Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Panen siis sõbra auto siia külaliste teemasse.
Asi ehitatakse niisama pulli pärast. Kui liikuma hakkab siis lõbu rohkemgi.
Miks seda üldse teha? Selle asjaga sõitmiseks ei ole vaja lube, ülevaatust ega kindlustust. Ka loodme saada hakkama hästi väikse bensiini kuluga.
Mootoriks kasutatakse 50kuubikulist Honda mootorit. Jõuallikal on neli takti ja õhkjahutus.
Enamus kandevkerest ja käiguosast on Daihatsu Saradelt. Kere on tehtud kolmerattaliseks. Lihtsalt Liikluseeskirjad määravad selle. Ka on aetud masin võimalikult kergeks, et väike mootor teda vedada jõuaks.
Täna tegime esimese sõidu. Masin liikus 30 km/h. Seda kolmanda käiguga. Ringi tuleb teha rihmaajami rattad. Esimene käik on praegu liiga kiire ja neljandat ja viiendat käiku ei saagi kasutada.
Pidurid on ainult esiratastel. Masin läks niipalju kergemaks, et esivedrusid tuli õhemaks töödelda. Esiosa oli sõites normaalse pehmusega. Tagavedrustuse kallal tuleb veel vaeva näha.
Parasjagu käis õli sissevalamine. Õli sisse sai pandud ka Hado. Siis peaks mootor kauem kestma. Sellel mootoril on vaja palju vaeva näha.
Hado katsetamisel oli kaasas ka selle masina autor. Ju tal jäi asjast hea mulje. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... id/778.jpg[/img]
Ega need saarlased täie möistusega inimesed pole. Einoh täitsa pull pill! Sellega vast päris tore kalal käia.
Sain aru, et soov on sellega ka ametlikult liikluses osaleda. Kas seda liikurit ARK või muu ametnik üle ei taha vaadata. Ikkagi isetehtud sõiduk. Oleme ju Euroliidus ja seega igasugused sertifitseerimata liikurid siin sõita ei tohiks? Veneajal tahtis miilits mu isetehtud võrri küll vägisi ära võtta...
Palju sel mootoril ka hobujõudusid on?
Ma vaatan ,et kuradima hea oleks variaatoriga seda sitikat vedada....
Sommid tegid LYNX'i kelguvabrikus kunagi TERRI roomikutega varustet metsatraktorit. Sel oli 21hj kolmepütane Kubota (japs) diisel ja Bombardier'i variaatorülekanne ,mida kasutatakse mootorkelkudel. Võimaldas koormaga teel ikka ligi 20 km/h sisse ajada.
Masin kaalus tühjalt kahe tonni ringis ,koorem teine samapalju.
Kahju ,et ei olnud seda viitsimist mootorile ja ülekandevärkidele küüsi taha ajada ,oleks saanud väga öko aiatraktori ehitada....
ARK'st sai küsitud. Nendel mingeid pretensioone pole. Kuni 50kuubikut, kuni 50km/h, mitte üle kolme ratta - tee, mis tahad.
Muidugi peab ta vastama teatud tingimustele, mis on mopeedidele/jalgratastele ette nähtud. Tuled, pidurid peavad korras olema. Tuled sellised, nagu valmistaja ette näeb (valmistajaks on Konks;) ). Aga eks elu näitab, kui sõiduks läheb.
Variaatoril on päris suur omatakistus. Tavaliselt kasutatakse seal kiilrihma.
Just sellel kaalutlusel on kasutatud selle sõiduki puhul soonrihma (multi-V). Sellel väga väike takistus. Hobujõude vist 2,5 sellel mootoril. Neljataktilisel aga hea väändemoment. Nii väikse jõuvaru juures on iga takistus ja kaalukilogramm tähtis.
Kaalu pärast on selle masina juures vaeva nähtud. Siin üliõhuksest roostevaba plekist sumbuti.
