1. leht 6-st

21013, allah, 1981

Postitatud: 03 Jaan 2006 23:04
Postitas allah
Sai siis ära päästetud põllurallikaks minemisest üks 013.
Seisis eelmise aasta kevadest saadik maja ees ja mul hakkas tast kahju ja otsustasin ära osta. Omaniku sõnul oleks auto muidu viidud kuskile maale põllurallikaks.
Või kui see auto oleks pikemaks ajaks veel seisma jäänud siis arvatavasti oleks poisikesed ta ära rüüstanud ja pärast metallisulatusahju läinud. Sest nii on juhtunud teiste siksidega mis siin pikemalt seisnud.

Auto ajaloost:
Olevat olnud ühe vanapapi oma ja garaažis talviti seisnud ning ilusti hoitud. Kuid vanapapi suri ära ja auto anti ühe noore sugulase kätte kes värskelt load saanud. Tema eriti ei hoidnud seda autot, sõitis talvel ning rihtis parema esinuka ära. Lisaks on tagumine stange ka kõveraks sõidetud. Tema suhtumist autosse näitab väga hästi see kuidas seda esinukka parandati. Autol sai kevadel ülevaatus läbi ja nii ta seisma jäi.


Siin siis mõned pildid sellest milline auto ostes välja nägi:
photo1.jpg
photo1.jpg (92.34 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo2.jpg
photo2.jpg (100.29 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo3.jpg
photo3.jpg (85.51 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo4.jpg
photo4.jpg (80.5 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo5.jpg
photo5.jpg (73.57 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo6.jpg
photo6.jpg (76.85 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo7.jpg
photo7.jpg (89.54 KiB) Vaadatud 2295 korda

Autost:

Läbisõit umbes 150 000km. Peal on olnud gaasiseade, mis on eemaldatud. Alles on veel voolikud ja lülitid. Mootor töötab enamvähem. Starter käib kuidagi raskelt kuid selle põhjuseks võib olla nõrk aku mis tahab treeningu tsüklit saada. Mootor käivitub muidu hästi. Karteri tuulutus on alla viidud. Sidur mõnikord hästi ei lahuta ja siis ei taha käigud hästi sisse minna (peab uurima, võibolla annab alt peale keerata). Bensiini paak oli tühjaks imetud ja kork ka puudus. Nii et peab paagi ära puhastama, sest võibolla on keegi mingit prahti sisse visanud.
Elektrisüsteem tahab ka natuke kohendamist. Üks kaitse on mingil põhjusel puudu ja osad tuled ei põle.
Salongis oli mattide all suured jää kamakad. Tundub, et originaal mürasummutusmatid on ka alles ja need on ka läbi vettinud.
Väljast on auto päris korralikult roostes ja välise vaatlus järgi tahavad kindlalt vahetamist parem esitiib, esipõll ja tagapõll. Kuid enne suve küll keretöid tegema ei hakka. Oleks vaja ainult kuidagi ära konserveerida, et roosteuss edasi ei sööks. Põhi tundus muidu kõva olema. Vanapapi olevat iga aasta karpidesse õli kallanud ja põhja ka üle tõmmanud.

Postitatud: 04 Jaan 2006 01:08
Postitas GTA
tänuväärne tegu see põllurallikaks minemisest päästmine;)
loodan et varsti kuuleme juba projetki edenemisest:cool:

Postitatud: 04 Jaan 2006 15:55
Postitas napster8
Edu auto korrastamisel siis.
Ja loodame et ikka võimalikult originaaliks kah jätad, ikkagi 013 ju.

