1. leht 2-st

2108 BlackSun 1995

Postitatud: 18 Veebr 2008 10:15
Postitas BlackSun
Tere.
Lõppude lõppuks leidsin enda unistuse auto:lol
Peale pikka otsingut tõin Eesti teisest otsast Vaz 2108, must, 1,3 karpa,5k. kast, valuveljed ( OZ racing ), tulede korrektor, makk -kassetikas ( praegu juba vist rariteet ).
Auto seisukord: kere on enam vähem aga leidub ka kohti kust on makroflexiga parandatud autokeret :flaming:flaming
Valusad kohad on praegu mass juhtme kinnitus,kapott, ukse karbid alumine osa ( põhi-uksekarp ) parem ukse post( täiesti läbi ) , ja mõned augud põhjas ( kummi punnide ümber . Kohati on kere pahteldatud ( pahtlid on küll visatud 50 meetri kauguselt :sein) ja siis on värvidud aerosooliga.
Mootori kohta ei oskagi öelda, käima läheb , isegi töötab aga mootorit vaadates võiks öelda et õli kulu peaks olema võrde bensu kuluga :P Vb veel peaks muret tekitama selline asi: juhtmeid veetud nii et jääb mulje nagu kapotti all oleks ussipesa :D
Salong on iseenesest suht hästi säilinud, pikka seismise tagajärel on hiired tekkitanud endale salongi pesa( veetud igast kraami - tammetõrud nt ) , elanikud on siiani leidmata :D
Veel olid pidurid nii jõhkralt peal et 4 tugevt meest vaevu suutsid auto paigast ara lükkata.
Plaanidest: plaanid on metsikult suured aga esialgu ei hakka kõike välja rääkima eks ajajooksul tasapisi ehitan ja räägin.
Eks siis paari aasta pärats paistab mis sellest tulb välja.
Pildid tulevad nõks hiljem.

Aleksei.

[Muudetud: 18-2-2008 BlackSun]

[Muudetud: 18-2-2008 BlackSun]Pilt

Postitatud: 18 Veebr 2008 22:19
Postitas BlackSun
Veel moni piltPilt

Postitatud: 19 Veebr 2008 16:21
Postitas BlackSun
Esimene tööpäev:
Võtsin esiotsa täiesti lahti, tuled , stange, tiivad lendasid suure kaarega minema. Roostes kohad said kiirelt puhtaks tehtud ja Zn'iga üle värvitud( mõneks ajaks see peatab rooste edasist tööd).Said lahti võetud esi pidurid, puhtaks ja tagasi kokku. Selle põhjal võik öelda et auto oli seisnud alja 2 aastat, parem pidur oli nii jõhkralt kinni et isegi piduripedaali abil ei tahtnud kolb välja tulla. Nüüd siis vähemalt jõab autod vajadusel lükata.
Siis ajasin mootori käima, starter on pekkis ja käivitamine toimub kruvika ja juhtme abil:D Aga vähemalt liigub.
Teine päev:
Lõhun po0lstrid välja. See mis tuleb ühes tükkis see tuleb , ülejäänu suure kaarega prügikasti. Täna õhtuks loodan nii kaugele jõuda et saan salongi polstritest, istmetest ja muust jamast puhtaks siis juba peaks nägema ka aute tervet olukorda.
Vahepeal sai käidud poes ja uuritud juppide hindasid. Hinnaks on ikka müstilised :yllatunud
Tiib 500.- , kapott (pikk ) 1600.-, ukse hing 75.- , esitulede juhtmed 1300.- ukse posti mille küljes on ukse hinged eraldi ei saa , ainult terve külg. Kuigi on olemas isegi varuosa kood asjale ja mille hind on 153 rutsi :D Müstika.
Arvestades juppide kogust mida vaja oleks osta/tellida suveks teen Vene viisa ja hakkan Pihkvas käima.

Aleksei.

Postitatud: 19 Veebr 2008 17:39
Postitas reiner
Aga lao siis pilte siia, oleks vähe huvitavam. 1 pilt = rohkem kui 1000 sõna..
Must värv sobib samaarile nagu rusikas silmaauku!
Jõudu!

Postitatud: 19 Veebr 2008 17:49
Postitas BlackSun
Ärge hakkake kohe taburettidega mind loopima rumala küsimuse eest aga kuidas saaks ühe postitusele mitu pilti kohe laduda??
Muidu proovisin ja üle ühe ei õnnestu.
Enamus pildi materjali läheb netti üles hiljem, nagu aru saate siis muid tegemis suht palju :D
Tahaks auto juba puhtaks võtta , liivapritsi alla saada ja siis keevitusse.

Aleksei.

Postitatud: 19 Veebr 2008 19:37
Postitas Valdz
Tere tulemast klubisse Aleksei. Päris kabe auto pildi pealt, aga tööd sul jätkub. Samas kui niisuure tuhinaga pihta hakkad tuleb siit hea projekt.

Piltide kohta: Mitu pilti saab minuteada ainult kui pildid kuskile üles riputatud ja lisada pildi aadress (http://....).


