VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 168
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas 06VAZ »

Omanikul oli välja käia kolm mõjuvat põhjust, miks seda autot tasuks teha:
- Tegu on nn. "puhta kuuega",
- Kere on küll elu jooksul siit-sealt olmemõlkidega kaetud ja pindmist roostet esineb ka, aga ta on veel päästetav,
- auto on ostust saadik kuulunud ühte perekonda. Praegune omanik tegi väikse lapsena oma esimesed sõidud just selle autoga.
(Nii et mõnes mõttes natuke nagu perekonnareliikvia ka või nii).

Mõned üldvaated ka kõnealusest:
IMG_9765.jpg
IMG_9765.jpg (137.32 KiB) Vaadatud 2298 korda
IMG_9766.jpg
IMG_9766.jpg (136.02 KiB) Vaadatud 2298 korda
Aastaid betoongaraažis seismine on värvkattele ka oma "jäljed" jätnud:
IMG_9767.jpg
IMG_9767.jpg (72.16 KiB) Vaadatud 2298 korda
IMG_9768.jpg
IMG_9768.jpg (87.72 KiB) Vaadatud 2298 korda

Juhiuks on kunagi ilmselt pahupidi käinud ja teda on siis püütud pahteldamisega ravida:
IMG_9769.jpg
IMG_9769.jpg (72.25 KiB) Vaadatud 2298 korda
IMG_9773.jpg
IMG_9773.jpg (104.49 KiB) Vaadatud 2298 korda
IMG_9774.jpg
IMG_9774.jpg (65.49 KiB) Vaadatud 2298 korda
Salongist ka paar pilti. Tuba tundub täitsa viisaka olemisega. Ilmselt istmekatted on need tooliriided päästnud:
IMG_9777.jpg
IMG_9777.jpg (87.04 KiB) Vaadatud 2298 korda
IMG_9778.jpg
IMG_9778.jpg (112.08 KiB) Vaadatud 2298 korda
Kõigepealt aga tuleb alustada mootoriruumi puhtakspesemisest:
IMG_9775.jpg
IMG_9775.jpg (137.83 KiB) Vaadatud 2298 korda
Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
Asukoht: Tartumaa
Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; Suzuki Kingquad LT-A700x

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas TiitR »

Kuidas ja millega pesed? Mul ka see mõte läbi käinud.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 168
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas 06VAZ »

Mootoriruumi pesemiseks kasutasin sellist vahendit:
IMG_9337.JPG
IMG_9337.JPG (133.24 KiB) Vaadatud 2267 korda
Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
Asukoht: Tartumaa
Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; Suzuki Kingquad LT-A700x

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas TiitR »

Piserdad peale, lased veits seista ja siis survekaga maha? Lased ploki ka sellega üle?
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 168
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas 06VAZ »

Laias laastus jah.
Kui mõnda kohta on aastatega pori kinni paakunud, siis tuleb ikka vahepeal pintsliga ka puhastustööd teha.
Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
Asukoht: Tartumaa
Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; Suzuki Kingquad LT-A700x

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas TiitR »

06VAZ kirjutas: 26 Sept 2022 17:35 Laias laastus jah.
Kui mõnda kohta on aastatega pori kinni paakunud, siis tuleb ikka vahepeal pintsliga ka puhastustööd teha.
Tänud. Kui toodet kiidad (võtab mustuse ja õli/tahma maha), siis kas müüakse tavalistes autokaupade poest v kusagil spetsjom poodides?
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 168
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas 06VAZ »

Tähe 135b, Tartu.
Sama pood kus sa enda 06-le proovivärvi käisid võtmas kunagi.
Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
Asukoht: Tartumaa
Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; Suzuki Kingquad LT-A700x

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas TiitR »

06VAZ kirjutas: 26 Sept 2022 19:05 Tähe 135b, Tartu.
Sama pood kus sa enda 06-le proovivärvi käisid võtmas kunagi.
Salutary seega? A kust tead? :D
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 168
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas 06VAZ »

Ma olen nüüd siin paar päeva tegelenud selle 06 kere lahtivõtmisega. Kunagi kerele pealekantud korrosioonikaitseõli-mastiks-määre-misiganes kogus on ikka muljetavaldav olnud. Leotusvahend, mootoripesuvedelik ja nitrolahusti on see "püha kolmainsus", mis kerepuhastusel abiks on.

