1. leht 11-st

2101, iisak, 1981

Postitatud: 22 Aug 2008 14:44
Postitas iisak
Kopika soetasin endale esmaspäeval peale omaniku pikka seebitamist. Auto aastast 1981, valget värvi ja 1,2 mootoriga.
Kuna bmw e21 osutus täielikuks rappeks, siis hakkasin autole alternatiivi otsima. Aga netist korraliku 2101 leida on juba omaette kunst:o Seega otsustasin selle kopika endale nuiata. :spin Usku asjasse eriti ei olnud, sest kõigile, kes enne olid osta tahtnud, öeldi ära. Aga sihikindlus viis võidule.
Kopikas ise oli teede liikur 2007 aastani, siis sai vana pass täis ja auto seisis terve talve väljas. Kere korralik, kuid vajab uut kundepoolset esiust(kunagi paugu saanud) ja värvi(mist)parandusi. Mootor tahtis 3 kord bensiini ülesse pumpamist, laetud akut ja käis nagu kell;) . Salongis on ilus punane sisu ja muidugi ka nõukogude tuuningut. Istmekattetel olid omakorda istmekated.
Muredest: esiuksi uusi vaja, summuti keskmine osa vaja vahetada, korralikud veljed ja kilbid tuleb leida kuskilt, pidurite remont, ning uus pagasniku luuk tuleb osta.
Täna sai varutud: esimesed piduriklotsid, esimesed pidurivoolikud, pidurivedelik, küünlad, küünlajuhtmed ja õlifilter.Pilt

Postitatud: 22 Aug 2008 15:53
Postitas visible
Täitsa viisakas 01, eriti hea asi selle auto juures on see, et stanged tunduvad noolsirged ja ülejäänud läikivad osad paistavad ka küllalti heas korras olevat.

Postitatud: 22 Aug 2008 16:41
Postitas hautz
Kere on küll vanatüübiline;)

Muidu suht ok:spin

Aga mis tagaluugil viga?

Postitatud: 22 Aug 2008 18:46
Postitas logman
Istmed ja uksepolstrid davai siia, mulle! :D
Ei jah, nali naljaks, tee korda ja kena masin lõpuks olemas.

Postitatud: 22 Aug 2008 19:41
Postitas iisak
Algselt postitas: hautz

Aga mis tagaluugil viga?
Luuk juhipoolt "kummis", ning lisaks mõlgiga. Pole jõudnud eriti tegeleda, võib olla saab tihendivahetuse ja mõlgi väljalükkamisega kord.

Postitatud: 22 Aug 2008 19:45
Postitas iisak
Algselt postitas: logman
Istmed ja uksepolstrid davai siia, mulle! :D
Ei jah, nali naljaks, tee korda ja kena masin lõpuks olemas.
Pole veel kõiki katteid istmetelt ära võtnud, sest need on sinna väga põhjalikult pandud:rolleyes . Kui seest tühjaks loobin ja matid ära pesen, teen mõne pildi juurde.

Ja selline küsimus laiale ringile, et millised 01-e orginaal aknavändad on? Mul praegu plastist.

Postitatud: 22 Aug 2008 19:51
Postitas iisak
Päris pikalt foorumit jälginud, aga millist õli mootorisse, käigukasti ja tagasilda panna. Mis pidurivedelikuks hea on, praegu ostsin katsetamiseks pudeli mingi "niva" nimelist.

Postitatud: 22 Aug 2008 21:13
Postitas AsjaPulk
Päris viisakas 01 jah... Aga aasta 81 ja c-piilari õhutusavad puuduvad?

Pidurivedel pigem "Neva" ja ongi ?igulil kasutamiseks mõeldud pidurisüsteemis. Kuigi ise kasutan DOT-4 piduriõli.

Postitatud: 22 Aug 2008 21:15
Postitas ando
01-l puudubki õhutusava c-piilaril, olenemata aastast. Kena masin, väheke tööd ja briljantne. Edu ;)

Postitatud: 22 Aug 2008 21:19
Postitas logman
Mis mootoriõli eelmine omanik kasutas?
Kui ei tea, siis:
1.Kõigepealt tutvu klapikambi kaane alusega.
a.)Kui on saapaviksi täis, siis jätka mineraaliga, aga eelnevalt tasuks teha läbipesu.
b.)Kui on puhas, siis ikkagi läbipesu ja mingi poolsünteetiline.
c.)Täissünteetilist ise ennem sisse ei kallaks, kui mootor on oma silma all laual molekulideks olnud ja puhtalt kokku laotud.

Lääne õlid (eriti poolsünt. ja sünt.) sisaldavad pesevaid aineid ja ei ole hea, kui nüüd sinna kiti sisse seda lisada. Kitt hakkab hulkuma.

Mineralkast olen kasutanud Valvoline rida - siiani pole veel orki lennanud. Väga mõistliku hinnaga.

Käigukasti ja tagasilda sobib päris hästi hüpoidülekandele mõeldud transmissiooniõli viskoossusega 80w90, talveks parim 75w90. Statoil, BP, Valvoline, ... misiganes....

Pidurivedelikku alla DOT-4 isiklikult ei tunnista.

