1. leht 1-st

VAZ 21013, Maasikas, 1983

Postitatud: 05 Sept 2024 15:36
Postitas Maasikas
Tere kõigile!

Teen teema meie hobiautost mis sai soetatud selle suve alguses.
Masin on pikalt seisnud ja liikluses ammu osalenud ei ole. Soov ja plaan on saada ülevaatus peale, suve nautida ning tasapisi taastada.
Ostuga oleme rahul ning ise hindan masina seisukorda heaks. Peale aastaid seismist panin aku peale ning käima läks ilusti. Esisillas on eelnevalt vahetatud pukse mis on nagu uued. Minu hinnangul on masinat eelnevalt hästi hooldatud.
Ise olen Ladadega kokku puutunud üsna vähe ja nende hingeelu ei tea ning olen südamest tänulik kui siinne rahvas oskab mind rumalate küsimustega ehk aidata.

Siiamaale on tehtud:
Esimesed pidurikettad ja klotsid vahetatud
Tagumised piduriklotsid vahetatud
Kütusepump vahetatud

Anomaaliad mis olen avastanud ning mis vajavad hoolt:
Pidurid on välja vahetatud kuid pedaal käib justkui tühja. Kuskilt nagu lugesin, et siksil jääb salongis pedaal kuidagi kinni? Oskab keegi kommenteerida ning juhendada millest võiks alustada?

Suunatuled ei tööta. Võtsin armatuuri välja, et releed vahetada. Relee on varasemalt vahetatud ning näeb väga värske välja. Vahetasin ära siis suunatule kangid roolisambal. Ära ühendades korra suund vilkus kuid see oli vaid korra, nüüd jälle ei midagi. Olen tänulik juhendamise eest.

Spidoplokk ei tööta korralikult. Ei näita mootori tempi, kütuse kogust jne. Hiljuti sai garaazi vahetatud ning sellega seoses sõidetud ca 18km ning sõidu ajal veidi koputatud plokki siis korra seierid hüppasid kuid endiselt ei näita midagi.

Klaasipesu ei toimi. Pump häält teeb kuid vett välja ei pritsi. Ühendasin süsteemi lahti nii, et paagist tuleb vaid väike voolik välja mõeldes, et äkki on süsteem umbes ning vesi ei jõua klaasini kuid ei midagi, pump teeb häält kuid see ka kõik.

Kui keegi oskab ja tahab mind eelnevate (ja ilmselt ka järgmiste) muredega aidata siis oleksin ülimalt tänulik!

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983

Postitatud: 06 Sept 2024 09:00
Postitas Maasikas
73849599166__2EF9AF00-4227-4F27-82FF-F537CB4BF0C8.jpeg
73849599166__2EF9AF00-4227-4F27-82FF-F537CB4BF0C8.jpeg (563.8 KiB) Vaadatud 6447 korda
IMG_0304.jpeg
IMG_0304.jpeg (395.79 KiB) Vaadatud 6447 korda
IMG_0358.jpeg
IMG_0358.jpeg (344.09 KiB) Vaadatud 6447 korda
IMG_0357.jpeg
IMG_0357.jpeg (391.71 KiB) Vaadatud 6447 korda
IMG_0349.jpeg
IMG_0349.jpeg (347.23 KiB) Vaadatud 6447 korda

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983

Postitatud: 06 Sept 2024 09:34
Postitas olevtoom
Mis siis juhtub, kui klaasipesupumba juhtmed teistpidi panna?

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983

Postitatud: 11 Sept 2024 11:45
Postitas Maasikas
Juhtmed teistpidi panna ei anna mingit tulemust.
Mossel ja sigullil peaks samad pumbad olema? Meenub, et maal vedeleb mosse paak koos pumbaga, proovin ehk seda kui istub.

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983

Postitatud: 11 Sept 2024 19:01
Postitas Kytt
Pidurid - peasilinder vahetada

Suunatuled -
1.kas näidikud ja kontroll-lambid, kindalaeka valgustus, tagurdustuli töötavad?
2. Kas suundade releesse särts ruleb?

Spidoplokk - kahtlustan seost suundadega, lisaks võid massi üle vaadata

Klaasipesu - pump õhtal, asenda selle komplektiga
Pilt

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983

Postitatud: 12 Sept 2024 19:35
Postitas entson
Klaasipesu pumba võlli otsas olev tiivik ei pöörle koos võlliga.