See põrandal asuv pikk, must ja rokane vibalik on küljekarbiliist seestpoolt:
IMG_9780.JPG
IMG_9780.JPG (98.97 KiB) Vaadatud 2086 korda
Sama asi teise külje pealt:
IMG_9781.JPG
IMG_9781.JPG (94.39 KiB) Vaadatud 2086 korda
Vahepeal proovisin maha kraapida seda juhiuksele kunagi pealekantud pahtlit. Pahtli alt tuli roostes plekk nähtavale:
IMG_9782.JPG
IMG_9782.JPG (61.52 KiB) Vaadatud 2086 korda
Mõni pilt tagant...
IMG_9783.JPG
IMG_9783.JPG (100.33 KiB) Vaadatud 2086 korda
...ja mõned pildid eestpoolt:
IMG_9784.JPG
IMG_9784.JPG (104.17 KiB) Vaadatud 2086 korda
IMG_9785.JPG
IMG_9785.JPG (128.46 KiB) Vaadatud 2086 korda
IMG_9786.JPG
IMG_9786.JPG (119.73 KiB) Vaadatud 2086 korda
Aga üldiselt tundub et see paakunud õli on keret ja lävekarpe hullemast säästnud. Roostet on küll, aga see on laias laastus õnneks vist ikkagi pindmine.
Tööd jätkuvad.
Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
Asukoht: Tartumaa
Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; Suzuki Kingquad LT-A700x

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas TiitR »

Minu omal olid ka nii esi-kui tagapõll mingi Vene mastiksi moodi asjaga võõbatud, samuti karbid altpoolt liistu ja uurisingi, (sealtsamast Salutaryst), et mis vahend selle paksu tökati sealt kõige paremini eemaldaks ja ühene vastus oli, et unusta ära kõik keemilised vahendid ja osta bentsu. Ja tõepoolest, bensiin oligi kõige efektiivsem 8-)
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 168
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas 06VAZ »

Noh, ütleme nii et see "rokarookimise saaga" on selleks korraks läbi. Kulus palju igast vedelat keemiat, veel rohkem autoremondisõnastikku.
Mustakollasekirju auto on hakanud omandama rohkem kollast tooni.
IMG_9787.JPG
IMG_9787.JPG (90.23 KiB) Vaadatud 1912 korda
IMG_9788.JPG
IMG_9788.JPG (69.04 KiB) Vaadatud 1912 korda
IMG_9789.JPG
IMG_9789.JPG (85.53 KiB) Vaadatud 1912 korda
IMG_9790.JPG
IMG_9790.JPG (107.4 KiB) Vaadatud 1912 korda
IMG_9791.JPG
IMG_9791.JPG (63.21 KiB) Vaadatud 1912 korda
IMG_9792.JPG
IMG_9792.JPG (54.1 KiB) Vaadatud 1912 korda
Suht skeptiline olin ma kõige rohkem tagatiibade puhul, et mis selle musta "kultuurkihi" alt nähtavale tuleb.
Aga tulid värv, kivitäkked ja roostetäpid. Ühesõnaga, eeldatav vaatepilt.

Kuna juhiuks oli see kõige probleemsem detail, võtsin tolle ette ja tegin ta kuumaõhupuhuri ja pahtlilabidaga vanast pahtlist puhtaks.
Rooste tuli lagedale. Egas midagi- traatkettaga plekipind puhtaks ja roostemuundur peale.
IMG_9793.JPG
IMG_9793.JPG (61 KiB) Vaadatud 1912 korda
Millalgi pidi üks tuttav, kes plekitöödega tegeleb, 06-l spotteriga tagapõllel ja juhipoolsel lävekarbil lauge mõlgi välja tõmbama.
Siis vaatame, kas selle selle juhiuksega ka midagi teha annab. Ta on ikka suht lopergune selle puhastatud koha pealt.
Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
Asukoht: Tartumaa
Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; Suzuki Kingquad LT-A700x

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas TiitR »

06VAZ kirjutas: 30 Sept 2022 16:38

Millalgi pidi üks tuttav, kes plekitöödega tegeleb, 06-l spotteriga tagapõllel ja juhipoolsel lävekarbil lauge mõlgi välja tõmbama.
Siis vaatame, kas selle selle juhiuksega ka midagi teha annab. Ta on ikka suht lopergune selle puhastatud koha pealt.
Käibki kohapeal ja tegutseb nö. mobiilselt? Mul kõrvalistuja karbil kerge sissesurumine olnud, äkki saaksin tema teenuseid kasutada, enne kui kuhugi värvikambrisse ära viin? 8-)
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 168
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas 06VAZ »

Kuna plekksepal polnud see nädal veel võimalik auto juurde tulla et neid probleemseid kohti spotteriga teha, hakkasin jupphaaval kerega otsast tegelema. Ega mul midagi erilist raporteerida polegi- aeg on kulunud põhiliselt rooste eemaldamisele detailidelt traatkettaga ja kere pahteldamisele-lihvimisele.

