Eelmise aasta 23 september oli see kuupäev kui tuppa veeres veidi räsitud olemise ja välimusega porganditooni VAZ 2107.
Selle aasta 25 märts oli see kuupäev kui auto keretööde teemale sai joon alla tõmmatud. Nii et ei võtnudki eriti kaua aega- "kõigest" pool aastat.
Ütleme nii et ei olnud lihtne kogu see teema. Nüüd on mul tükiks ajaks nendest žigulidest kõht täis. Ei taha nende keretööde peale mõeldagi.
Et aga vahepeal said ventikakoda, starteri kaitseplekk ja iluvõre kinnituskronsad krundi ja värvi alla:
- IMG_9678.JPG (79.2 KiB) Vaadatud 7464 korda
Õhupuhasti korpus ja klapikambrikaas roostest puhastatud ning kaubanduslikuma välimuse:
- IMG_9679.JPG (114.19 KiB) Vaadatud 7464 korda
- IMG_9680.JPG (111.62 KiB) Vaadatud 7464 korda
Vaatasin et värv koodiga RAL7021, nimetusega Schwarzgrau oli kõige ligilähedasem toon.
Kapott ja tagaluuk said ka autole külge pandud:
- IMG_9681.JPG (143.9 KiB) Vaadatud 7464 korda
- IMG_9682.JPG (97.45 KiB) Vaadatud 7464 korda
Ja veel mõned pildid auto äravedamise päevast:
- IMG_9683.JPG (120.12 KiB) Vaadatud 7464 korda
- IMG_9684.JPG (103.6 KiB) Vaadatud 7464 korda
- IMG_9685.JPG (110.85 KiB) Vaadatud 7464 korda
- IMG_9688.JPG (117.19 KiB) Vaadatud 7464 korda
- IMG_9687.JPG (107.92 KiB) Vaadatud 7464 korda
- IMG_9686.JPG (109.99 KiB) Vaadatud 7464 korda
Uste välimised lingid pidi omanik uued otsima. Sama asi puudutab ka karpide musti liiste ning C-piilari õhuvõtuavade katteid.
Nn. musta numbri autot sellest 07-st ei tule. Need olid autoomaniku sõnad. Põhjus lihtne: Esiteks ta ei viitsi hakata enda pead vaevama, kas see mingi polt, seib või mutter peab olema kaetud kollase tsingiga, valge tsingiga, värvitud või hoopis värvimata. Ja teiseks ta jälgis auto-moto foorumist, kuidas seltskond tähenärijaid hekseldas ühe helesinise 07 kallal, mis lõpuks selle musta uuniknumbri sai.
Omanikul oli põhipõhjus et auto näeks viisakas välja, sõidu ajal mingeid kolinaid ja veidraid hääli ei teeks ning rahvast tee peale ei jätaks.
Osasid teemajälgijaid kindlasti huvitab, et mis see kuudepikkune töö nüüd lõpuks maksma läks. Ega see mingi riigisaladus ei olegi.
Materjalide kogusumma oli veidi üle 1700 euro. Koguseliselt läks värvi natuke üle 10ne liitri ning halli täitevkrunti kulus koos kinnitiga 5 liitrit ja musta täitevkrunti koos kinnitiga samuti 5 liitrit. Pluss siis igasugused liivapaberid, lihvkettad, pahtlid, epokrunt, nitrolahusti jne.
Töö- ja olmekulude koha pealt on kindel taks: alla 10 euro/h ma sellist tööd ei tee. Eriti olmekulud on seoses igasuguste välisilma sündmustega tõusnud kosmosesse. Nii et edasi oskab igaüks ise arvutada, palju selle töö peale raha kulus.
Need, kellel on võimalus enda hobiautot remontida/taastada/hooldada enda kodustes tingimustes, on ehk natuke lihtsam- ei pea renti maksma.
Jah, alati on võimalik teha sellist tööd kiiremini, paremini, odavamalt- ma ei vaidle vastu. Meil kõigil on vabadus ja võimalus endi teadmisi autode keretöödest ka praktikas demonstreerida.
Aga nagu auto omanik mainis, ratsionaalsusega pole sellel tööl muidugi mitte midagi pistmist- asi taandub puhtalt emotsioonidele, mida sellise auto valmimine või temaga sõit tekitab. Ehk siis teisisõnu- lapsepõlvemälestuste taaselustamise tarbeks pole ükski summa liiga suur.
Eks ma millalgi, kui läheb auto kokkupanekuks, püüan nö.jooksvalt ka mingeid pilte veel teha. Et see teema pole veel lõplikult lukku pandud