Postitatud: 04 Jaan 2006 23:53
Postitas allah
Täna sai roostet noaotsaga maha kraabitud. Pärast traatharjaga õrnalt üle ja roostesurmaga kõik roostesed kohad kokku. Nüüd näeb auto veel jubedam välja:
photo5.jpg
photo5.jpg (77.56 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo6.jpg
photo6.jpg (65.14 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo7.jpg
photo7.jpg (50.92 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo8.jpg
photo8.jpg (72.14 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo9.jpg
photo9.jpg (90.69 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo10.jpg
photo10.jpg (83.23 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo11.jpg
photo11.jpg (68.6 KiB) Vaadatud 2295 korda
Mõned pildid salongist:
photo1.jpg
photo1.jpg (83.09 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo2.jpg
photo2.jpg (77.32 KiB) Vaadatud 2295 korda
Mootorist:
photo3.jpg
photo3.jpg (65.9 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo4.jpg
photo4.jpg (93.22 KiB) Vaadatud 2295 korda

Postitatud: 04 Jaan 2006 23:58
Postitas Raxo
Njaa, peab ikka tahtmine olema, et seda korda teha.

Edu muidugi, korras auto on ikka ilusam! :)

Postitatud: 05 Jaan 2006 23:44
Postitas allah
Täna kruntisin roostesed kohad ära. Nüüd näeb auto natuke parem välja:
photo6.jpg
photo6.jpg (44.67 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo7.jpg
photo7.jpg (56.01 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo4.jpg
photo4.jpg (65.44 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo5.jpg
photo5.jpg (56.24 KiB) Vaadatud 2295 korda
Iluvõretaguse osa värvisin ka ära:
photo3.jpg
photo3.jpg (59.9 KiB) Vaadatud 2295 korda
Iluvõre värvisin hõbedase veljevärviga ära:
photo2.jpg
photo2.jpg (40.99 KiB) Vaadatud 2295 korda
Enne oli selline:
photo1.jpg
photo1.jpg (46.59 KiB) Vaadatud 2295 korda
Pildi peal paistab päris ilus kuid tegelikult oli üsna roostes ja kole. Peale selle on ta veel mitmest kohast katki.

Postitatud: 05 Jaan 2006 23:53
Postitas napster8
Nüüd veits parem jah, aga nüüd tuleks terve auto korraliku värviga kah veel üle värvida ja auto nagu uus.

Postitatud: 06 Jaan 2006 00:01
Postitas allah
Ei värvi tervet autot üle kuna pole selleks vastavat tehnikat ega ruume. Ja kui ülevärvimiseks oleks läinud siis oleks pidanud ikka tiiva ära vahetama. Need krunditud kohad värvin pintsliga ära. See on lihtsalt autokere konserveerimine.

Postitatud: 06 Jaan 2006 00:09
Postitas napster8
Siis küll jah, aga kas pintsliga vähe jama ei jää.

Postitatud: 06 Jaan 2006 00:19
Postitas allah
Kui nad mulle Pintavärvis õige värvitooni oskasid segada siis paari meetri kauguselt ei tohiks eriti silma paista.

Postitatud: 06 Jaan 2006 00:25
Postitas napster8
Siis jah, aga kui värvitud saad siis ürita uued pildid kah üles panna. eks siis näha kas on normaalne või mitte.

Postitatud: 06 Jaan 2006 13:01
Postitas Chobram
ära nüüd pintsliga küll värvi:( vastus, et paarilt meetrilt jääb normaalne..hmh ja ise olexid rahul?

isegi need suuremates kauplusekettides myydavad parandusvärvid jääx paremad..

Postitatud: 06 Jaan 2006 13:44
Postitas PuZuP
Njah...algselt räägiti päästmisest põllurallikast...aga hilisem jutt jätab küll mulje, et see kopikas sattus nö. vihma käest räästa alla...
No kallid inimesed...vaadake nüüd ise ja mõelge...siin ei ole ju mingit juttu a'la kerged roostevigastused jne...PLEKIVAHETUS on ainud päästev tegur selle auto juures ning kere ülevärvimine...keretöid saad ka kuskil oma ruumides teha...värvimiseks viid kambrisse...kui on endal keretööd tehtud ja ka värv olemas, siis maksad ainult värvi pealelaskmise eest ja kambri kasutamise eest...muidugi kui just kaubale ei saa, et ise peale lased ja ainult kambri ja riistade kasutamise eest maksad....

