VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Kena töö!
Ukse poldid sain mina kätte nii, et keevitasin mutrid otsa. See annab parajalt kuuma ja ehmatab poldi kere küljest lahti. Ma ei saanud ühtegi normaalselt kätte, lõõk kruvikeeraja keeras sisu ainult ümaraks.
pilt kah
Ukse poldid sain mina kätte nii, et keevitasin mutrid otsa. See annab parajalt kuuma ja ehmatab poldi kere küljest lahti. Ma ei saanud ühtegi normaalselt kätte, lõõk kruvikeeraja keeras sisu ainult ümaraks.
pilt kah
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Ega see uste kättesaamine kere küljest eriti lihtne polnudki, aga ära nad tulid. Kaks puuri ja üks kruvikeerajaotsik ohverdasid enda maise elu selle nimel.
Uste sisepindasid ja ukseauke oli keegi kunagi mingi õliga kokku möglanud. Ilmselt kaitseks roostetamise eest. Nüüd, aastakümnete möödudes oli see koos segunenud liiva jms. ollusega moodustanud sellise korraliku, paksu paakunud kihi. Nii et mul tuli see "kultuurkiht" sisuliselt pahtlilabidaga maha kraapida. Sekka ka nitrolahustit pindade puhastamiseks ning autoremondisõnastikku.
Mingi aeg peale puhastust ja lihvimistöid selgus, et see kunagine õliga ropp üleujutamine on uksi ja ukseauke seestpoolt ikkagi säästnud.
Pindmist roostet ikka mõnedes kohtades oli, aga õnneks mitte ühtegi roosteauku. Algul läks peale valge epoksiidkrunt uste sisepindadele (wet-on-wet ehk märg-märjale meetodil)... ... ning ka ukseavadele:
Uste sisepindasid ja ukseauke oli keegi kunagi mingi õliga kokku möglanud. Ilmselt kaitseks roostetamise eest. Nüüd, aastakümnete möödudes oli see koos segunenud liiva jms. ollusega moodustanud sellise korraliku, paksu paakunud kihi. Nii et mul tuli see "kultuurkiht" sisuliselt pahtlilabidaga maha kraapida. Sekka ka nitrolahustit pindade puhastamiseks ning autoremondisõnastikku.
Mingi aeg peale puhastust ja lihvimistöid selgus, et see kunagine õliga ropp üleujutamine on uksi ja ukseauke seestpoolt ikkagi säästnud.
Pindmist roostet ikka mõnedes kohtades oli, aga õnneks mitte ühtegi roosteauku. Algul läks peale valge epoksiidkrunt uste sisepindadele (wet-on-wet ehk märg-märjale meetodil)... ... ning ka ukseavadele:
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Kui krunt parasjagu kuiv, läks pindadele peale auto tulevane värv:
Põhiteema oli et uste vahed ja küljeviigid saaks jooksma.
Ühe soojaga said ka uued uksehingede poldid ära võõbatud:
Ja esiustega oli põhimõtteliselt sama teema mis tagumistega.
See uste paikarihtimine ja kokkupanek oli ka üks paras ajaröövel, aga ette nad mul lõpuks said. Põhiteema oli et uste vahed ja küljeviigid saaks jooksma.
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Vahepeal ilmusid töötuppa mõned tänapäevasemad autod mis keretöid tahtsid. Meie niiske kliima ja talviti teedele loobitav sool moodustavad sellise "toreda kompoti", mis soodustavad autokerede roostetamist. Nii et 06 seisis vahepeal nö. riiulis ja ootas oma järge.
Aga praeguse seisuga on jälle üks etapp keretöödega ühel pool- "Null-kuus" sai peale uue "kuue": Nüüd tuleb hakata väisama kohalikke kaubandusasutusi- igat sorti erinevaid tüübleid läheb tarvis polstritele, liistudele. Ja suunatuleklaase samuti.
Rimis ja Prismas neid kõnealuseid ilmselt ei ole, aga küll nad kusagilt ikka välja ilmuvad.
Kapoti sisepinnaga, õigemini siseservaga oli ka jupp tööd. Suht roostes vaatepilt avanes kui ta auto küljest ära sai võetud ja puhtaks pestud: Traatkettaga sai pind roostest ära puhastatud aga õnneks ühtegi roosteauku ei tulnud. Nii et viimasel hetkel sain jaole: Kui sisepind krunditud-värvitud, läks mürasummutusmatt ka peale. Kusjuures Pikkuus andis ka oma panuse, kapoti müramati uute tüüblite näol: Eks ma nö. jooksvalt kajastan seda teemat edasi. Ehk õnnestub enne aprillikuu lõppu auto valmis saada ja sellele teemale joon alla tõmmata.
