1. leht 5-st

21063, Intrega, 1988

Postitatud: 02 Apr 2007 21:05
Postitas AsjaPulk
Auto pole eriti originaal, kuna kokku tehtud erinevatest Lada mudelitest.
Auto oli mu tädi oma, isa ehitas talle kunagi uue kere peale.

Kuna meie ostsime omale uue auto, siis vana müüsime tädile ja ma sain Lada omale :D
Algul ta seisis paar kuud mul aia taga, siis otsustasin sõitma panna. Mõeldud tehtud, aku juhtmed külge ja starterit, auto käis.
Sõitsin siis ringi natuke, aga kuna tädi oli just talvel libedaga väikese õnnetuse teinud: sõitis kraavi ning oli summuti toru keskelt ära murdunud pea-aegu. Kuna mina veel keevitada ei osanud (ega oska praegugi eriti ;)), siis jäi auto seisma ja seda lausa aastaks ajaks. Parem las seisab, kui summuti toru ära murdub ja tagasilla ümber kortsu läheb - siis tööd veel rohkem.

Selle aasta talvel hakkasin Ladaklubi foorumit lugema ja ladapisik nakatas mind aina rohkem, siis käisin ikka enda oma ka vahel "paitamas". Võtsin omale südameasjaks masin siis seismispiinast vabastada, kui maa kuivaks läheb. Ja nii tegingi...

Kuna ma mäletasin, et enne seda pikka seismist oli paagis veel bensiini, siis laadisin ühe aku täis, panin peale ja läks kohe käima pärast seismist. Muidugi bensiin oli väga lahtnud...
Sõitsin aia tagant maja ette ja lasin rehvid täis, siis sõitsin parkimisplatsile.

Autol olid suht keerulised vead minu jaoks tekkinud, kuna hetkel sõidan veel mopeediga ja olen 15.
Nimelt oli kogu pidursüsteem õlist tühjaks jooksnud.
Ega's midagi, kuna ma andsin lubaduse pidin ma ta ju korda ka tegema. Valasin siis õli sisse, aga õhutada ka ju vaja.
Tõstsin siis autol esiotsa pukkidele ja võtsin rattad alt ära, et parem õhutada oleks (esimesi).
Keerasin niplid maha: esimestest jooksis õhk välja, ühest tagumisest ei tulnud isegi siis õli, kui pedaalile vajutada töötava mootoriga.
Pilt
Mõtlesin tükk aega, milles viga... Viga oli selles, et vesi oli pidurisilindris. Nüüdseks asi korras, aga pidurid jäävad natukeseks ajaks peale, kui pedaalile vajutada. Asi ilmselt pikas seismises.
Ja ka summuti keevitas isa ära! :lol

Küsimused oodatud! ;)

[Muudetud: 5-4-2007 AsjaPulk]

[Muudetud: 30-4-2007 AsjaPulk]

[Muudetud: 22-8-2007 AsjaPulk]

[Muudetud: 28-4-2008 AsjaPulk]

Postitatud: 02 Apr 2007 22:15
Postitas Siksisback
Natuke kõpitsemist ja masin täitsa (Y).
Aga tore oleks kui lisaksid pilte veel mootoriruumist, salongist jms kohtadest.
Ja muidu kas auto arvel?:rolleyes

Postitatud: 03 Apr 2007 14:36
Postitas AsjaPulk
Algselt postitas: Siksisback
Natuke kõpitsemist ja masin täitsa (Y).
Aga tore oleks kui lisaksid pilte veel mootoriruumist, salongist jms kohtadest.
Ja muidu kas auto arvel?:rolleyes
Eks ma siis varsti tee pilte juurde! Auto on arvel.

Tulevikuplaanideks on auto taastada enam-vähem originaaliks. Muidugi tehes ikka natuke paremaks ka! :D
Pigimatte juurde näiteks, jne.

Plaan auto lahti lammutada, keretööd ära teha, puududvad originaalosad otsida ja mootor ka vist vahetusse.
Kuna mulle meeldivad madalal pöördel käivad mootorid ja 1,5 on kuuris olemas (küll vaja korda teha), siis läheb see aiste vahele... Maanteel vast peab 1300 mootorit rohkem pöördesse lastma, kui mina küla teel sõites. Üle 2500 ei lase, see piisab mulle! :spin
...aga jah, maanteel...

