1. leht 5-st

2105 VFTS, 1981

Postitatud: 11 Mai 2009 18:47
Postitas vfts
...

Postitatud: 11 Mai 2009 20:04
Postitas ccve
Teades natuke ehitajat siis siit tuleb kindlasti midagi väga korraliku ning kahesilma-vahele ei jää küll mitte midagi. Palju edu ja keep up the work ;)

Postitatud: 11 Mai 2009 21:18
Postitas france2
Kas mastiksi eemaldamine käis tavalise pahtli labidaga või kasutati muud tehnoloogiat. Tundub asjalik projekt olema ehk näeb tulevikus liikumas. Millal plaanis liikuma saada?

Postitatud: 11 Mai 2009 21:48
Postitas maikel06
Kui küsida tohib siis mis on sellise turvapuuri hind ?
Ja kus valmistatud on ?
Aga edu auto ehitamisel ! :cool:

Postitatud: 11 Mai 2009 22:38
Postitas VäikeMägilane
Ei väsi kiitmast entusiasmi, mis innustab tegelema meie legendaarse ja kuulsusrikka projektiga - muud pole tänapäeval vaja soovida, kui paksu tengelpunga!
Edu!

Postitatud: 12 Mai 2009 07:24
Postitas reiner
Algselt postitas: vfts
Pealt kullakarvaline, alt siiru-viiruline ja natuke hapu.
See ju väga korraliku kerega masin! Ehk, siis ideaalne toorik "Vöfti" ehitamiseks.
Sellist projektikulgu on lausa lust lugeda/vaadata.
Jääme lõpp-produkti ootama.
Nael kummi ja katus lömmi!

Postitatud: 12 Mai 2009 08:10
Postitas tann
palju sul see rolli vahetük maksma läks?

vägisis hakkama omalegi 05 ostma ja otsima saab sellest kandilisest ilusaid masinaid teha

Postitatud: 12 Mai 2009 08:17
Postitas Photographer
Sellist professionaalset ja korralikku tööd on ilus vaadata, silm puhkab kohe!
Siin tuleks soovida ainult jõudu ja paksu rahakotti, et projekt ilusti Saaremaa Ralliks valmis ja Undva katse fini? ka oleks!!!
PS. Ma ei tea kas sa oled juba kursis või ei, aga kaks teemat, mida ma kuulsin kusagil tehniliseskommis:
- Peale pleksiklaasi liimimist peab jälle kasutama paari neeti - ei ole kindel aga nii mulle väideti!
- Veel imelikum lugu on tooli alumise toruga, mis risti autos, et nüüd peab see toru poltidega välja käima...
Kas oli kellelgi paha tuju või aeti mulle lolli juttu - ei tea, aga peaks korra üle vaatama!
Igatahes jõudu tööle!!!

Postitatud: 12 Mai 2009 15:53
Postitas olaaf
kõva töö ära tehtud, hea vaadata lugeda.

tekkis küsimus mootori kohapealt - kas tõesti on mõtekas seda surveastet niipalju tõsta, et ainult kalli kütusega liikuda saab? Eriti pidades silmas, et kõrgforseeritud lada 1600 mootor ei hiilanud just oma vastupidavusega.
eks hobisõiduks võibolla kestab, kuna pole pikki pöördes hoidmisi järjest, aga ebamugavamaks teeb see asja kindlasti - pole eri kütet kaugeltki igalt poolt osta ning väike valearvestus võib tähendada rikutud nädalalõppu.

mina soovitaks jääda sinna 140hj piirimaile surveastmega 11
tänapäeval saada igasugu ülekandeid ning ka käigukaste - korraliku otsekasti ja 5,3 peaülekandega jõuab ka see 140hj autot edasi liigutada :)

püsivust ja edu!

[Muudetud: 12-5-2009 olaaf]

Postitatud: 12 Mai 2009 16:10
Postitas ccve
Algselt postitas: Photographer
- Veel imelikum lugu on tooli alumise toruga, mis risti autos, et nüüd peab see toru poltidega välja käima...
Jutt õige, ja see peaks vist jõustuma alates aastast 2010. Ja see sellepärast ,et sul omal puhtalt ohutum oleks kui peaks mingi suurem õnnetus juhtuma.

Postitatud: 12 Mai 2009 17:48
Postitas erxx
Sama raha eest jõuab küll neid tavalisi käigukaste peeneks sõita, AGA kui sul kast keset võistlust sussid püsti viskab, siis sa arvatavasti hakkad teisiti mõtlema.
Väga niru kui ideaalse võistluse ajal pead katkestama, kuna käigukast ei pidanud vastu.

Tean üht superkrossi sõitjat kes on just sellepärast omale otsekasti soetanud.

