1. leht 1-st

Vaz 2101 Vaznik001 “73

Postitatud: 12 Juun 2009 17:17
Postitas Vaznik001
Tere! Saab ka ennast siis lõpuks Lada omanikuks lugeda :lol

Alustan siis sellest, et vanade algusaastate Vazide otsimist sai alustatud juba eelmise aasta lõpus, kuid odava raha eest enamvähem korras dokumentidega masinat oli üpriski keeruline leida :rolleyes .Lõpuks siis õnn naeratas ja leidsime ühe 5 aastat garaa?is redutanud Vaz 2101 oma kodukohast. Omanikuks oli üks vanem meesterahavas, kellel tarvis autost lihtsalt lahti saada.
Esialgu oli tal kindel plaan see Kuusakoski aeda veeretada, kuid pärast pikka moosimist nõustus seda ikkagi müüma. Sai siis kohapeal käidud ja veendutud et masina eest on selle 36 aasta jooksul head hoolt kantud. Kere paistis kõva, alt ääred olid tugevalt õli ja muude segudega kokku määritud et tõrjuda roosteusside rünnakuid. Muidugi eks roostet tal leidub, aga mitte ei saa võrrelda tavapäraste mitmeid aastaid seisnud ladadega. :P .Ainukeseks suuremaks probleemiks nimetas ta paljusõitnud mootorit, eks omal ajal sai sellega ikka mitmeid kordi mööda Ida-Euroopa teid vuratud. Hetkel spidomeetril olnud 18318km kahvatub õige läbisõidu kõrval, milleks olevat u. 450 000km
:yllatunud Vazi kohta vägagi hea tulemus, arvestades et auto käivitamiseks oli vaja uut akut ja mõnda võtme pööret :D
Egas siis pikka juttu polnudki, panime sõbraga rahad kokku ja veeretasime masina koju, eesmärgiga sellele uus elu sisse puhuda ;)

Autost siis:
Mark: Vaz 2101
Aasta 01.01.1973
Töömaht 1198cm3 (1,2L)
Võimsus 44 kw
Värv sinine

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


:lol

[Muudetud: 12-6-2009 Vaznik001]

Postitatud: 12 Juun 2009 18:24
Postitas Vaznik001
Jah tagant ja külgedelt alumised ääred on tumesiniseks võõbatud. Hetkel masin ei ole sõidus kuna sisu laiali lammutatud ja suvel tahaks kereremondi ära teha. See nv katsun siis ka töödest mõningaid pilte panna ;)

Aga tänud, edu läheb ikka vaja :lol

Postitatud: 12 Juun 2009 20:24
Postitas visible
Plaanis tuunima hakata või püüate säilitada originaalsena seda autot ?

Postitatud: 12 Juun 2009 22:13
Postitas Vaznik001
Plaanis masin võimalikult originaali lähedane säilitada. ;) Mingeid tuuning vidinaid külge küll kruvima ei hakka. Ainus asi mis välimuse poole pealt vb muutub on see, et katusele tuleb retro pakiraam ja alla madaldusvedrud, aga ülejäänu nii seest kui väljast jääb originaaliks. Mootori kohapealt on asjad veel lahtised. Eks tulevik näitab. See nädalavahetus siis plaanis auto nii laiali võtta kui võimalik, et saaks keretöödega algust teha :spin

[Muudetud: 12-6-2009 Vaznik001]

Postitatud: 13 Juun 2009 01:16
Postitas Zidist
Pane "merevaigust" käigukanginupp - saad ainult respecti juurde :D Selline ajastukohane stiilne tuuning on täiesti sobilik minu arust.

Postitatud: 15 Juun 2009 19:46
Postitas Vaznik001
Niih sai siis nüüd see nädalavahetus vihma trotsides, autot lammutatud ja põhja kraabitud. ;) Kere sai siis suhteliselt hõredaks võetud ning seest sai salongi tühjemaks tehtud. Kuna kere alumised ääred olid kaetud sellise paksu õli ja mingi muu aine seguga, siis varjas see tegelikku kere seisukorda. :puzzled

Esipõll on suhteliselt läbi ja tuleb uus panna, :sein kuna alumised ääred on liiga ussitanud. Vedas sellega et karbid ja uksed on rahuldavas seisukorras ning loodetavasti välja vahetamist ei vaja.

