1. leht 1-st

21011, vrcr, 1978 ??

Postitatud: 11 Mär 2007 19:57
Postitas vrcr
Tegemist siis punase ladaga. Vanaonu kinkis auto et noorus ei läheks raisku kuskil lasnamäel kakeldes ja seadust rikudes, ütles et võtku auto ja ehitagu ja parandagu seda. Kuna rahakott pole õpilasel kõige suurem siis ehitan olenevalt kõikidest võimalustest ja taskuraha suurusest. Kohe kui auot oli kättesaadud hakkasime isa ja sõbraga vaatama ei mis on katki ja mis vajab parandamist. Kohe alustasin traatharja ja liivapaberiga rooste mahahõõrumisest, sinna läks hulgaliselt töötunde. Vasakus esitiivas ja nippet näppet kohtades sai kasutatud klaasriiet ja epo liimi aukude kinnikatmiseks. Rooste hävitamisega ja vana värvi mahalihvimisega hakkasin kah pahteldama pragusid ja kõiki vajalikke kohti. Lõpuks sai auot ilusa punase värvikatte peale.
Isa otsustas et pidurid tuleks lahti võtta ja puhastada, Tagatrumlitel läksid klotsid ja pidurisadulad(ei ole kindel kas ütlesin õige asja) vahetusse uute vastu. Vahetasime ära ka piduritorud tagasilla juures, Panime asja kokku ja liikusime ettepoole. Esipiduritel piirdusime ainult traatharkaga puhastamisest ja korra ülevaatamisest. Mootoriruumis oli puudu radikas, generaator ja veel paar pisiasja, mis sai kõik kohe asetatud omakohele(asjad oli kohe võtta bagassis). Karburaatori võtsime lahti ja puhastasime ära. Vahetasime veel mootoriruumis kõik bensiinivoolikud ja ventikarihma. Sai tehtud siis esimene käivitus ja kõik töötas ilusti. Kuna auto oli siis "maal" siis sai harva seda nähtud ja ehitatud, aga suvel sõitsin kogematta garaasi lävepiida maha, sumpsi tagaots oli natuke kõver ise.
Järsku sõbraga avastasime et kogu vasakpoolne poolraam on mäda ja ei taha enam kanda eritihäste, kohe pöördusime naabrimehepoole kes oli nõus keeviama uut poolraami ja kes oli nõus autot veelpõhja alt kontrollida. Siis võtsin autost seest istmed ja polstri ära. Polstri alt tuli välja suur hunnik ajalehti
:o Auto oli siis seest peaegu täiesti tühi(ainult armatuur oli alles), pandi juhi istme kohale tavaline õllekast ja sõideti naaberaeda. Siis kisti välja bensiinipaak ja veel paar asja, pool tundi oli aedajõudmisest möödas ja auto oli külilikeeratud. Kohe hakkas sisi naabrimees vaatama et mis on viga ja kust vaja parandada. Öeldi siis et tuleksin nädalapärast tagasi autole järgi. Läksin kohale ja vaatasin autol on neljandik põhajst uus või tugevtatud igaks juhuks üle. Värvisin siis hammeraidiga kogu uue osa üle et ei hakkaks roostetama. Auto oli siis tagasi ratastel ja paar nipet näpet tööd tehtud. Seest sai kogu metallosa üle värvitud punase värviga kuna oli plaan polstreid mitte tagasi panna. Istmed sees ja sõitma jälle, ja auto ei tööta enam nii nagu peab. Sidur libiseb ja ei liigu ültsegi edasi. Arvati et kolbirõngad on kinni et tuleks petrooliumi sisse kalalta. Aga petrooliumis valamisega juthus väike apsakas ja mootori neljandasse silindrisse kukutati vasest väike torujupp. Mis siis ikka, mootorit lahtivõtama, päast polikaane mahavõtmist ales märkasime et esimese silindri sisselaske nookur on küljest ära imemoel tulnud ja neljanda silindri sisselaske nukk on 1+ mm kulunud. Arutades ja mõleldes otsustasime et tuleks ültsegi 1.3 asemel muretseda uus mootor ja kos mootorivahetusega väljalaske kallale kah minna. Juba auto saades oli probleeme tulede ja signaaliga, millega jamame siiamaani. Autoehitsu ongi hetkel siinmaal.
Vahepeal on soetatud karbilajendid ja tagaspoiler(mis juba küljes kah). Natukene aega tagasi saime kasutaja pedroxilt ostetud tagapüti jupid mille jällegi naabrimees kinni keevitas. Nüüd ostame kasutaja Reintsilt mootori mida natuke kavas ka remontida/järgi aidata. Leitsin isal keldrist tutika 79mm kolbid mis mootorisse instaleerime ja vähekasutatud nukvõlli(mis isa sõnul natuke suurema kraadiga). Hetkeseseisuga ongi autoehitus sealmaal. Pildimaterjali üritan kah ülesse panna kuidagi kuhugi.