Edu ja jõudu,
Valdz

Postitatud: 19 Veebr 2008 21:58
Postitas MuKi14
paistab päris viisakas, edu! :D

Postitatud: 19 Veebr 2008 22:30
Postitas JX
jõudu ja jaksu...

Postitatud: 21 Veebr 2008 09:50
Postitas BlackSun
Day 3:
Salong sai puhtaks. Oh seda lõbu ja rõõmu :D
Tükk aega pole sedasi madistada saand. Korralikku välimusega plastik osad jätsin tervena ülejäänud puruks/pooleks ja välja. Usute või mitte aga vb olen nii loll et ei saand armatuur laua maha inimese moodi. Need kruvid mida leidsin 'kruvisin lahti ja siis küüned taha ja üks jõu ja ilu number :D Tükke lendas aga kätte sai. Põhjamattid olid nii vett täis et nende kogukaaluks pakkuks u. 35-40 kilo,- -- prügimäe kaup. Pigimattid olid ka iseenesest juba lahti, nii et nendee lahti saamine polnud suurem ettevõtmine. Parajaks juurikaks oli hoopis tagastange:flaming Ei ole võimalik sellist asja ühes tükkis kätte saada, mutrid olid nii ara roostetanud et ei saanudki aru mis võtti sinna võiks minna kas 12, 13 või 14. Õnneks oli universaal tööristad käepärast : meisel, suurem haamer ja relakas :D
Üld kokkuvõtte:
Auto sai tublisti u 100 kilo võrra kergemaks : vett täis müramattid, taga stange all, vahel ja mujal olnud põlluralli muda.
Kere seisukorras üllatusi enam ei tulnudpõhjas paar auku ( kui neid poleks see poleks Samara ) , tagatiib natuke, tagastange kinnituse juures ja veel nippet näppet. Igaljuhul ootasin hullemat. Kakkusin ka kõik põhjas olevad punnid, need keevitan kinni. Eelmine omanik oi lahe vend vist , et vett põhjast kätte saada puuris põhja sõelaks , rsk, üks pauk noku pihta oleks ühi hea kättemaks :kuri:kuri:kuri
Eile sai käidud poes ja varutud suurem hunnik lamell kettaid. teras hari kettas ( relaka otsa käivad ) . läheb suuremaks puhastamiseks.
Vahepeal suhtlesin ühe St. Peterburis oleva poe omanikkuga kes müüb igast Vene auto kraami, ja sain ta käest eile hinnakirja. Võrdlesin meie hindadega, vahe on ikka päris mõnus:o Ärge pange pahaks härrad poeomanikud, ma saan aru et ka Teie tahate elada, aga kui mõne asja pealt tuleb 400% hinnalisa siis mina ütleks see on juba röövimine.
Mõtted kõiguvad sinna poole et prooviks ise seda värki ja avaks poe nettis. Pealegi Peterburi mees oli nõus tegema koostööd:)


Aleksei.

Postitatud: 21 Veebr 2008 10:10
Postitas m6mm
Mis selle auto lõpp tulemus saab olema? Tänava sõiduks, sa seda vist ei ehita.:)
Jõudu!

Postitatud: 21 Veebr 2008 10:36
Postitas BlackSun
Ok, kergitan natuke saladus kattet.
Lõpp tulemuses tahan omada kiiret, hea juhitavusega omapärast autot mille ehitasin oma kättega, autot millega võiks tule alla teha 3'se Bmw omanikule, autot mida hakkaksid tahtma endale ka teised ;)

Postitatud: 22 Veebr 2008 09:21
Postitas BlackSun
Võtsin ennast kokku ja lükkasin netti suurema portsu pilte.
Edaspidi kogu pildi materjali panen sinna albumisse üles.

http://www.album.ee/album/30017039/50096836


Aleksei.

[Muudetud: 22-2-2008 BlackSun]

Postitatud: 03 Mär 2008 17:29
Postitas BlackSun
Vahepeal olid kiired, pole jõudnud eriti midagi teha ega siia kirjutada.
Viimase 2 päeva töö mootori, juhtmestikku. torustikku ja paagi maha võtmine. Hakate naerma mida ma sela tegin ??
Palun: pooltelje mutrite lahti keeramine võttis aega 4.5 tundi, võtmete asemel meisel ja suurem haamer ( vene auto - vene tööristad :kuri )
Juhtmestikku maha võttes leidsin ühe väga huvitava asja, DIAGNOSTIKA PISTIK :o Karpa ja see ei käi hästi nagu kokku ... minu loogika järgi :S Aga see selleks , niikui nii juhtmestik tuleb uus ehitada.
Alguses kui tahtsin mootori ja kasti õli välja lasta siis mõtlesin et peaks lusika appi võtma . no nii paks ja must oli et anna olla :kuri
Aga nüüd siis asi nii kaugel et autost on järgi ainult toorik, maha võetud peaegu kõik mis võtta annab. Homme läheb keevitusse , ja see nädal peaks jõudma Venest tellitud kere juppid.

Aleksei.

