Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Tervist.

Et kõik ausalt ära rääkida (tsiteerides klassikuid raamatust Agu Sihvka), ütleks ette ära et auto pole üldse minu oma :mrgreen:

Aga kuna selle kõnealuse sõiduki valdaja ja haldaja arvas, et kui mul juba Ladaklubis kasutajakonto on ja auto hakkab mu töötoas saama nagunii niiöelda kapitaalmahutuslikke keretöid(kuhu see kõik välja viib lõpuks, kurat seda teab), et siis ma üksiti teeksin pildid tööde protsessist ning targutav jutumaterjal ka sinna juurde.
Et siis on autoga seonduvatel asjaosalistel ka "süüdistusdokument No.2107" olemas.
Viimati muutis 06VAZ, 28 Sept 2021 19:43, muudetud 2 korda kokku.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

IMG_9278.JPG
IMG_9278.JPG (100.58 KiB) Vaadatud 1710 korda
IMG_9279.JPG
IMG_9279.JPG (91.68 KiB) Vaadatud 1710 korda
IMG_9280.JPG
IMG_9280.JPG (84.21 KiB) Vaadatud 1710 korda
IMG_9281.JPG
IMG_9281.JPG (70.48 KiB) Vaadatud 1710 korda
IMG_9282.JPG
IMG_9282.JPG (79.4 KiB) Vaadatud 1710 korda
IMG_9283.JPG
IMG_9283.JPG (82.66 KiB) Vaadatud 1710 korda
IMG_9284.JPG
IMG_9284.JPG (55.47 KiB) Vaadatud 1710 korda
IMG_9285.JPG
IMG_9285.JPG (146.78 KiB) Vaadatud 1710 korda
IMG_9286.JPG
IMG_9286.JPG (81.22 KiB) Vaadatud 1710 korda
IMG_9287.JPG
IMG_9287.JPG (68.97 KiB) Vaadatud 1710 korda
IMG_9288.JPG
IMG_9288.JPG (95.79 KiB) Vaadatud 1710 korda
IMG_9289.JPG
IMG_9289.JPG (96.6 KiB) Vaadatud 1710 korda
v
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1311
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva 1.7, VFTS 1.7
Kontakt:

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Huvitav, 85' semjorkadel peaks olema veel kapott amordiga, alles 86edasi läks selle rõveda varda peale. Mis kuu väljalase on?

Mis selle masina projekti eesmärk on - lihtsalt taastada või?

Edu!
Festina lente!
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Turvavööde lipikutele oli vist trükitud 10 august 1985. Nii et eks ta siis vast suve lõpu/sügise alguse auto on. Vist.

Et aga ma jätkaks pildiseeriaga siis edasi, kus eelmine kord pooleli jäi.
Vahepeal sai ka bensupaak ära võetud ja tõdetud et paagialune põhjaplekk paistab ka suht korralik olema.
IMG_9291.JPG
IMG_9291.JPG (107.65 KiB) Vaadatud 1474 korda
Esiistmetega oli veidi edasi-tagasi logistamist, kuna nad ei tahtnud väga hästi oma kohalt ära tulla. Aga kätte ma nad lõpuks sain.
Põrandavaibaga polnud ka väga viga. Ka see tuli ilma suurema käristamiseta autost välja.
Vaiba all aga ootasid mind kaks punast legendaarset "niiskuseeemaldajat" ning põrandatäis mürasummutusvilti, mis levitas toredat kopituslebra.
IMG_9295.JPG
IMG_9295.JPG (122.29 KiB) Vaadatud 1474 korda
Kui see eelnev mant oli kasti topitud ja ma end tühjaks röhitsenud, käisin põranda tolmuimejaga üle, et vaadata mis selle "kultuurkihi" alt välja tuleb. Eelarvamusi oli samasuur kuhi kui see kasti topitud kopitushunnik, aga tuli päris viisakas põrand lagedale.
IMG_9301.JPG
IMG_9301.JPG (150.04 KiB) Vaadatud 1474 korda
IMG_9302.JPG
IMG_9302.JPG (255.41 KiB) Vaadatud 1474 korda
IMG_9303.JPG
IMG_9303.JPG (266.54 KiB) Vaadatud 1474 korda
IMG_9304.JPG
IMG_9304.JPG (264.12 KiB) Vaadatud 1474 korda
Võibolla on siin mõni poole kohaga snaiprist Ladaomanik kel teravam silm, aga mina küll mitte ühtegi roosteauku salongipõhjas ei näinud.

Laepolster sai ka tervelt ja ühes tükkis autost välja võetud. Selle alt tuli nähtavale ühtlase roostekihiga kaetud laeplekk. See tahab muidugi tööd saada igasuguste traatketaste ja keemiatega.
IMG_9292.JPG
IMG_9292.JPG (62.23 KiB) Vaadatud 1474 korda
IMG_9293.JPG
IMG_9293.JPG (57.5 KiB) Vaadatud 1474 korda
Uste sisepindadel polnud ka väga viga. Kõik pool- ja paduroostes kruvid ja mutrid, mis vaja kruvida, tulid ka ilma tõrkumata lahti.
IMG_9296.JPG
IMG_9296.JPG (122.62 KiB) Vaadatud 1474 korda
IMG_9297.JPG
IMG_9297.JPG (116.21 KiB) Vaadatud 1474 korda
IMG_9298.JPG
IMG_9298.JPG (113.14 KiB) Vaadatud 1474 korda
IMG_9299.JPG
IMG_9299.JPG (111.91 KiB) Vaadatud 1474 korda
Ja lõpetuseks üks pilt pealkirjaga "Pilt taskus" (No "silmi" enam peas pole ju :mrgreen: )
IMG_9294.JPG
IMG_9294.JPG (77.42 KiB) Vaadatud 1474 korda
Tööd jätkuvad.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Nüüd siis viimase paari päeva töövõidud. Või noh, mis võidud. Ütleme nii et mingi etapp(auto lahti võtmine) hakkab läbi saama, aga see kõik on veel suure asja väike algus. Ei taha ette kujutadagi, mida lähitulevik selle 07-me juures veel toob.