ARK-i teemadel veel niipalju, et võib olla ka neli ratast, bensiinimootoril 50 kuubikut aga diislil võib olla kuni 4 kw võimsust. Tavaliselt on sellistel masinatel mingid 500 kuubikulised diislid elektrooniliselt piiratud võimsusega klassifitseeritakse kui mopeedi. Ei viitsi liikluseeskirjadest seda lõiku otsida aga see on seal täiesti olemas. Tootmises sellise ideoloogiaga autosid suht palju aga ega nad odavad pole ca 10000?
Et jõudu ehitamisel;) Selliseid huvitavaid aparaate on päris vahva näha.
Ahjaa veel masina mass ei tohi ületada 350 kg http://www.45km.com/ midagi eeskuju kah
Täna sain masinaga uuesti sõita. Sõber tegi vahepeal hunniku rihmarattaid. Neid sai vist lausa viis korda ringi tehtud. Nüüdseks liigub masin 35km/h ja seda viienda käiguga. Ka on kohaltvõtt oluliselt lihtsam. Esimene käik on hästi aeglane. Jõudu on liikuma hakkamiseks piisavalt.
Rataste koha pealt - ju siis oleme kusagilt midagi valesti aru saanud (või valesti meile öeldud). Kolme ratta veeretakistus (ja üldmass) ongi väiksem (talvel on see väike probleem, tuleb kolm jälge).
Järge ootavad soendus, kapott, esiosa jne.
Jah ,kuratlikult kallid ,aga eks seal Hollandis ei viitsita vist enam pedaale tallata ,mis nagu kompleksiks muutumas või sinnapoole...
Aga küttekulust pole seal lehel juttu või olen ma pilditu?
Teemasse kah küsimus ,et mismoodi küttemõtted siis plaanitakse lahendada? Sundjahutuse kaudu salongi.... või "kuivgero"?
Plaanis jahutusõhk suunata auto originaalsoojenduse õhuvõtturisse. Edasi juba läheks originaalkanaleid pidi sinna, kus vaja.
Kui sa mõtled "kuivgero" all kollektorit (polegi seda, ainult leegitoru), siis algul oli plaan gaasidega käigukasti soojendada. Pregune otsus siiski vedelam õli kasti. Talvist sõitu ikkagi naa vähe ja suvel kaotab see mõtte.
Ahh-jaa. Võtsin LE väljavõtte mopeedi kohta.
Kaalust pole seal juttu. Kuskohast selle leiab.
Mopeedi all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 kahe- või kolmerattalist sõidukit, mille sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 cm3 ja valmistajakiirus ei ületa 45 km/h.
Kood 1305. L kategooria sõiduki lubatud suurim tühimass.
Nõue: ei tohi olla suurem kui valmistaja poolt määratud ja ületada:
· kolmerattalisel mopeedil 270 kg;
· neljarattalisel mopeedil 350 kg;
· kolmerattalisel mootorrattal (elektrisõidukil ei arvestata veoakude massi) 1000 kg;
· sõitjateveo neljarattalisel mootorrattal 400 kg;
· neljarattalisel veomootorrattal (elektrisõidukil ei arvestata veoakude massi) 550 kg;
· kaherattalisel L kategooria sõidukil -- ei tohi ületada valmistaja poolt määratut.
Kontrollimine: registreerimisdokumentide järgi või kaalumisega.