Paar ülevaatlikku pilti ka:
IMG_9797.JPG
IMG_9797.JPG (95.89 KiB) Vaadatud 1697 korda
IMG_9798.JPG
IMG_9798.JPG (89.01 KiB) Vaadatud 1697 korda
IMG_9799.JPG
IMG_9799.JPG (54.2 KiB) Vaadatud 1697 korda
IMG_9800.JPG
IMG_9800.JPG (89.76 KiB) Vaadatud 1697 korda
IMG_9801.JPG
IMG_9801.JPG (87.19 KiB) Vaadatud 1697 korda
Pahtliteks kasutasin selliseid asju:
IMG_9802.JPG
IMG_9802.JPG (87 KiB) Vaadatud 1697 korda
Vasakpoolne on siis kergpahtel mõlkis pindade tasandamiseks ja parempoolset saab vajadusel kasutada ka otse haljale plekile, kus rooste on juba jõudnud mingeid korrodeerumisjälgi tekitada (nagu karbid, tiivakaared, esi- ja tagapõll jms).

Selle 06 pluss on see et (kui pahupidi käinud juhiuks välja arvata) kerele on pahtlit kulunud suht vähe. Enamjaolt olmemõlgid siin-seal.
Võrreldes ühe tumepunase 011-ga, mis ma kunagi ammu tegin, on kõnealuse auto pinnad laias laastus suht sirged. Tolle 011-ne kerele kulus pahtlit kusagil 3 kilo, sest auto esimene omanik, kes oli ta uuena poest ostnud, arvas et auto katus on ideaalne koht aja jooksul erinevate raskete asjade ladustamiseks. Pluss siis veel need pahupidi käinud uksed jms.
06 puhul ma arvan et saan laias laastus kiloga hakkama aga eks näis. Ehk õnnestub järgmine nädal tal kere täitevkrundi alla saada.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 168
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas 06VAZ »

Reedel õnnestus mu tuttaval plekksepal selle 06 probleemsed detailid spotteriga välja tõmmata.
IMG_9811.JPG
IMG_9811.JPG (95.14 KiB) Vaadatud 1499 korda
IMG_9812.JPG
IMG_9812.JPG (62.15 KiB) Vaadatud 1499 korda
IMG_9813.JPG
IMG_9813.JPG (57.59 KiB) Vaadatud 1499 korda
Kõige rohkem kulus tal aega selle plõnniva plekiga juhiukse peale. Öeldi et kuna keegi on teda juba kolkinud ja mitte kõige õnnestunumalt, siis plekk on välja venitatud ning see on tagatipuks nö. ära surnud. Mees püüdis midagi päästa, mis päästa annab ja tulemus sai mu arust päris hea.
IMG_9814.JPG
IMG_9814.JPG (69.86 KiB) Vaadatud 1499 korda
Nüüd saab siis projektiga edasi minna, tsiteerides klassikuid.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 168
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas 06VAZ »

Vahepeal läks 06 esimese täitevkrundikorra alla. Mõni ülevaatlik pilt ka:
IMG_9816.JPG
IMG_9816.JPG (41.64 KiB) Vaadatud 1318 korda
IMG_9817.JPG
IMG_9817.JPG (49.45 KiB) Vaadatud 1318 korda
IMG_9818.JPG
IMG_9818.JPG (51.53 KiB) Vaadatud 1318 korda
IMG_9819.JPG
IMG_9819.JPG (36.4 KiB) Vaadatud 1318 korda
Kaks kõige rohkem pahteldamist-voolimist nõudvat detaili:
IMG_9824.JPG
IMG_9824.JPG (46.29 KiB) Vaadatud 1318 korda
IMG_9821.JPG
IMG_9821.JPG (43.28 KiB) Vaadatud 1318 korda
Kusjuures esi- ja tagapõll kõige lopergusemad õnneks polnudki:
IMG_9825.JPG
IMG_9825.JPG (42.59 KiB) Vaadatud 1318 korda
IMG_9822.JPG
IMG_9822.JPG (47.95 KiB) Vaadatud 1318 korda
Ja täitevkrundiks läks selline kriitvalge ollus.
IMG_9826.JPG
IMG_9826.JPG (98.11 KiB) Vaadatud 1318 korda
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 168
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas 06VAZ »

Selle auto kolm kõige hullemat detaili said kujusse voolitud ning täitevkrundi alla. Juhiuks, tagatiib ning juhipoolne lävekarp:
IMG_9827.JPG
IMG_9827.JPG (56.97 KiB) Vaadatud 1116 korda
IMG_9828.JPG
IMG_9828.JPG (52.95 KiB) Vaadatud 1116 korda
IMG_9829.JPG
IMG_9829.JPG (53.52 KiB) Vaadatud 1116 korda
IMG_9830.JPG
IMG_9830.JPG (46.6 KiB) Vaadatud 1116 korda
Nii mõnelgi tekkis küsimus, et miks ma juhiust uue vastu ei vahetanud vaid lasin uksepleki spotteriga välja tõmmata ja ta pärast kujusse voolisin, ma ei oska muud öelda kui et vastuse saate auto omanikult. See oli tema tingimus, et juhiuks jääb sama.

