VAZ 21011, 06VAZ, 1981 ("Vihur")

VAZ 21011, 06VAZ, 1981 ("Vihur")

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 200
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

VAZ 21011, 06VAZ, 1981 ("Vihur")

Postitus Postitas 06VAZ »

Tervist.

Selle aasta ühel suvekuul ilmus treileri peal ühe tööstushoone sisehoovi natukese teistmoodi žiguli kui need, mis tänavatel tavaliselt liiguvad.
1.jpg
1.jpg (169.01 KiB) Vaadatud 491 korda
2.jpg
2.jpg (239.65 KiB) Vaadatud 491 korda
3.jpg
3.jpg (172.64 KiB) Vaadatud 491 korda
4.jpg
4.jpg (144.24 KiB) Vaadatud 491 korda
5.jpg
5.jpg (156.44 KiB) Vaadatud 491 korda
6.jpg
6.jpg (179.04 KiB) Vaadatud 491 korda
7.jpg
7.jpg (165.02 KiB) Vaadatud 491 korda
8.jpg
8.jpg (126.72 KiB) Vaadatud 491 korda
9.jpg
9.jpg (179.51 KiB) Vaadatud 491 korda
10.jpg
10.jpg (116.74 KiB) Vaadatud 491 korda
Et ega siin midagi vaimustusest kiljumapanevat küll pole- autot on kasutatud ikka sihtotstarbeliselt. Mitte ühtegi sirget keredetaili ei ole, samas treileri pealt veeres ta ilma vastupunnimata maha ja manööverdada edasi-tagasi temaga käekõrval sai küll. Mõned ülevaatlikud pildid veel:
11.jpg
11.jpg (171.31 KiB) Vaadatud 491 korda
12.jpg
12.jpg (163.39 KiB) Vaadatud 491 korda
13.jpg
13.jpg (134.56 KiB) Vaadatud 491 korda
14.jpg
14.jpg (145.21 KiB) Vaadatud 491 korda
15.jpg
15.jpg (153.42 KiB) Vaadatud 491 korda
16.jpg
16.jpg (159.94 KiB) Vaadatud 491 korda
17.jpg
17.jpg (181.03 KiB) Vaadatud 491 korda
18.jpg
18.jpg (135.79 KiB) Vaadatud 491 korda
19.jpg
19.jpg (145.41 KiB) Vaadatud 491 korda
20.jpg
20.jpg (168.03 KiB) Vaadatud 491 korda
Kes selle autoga sõitis, kuskohas sõideti, kaua sellega sõideti- ei tea. Palju erinevaid küsimusi- vastus on ikka üheülbaline "ei tea".
Juhul kui nüüd mõni mõtleb nii, nagu laulusalmgi ütleb et "mis imelik masin see olla võib", siis siin kodulehel on pikk artikkel teemakohast lugemist.
Viimati muutis 06VAZ, 01 Okt 2024 15:45, muudetud 4 korda kokku.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 200
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 21011, 06VAZ, 1981 ("Vihur")

Postitus Postitas 06VAZ »

Esimesed paar-kolm nädalat peale toomist ei toimunud peale auto ümber jalutamise suurt midagi.
Tuttav lukksepp vaatas autot ja ütles et "Ralli Estonia ajaks sa seda autot küll valmis ei saa. Veame kihla v ?" Ma ei vedanud kihla.
Plekksepp käis ka kõnealust masinat vaatamas ja tema näoilme ei väljendanud ka erilist vaimustust.