Pilt

Tagumise põlle suhtes pole kindel, kas see vajab vahetust või annab teda ka kuidagi taastada, sest erinevalt esimesest põllest ei ole tagumine nii suures ulatuses rooste ussi poolt näritud.

Pilt

Põhi on autol siiski üsna kõva: leidub kolm max. 2cm*2cm roosteauku. Rohkem vajab taastamist tagavararatta alune pind, mis on üsna räsitud välja nägemisega.

Antud pilt veel vana, uusi ei jõudnud salongist teha, kuid augud näeb ära
Pilt


Alt sai ära keeratud veel summuti tagumine pütt, mis oli samuti üsna täbaras seisus. Õnneks summuti esimene pool on uus :spin .

Selle nädala jookul tahaks seada siis auto keretöödeks valmis!



Ehk teab keegi öelda, kas Haapsalus/Läänemaal ka mõni Vaz varuosasid müüv pood tegutseb :rolleyes

Postitatud: 15 Juun 2009 19:53
Postitas iisak
Uksed ei pruugi samuti nii korras kui näivad. Ei tea kas see on n.ö viimaseotsa masinate viga, aga minul on ustel augud sees akende iluliistude juures. Samuti võta polstrid maha ja vaata mis alumised ääred seest poolt teevad.

Postitatud: 15 Juun 2009 23:20
Postitas visible
Siinkandis mingit poodi, mis oleks spetsialiseerunud Ladadele paraku ei ole, lähimad sellised poed asuvad ilmselt Tallinnas, kuid olenevalt juppidest leiab siit ka midagi.

Postitatud: 05 Juul 2009 10:01
Postitas Vaznik001
Tervist jälle üle pika aja. Vahepeal väga suurt arengut toimunud pole, kuna pole lihtsalt aega olnud autoga tegeleda :puzzled , kuid see nädalavahetus sai end kokku võetud ja natuke siiski autoga tegeldud :spin.
Kõige rohkema aega läheb selle masina puhul selle õlisegu maha võtmiseks - see on kere küljes nii kõvasti kinni, et survepesu seda lahti ei võtta ja ka pigileotusvahend jään pisut nõrgaks... Niisiis kasutasime tavalist bensiini ja see aine sai tööga hakkama.

See õli kraapimine ja bensiiniga nühkimine tõi päevavalgele veelgi väiksemaid ja suuremaid probleeme !

1. Tagumine osa tõi päevavalgele veelgi pindmist roostet ja tagaluugi tihendite eemaldamisel selgus, et tagapõlle tihendi äär on omadega läbi ja läheb vahetusse. Lisaks tuleb taastada põlle alumist osa.
Pilt

2.Karpidelt eemaldasin iluliistud ja õli ning tulemuseks jällegi palju pindmist roostet. Karbid said ka korralikult läbi taotud, õnneks kruvikas kuskilt läbi ei läinud.
Pilt

3. Esiosa puhul tuleb kaaluda kas kogu põlle vahetust või siis ainult alumise ääre vahetust. Mis te arvate, mis oleks lihtsam/kasulikum :rolleyes
Pilt

4.Iluliistude alt tuli jällegi nähtavale pindmine rooste, õnneks keevitust ei vaja :P , kuid mõningad mikroaugud tulid siiski nähtavale. :(
Pilt

5.Üks asi, mis veel välja tuli oli halvasti pahteldatud kohad, kus olid mõrad sees ja kui noaga pragudes veidi surkisin hakkas pahtlit pudenema. :( Sellised pahteldatud kohad on tagumise parempoolse poritiiva ja ukse küljes ning esimese vasakpoolse poritiiva küljes. Mis asjaga seda pahtlit sealt kõige paremini maha saaks? Kas pahteldatud kohad on värvi alt näha sellise roosa toonina (pildil: triip ukse peal)?
Pilt