Nagu on üks ütlus, et plaane tehakse selleks et need saaks hiljem p..sse minna, siis plaanisin järgmine nädal autol ära võtta esi- ja tagaklaasi. Üritaks nad koos tihendiga ja ühes tükis kätte saada, ilma klaase lõhkumata. Esimeste fotode pealt on näha, et katuseserv on mõlema klaasi kohal roostes. Mis klaasitihendite all peitub, võib oletada. Samuti prooviks uksi küljest ära saada, et saaks nendega ükshaaval juba edasi tegeleda.
Ja ehk õnnestub ka kere üleni ära lihvida, teha pahtliga mõned pisiparandused ning tõmmata talle viimane täitevkrunt peale.
Aga eks see kõik selgub tuleval nädalal. Nagu on veel üks ütlus et "kas käsi kullas või p...se mullas".
Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
Asukoht: Tartumaa
Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; Suzuki Kingquad LT-A700x

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas TiitR »

Mina enda omal loobusin tihendite ellujätmisest (nii v naa juba suht surnud ja lähevad uued) ja siis saab klaasid väga eduliselt ja tervelt kätte.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 168
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas 06VAZ »

Ütleme nii et see ringilenduv ja isenakkuv tatitõbi tõmbab töötempot ikka tunduvalt allapoole.
Et suht problemaatiline on toimetada, ühes käes krundipüstol, mille sees täitevkrunt ja teises käes taskurätt, mille sees tatt. (See ei ole mitte see piduriõli). Aga midagi sai vahepeal tehtud ka.

Ma olin suht skeptiline selle klaaside kohal asuva katuseserva suhtes kui neid kohti traatkettaga puhastama hakkasin. Pindmist roostet tuli värvi alt päris palju nähtavale, aga õnneks polnud läbivaid auke:
IMG_9839.JPG
IMG_9839.JPG (38.58 KiB) Vaadatud 761 korda
IMG_9840.JPG
IMG_9840.JPG (47.05 KiB) Vaadatud 761 korda
IMG_9841.JPG
IMG_9841.JPG (74.54 KiB) Vaadatud 761 korda
IMG_9842.JPG
IMG_9842.JPG (71.67 KiB) Vaadatud 761 korda
IMG_9843.JPG
IMG_9843.JPG (42.97 KiB) Vaadatud 761 korda
Kusjuures pahtlit ei läinudki kerele teab mis palju- kumbagi kulus kahepeale kokku natuke pealt 1 kilo.

Kui viimati alumist ringi kruntisin, läks peale kaks, seekord aga lasin peale kolm täitevkrundikihti.
IMG_9844.JPG
IMG_9844.JPG (58.16 KiB) Vaadatud 761 korda
IMG_9845.JPG
IMG_9845.JPG (56.59 KiB) Vaadatud 761 korda
IMG_9846.JPG
IMG_9846.JPG (50.81 KiB) Vaadatud 761 korda
IMG_9847.JPG
IMG_9847.JPG (51.82 KiB) Vaadatud 761 korda
Korra proovisin neid uksehingede kinnituspolte ka kruttida, aga nagu arvata võis siis mitte ükski neist ei tahtnud alluda.
Et ehk mul õnnestub ühelt tuttavalt laenata löökkruvikeeraja ja poldid kätte saada. Nagunii tuleb millalgi need ka uued panna.
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 841
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas Viin »

06VAZ kirjutas: 09 Nov 2022 09:05 [...]
Korra proovisin neid uksehingede kinnituspolte ka kruttida, aga nagu arvata võis siis mitte ükski neist ei tahtnud alluda.
Et ehk mul õnnestub ühelt tuttavalt laenata löökkruvikeeraja ja poldid kätte saada. Nagunii tuleb millalgi need ka uued panna.
Kunagi proovisin poltide avamiseks igasuguseid lahendusi kuid kõige paremini toimetas täpse otsaga padrun mutrikeeraja otsas.
20211124_205813.jpg
20211124_205813.jpg (414.56 KiB) Vaadatud 661 korda
Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
Asukoht: Tartumaa
Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; Suzuki Kingquad LT-A700x

Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)

Postitus Postitas TiitR »

Löögiga mutrikeeraja eks? Ma suutsin tagumistest ustest 10 poldist tervelt ühe elusalt kätte saada, teised läksid kõik välja puurimiseks. Ostsin spetsiaalselt löökkruvika, kuid sellel polnud valikus 100% õiget otsa ja sellega polnudki midagi teha. Esimesed uksed eemaldas mul mees, kes tegi keevitustöid ja see sai kõik kenasti lahti, ütles ka, et võlusõnaks seal ülitäpne ja sobiv otsik.
Vasta