Postitatud: 06 Jaan 2006 15:20
Postitas lada 1300sl
:puzzled ütleks siin kohal seda veel, et kui omal keretööd normaalselt tehtud ja ise viid värvi siis saab ka 1000.- eest osade taatide juures tehtud see värvimine

Postitatud: 07 Jaan 2006 01:12
Postitas allah
Tuunisin iluvõret musta värviga (väike pintsel oli abiks):
photo1.jpg
photo1.jpg (37.46 KiB) Vaadatud 2295 korda
Auke täitsin plastiliiniga (ajutine lahendus!):
photo2.jpg
photo2.jpg (50.34 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo3.jpg
photo3.jpg (59.95 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo4.jpg
photo4.jpg (40.35 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo5.jpg
photo5.jpg (65.48 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo6.jpg
photo6.jpg (43.93 KiB) Vaadatud 2295 korda
Ja pildid pintsliga tehtud värviparandustest:
photo7.jpg
photo7.jpg (68.66 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo8.jpg
photo8.jpg (76.14 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo9.jpg
photo9.jpg (38.02 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo10.jpg
photo10.jpg (37.38 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo11.jpg
photo11.jpg (31.63 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo12.jpg
photo12.jpg (61.71 KiB) Vaadatud 2295 korda
photo13.jpg
photo13.jpg (46.7 KiB) Vaadatud 2295 korda
See tulemus pole veel lõplik! Teine kiht värvi tuleb peale. Lisaks üritan vana värvi lihvida lihvimispastaga. Ja pärast veel tooniva vahaga kõik üle. (kuna kollast värvi autosid on Eestis vähe siis oli poes kollast värvi toonvaha poole odavam, et kaubast lahti saada) :spin

Ja ma vist unustasin alguses mainida, et ma teen autot sõitmiseks mitte näitusemasinaks. Plaan oli nagunii suvel laiali lammutada, vahetamist vajavad plekid ära vahetada ja kõik ilusti värvipritsiga üle lasta. Praegu on lihtsalt konserveerimine! Talvel auto nagunii must ja siis ei paista need värviparandused küll välja.
Aga eks tulevik näitab mis saab.

EDIT: Õnneks ma ei maininud millise aasta suvel!

Postitatud: 07 Jaan 2006 01:18
Postitas Raxo
Talveauto? Õige, 02'te ei saa ju talvel roostetada lasta.


Ma mõtlesin kunagi teise kopika osta ja siis esimesega sama värvi värvida, et talvel sõita. Aga pole veel teostada jõudnud. :D

Postitatud: 07 Jaan 2006 01:30
Postitas allah
Algselt postitas: Raxo
Talveauto? Õige, 02'te ei saa ju talvel roostetada lasta.
Täpselt! 02 originaal värvi all ja kui see soola sisse lasta siis ussitab kohe ära. Septembri Vanatehnika lustisõidul võis teda kohata.

Postitatud: 07 Jaan 2006 03:06
Postitas PuZuP
Jah Sinu 02-te me kohtasime ja ootasime tükk aega selle kõrval, kuid millgipärast juhti välja ei ilmunud :P

Aga enamasti kipub ikkagi ajutine olema igavene...loodame siis suvel näha tõsist tööd ja vaeva...hetkel oleks nagu leetrid autol :D

Edu...

Postitatud: 11 Jaan 2006 01:03
Postitas allah
Auto juures natuke jälle toimetanud ja uksi reguleerinud ning õlitanud, kuid esiustel tuleks lukusüdamikud ära vahetada (need kuhu võti sisse käib). Aga kuidas neid vahetatakse? Seestpoolt kehva ligi pääseda.
Kas tuleb terve link ära võtta või käivad südamikud kuidagi eraldi ära?

Postitatud: 11 Jaan 2006 10:23
Postitas arvi100
Lukusüdamiku vahetuseks olen ikka terve lingi ära võtnud.ETTEVAATUST
lingi lahti keeramisel.Leota kinnitus mutreid enne MoS2-ga mõni päev enne,
kui keerama hakkad.Pärastine tikkpoldi väljapuurimine on suur....s.Ja kui
link käes näed juba ise kuidas edasi tometada.
Sinu "uue" ?iguli ehitamine võtab sul kindlasti suvel palju aega ära,kuid pea
ka oma universaali meeles.
Jõudu.