Aga praeguse seisuga on jälle üks etapp keretöödega ühel pool- "Null-kuus" sai peale uue "kuue": Nüüd tuleb hakata väisama kohalikke kaubandusasutusi- igat sorti erinevaid tüübleid läheb tarvis polstritele, liistudele. Ja suunatuleklaase samuti.
Rimis ja Prismas neid kõnealuseid ilmselt ei ole, aga küll nad kusagilt ikka välja ilmuvad.
Kapoti sisepinnaga, õigemini siseservaga oli ka jupp tööd. Suht roostes vaatepilt avanes kui ta auto küljest ära sai võetud ja puhtaks pestud: Traatkettaga sai pind roostest ära puhastatud aga õnneks ühtegi roosteauku ei tulnud. Nii et viimasel hetkel sain jaole: Kui sisepind krunditud-värvitud, läks mürasummutusmatt ka peale. Kusjuures Pikkuus andis ka oma panuse, kapoti müramati uute tüüblite näol: Eks ma nö. jooksvalt kajastan seda teemat edasi. Ehk õnnestub enne aprillikuu lõppu auto valmis saada ja sellele teemale joon alla tõmmata.
- TiitR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 101
- Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; 2005 Škoda Octavia 2.0tdi DSG
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Tüüblitest - mina ostsin meie Mekrest terve suure koti, kus on siis terve assortii kõiksugu tüübleid ja kinnitusi erinevate asjade tarvis auto juures. Pidigi olema nö. pakett. Pole ise veel sinnamaani jõudnud, et koti sisse ka vaadata, aga see kotitäis on üsna suur. Suunatule klaasid ka sealt muidu, oli vist isegi OE-si saada mingi aeg.
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Nädalavahetusel kui osad eestimaalased olenemata soost ja vanusest endi mune koksisid, otsustasin seda aega millegi kasulikumaga täita- ustele said lingid külge.
Juhipoolne kolmnurkaken, mis koosnes enamjaolt pragudest ja mõradest, sai ka terve vastu välja vahetatud:
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
See elekter ei ole ikka minu teema. Või noh, ütleme nii et ma ei oska (või ei taha) "vooluga kaasa minna".
Tükk tegemist oli esipõlle külge kinnituvate suunatuledega. Autot lahti võttes murdusid tuledel need roostes tikkpoldid ära. Vahepeal käisin paari teist 06-t vaatamas, mis lammutusse läksid, et ehk ma saan nende küljest kasutuskõlbulikud suunatulede korpused aga ei midagi- niikui rattakoopa poolt mutreid keerama hakkasin, käis prõks ! ja olid nood ka puru. No aeg ja rooste teevad oma töö.
Siis saigi mingi päev külastatud seda Tartus, Raatuse tänaval asuvat Mekre autovaruosade poodi. Nagunii oli uusi parema poole esitulesid ka vaja. Vanadel esituledel oli reflektoripind nii roostes et oli.
Suunatuled olid seal müügil küll, aga paraku mustast plastist korpusega, mitte metallist ja kroomitud. Neid viimaseid polnud müügil ja ei tule ka. Mõtlesin jupp aega, et mismoodi ma nendega teen aga välja mõtlesin. Lammutasin mõlema tule korpused laiali, kuuskantpeaga katkised tikkpoldid kolkisin vanadelt tuledelt välja ja istutasin plastkorpusega tuledelt võetud tikkpoldid asemele. Vähemalt said auto enda tuled külge tagasi.
Uute parempoolsete esituledega oli veel omaette ooper. Esiteks ei tahtnud lähitulepirn pessa sobida. Kinnitus ei sobinud. Too sai lõpuks pessa.
Siis vaatasin et pistikud ei klapi. Kaugtulele jookseb peale kolm, teisele kaks juhet (koos massiga). Tõstsin pistikud tulekopsikutes ümber, ühendasin ära- kurat, midagi on viltu. Juhipoolsetel tuledel põleb lähituli nagu peab, kõrvalistuja poolel kaugtuli. Kui lülitasin kaugtulede peale ümber, põlesid muidugi kõik neli. Hakkasin siis uusi tulesid lähemalt vaatama et mis kuradi k.pp see on et asi ei toimi. Tuli välja et soklid olid lampidel juba tehases vahetusse läinud. Kaugtule ja lähitulepirnide pesad on erinevad ja kaugtule pirni pesa oli pandud lähitule omasse.
Autoremondisõnastik oli täies mahus kasutusel- nii vene kui eesti keeles. Võtsin jälle tuled eest, vahetasin pistikud uuesti ringi, mõlemal tulel koukisin pirnisokli lahti ja tõstsin need õigetele reflektoritele ringi. Vähemalt nüüd peaks asi toimima. Lõpuks üks pilt eest ka. Aga teha, s.t. koostada on ikka veel üksjagu.