Postitatud: 12 Mai 2009 20:32
Postitas VäikeMägilane
otsekastil ja tavakastil on lisaks s/km vahelisele vahele veel palju teisi nüansse, miks ta parem on, aga se selleks.

Kui juba jutuks tuli, siis need istme kinnituste torud/nelikant materjalist toed peavad olema kere külge kinnitatud poltidega? Et siis keevitad mingi mutritega plaadi karbi külge ja mingi augustatud plaadi siis tugedele otsa ja omavahel nt. 4 poldiga liide? Või peab poldil mutter ka teisel pool olema? siis tekib küsimus, kus;)?

Ohutum on ta kust otsast? Hea oleks ka lugeda neid juhiseid, kas on juba mingi uus versioon E-teh tingimustest?

Postitatud: 12 Mai 2009 22:38
Postitas serbin
Tõesti, kena vaadata korralikku tööd.

Kui plaanid tõsisemalt võistelda siis soeta kindlasti otsekast, minul omal ajal jäi tolle mootoriga palju kasti taha. Lisaks muhvi/hammaka lülitushammastele ning kahvlitele(tugevdatud) õnnesus korduvalt ka plokkvõll hammastest puhtaks lasta(3käik põhiline).
Aga nagu rääkinud oled et tuleb näituse auto ja vahest mõni demo- või lõbusõit, siis vast ajad tava, näpitud, kastiga läbi küll.

Olkule: pööret on saanud see mootor maitsta halastamatul(usaldusväärse tahokaga jooksis 8500 iga käiguga kellale, käiguvahetus tuli oli 8200).
Kuna sõitsin 5.3 ülekandega siis pärnu rinkal sai pika sirge lõpus parasjagu põhjas pööretega sõidetus ja nii kümneid ringe järjest(1 võistlus pikal ringil ca 50km).
Oli loomulikult ka probleeme mootoriga, aga need ei olnud tingitud liig suurest astmest.
Võlusõnaks ongi kallis kütus, mis kannatas kõrget astet.
Ma imestan siiamaani kuidas mõned sõidavad 11 ja 11,5 astmega 98 bensuga:o
Võll on ka tollel mootoril muidugi väga käre, alla 4kilo pöörde ei toimunud suurt miskit, niiet kruusal sõit nõuab harjumist ja nagu väiksel mootoril ikka tuleb meeletult pöördes asja hoida.

Postitatud: 12 Mai 2009 23:05
Postitas uzzac
standard kast ei kesta selle auto alla üldse väga kaua. estifieldi all pidas standard kast vastu vast 10 ringi pärnus. slikkidega 2-3 ringi . mootor oli peaegu stock ja asi kaalus 650 kilo tuuris. kopikaga ka ei olnud pidu palju pikem. loobusime lada sillast ja kkasist just vastupidavuse puudumise tõttu. sul veel asi piisavalt poolikus faasis et toppida alla näiteks volvo sild ja kas siis otsekast või mõne muu tootja vastupidavam tükk. tee see lisakulutuse hilisema muretuma elu nimel.usun et kõik kes on üle 140 jne mootoritega stock lada kaste kasutanud ütlevad sama.(varsti saavad need kastid otsa ka maailmast kui samas vaimus edasi läheb)

to serbin.

sõidame 5.dat aastat jätkuvalt neste 98-ga ja üllataval kombel pole kütus seni siiani probleemiks olnud. surveastmed on jäändud 11,5 tuuri(dünaamiline veel üle sellegi). samas meil ei tohigi kasutada muud peale jaemüügis oleva püstoli bensiini.

tean et kui veel Indrek Sepp sõitis soome meistrikaid Super 2000 klassis siis neste sponsoreeris teda Futura Green Racing kütusega mille oktaanarv oli üle 100 vist. ei ilmnenud võimsusekasvu ega töökindluse muutust. ainus asi mis muutus oli see et mootor oli seest puhtam(põlemiskamber siis) mis on tingitud suuremast oktaanarvust imo.

to vfts: oled väga ilusa asja valmis saanud juba. jään põnevusega ootama projekti lõppu. kohe näha et mehel käed otsas ja oskab neid kasutada ka.
ja VAZ tüüpi tagaveolise autoga saab väga edukalt võidu sõita!