Tekkinud ka paar küsimust:

Kas 1. käik on sünkroniseeritud?
Mitu lülitit peaks olema "kellade laual"? Kaks, kolm?
Kas 06 kerele on kunagi 1,5 mootor pandud? 21065 äkki...

;)

Postitatud: 03 Apr 2007 14:37
Postitas AsjaPulk
Ja, et pildid on tehtud põllu peal, siis ärge ekslikult arvake, et tegu põllurallikaga... :P

Postitatud: 03 Apr 2007 15:36
Postitas AsjaPulk
Kaasfoorumlaste soovil siis pilte juurde. Ei tulnud küll kõige etemad välja, aga käib kah!

Pilt

Pilt
Mootoriruum pole eriti puhas...
Pilt

;)

Postitatud: 03 Apr 2007 16:33
Postitas VAZ
Algselt postitas: AsjaPulk
Mitu lülitit peaks olema "kellade laual"? Kaks, kolm?

Minu omal on seal 2 lülitit (tuled ja udutuli). Uuematel on vist tagaklaasi soojenduse lüliti kah sinna pandud ja vanematel 06-tel käisid kojamehed sealt eraldi lülitist tööle ? Keegi targem võiks täpsustada...

Postitatud: 03 Apr 2007 17:05
Postitas AsjaPulk
Ok... Mul on õlimanomeetri all tagumise klaasi soendus. Ma juba mõtlesin, et pole originaal ja peab ära vahetama! :D

Postitatud: 03 Apr 2007 19:27
Postitas AsjaPulk
Algselt postitas: AsjaPulk


Eks ma siis varsti tee pilte juurde! Auto on arvel.

Tulevikuplaanideks on auto taastada enam-vähem originaaliks.

;)
Kindlasti mõtlete, et miks seda taastada - lihtsam oleks originaalim osta.
Lihtsalt selle pärast, et ma kogemusi juurde saaks. Auto on mulle kuidagi südamelähedaseks ka saanud... :rolleyes

Postitatud: 05 Apr 2007 19:56
Postitas AsjaPulk
Põrandavaip on 05, uksed on 01 jne.

A nüüd parem pilte juurde! :D

Pilt

Pilt

Ok ja siis mina koos oma blondiga... Ja ma tean, olen alles noor nolk! :bouncing
Pilt

Postitatud: 06 Apr 2007 12:17
Postitas AsjaPulk
Ok, aitab sellest kammajaast! Parem räägin, mis siiani teinud olen:

Võtsin keskkonsooli lahti, ning võtsin sealt ise pandud kaks kõlarit küljest. Siis tõmbasin tolmuimejaga seest puhtaks auto (keskkonsooli all oli päris palju prahti :P)
Siis tõmbasin pagasnikust tolmuimejaga sodi ära, ning õlitasin vastavaid kohti raamil.
Ka kapoti all püüdsin korda lüüa, nimelt tõmbasin ka sealt tolmuimejaga urkad tühjaks! :lol

Postitatud: 06 Apr 2007 13:23
Postitas Raxo
Nokitsemist jagub, igav ei hakka...seega väga hea ju :)

Postitatud: 06 Apr 2007 20:11
Postitas AsjaPulk
Sai auto garaa?i aetud, ning hakkasin stangesid küljest võtma. Otsustasin alustada tagumisest. Ühe "hamba" sain lahti, teist ei saa - polt hakkas seal plasthamba sees ringi käima.
Nüüd tuleb mul stange koos kronsteinide ja konksuga maha võtta, kuna konksu kinnitused on stangekronsteinide külge keevitatud.
Asjal muidugi ka omad plussid! :D

Pilt
Pagasnik pole seest mudane. Tegu on miskise määrde/mastiksiga. :puzzled

Pilt
Selle poole sain lahti... Kui vaid õnnestuks kuskilt 06 stanged hankida!

Pilt
Konksu mutritele lasin peale roostesurma... Hommikuks loodan lahti saada kenasti.