Tükk tegemist oli esipõlle külge kinnituvate suunatuledega. Autot lahti võttes murdusid tuledel need roostes tikkpoldid ära. Vahepeal käisin paari teist 06-t vaatamas, mis lammutusse läksid, et ehk ma saan nende küljest kasutuskõlbulikud suunatulede korpused aga ei midagi- niikui rattakoopa poolt mutreid keerama hakkasin, käis prõks ! ja olid nood ka puru. No aeg ja rooste teevad oma töö.
Siis saigi mingi päev külastatud seda Tartus, Raatuse tänaval asuvat Mekre autovaruosade poodi. Nagunii oli uusi parema poole esitulesid ka vaja. Vanadel esituledel oli reflektoripind nii roostes et oli.
Suunatuled olid seal müügil küll, aga paraku mustast plastist korpusega, mitte metallist ja kroomitud. Neid viimaseid polnud müügil ja ei tule ka. Mõtlesin jupp aega, et mismoodi ma nendega teen aga välja mõtlesin. Lammutasin mõlema tule korpused laiali, kuuskantpeaga katkised tikkpoldid kolkisin vanadelt tuledelt välja ja istutasin plastkorpusega tuledelt võetud tikkpoldid asemele. Vähemalt said auto enda tuled külge tagasi.
Uute parempoolsete esituledega oli veel omaette ooper. Esiteks ei tahtnud lähitulepirn pessa sobida. Kinnitus ei sobinud. Too sai lõpuks pessa.
Siis vaatasin et pistikud ei klapi. Kaugtulele jookseb peale kolm, teisele kaks juhet (koos massiga). Tõstsin pistikud tulekopsikutes ümber, ühendasin ära- kurat, midagi on viltu. Juhipoolsetel tuledel põleb lähituli nagu peab, kõrvalistuja poolel kaugtuli. Kui lülitasin kaugtulede peale ümber, põlesid muidugi kõik neli. Hakkasin siis uusi tulesid lähemalt vaatama et mis kuradi k.pp see on et asi ei toimi. Tuli välja et soklid olid lampidel juba tehases vahetusse läinud. Kaugtule ja lähitulepirnide pesad on erinevad ja kaugtule pirni pesa oli pandud lähitule omasse.
Autoremondisõnastik oli täies mahus kasutusel- nii vene kui eesti keeles. Võtsin jälle tuled eest, vahetasin pistikud uuesti ringi, mõlemal tulel koukisin pirnisokli lahti ja tõstsin need õigetele reflektoritele ringi. Vähemalt nüüd peaks asi toimima. Lõpuks üks pilt eest ka. Aga teha, s.t. koostada on ikka veel üksjagu.
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Lühidalt ja kokkuvõtvalt võiks öelda et arvestades kulunud materjale(pahtlid, krundid, lihvkettad-paberid, värv jms.), kere kokkupanekule kulunud aega, asju, närve ja vandesõnu ning samas ei saa välistada võimalust et peale mõningaid remonditöid läbitakse edukalt ka ülevaatus, kuna autoomanikul oli juba ammu soov hakata kõnealuse sõidukiga mõõtma suvisel eestimaal teid ja tänavaid- see auto sai valmis.
Paar lõpupilti ka: Pildid olid pilves ilmaga (mitte pilves silmaga) tehtud.
"Päikesevalguse käes ta on ikka kuradi kirgas kollane, aga selline ta kunagi uuest peast ostetuna oligi" kõlas omaniku kommentaar auto kohta.
Tuhmiks muutunud tagatuled sain poleeraparaadi ja -pastaga läikima. Millalgi oli plaanitud ka põhjaaluse puhtakskraapimine paakunud põhjakaitsemastiksist ja uue aine pealekandmine. Aga sellega pidi auto omanik juba ise tegelema.
Paar lõpupilti ka: Pildid olid pilves ilmaga (mitte pilves silmaga) tehtud.
"Päikesevalguse käes ta on ikka kuradi kirgas kollane, aga selline ta kunagi uuest peast ostetuna oligi" kõlas omaniku kommentaar auto kohta.
Tuhmiks muutunud tagatuled sain poleeraparaadi ja -pastaga läikima. Millalgi oli plaanitud ka põhjaaluse puhtakskraapimine paakunud põhjakaitsemastiksist ja uue aine pealekandmine. Aga sellega pidi auto omanik juba ise tegelema.
- TiitR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 101
- Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; 2005 Škoda Octavia 2.0tdi DSG
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Kena töö tehtud