Postitatud: 12 Mai 2009 23:25
Postitas serbin
kaspar: oskad sa mulle öelda mis süütenurka te kasutate(kasutasite)
Detonatsiooni on keegi kuulanud?(kuigi jah kui asi on kestnud siis ilmselt pole sellega muret)
Suurem oktaanarv ei annagi otsest võimsuse lisa, lihtsalt suurema oktaanarvuga kütusega(suurem detonatsiooni kindlus) saab kasutada kõrgemat surveastet.
Mis kolbi/ rõngast pruugite?
Läheb küll veidi teemast mööda aga ei jookse see jutt ka teema alustajal mööda külge.;)

Postitatud: 12 Mai 2009 23:34
Postitas uzzac
süütenurk on 36 täisvõimsusel...tühikäigul tiksub 18 tuuris...detonatsioon on suur ümmargune null sest põlemiskamber on nii tehtud et seal ei jää ruumi detoneerimiseks. varem karpadega on nurk 31 tuuris.

kolb ja rõngas on mahle valu kolb mida igast poest saab samaarikule osta 82,4 on praegu sees.

Postitatud: 13 Mai 2009 09:25
Postitas uzzac
selge kui originaalsus siis lähenemine jah hoopis teise nurga alt...kuigi visuaali ei kahjusta see sild ja kkast nüüd küll kusagilt(kui just alt ei vaata autot)...eks igaüks teeb mis tahab oma autoga :)

ja eiteamis kusotsast minu masin nüüd rohkem spetsiaalselt ringraja otstarbeks on ehitatud kui sinu masin mis iganes ralli tüüpi kihutamiseks. ja sõitjaoskused on ka mul nagu nad on. aga võta näpust konkurentsivõime on küll tasmel :)

Postitatud: 14 Mai 2009 00:05
Postitas VäikeMägilane
ei saa jälle vaiki olla - lihtne näide, veel hilja aegu sõitis webberite, VAZ/Bolverki kasti ja Vazi sildadega, 14" ratastega pu?ka eesti ralliradadel. Vastas olid sellele mitu teiste sildade/kastidega/pritsega tuunitud/suurte ratastega pu?kad - millegipärast sõideti suht sekundis koguaeg ja harvad ei olnud hetked, mil võitjana väljus VAZ juppidega ?iguli. Ei olnud ka mõnede katkestamiste põhjusteks koguaeg sillad või k.kast (kumbagi 1 kord, ennem oli ikka OFF:)

Kuid puht majanduslikus mõttes on tõesti üsna pea vist otstarbekam VAZ'i installeerida midagi muud peale enda tagasilla, sest võidusõidu detailid kipuvad võrdsustuma...

Loo moraal oleks see, et loeb tihend ja hästi seadistatud masin ning korraline kodutöö enne võistlusi.

Kas see kone mis siia peale läheb, on nagu jutust lugeda võis, Kivi tehtud ja nukvõllitatud? Kas otseülekandega jooksis ka 8500pööret - ise üle 8 ei ole veel saanud;) Vkäik, 13" slikk(215/55) spidol osuti läks teisele ringile...ja salongi tuli hea õli lõhn ning kõrvad läksid lukku

Ja ülekanne oli 4.44

[Muudetud: 14.5.2009 VäikeMägilane]

Postitatud: 14 Mai 2009 16:49
Postitas serbin
4käik-otse
5.3 peaülekanne
195/50/15" rehv
8500rpm-loll hääl tuleb mootorisse(klapid jäävad hõljuma)
Kivi poolt tehtud asi jah millel sai ise palju ringi tehtud(kivi näpunäidete ja valvsa pilgu all muidugi).
Nimelt kui mina kunagi auto ostsin tuttavalt oli seal see värske mootor peal ning sai hakatud asja juurde nipitama.
Väidetavalt on võll seal peal mingi Sulgeri aegne rinka kraam.

Postitatud: 05 Juul 2009 16:25
Postitas GTA
Paar küsimust: lisaplekk kardaanimuhvi ümber on omalooming või tehasetoodang? Pole sellist veel poeletil märganud, küll aga laialilennanud kummimuhvi oma auto all:D
Teine: Topeltstabikas läheb sellesamuse pika poldiga otse läbi poolraami või jäävad kasutusse originaalid? Jällegi on kogemusi küljestsõidetud stabikapoltidega.
Kolmas: kust õnnestus hankida nikeldatud 1600S znakid külgedele? Oleksin väga õnnelik, kui samasugused iluvidinad ka minu auto tiibadele tee leiaksid... Lisaks ka tagaluugile "?iguli 1600S" znakk (s russkimi bukvami). Tutikas "?iguli 1300S" pätsati luugilt mõni aasta tagasi ära, siiani on kahju.

Muidu väga tore näha, et tehakse ka päris-replicaid. Olen VFTS-ide sugupuud natuke ka uurinud ja tegelikult olen seda meelt, et VFTS-iks ei tohiks neid võistlevaid autosid üldse kutsuda. Midagi Vihuri, Brundza ja põlveotsa-tuuningu vahepealset nad on.
Edu:)!