----------------------------------------------------------------------------------
L kategooria sõidukid:
L kategooria sõidukid jaotatakse:
L1 kategooria sõiduk -- mootorjalgratas või mopeed, mille mootori töömaht ei ületa 50 cm3 ja valmistajakiirus ei ületa 40 km/h;
L2 kategooria sõiduk -- mopeediga võrdsustatud 3- või 4-rattaline sõiduk;
L3 kategooria sõiduk -- kaherattaline (soolo) mootorratas;
---------------------------------------------------------------------------------
Kood 407. Mootorratta (L kategooria sõiduki) pidurite kontrollimine
Nõue: 1) käsipiduri rakendamiseks vajalik jõud ei tohi ületada 200 N;
2) jalgpiduri rakendamiseks vajalik jõud ei tohi ületada 400 N;
3) üheaegsel jalg- ja käsipiduriga pidurdamisel kuival kõvakattega teel kiiruselt 30 km/h ei tohi pidurdusteekond olla suurem ning aeglustus väiksem kui:
· L1 kategooria mopeedil ja L2 kategooria 3- või 4-rattalisel sümmeetrilise rataste asetusega sõidukil 8,2 m ja 4,2 m/s2;
· L2 kategooria 3- või 4-rattalisel asümmeetrilise rataste asetusega sõidukil 9,0 m ja 3,9 m/s2;
· L3 kategooria soolomootorrattal 7,0 m ja 5 m/s2;
------------------------------------------------------------------------------
Kood 1203. Suurim laius
Nõue: 1) kõik sõidukid (v.a M1 kategooria sõidukid) 2,55 m;
2) M1 kategooria sõidukid 2,50 m;
3) köetavate, termos-, külmik- ja külmutussõidukite kered, kui kere soojusisolatsiooniga seina paksus on vähemalt 45 mm või millel on akrediteeritud katsekoja tunnistus või plaat kere vastavuse kohta ATP kokkuleppele 2,60 m;
4) 2-rattalised mopeedid 1,00 m;
5) teised L kategooria sõidukid 2,00 m;
6) L kategooria veduki haakes olev O1 kategooria haagis 1,25 m;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 1306. L kategooria sõiduki lubatud suurim kandevõime**
Nõue: ei tohi olla suurem kui valmistaja poolt määratud ja ületada:
Nõue: 1) peab kasutama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud mõõtudega ja ISO 4000-2 (sõiduautod ja nende haagised), ISO 4209-2 (veoautod, bussid ja nende haagised), ISO 5751-2 ja 5751-3 (mootorrattad ja nende haagised), ISO 6054-2 (motorollerid ja nende haagised), ISO 5995-2 (mopeedid) ja ETRTO või UTQG nõuetele vastavaid velgi. Muudel juhtumitel otsustab velje kasutamise ARK;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele
2) mootorratastel ja nende haagistel peab kasutama valmistaja poolt ettenähtud ja E-reegli nr 75/00 või ISO 5751 (rehvid: 5751-1 ja veljed: 5751-2 ning -3), ISO 6054 (motorollerite rehvid: 6054-1 ja veljed: 6054-2) ning ISO 5995 (mopeedi rehvid: 5995-1 ja veljed 5995-2) või USA standardi «DOT» nõuetele vastavaid rehve ja velgi;
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...
Algselt postitas: motamees
Plaanis jahutusõhk suunata auto originaalsoojenduse õhuvõtturisse. Edasi juba läheks originaalkanaleid pidi sinna, kus vaja....
Jah ,nii on kõige lihtsam ja massi poolest (nagu selgub ,ikka ülitähtis tegur!) parim lahendus.
Kuivgero all mõtlesin ikka seda disla või bentsu pealt käivat katla-ventika süsteemi http://soeauto.cma.ee/index.php?linker=true&id=89 ,aga see on paganama kallis ja massi koos kütusepaagi ja akuga annab tohutult ,pealegi 12V pinge...pööraseks kisub
Pane sellele need peenikesed ja väikesed varurattad alla mida Audidel ja VW-el kasutatakse siis talvel ja ka suvel veelgi lihtsam liikuda. Need sobivad ka kiiruse poolest max 80km/h:lol
Nende kitsaste rataste eest küsitakse ülearu palju raha. Vähemasti meie romulas. Ega need 145 originaalkummid ka oluliselt laiemad pole.
Järgnev pilt annab mingisuguse ettekujutuse tulevasest kapotist.
Kindlasti peab jääma kaalu piiridesse. Mingi aja pärast käib masin üle kaalu. Eks siis näeb mis saab. Kui on raskem, siis tuleb ka kusagilt rasva maha võtta. See aga ei juhtu esitiibade juures. Sealt lühendamine on väga keerukas protsess. Esiõõtsade kinnitused ju sealsamas esimese otsa all. Ja tugevustalad ka. Niigi on juba muist eemaldatud.
Kõhnumisest saab täpsemalt rääkida, kui kaalul käidud. Tunde (ühe käega tõstab tagumise otsa maast lahti ja eest paremat/vasakut kordamööda) järgi peaks ikka kaalu ära mahtuma.