[Muudetud: 1-9-2007 vrcr]

Postitatud: 11 Mär 2007 20:03
Postitas paap66
Edu ehitamisel. Pane siis pildid niikiiresti üles kui saad!

Postitatud: 01 Sept 2007 22:10
Postitas vrcr
Ja lõpuk ometi uudiseid. Sain lõpuks uue mootori 1.6-e . Mootorile sai külge pandud kergem hooratas. Täna sai ostetud uus niva sidur, vaz2101 mootoripadjad ja õlifilter. suht kohe lähen garaasi ja hakkan kahe sõbraga mootori peale tõstma. Vahepeal juhtus väike "õnnetus" armatuurlauaga, see läks paljudest kohtadest katki, lappisin seda natuke ja eemaldasin autolt soendus ventilaatori ja üleliigset plastikut ja metalli. Tagaustel on polstrid eemaldatud, nüüd on vaja nad seest tühjaks lõigata ja kere külge kinni keevitada. Plaanis veel kapotil ja bagassil raamid seest välja lõigata. Eelnevatel on juba hinged eemaldatud, plaanis kõik ainult kiir kinnituste peale teha. Olen vahepeal pildimaterjali teinud ja üritan nüüd lõpuks atskaariku abiga nag kuhugi ülesse saada.

Postitatud: 02 Sept 2007 12:03
Postitas pedrox
Tore kuulda et asi areneb.

Postitatud: 08 Juun 2008 00:14
Postitas vrcr
Täna neljas päev garaasis järjest(silmeees juba virvendab), sai auto sõitma. Tegin ühe ringi ja hooratas tuli küljest ära arvatavasti, starter käib tühjalt ringi. Vändast keerates toimis kõik. Homme kanali pääle ja käimar alt maha, vaatan mis toimub, kui vänt pekkis siis saab mootori uuesti maha kitkuda ja alt lahti võtta.
Praegusesk niipalju juba ära teinud et ei mäleta enam midagi. Jagaja võll sai pikema vasu ära vahetatud(palju viilimist, närvitsemist:sein , natukene keevitamist, uuesti viilimist ja valma). Auto all sai kõik kinni keeratud ja paika pandud. Mootori kompersioon on supper (Y), karpa pekkis. Ennem viskas süüde enanst koguaeg paigast ära,tänu sellele karpast paar korda leek välja, aga tänu võlli vahetusele nüüd töötab. Kui kunagi saab mootori korda ja tööle siis kavas uus väljalase keevitada(praegune väljalase: kollektor + püksid ja kõik) ja siis hakata keretöösid tegema ja edasi kergendama igaltpoolt. Siis plaanis tagauksed kinni keevitada, paar plastik juppi lisada(ilu eesmärgil) kapoti ja pagassi "modifitseerida" siis ette mingi põll leiutada. Masina elektrooni kah suhteliselt pekkis, see tuleks kõik uus teha, mis saab kah mõnus peavalu olema.

Palun vabandust kirjavigade pärast(need tänu suurest väsimusest, närvipingest ja muust jamast) ja PALJU TERVISI foorumlastele!!! Tervitades Harri!

Postitatud: 08 Juun 2008 18:39
Postitas vrcr
täna sai siis käigukast alt ära võetud, hooratta poldid pooleks. Sai õnneks kõik kätte vända seest, üks keere tuleb ainult taastada. Hooratas kah õhtal, kinnitus augud sõna otseses mõttes lopergused. Nüüd kiiresti uued poldid ja uus hooratas, kõik kokku ja uus sumps(Y)

Postitatud: 08 Juun 2008 18:45
Postitas ToM
Algselt postitas: vrcr
täna sai siis käigukast alt ära võetud, hooratta poldid pooleks. Sai õnneks kõik kätte vända seest, üks keere tuleb ainult taastada. Hooratas kah õhtal, kinnitus augud sõna otseses mõttes lopergused. Nüüd kiiresti uued poldid ja uus hooratas, kõik kokku ja uus sumps(Y)
Aga tekib küsimus, miks otsustas hooratas oma kohalt lahkuda?
Ebapiisav pingutamine, hooratas tasakaalust väljas?:puzzled

Postitatud: 08 Juun 2008 18:56
Postitas reiner
Algselt postitas: ToM
Ebapiisav pingutamine
Või siis ülepingutamine..