Mõtlesin et niikaua kuni viimatinimetatu jõuab endas selgusele "kas olla autoplekksepp või mitte olla", hakkasin seda keret tasapisi kasima. Puulehti, koerakarvu, liiva ja mida kõike see võidusõidutuba endas sisaldas.
21.jpg
21.jpg (131.49 KiB) Vaadatud 486 korda
22.jpg
22.jpg (142.73 KiB) Vaadatud 486 korda
Istmete puhtakstegemine võttis ikka hea mitu tundi aega
23.jpg
23.jpg (261.12 KiB) Vaadatud 486 korda
25.jpg
25.jpg (97.26 KiB) Vaadatud 486 korda
Siin pildil võib siis näha nn.salongikoristuskomplekti- üks ei saa ilma teiseta, ja vastupidi ka. Kõik pildil nähtu olid asendamatud asjad.
24.jpg
24.jpg (157 KiB) Vaadatud 486 korda
Ühe istmepadja ja küljetoe vahelt tuli "aare" nähtavale- nõukaaegne taskunuga. Kellele see kuuluda võis, ei tea.
26.jpg
26.jpg (58.12 KiB) Vaadatud 486 korda
Siis millalgi proovisin ajaviiteks ära võtta rooli, käigukangi ja antenni. Esimesed kaks olid pindmise roostega koos ja antenni oli keegi ilmselt suurest igavusest või väga palju vaba aja olemasolust valge värviga kokku pintseldanud. Viimase ma sain "värvisurmaga" ja nitrolahusti abiga puhtaks.
27.jpg
27.jpg (60.31 KiB) Vaadatud 486 korda
28.jpg
28.jpg (32.22 KiB) Vaadatud 486 korda
Siis mingi moment otsustasin hakata mootori juures toimetama- proovisin ära võtta starteri, geneka ja tuletoru kollektori juurest, et saaks millalgi mootori maha tõsta. Jällegi, kõik poldid-mutrid tulid lahti, kaasaarvatud kollektori küljest. Vana summuti tuli ka ilma suurema laamendamise ja lõugamiseta auto põhja alt välja. Nüüd on ainult veel kardaan ja kast vaja millalgi üksteisest eraldada.
Kui geneka ja starteriga sai asi ühele poole, siis jäin uurima, mis karburaator see selline olla võib. Ühtegi tehasemarkeeringut, embleemi või silti ma ei näinud. Ainult numbritest ja tähtedest koosnev kood oli karburaatoritalla küljel. Kirjutasin selle siis kõikvõimsa google-i otsingusse ja siis olid küll kulmud laes, kui vastu vaatas teade "Weber". Isegi tihendikomplekte on sellele veel võimalik saada internetiavarustest.
Aga noh, ennem saab see "kolgata tee" ikka väga pikk veel olema, kui asi karburaatori tihendikomplektini ükskord jõuab.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1493
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: VAZ 21011, 06VAZ, 1981 ("Vihur")

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Väga kihvt, et sai ilmselt õigete omaike kätte.
Ma ei oska muud tarka midagi öelda, kui seda, et ajastuvääriliselt taastada tahtes, ei ole mõtekas seda masinat piinliku täpsusega nö. salongi pilliks läikima lüüa/värvida. Selles suhtes on sellised massinad palju mõjusamad, kui neile natuke mõlke ja tolmu peale jäetakse (midagi sarnast nagu see puna-valge VFTS Põltsamaal tehti-vt. MOMU videot).
Mootor-kast jms. ei ole ilmselt ajastutruu, vähemalt kiirel pilgul vaadataes. Küll aga leiab üksikuid Vihuri keredetaile jms. ralli-varustust.
Turvapuuri puhastama hakkate, siis sealt võiks ka mingi märke/spilka leida.

Igatahes edu!
Festina lente!
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 200
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 21011, 06VAZ, 1981 ("Vihur")

Postitus Postitas 06VAZ »

Turvapuuri pole nii üksipulgi silmitsenud, et kas ja kus tal markeering on. Mootori ja käigukasti kohta ma ütlen jälle oma tüüpvastuse- ei tea.
Eks siis selgub kui nad auto küljest irdunud ja survekaga puhtaks pestud, et mis nad endast kujutavad. Mootor võib vabalt "kohvi" olla selle aja peale ja sidur võib ka mingeid hääli teha. Kui ma väntvõlli rihmaratast kruttisin, vähemalt käis kogu kupatus ringi. Nii et kolvid kinni vist ei ole.
Aga kuna kordamine on tarkuse ema, siis kordame jällegi- ei tea.(Õpetajad teavad rääkida, et koolides pidi see kõige levinum vastus olema).
Vasta