2101, twist, 1971

2101, twist, 1971

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

darts mainis kunagi oma teemas, et 15-17 cm oleks weberite puhul normaalne pikkus. Tegin 17.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Algselt postitas: twist
darts mainis kunagi oma teemas, et 15-17 cm oleks weberite puhul normaalne pikkus. Tegin 17.
oleneb mis otstarbeks. Samas on oluline silmaspidada kogu! sisselaske trakti pikkust ning ka kallet

Loodan, et karpa ja kolle vahele ikka mingi leevendi tuleb (vastasel korral hakkab kuskilt midagi murduma ning karpad võivad lakata töötamast korralikult mingil pöörete vahemikus ning tulemus on auk kolvis või plokist paadiankur), või on ned mingid erilised karpad mis ei vaja neid puhvreid?
Festina lente!
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Ei saa ma aru, kuidas üldse ilma "puhvriteta" kollet ja karpasid ühendada saaks. Ühesõnaga, kollektori ja karpa vahele tulevad just selleks mõeldud kummilutid.
Pilt

Sama töö teeksid ära ka silikoonlõdvikud.
Karpad ise on 35 kraadise nurga all, et ujukikambrid õiges asendis oleks. Lühema kollektoriga oleks tulnud runnerite pikkuse erinevus liiga suur ja lisaks tekkinud järsud nurgad.
Äärmiselt lihtsustatult öeldes on pikema kollega madalalt rohkem väänet
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Algselt postitas: twist
Ei saa ma aru, kuidas üldse ilma "puhvriteta" kollet ja karpasid ühendada saaks.

--Ikka saab ja on tehtudki, aga reeglina kauaks ei jätku mootorit sel juhul.
(Sigullil originaalil on ka ilma kummilututa ju;) aga tegu on siiski vertikaalkarpaga, niiet natuke teine maailm.

Ühesõnaga, kollektori ja karpa vahele tulevad just selleks mõeldud kummilutid.

--Kuidas need kummilutud kinnitatakse kolle ja karpa külge õhutihedalt? On nad piisavalt jäigad (vulkaniseeritud?)?

Sama töö teeksid ära ka silikoonlõdvikud.
-- Mis moodi? Või on need karpad kerged nagu udusuled?

Äärmiselt lihtsustatult öeldes on pikema kollega madalalt rohkem väänet
--madala väände juures on rohkem tegureid kui kollektor (pean silmas sinu trompeteid ja karpade enda üldpikkust)
Festina lente!
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Neid karpasid oleks äärmiselt raske ilma puhvriteta kinnitada. Tehasest tulles kinnituvad nad samamoodi: kummilutudega ja klambrid ümber. Kui tõesti vaja, võin ka trompetite poole toe panna, kuid arvatavasti pole seda siiski vaja. Ning jah, need karpad on kerged. Kui aega saan, võin Lada süsteemiga võrdlemiseks teda kaaluda.

Olen teadlik, et pikk kollektor ei ole ainus tegur madala väände saavutamiseks. Aga see on üks mitmest tegurist, nagu ka "väikesed" kanalid, 4-2-1(mitte 4-1) kolle jms.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

olgu, igatahes on need karpad vaja ka sünkrooni saada - tööd sul jätkub;)
Festina lente!
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Algselt postitas: twist
Kui aega saan, võin Lada süsteemiga võrdlemiseks teda kaaluda.
Kogu originaalsisselase kaalub 7,1kg ja karpa ise 2,4kg. Uus sisselase on 5,3kg raske ja karpad eraldi 2,8kg. Eks õhufiltri(te) arvelt võib uuele paarsada grammi juurde kirjutada, kuid kerge on ta ikka.
2
2fast
Foorumi kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: 12 Okt 2008 15:32
Asukoht: saaremaa
Autod: niisama

Postitus Postitas 2fast »

Algselt postitas: VäikeMägilane
Algselt postitas: twist
darts mainis kunagi oma teemas, et 15-17 cm oleks weberite puhul normaalne pikkus. Tegin 17.
oleneb mis otstarbeks. Samas on oluline silmaspidada kogu! sisselaske trakti pikkust ning ka kallet

Loodan, et karpa ja kolle vahele ikka mingi leevendi tuleb (vastasel korral hakkab kuskilt midagi murduma ning karpad võivad lakata töötamast korralikult mingil pöörete vahemikus ning tulemus on auk kolvis või plokist paadiankur), või on ned mingid erilised karpad mis ei vaja neid puhvreid?
endal ka pooleli karpade paigaldus,mis roll sellel kaldel seal on?
Kasutaja avatar
juss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 171
Liitunud: 07 Jaan 2008 19:14
Asukoht: põlva
Autod: 2106/2101/2X21011/VTR1000(streetfighter)