Postitatud: 06 Apr 2007 21:45
Postitas GTA
Asukoht Vääna-Posti? Kas see on mingi nali või ongi selline koht ka Eestis olemas:D Kõlab halvaendeliselt:P

Autol pole häda midagi - nagu foorumlaste kogemustest näha, saab igast autost asja kui viitsimist ja häid abimehi saada on. Isiklikult pean mõttetuks vaid kõveraks aetud raamiga auto taastamist/tuunimist, kuna head nahka sealt nagunii tulemas ei oleks.
Kritiseerijaid leiab alati, tegijaid on kordades vähem;) Anna aga tööle pihta!

Postitatud: 06 Apr 2007 22:37
Postitas Hulkur
GTA :P

Loe kiirelt: vääna-Posti See ikka kohanimi :P

Postitatud: 07 Apr 2007 09:01
Postitas AsjaPulk
Algselt postitas: GTA
Asukoht Vääna-Posti? Kas see on mingi nali või ongi selline koht ka Eestis olemas:D Kõlab halvaendeliselt:P

Autol pole häda midagi - nagu foorumlaste kogemustest näha, saab igast autost asja kui viitsimist ja häid abimehi saada on. Isiklikult pean mõttetuks vaid kõveraks aetud raamiga auto taastamist/tuunimist, kuna head nahka sealt nagunii tulemas ei oleks.
Kritiseerijaid leiab alati, tegijaid on kordades vähem;) Anna aga tööle pihta!
Ei, tegu ei ole naljaga... :D
Kui sidekriipsu vahl poleks, siis oleks küll kuri värk - vääna posti :yllatunud

See on selline üldine kohanimi tegelikult, see asub Tallinna ja Keila vahel. Päriselt elan ma Vanamõisa ja Pühaküla piiril... Mul selline kahtlane värk selle täpse asukoha panekuga :lol

Raami kohta nii palju, et kõver ta pole ja põhja all pole läbivat roostet, ainult pindmine. Niivõinaa tuleb auto külje peale keerata ja põhi puhtaks teha, ning uuesti ära möksida.
Aga tagapõll on läbi nagu läti raha :D
Peab Keila autopoest uue tellima/ostma, kui seda seal üldse on :yllatunud

Postitatud: 08 Apr 2007 17:15
Postitas AsjaPulk
Sai siis täna 1500 mootor kuurist ära toodud. Isa oli kunagi korda teinud, aga rõngad olid valed sisse saanud, ning soojast peast oli suitsema hakanud.
Mootorit lahti võttes selgus, et enamus osi on uued. Kuna mootor seisnud kuuris oma kaheksa aastat, siis oli ka vesi kuidagi neljandasse silindrisse saanud!? :mad:

Nüüd saab mu autos 21061!
1300 mootor tundub ikkagi lahjaks jäävat, seega 1500. :puzzled

Pilt

Pilt
Lasin roostesurma silindritesse.

Pilt

Kui mootor täiesti lahti, hakkan pesema. Ka uus värv tuleb vist peale... :rolleyes

Postitatud: 08 Apr 2007 20:42
Postitas AsjaPulk
Kuna hülsid on natuke kulunud, kas siis ikka tuleb üle puurida? Kas uute kolvide/rõngaste panek ei aitaks? Ja palju too puurimine maksma läheks, kus teha saaks Tallinnas?

Nüüdseks mootor juba täitsa pilbasteks laiali võetud. :D
Küljes ainult väntvõll ja co.

Postitatud: 08 Apr 2007 20:46
Postitas olaaf
kuipalju on "natukene" kulunud???
sõida plokiga asjatundjate juurde
mustamäe tee 59a jevgeni detjonõshev 5651159 (vene k. !) või
oü tõukur - www.hot.ee/toukur1

[Muudetud: 8-4-2007 olaaf]

Postitatud: 08 Apr 2007 21:03
Postitas AsjaPulk
Algselt postitas: olaaf
kuipalju on "natukene" kulunud???
[Muudetud: 8-4-2007 olaaf]
Homme katsun mõõta kuidagi. :P

Nüüd siis mootor selline. Mingeid defekte pole veel avastanud. ;)

Pilt

[Muudetud: 8-4-2007 AsjaPulk]

Postitatud: 10 Apr 2007 21:17
Postitas AsjaPulk
Nüüdseks mootor täiesti juppideks. Mootoriplokk tühi! :D

Ok, asja juurde. Mis marki karburaatorit kasutab VAZ 2103 mootor. Ehk siis 1500 ccm. Siis tean, mida otsida! :bouncing