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983

Postitatud: 04 Veebr 2025 21:59
Postitas dimka10
Kas said pidurid heaks ja mis viga oli ? 🫣

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983

Postitatud: 14 Veebr 2025 15:04
Postitas Maasikas
Masin on kahjuks hetkel muutusteta.
Eelmise garaažikoha kaotusega kadus ka korralik võimalus auto kallal tööd teha. Kuid pole hullu, auto on ilusti talvitumas.
Pidurite osas on kavas võtta ette pidurisilindri remont. Vaatasin, et siin foorumis on õpetus olemas ning usun, et saan hakkama küll.
Mõnda aega tagasi sai siks välja sõidetud, et igapäeva autol hooldus ära teha. Masin läks väga hästi käima.
Igapäeva autol hooldus tehtud oli aeg siks sisse toimetada. Käima läks ilusti kuid kuna lumi maas, suvekad all ning ka kerge tõus oli vaja ületada siis iseseisvalt sellega hakkama ei saanud. Kuid siks käis pikalt ning ilusti soojaks. Vahepeal hakkas ka salongis tuled põlema, mina neid näppinud ei ole ehk Ming elektri kala on siiski sees mis usun, et mõjutab suundade ja kojameeste tööd. Elekter ei ole üldse mu sõber. Ehk oskab keegi targem mind juhendada kus asuvad massid, et saaksin need üle vaadata. Väga tänulik olen kui keegi kes saab elektriga paremini läbi jagaks õpetusi.
Siks käis väljas soojaks ning mingi hetk suretasin välja, et mõelda kuidas ma ta sisse saan. Ja soojast peast ta käima ei läinud.
Rohkem ei ole õnnestunud proovida.

Üldiselt on suur eesmärk saada juuliks auto sinnamaani, et sõuda sellega abiellu registreerima.
Kõiksugu mõtted ja ideed ning õpetused on igati tervitatud.

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983

Postitatud: 15 Veebr 2025 00:08
Postitas entson
Tere! Kui nõelklapp ei pea ,siis võib nii juhtuda (on võimalus : pedaal suruda põhja ja anda starterit ,mõnikord läheb nii veel käima),kontrolliks tuleb õhufiltri kaas maha võtta ja käsitsi pumbata (karburaatorisse vaadates on näha nirisevat bensiini),muidugi peab väntvõll olema õige koha peal. edu.

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983

Postitatud: 31 Mär 2025 17:14
Postitas Maasikas
Vahepeal sai tegeletud piduri silindriga. Lahti võetud, puhastatud ja ootab komplekteerimist. Jäi pooleli kuna ei saanud esimeste pidurite torusid lahti ning hammustasin tangidega need katki ehk lähevad ka need vahetusse.
Peale seda sai jooksvalt tegelema hakatud elektri jamaga. Masside puhastamine, kaitsmekarbis mõned juhtmed paremini ja korralikult sätitud ning suunad, salongi valgustuse, spido sai tööle. Viimase puhul vähemalt näitab kütuse kogust, taustavalgus töötab ja süüdet sisse keerates lööb vajalikud tuled põlema. Pasun ja klaasipesu veel toimima ei saanud.
Esimesed tuled on ka sellised, et kuidagi nad hõõguvad kuid see on ka kõik. Ise arvan, et võiks vaadata üle juhtmed-klemmid, pirnid vahetada.
Peale seda kui soojalt käima ei läinud, ei saanud autot pikalt käivitatud. Nüüd kui auto kallal toimetama läksin ei läinud üldse käima. Ei pööranud tähelepanu, pidurid olid plaanis. Võtsin aku maha ja panin laadima. Mõni tund möödudes läks üsna ilusti käima. Soojalt pole proovinud.
Siit tekkis ka küsimus… Auto on pikalt seisnud siis kas oleks mul mõistlik kuidagi karpa ära puhastada? Mida seal üldse vaadata tuleks?
Ja veel kui Teil on mõni hea sõna öelda, et mida seisnud auto puhul oleks mõistlik veel kindlasti ära teha siis olen suur kõrv. (Ei pea silmas õli ja filtrite vahetust)

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983

Postitatud: 31 Mär 2025 17:16
Postitas Maasikas
Ahh jaa, kindlasti on siin foorumis sellest varasemalt juttu olnud kuid milliseid turvavöösid oleks mõistlik paigaldada nende koormarihmade asemel? :roll: :roll:

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983

Postitatud: 01 Apr 2025 19:01
Postitas Jarl
Mul ees 04omad :)