Postitatud: 08 Juun 2008 21:47
Postitas vrcr
Kui aasta tagasi sai hooratast paika keeratud siis lihtsatl ei teinud ma seda piisavalt tugevasti ja poldid võisid olla juba vanad ja väsinud. Aga inimene õpib oma vigadest, nüüd saan uue ratta ja uued poldid, siis keeran korralikult kinni. Rääkisin Tuhaga, järgmine nädal saan uue ratta kätte, niikaua ostan uued poldid ja sean ennast valmis vahetuseks ja kasti alla panekuks.

Postitatud: 08 Juun 2008 21:58
Postitas PuZuP
Seda, et inimene on oma vigadest õppinud saab aru siis, kui inimene ei osta enam Lada originaalpolti hoorattale, vaid läheb ostab uued ja kõvad poldid poldipoest...
Läbitud etapp... ;)

[Muudetud: 8-6-2008 PuZuP]

Postitatud: 08 Juun 2008 22:33
Postitas tuhajuhe
Oluline ikkagi kinnikeeramisjõud!!!Kui juba eelnevalt on neid üle pingutatud siis on järgnev juba selge,et katkiminek on kindel.Siin ei tea me kumbagi,kas liiga nõrgalt või üle keeratud poldid.

Postitatud: 14 Juun 2008 03:44
Postitas vrcr
Sai nüüd Tuhalt uue hooratta kätte(Y), lähipäevadel peaks saama poldid kah. Siis masin kokku ja naabri aeda keevitamisele jälle(ei teagi enam mitems kord). Siis saab hakata masinale uut sumpsi tegema, täna sain torud kätte( 50-nene roostevaba toru). Väljalase tuleb siis alates kollektorist kuni lõppu välja eelnimetatavast torust ja taha siis rosotevaba pütt! Kui auto sõidab ja sumps all siis hakkan tegema edasisi keretöid(kapot, pagass jne). Vahepeal sai paigaltatud paar plastik osa(karbilaiendid ja pealte tagumist koobast olevad laiendid) ja sai organiseeritud "uus" esistange, milleks on vanema Toyota Corolla Tuning:D stange. Laiuse poolest läheb üli hästi(Y) nüüd natukene lõigata seda ja keevitada kinnitused valmis ja ette(Y).
Peaks varsti tegema korraliku pildimaterjali et teistele näidata.

Edu ja jõudu foorumlastele.

[Muudetud: 14-6-2008 vrcr]

Postitatud: 01 Juul 2008 23:50
Postitas ToM
Oled uued poldid saanud juba endale? Ma hakkan enda mootorile ka kerget hooratast paigaldama ja paneks siis juba uued poldid ka. Kohalikus lada-poes aga ei teatud nendest poltidest midagi...
Niiet keegi võiks inffi pritsida:P

Postitatud: 02 Juul 2008 01:40
Postitas vrcr
Algselt postitas: ToM
Oled uued poldid saanud juba endale? Ma hakkan enda mootorile ka kerget hooratast paigaldama ja paneks siis juba uued poldid ka. Kohalikus lada-poes aga ei teatud nendest poltidest midagi...
Niiet keegi võiks inffi pritsida:P
Sai käidud volga poes, seal läks paar päeva aega ja olid olemas. 12.- tükk.

--------------------------------------------------------------------------------

Nüüdseks kõik koos mul jälle. Hooratas paigas, kast all ja kardaan kinni. Koke kohe kui raha saan siis plaanin osta juhile uued nelja punkti turvavööd. Siis uus sumps on kah kohe kohe valmis. Plaan teha veel see suvi ladale uus elektri süsteem. Karbilaiendid paigas ja kohe alustan tööd esimese stangega, stangeks tuleb vanema Toyota corolla esimene "tuning" stange. Asi sobib väga hästi laiuse poolet, natukene lõikamist ja siis paika panek + pahtel ja värv ja korras:)

Nüüd natukene offtopicut kah, sai naabile appi minudd taastama ühte maantemuhku, põhi täitsa korras ja koorstet vähe, aga eelnevad pahteldustööd täiesti metsa läinud. Nüüd lasen kõik pahtli maha ja hakkan seda korda tegema.

Postitatud: 05 Juul 2008 19:21
Postitas vrcr
Lõpuks sai tehtud kah paar pildikest

http://fotoalbum.ee/photos/thehumpers/sets/519981

Postitatud: 06 Juul 2008 02:11
Postitas vrcr
Algselt postitas: --marek--
stange on küll väga mõõda teema:D
stange on lihtsatl külge pandud, sellega poel mitte midagi tehud, vajab veel palju tööd.