3. leht 3-st

Postitatud: 27 Apr 2015 08:22
Postitas Mel
See auto CO2 ja muude heitmete õhku paiskamine on veidi üle pingutatud teema.
Täiesti õige, et praegu toodetavatele autodele on karmid nõuded. Kuid see propaganda, et vaheta oma vana auto iga hinnaga uue vastu on küll mööda. Seda eriti juhul, kui autoga sõidetakse vähe.
Põhjus lihtne - auto tootmine on väga suur keskkonnakoormus. Sellest poolest ei taha aga keegi rääkida. Väga jämedalt võttes on auto tootmise ja kasutamise keskkonnakoormuse vahel järgnev seos. 10-15 aastat auto kasutamist läbisõiduga 25 000 km aastas võrdub sama auto tootmisel tekkiva keskkonnakoormusega. Mida tehnoloogiliselt keerulisem on auto, seda suurem on tasa jõudmine. Nt pistik-diiselhübriidil võib see nö tasuvus ulatuda üle 20 aasta.

Seega, eriti väikese läbisõidu puhul, on loodust säästvam sõita edasi vana autoga või olemasolev sõita nö lõpuni. Žiguli puhul aitab keskkonda hoida rohkem tehniliselt täiesti korras auto kui katalüsaatori paigaldamine. Pealegi 70-ndad ja 90-ndad on sisult samade näitajatega. Korras süütesüsteemiga ning õige reguleeringuga mehhaaniline karpa täidab kenasti euro2 nõuded ära. Tehnoloogiliselt hakkas heitgaaside puhastamine veidi peavalu tegema autotootjatele alles euro5 ja 6 nõuete puhul.

Postitatud: 27 Apr 2015 16:08
Postitas kirikuisa
See teema hakkaski huvitama pärast seda, kuna iga aasta on 15 aastat vana lääne autoga TÜV-l probleeme heitgaasidega - nii CO kui HC alati kordades üle normi. Seega peab(või vähemalt seni pidi) iga 12 kuu tagant panema uue katalüsaatori, mis muidugi rahaliselt on :(
Auto on auto, kuid karburaatoriga masinate nõuded sel puhul tunduvalt leebemad ja oleks huvitav teada mida näitavad mõõtmised, kui zigulile see kat kompunnida.
Seega, olenemata sellest et vazi sõidumugavus on mis ta on, tuleks vist mõelda taas ühe kopika hankimisele, et ülevaatusel käik ei läheks mitte 130 eurot, vaid 32 ehk ilma korduvata.

Postitatud: 28 Apr 2015 08:15
Postitas Mel
See kui kat aastaga läbi läheb, siis on probleemi ikka toite- ja/või süütesüsteemis. Näiteks üks levinumaid probleeme on, et auto ei käivitu koheselt. Ringi ajades satub bensiin kat-i , kus põledes/plahvatades hävitab selle suht kiiresti.

Re: 2101, kirikuisa, 1977

Postitatud: 01 Mai 2023 16:56
Postitas kirikuisa
Pole nii ammu siia sattunud. Aga nüüd põhjust on. Nimelt tegin garaaži suurpuhastust ja sai ligi 300 kilo metallist esemeid ära viidud utiili. Sh ka igasuguse uusi ja vanu autojuppe. Oli üks kotitäis 2101 ja 05 juppe ning need panin Rakvere juures ühe garaaži ukse ette. Kes tahab see võtku. 01 esivõre panin aga seinale: nostalgia missugune:)
Kuna autot enam pole kuid aega siis sai pudelite jm kila kola vedamiseks siuke lihtne käru tehtud: läbi keermelati 2 rattakest ja peale vana sahtel. Sellega hea metsa alt puupakke ka tuua:)

Re: 2101, kirikuisa, 1977

Postitatud: 10 Dets 2023 14:07
Postitas kirikuisa
IMG_20231210_140553.jpg
IMG_20231210_140553.jpg (243.24 KiB) Vaadatud 6854 korda
Tavaliselt on nii et väiksena me kasvame kolmerattalise pealt üle kaherattalisele. Aga nüüd läiss vastupidi. Täiendasin toda asjalikku aiakulgurit kuna varsti ootab teda ees 40kilone kandeproov. Mis jaoks? Garaaži töökotta vaja pisut sisseseadet vedada :P

Re: 2101, kirikuisa, 1977

Postitatud: 09 Juun 2024 10:29
Postitas kirikuisa
Uus auto käes! :D :P tegin uue teema eraldi selle kohta.