Postitatud: 03 Mär 2008 19:24
Postitas olaaf
nr 30 padruni ja korraliku sabaga võtan ma püsikiirusliigendi otsamutri 2 minutiga lahti kui rahulikult teha :)

Postitatud: 03 Mär 2008 19:57
Postitas m6mm
Esiveolistel on karpa variandile kompuuter olemas! Tahtsin enda pritsele osta Torrerost veakompuutrit, kui selgus, et se oli karpale mõeldud (näitas kütuse kulu, temperatuure jne).

Postitatud: 03 Mär 2008 21:18
Postitas logman
Algselt postitas: olaaf
nr 30 padruni ja korraliku sabaga võtan ma püsikiirusliigendi otsamutri 2 minutiga lahti kui rahulikult teha :)
Kottigi sa ei võta, kui mutter "jumalteab mis liimiga" korralikult otsa liimitud.
Kuuma max. 300*C ja kõikide liimide võimed taanduvad.

Ülikuri liim oli näiteks selline, mille pakendil kirjas "gaasitorustike liitmike tihendamiseks". Poldi-mutri ühenduse lahutamiseks aitas ainult kuumutamine. Selle möginaga liimitud 18mm keermega 8.8 poldi olen külmalt isiklikult puruks keeranud. Tegemist oli lihtsa poldi-mutri ühendusega.

Postitatud: 03 Mär 2008 22:23
Postitas olaaf
milleks seda liimida - seal ju stopper?
kui selle 260N jõuga kinni tõmbad ja ära stoperdad pole sinna seda liimi küll vaja...

Postitatud: 03 Mär 2008 22:57
Postitas logman
Sõltub. Esimeste "kaheksate" tüüpveaks oli just rummu mutri lahtikeerdumine. Nii kummaline, kui see ka pole :o.

Neljas lõik sellest tekstist:
http://www.avtomarket.ru/scripts/info/r ... ?model=505

Postitatud: 03 Mär 2008 23:18
Postitas BlackSun
Hehe . mehed rahu :)
Veits hiljem teen pilti nendest tooristadest mida kasutasin nende mutrite lahtikeeramisel.
Enda 9 aastase kogemusest voin oelda et sama s**t on Jaapani paritolu autod ( selles mottes et kui jaab kinni siis on kaks varianti kas puruks voi keerab yle). Kunagi kui enda koduleht saab korralikult toole siis ma panen sinna moned pildid yles asjadest mis on nn. minu muuseumis: nt: japsi ootsapuks - mille vahetus vottis 14 tundi :D ,
VW "tuuning" nukkvoll ( pooled nukkid on poole vorra vaiksemad ), hydrotoukurid, mis meenutavad suppi taldrikud .. jne jne ;)
Ei ytleks et just esimene paev keeran mutreid aga vahets ikka sattud mone s**tatykki otsa , nagu ka need pooltelje mutrid.

Aleksei.

Postitatud: 30 Juul 2008 18:14
Postitas BlackSun
Tere foorumi rahvas.
Vist hakkasite mõtme et projekt on surnnud ? Dudkit :P
Ta alles korjab hoogu.
Pole siia väga pikka aja midagi kirjutanud, võtsin ennast kokku ja istusin arvuti taha.
Mis siis vahepeal juhtus. Üks suurimaid põhjuseid mis siin vaikseks jäin on uus armuke:D 2 aastase otsimise järel leidsin endale auto, sellise mida vaga kaua olen tahtnud: Must Vento VR6 , täis lisadega, ( 93 aasta puhul see on suht haruldane masin ).
Ladale tasapisi ostsin juppe kokku: tagapaneel, tagatiivakaared, ukse post, ukse hinged, esitiivad, tiivade kinnitused, kapott, kapotti lukk.
Nende juppide tellimisega ja muude asjadega läks nii roppult palju aega, lisaks keretööde mees venitab. Aga nüüd asi lihtne, juppid koos, teine mees leitud, kohe kohe peaks minema tööks.
Mootori ja käigukasti võtsin aatomiteks laiali ( siuke legolang nüüd et anna olla :D) . Peab tõdema et see auto on saanud korralikku vatti. Kolvid sees loksuvad :yllatunud, 2 klappist pool oli puudu :S:yllatunud:lol ( ära põlenud, aga mootor töötas :D) jne jne jne. kast oli üllatavalt heas korras aga see suht suva sest sisu tuleb teine.
Tõsisemate tööde jaoks varusin vaikselt tööriistu :D nendest on alati midagi puudu. Hetkel on soetatud võimsam kompressor ( kannataks panna ka liivapritsi tööle ) , nüüd ehitan talle lisapaagid ja automaatika peale( vene värk ,you know :D:D:D ). Üks parimaid oste on käsifreesid ja suruõhufrees ( TYROLIT'i freesid 16tk 500.- krooniga ;) )
Ja kõige tahtsam: otsin, uurin ja loen raamatuid. Viimane hea leid oli MAXIMUM BOOST.
Varsti natuke pilte.


Aleksei.


P.S. Tanud Valdz'ile , kes jagab haid motteid ja soovitusi !

[Muudetud: 30-7-2008 BlackSun]

[Muudetud: 30-7-2008 BlackSun]