Postitatud: 23 Aug 2008 13:14
Postitas iisak
Kui kellegil on , võib pakkuda esimest kundepoolset ust. Jõhvis pole ja ei tea kas tulebki.:yllatunud Uks võiks olla kas tutikas või vägas korralik kasutatud.

Postitatud: 27 Aug 2008 18:05
Postitas iisak
Sisu pole lahti saanud võtta, sest iga jumala päev sajab. :(
Küsisin värvimise kohta hinnapakkumise, vastuseks ümmarguselt 10k(mõlema küljekarbi vahetus ka). Oma eeltööga peaks paar tuhat alla saama hinnas. Kui uue ukse saan, siis selle lasen ainult seest värvida, peale krunt? Pole mõtet ju kaks korda värvida? Lähiajal läheb talvekorterisse puhkama järgmise kevadeni.
Isa käib mul vahepeal Venes, kuidas sealsete juppide kvaliteediga on? Kas näiteks esisilla kupatus ja pidurikettad kannatvad kriitikat? Kaup ise pidi poole odavam olema.;) Oskab keegi midagi www.ladu24.ee juppide kvaliteedi kohta midagi öelda?

Postitatud: 27 Aug 2008 19:28
Postitas viaccess
Kõige odavamad kraami ei tasu osta, kui ei taha sillaremonti iga aasta teha siis vali kvaliteetsemat kaupa. Omal sai pantud silikoon kummidega rooliotsad ja sarniirid, mingit lõtku ega kummi mõranemist pole 2 aasta jooksul avastanud...
Valida tuleb pakendites detaile ja eks müüja oskab ka soovitada paremat asja...
PS: Kas oled Iisakust? kasutaja nimi viidab sellele.

Postitatud: 27 Aug 2008 23:54
Postitas hautz
Algselt postitas: rizto05
Algselt postitas: hautz
Aga mis tagaluugil viga?

Kui oled tähele pannud, siis enamustel sellised tagaluugid - tihend tõstab.

kõike saab ju regullida:puzzled

Postitatud: 28 Aug 2008 00:50
Postitas MuKi14
mina regullisin sõbra auto pagassi raud kangigatiiva ja luugi vahel, ilusti sai sirgeks... :lol

Postitatud: 28 Aug 2008 01:20
Postitas corrado
Algselt postitas: iisak
Ja selline küsimus laiale ringile, et millised 01-e orginaal aknavändad on? Mul praegu plastist.
01 originaal aknavändad on kroomitud ja metallist või mingist sellisest materjalist
pilti mul pole:rolleyes

aga 01 paistab aus, tee siis kenasti korda;)

Postitatud: 28 Aug 2008 12:15
Postitas iisak
Algselt postitas: viaccess
Valida tuleb pakendites detaile ja eks müüja oskab ka soovitada paremat asja...
PS: Kas oled Iisakust? kasutaja nimi viidab sellele.
Jätan meelde, aga Jõhvis vaevalt midagi pakendis saab. 2 poodi on, mõlemad virelevad täiega. Ühe poes on vene müüjanna, talle näitan kataloogist pildikesi, mida ma tahan:D . Teises peab tellima ning kunagi ei tea kas ja mida saab. Järgmine aasta peab seega Tallinnast/Tartust selliseid asju vaatama.
Iisakust jah, teisi kasutajanimesid ei tahtnud millegi pärast aksepteerida:spin

Postitatud: 28 Aug 2008 12:19
Postitas iisak
Algselt postitas: hautz

kõike saab ju regullida:puzzled
Kuidas? Teiselt poolt ilust, aga juhi poolt kummis. Tuleb vist jõudu rakendada natuke. Pätid on vb pagassi tahtnud saada kangiga abil, bensiisnipaagi korki on mõnuga lõhutud.:kuri

Postitatud: 02 Sept 2008 11:27
Postitas krister
Tere!

Siin on tekkinud pisike arutelu auto salongi originaalsuse üle.
Algselt postitas: corrado
Algselt postitas: iisak
Ja selline küsimus laiale ringile, et millised 01-e orginaal aknavändad on? Mul praegu plastist.
01 originaal aknavändad on kroomitud ja metallist või mingist sellisest materjalist
pilti mul pole:rolleyes

aga 01 paistab aus, tee siis kenasti korda;)
Kuna tegu on ühe viimase aastakäigu 01-ga, siis väidan, et selle auto aknavändad on seal tehasest küljes ja seega originaalid. Sama puudutab ka spidomeetri musta taustavärvi. vt. ka teemat: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=11145

Veel oli juttu istmekatete eemaldamisest. Kui autoga on soovi ka suvel sõita, siis soovitan soojalt istmekatted paigaldada, muidu on oht ennast peale rannaskäiku kõrvetada.
Algselt postitas: logman
Istmed ja uksepolstrid davai siia, mulle! :D
Kui ma õigesti mäletan, siis soovid sa oma kopika võimalikult originaalseks taastada. Sel juhul selle auto sisustus ei sobi sinu auto projektile, kuna on liiga "uus". Juba 73.a. auto salongi laepolster on teise tooniga ja tihedamate aukudega...

Postitatud: 02 Sept 2008 16:21
Postitas hautz
See ju vanem kere:kuri