Pilt

6. Salongipõrand ja pagaasniku põrand paistavad heas korras.
Pilt

Pilt


7. Üks hull koht on veel juhiukse lävepakk, millel leidub läbivat roostet. :sein Teised uksepakud korras :)
Pilt

8.Õhtuks siis jäi masin kile alla, et täna edasi tegeleda :D
Pilt

Tööd paistab siin omajagu, aga eks iga algus on raske ja asjaga kiiret pole. Peaasi, et ükskord masina korda saab :lol

Postitatud: 05 Juul 2009 11:11
Postitas olaaf
relakas ja nailonketas või traatketas ja saad pahtli kätte,
rooste kohad pead kindlasti liivapritsiga üle käima hästi ettevaatlikult, et plekki välja ei venitaks - pärast seda siis roostemuundur peale kohe - muidu aastapärast samasugune jälle...
juhipoolse karbi vahetad ära ilusti - seda taastama hakata pole mõtet.

kui relakaga laiali lõikama plekke hakkad tuleb siit sealt kindlasti üllatusi veelgi välja ;)

Postitatud: 05 Juul 2009 14:38
Postitas hautz
Kuidagi tuttav asi:spin

Olen suht kindel ,et pagassist nende paikade alt leiad roostet ,kuna tundub olevat lihtsalt paigad peale pandud(selliste asjade pärast pidin terve kännu uue tegema ja vedrukandureid parandama).

Aga edu tegutsemistel.

Postitatud: 05 Juul 2009 15:04
Postitas iisak
Mina arvan et mõtekam oleks mõlemad põlled terves tükis välja vahetada. Esitiibade alumised otsad pehmed pole? Sul on väljast koguni mõnda pisikest auku näha, seest on asi üldiselt veelgi hullem. Mul nägid ka head välja, aga rattakoopast kogunev sodi mädandab seest poolt korralikult neid nurkasid.
Olaaf: kas tõesti midagi muud peale liivapritsi ei päästa edasi roostetamisest? :yllatunud Kui ikka isuga erinevate traatketastega möllata, peaks kah hea jääma ju.

Postitatud: 05 Juul 2009 16:04
Postitas Vaznik001
Hmm :puzzled Kõige pehmem plekk on kõrvalistuja poolne esimene poritiib... Seal on alumistes äärtes väikesed augud ja poritiiva kaare kohal üks suurem auk :sein ülejäänud augud mis poritiibadel näha on tulnud välja pahtli alt. ja osad augud on sellised imepisikesed. Aga njh mis seal salata... auk on auk ja korda tegemist ta vajab :rolleyes Sellist pindmist roostet on ikka päris palju.... iga asja alt tuleb midagi lagedale :kuri
Loodan et pagassiga asjad siiski nii hullud pole kui siin kasutaja hautz väitis...

Arvan ka, et päris liivapritsiga nuüd pritsima ei pea hakkama.
Relakas ja erinevad lihv- ja traatkettad peaksid roosteussi piirama küll :rolleyes

Samas otsin nüüd Haapsalust või Läänemalt keevitajat, kes selle keevitustöö ette võtaks... Algul oli plaan ise keevitada, aga lammutamise käigus on välja tulnud niivõrd palju erinevaid keevitamist vajavaid kohti siis arvan, et oleks targem lasta sinna mõni oskajam mees kallale, et asi ikka veel mitukümmend aastat vastu peaks :D Kes teab soovitada või pakub ise teenust siis U2U ... olen avatud pakkumistele :lol

Palju infot piltidel.

Postitatud: 22 Juul 2009 13:19
Postitas SexSix
Esitiibade tagumistes otstes kaks karbiliistu tüübli auku. Sammuti esitiibadel esimeses otsas stangeotsa kronsa jaoks mutter keevitatud poritiiva külge (hiljem keerati polt poritiiva seestpoolt stangeotsa kronsteini sisse). Tagatiibadel peaks sama olema aga tundub, et need vahetatud. Tagapaneelil kaks kandilist vatsimist reflektorite kohal (hiljem muutusid need ümaraks).
Ja muidugi iluvõre tagune on mustaks värvitud.

[Muudetud: 22-7-2009 SexSix]