Postitatud: 27 Apr 2015 08:22
See auto CO2 ja muude heitmete õhku paiskamine on veidi üle pingutatud teema.
Täiesti õige, et praegu toodetavatele autodele on karmid nõuded. Kuid see propaganda, et vaheta oma vana auto iga hinnaga uue vastu on küll mööda. Seda eriti juhul, kui autoga sõidetakse vähe.
Põhjus lihtne - auto tootmine on väga suur keskkonnakoormus. Sellest poolest ei taha aga keegi rääkida. Väga jämedalt võttes on auto tootmise ja kasutamise keskkonnakoormuse vahel järgnev seos. 10-15 aastat auto kasutamist läbisõiduga 25 000 km aastas võrdub sama auto tootmisel tekkiva keskkonnakoormusega. Mida tehnoloogiliselt keerulisem on auto, seda suurem on tasa jõudmine. Nt pistik-diiselhübriidil võib see nö tasuvus ulatuda üle 20 aasta.
Seega, eriti väikese läbisõidu puhul, on loodust säästvam sõita edasi vana autoga või olemasolev sõita nö lõpuni. Žiguli puhul aitab keskkonda hoida rohkem tehniliselt täiesti korras auto kui katalüsaatori paigaldamine. Pealegi 70-ndad ja 90-ndad on sisult samade näitajatega. Korras süütesüsteemiga ning õige reguleeringuga mehhaaniline karpa täidab kenasti euro2 nõuded ära. Tehnoloogiliselt hakkas heitgaaside puhastamine veidi peavalu tegema autotootjatele alles euro5 ja 6 nõuete puhul.
Täiesti õige, et praegu toodetavatele autodele on karmid nõuded. Kuid see propaganda, et vaheta oma vana auto iga hinnaga uue vastu on küll mööda. Seda eriti juhul, kui autoga sõidetakse vähe.
Põhjus lihtne - auto tootmine on väga suur keskkonnakoormus. Sellest poolest ei taha aga keegi rääkida. Väga jämedalt võttes on auto tootmise ja kasutamise keskkonnakoormuse vahel järgnev seos. 10-15 aastat auto kasutamist läbisõiduga 25 000 km aastas võrdub sama auto tootmisel tekkiva keskkonnakoormusega. Mida tehnoloogiliselt keerulisem on auto, seda suurem on tasa jõudmine. Nt pistik-diiselhübriidil võib see nö tasuvus ulatuda üle 20 aasta.
Seega, eriti väikese läbisõidu puhul, on loodust säästvam sõita edasi vana autoga või olemasolev sõita nö lõpuni. Žiguli puhul aitab keskkonda hoida rohkem tehniliselt täiesti korras auto kui katalüsaatori paigaldamine. Pealegi 70-ndad ja 90-ndad on sisult samade näitajatega. Korras süütesüsteemiga ning õige reguleeringuga mehhaaniline karpa täidab kenasti euro2 nõuded ära. Tehnoloogiliselt hakkas heitgaaside puhastamine veidi peavalu tegema autotootjatele alles euro5 ja 6 nõuete puhul.