Postitus Postitas juss »

Karpade sünkroniseerimine ju väga lihtne, kellad külge ja ainult 3 kruvi vaja kruvida. Tunduvalt rohkem aega ja jebimist on segu paika saamisega, oi seda düüside vahetust :D Segu paika saamisega oleks hea vast isegi mõni segukell muretseda, lairiba anduriga pole vast mõtet aga tavalise lambdaga toimiv segukell peaks ka asja ära ajama.
Kollektori pikkus ja jämedus mõjutab väänet ja väände momenti samamoodi kui karpa lõõri jämedus. kindlasti kuskilt intraneti avarustest võimalik leida kalkulaatoreid ja teooriat sisselaske lõõrde kohta.

Kas lõõrid on muidu sama jämedad kui karpa lõõr? Hea oleks kui karpa poolne ots oleks võimalikult kaua samas jämeduses kui karpa lõõr, et ei oleks järske üleminekuid ega astmeid. Ühelt jämeduselt teisele üle minne tehib ju hõrenduse kõikumine ja võin juhtuda, et teatud pööretel jääb segu lahjaks.

[Muudetud: 6-3-2011 juss]
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Segukell on hea mõte. Häälestada lasen ilmselt mõnel kaherattaliste hingeeluga rohkem kursis oleval inimesel. Kuigi endalgi kogemus mööda külgi maha ei jookseks. Karpa lõõrid on 38mm ja kaanes enne kollektoriga kohtumist 33mm. Üleminekuteks treisin sisekoonusega torujupid. Vahepeal on ühtlase läbimõõduga 35mm toru.
Pilt
d
dzidzi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 130
Liitunud: 30 Okt 2005 13:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2103

Postitus Postitas dzidzi »

Millal viimati sõitsid? Tundub nagu ainult ehitaks ja sõita ei saagi. Lumi varsti sulanud juuu:)
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Kui õigesti meenub, siis viimati sai sõita millalgi suve alguses. Nii palju ehitan, kui kooli kõrvalt nädalavahetustel aega on. Nädala sees auto ligi ei saa, 80km vahet.
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Nüüd ka istmete ristitalad valmis. Hööveldamata termohaavast. Kere külge kinnituvad spetsiaalsete plekitüüblite ja PVA-liimiga. Hea kerge lahendus ja pärast üle lakkides peaks üsna stiilne välja nägema.
Pilt
Pilt
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1029
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

Tase! aga mina oleksin valinud tamme või kase puu selleks otstarbeks.
u
uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

Postitus Postitas uzzac »

Tamm on vast ikka tugevam. Kerguse mõttes oleks high-tech lahendus balsa puu, aga see kurivaim on pehme. Vahest õnnestub mingi lakiga tugev koorik peale tõmmata. Ilus töö...
Kasutaja avatar
undu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 311
Liitunud: 04 Apr 2010 21:22
Asukoht: Viljandi/ Tartu
Autod: Audi 100 C4

Postitus Postitas undu »

kas see puu nõrgaks ei jää:yllatunud, sest kui ikka (puht oletuslik) 80-100 kg mees nüüd seal istme küljes traksidega ja üle katuse läheb, siis kas see iste lahti ei pruugi tulla, kerge võib ta ju olla, aga ohutus

lihtsalt mõte...
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Traksid on ju ometi kere küljes. Isegi, kui peaks katus tulema, siis küll traksid kinni hoiavad.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

pervõi aprel e?jo jumoru dajut
Festina lente!
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 654
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

Algselt postitas: undu
kas see puu nõrgaks ei jää:yllatunud, sest kui ikka (puht oletuslik) 80-100 kg mees nüüd seal istme küljes traksidega ja üle katuse läheb, siis kas see iste lahti ei pruugi tulla, kerge võib ta ju olla, aga ohutus

lihtsalt mõte...
Enamusel suurt rallit sõitvatel autodel selline lahendus! FIA'le vastab siis ei tohiks nõrgaks jääda!
i
iisak
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 19 Aug 2008 11:14
Asukoht: Tallinn
Autod: 3.0 tdi Q '05

Postitus Postitas iisak »

.
Viimati muutis iisak, 28 Sept 2017 18:45, muudetud 1 kord kokku.
Ostan ükskõik mis seisukorras "Togliatti" kirjaga esiebleeme.
Vasta