kasutada vaid varase 2101-2103 ratast, ei olnud päris igalt poolt neid võtta. Piltide põhjal sai lõpuks 3tk neid ostetud ja kuigi müüjad arvasid ideaalset asja müüvat, oli kasutuskõlblik neist ikka vaid üks, kuna teistel samamoodi kiilusoones mõra.
Kiilusoon on üldse ilma mingi hea põhjuseta 1,3mm liiga sügav. Siis tekibki hea õhuke koht, kuhu mõra saab tulla. Uue Niva ratastel sama teema, ainult et materjal on sõnnik ja probleem levinum.
Pilt

Re: 2101, twist, 1971

Postitatud: 31 Dets 2020 11:39
Postitas twist
Mingi hetk muretsesin ka Solex Sport 24/26 karpa.
Kvaliteet alla igasugust arvestust. Sisuliselt kõik nii kokku visatud, nagu vormist tuli.
Siibrid polnud normaalselt tsentris, kõik detailid karvase valujäägiga, tihenduspinnad freesitud ilmselt võinoaga.
Kuna kütusetorusik on mul juba AN6 peal, sai Solexile ka vastav üleminek paigaldatud. Muidugi jäi lekkima. Pean mingi lahenduse leidma, kuidas tihendipind siledaks ja tasapinda saada.

Sisselaskekollektorit sai ka natuke muudetud, sellest mõni teine kord.

Re: 2101, twist, 1971

Postitatud: 12 Jaan 2021 09:05
Postitas twist
Läks ülekäte jälle. Võtsin eeskujuks V8-mootorite single plane sisselaske. Eesmärk on parandada segu jaotumist 1-4 ja 2-3 vahel ning parandada n-ö signaali karburaatorisse.

Pilt Pilt Pilt
Meeldetuletuseks originaal on selline:
Pilt

Re: 2101, twist, 1971

Postitatud: 12 Jaan 2021 16:50
Postitas Hulkur
Mis neist ratta karpadest sai?, Et neid ei kasuta.

Re: 2101, twist, 1971

Postitatud: 12 Jaan 2021 20:30
Postitas twist
Hulkur kirjutas: 12 Jaan 2021 16:50 Mis neist ratta karpadest sai?, Et neid ei kasuta.
Pea 10a pole neid peal. Jooksid tühikäigul täis ja asja tuumani ei jõudnudki.