Et aga täna oli siis pioneeriülesanne "Elektrijuhtmestik ja armatuurlaud".
Autoga seonduv(ad) isik(ud) arvas(id) et "kui juba tegemiseks läks, teeb siis nii et... et on tehtud". Teoorias on kõik muidugi ilus ja lihtne.
Auto põrandal oleva juhtmestikuga õnneks midagi keerulist polnud: plastkõriga tüüblid kere küljest lahti kangutada ja jupphaaval auto tagantpoolt salongi poole minnes sain juhtmestiku kätte.

Omaette "Ropp-ooper" (mitte rokk vaid ropp) oli armatuurlaua äravõtmine. Ma teadsin, et see saab üks iiiilge ajude k....p olema, aga et ta niii ilge on, seda ei teadnud. Siis veel. Teadlikuks sain töö käigus, kui ma juba kreeka "e-na" armatuuri all olin ja üritasin pistikuid, kruve jms. kätte saada.
IMG_9305.JPG
IMG_9305.JPG (131.04 KiB) Vaadatud 1382 korda
Kõigepealt püüdsin kätte saada esimeste kõlarite katted. Et need nagu kõige lihtsamad asjad ära võtta või nii.
Kui kate võetud, vaatas mulle selline asi vastu:
IMG_9306.JPG
IMG_9306.JPG (138.82 KiB) Vaadatud 1382 korda
... mis oli omakorda kinni pandud vot selliste, 4 cm pikkuste kruvidega. Õige kah, sest korralikul tümpsukastil peab korralik kinnitus olema:
IMG_9307.JPG
IMG_9307.JPG (183.18 KiB) Vaadatud 1382 korda
Ja tegu polnud mingite suvaliste tsiitsitajatega, vaid asjad evisid kaheksatkümmet vatti ja 4 oomi lohises ka veel sabas:
IMG_9308.JPG
IMG_9308.JPG (74.37 KiB) Vaadatud 1382 korda
Nii et korralik alfade värk ikka.

Selle nähtuse kohta võiks öelda et "Sul võib ju mingisugune Žiguli olla, aga tümakas peab olema."

Ja seda juhtmehunnikut, mis oli kindalaekasse kunagi maki või CD mängija jaoks veetud, oli ikka.... No teda ikka oli.
Mul andis teda tükk aega vandumise saatel lahti harutada ja sikutada.
IMG_9314.JPG
IMG_9314.JPG (107.66 KiB) Vaadatud 1382 korda
Armatuurlauda jupphaaval edasi lahti harutades jõudsin keskkonsoolini. Tuhatoosi katte tagant tuli välja selline numbrikombinatsioon:
IMG_9310.JPG
IMG_9310.JPG (90.38 KiB) Vaadatud 1382 korda
Mina lugesin sealt välja "08.06.85" . Seda saab veel vajadusel üle kontrollida, sest et ega see pildikvaliteet ei ole ka kõige parem.
Üüratult kaua võttis aega ka ventsüsteemi lahtivõtmine, sest et see asi oli ikka no nii tuugalt igalt poolt kinni, et oli.
Kes on armatuuri kunagi küljest võtnud, see teab et ega sul seal poolkõverana väga palju liikumise või võtmega keeramise ruumi ei ole.
Siis tegin veel mõned pildid paarist kohast, mida ma arvasin et neid võib ehk tulevikus vaja minna, kui autot kunagi kokku pannakse:
IMG_9309.JPG
IMG_9309.JPG (125.25 KiB) Vaadatud 1382 korda
IMG_9313.JPG
IMG_9313.JPG (130.38 KiB) Vaadatud 1382 korda
IMG_9311.JPG
IMG_9311.JPG (99.28 KiB) Vaadatud 1382 korda
IMG_9315.JPG
IMG_9315.JPG (132.05 KiB) Vaadatud 1382 korda
IMG_9317.JPG
IMG_9317.JPG (84.82 KiB) Vaadatud 1382 korda
IMG_9319.JPG
IMG_9319.JPG (78.43 KiB) Vaadatud 1382 korda
Uksed said ka tihenditest ja liistudest põhimõtteliselt lagedaks tehtud. Ainult lukuhoovastik ja klaasitõstukisüsteem jäi külge.
Seda viimast ma ei raatsi väga kruttida, sest et kui see trossisüsteem otsustab mul mingi hetk rulliku(te)lt plagama panna, siis ma pean kusagilt ostma 5 kilo eesli kannatust, et see sasipundar uuesti kokku ja tööle ka veel saada.
IMG_9321.JPG
IMG_9321.JPG (100.04 KiB) Vaadatud 1382 korda
IMG_9322.JPG
IMG_9322.JPG (118.75 KiB) Vaadatud 1382 korda
IMG_9323.JPG
IMG_9323.JPG (112.79 KiB) Vaadatud 1382 korda
IMG_9324.JPG
IMG_9324.JPG (108.26 KiB) Vaadatud 1382 korda
Ja siin siis tänase päeva lõppresultaat.
(Ma ei hakka seda töö käigus kasutatud autoremondisõnastikku enam kordama. Paljud teavad seda niigi).
IMG_9320.JPG
IMG_9320.JPG (152 KiB) Vaadatud 1382 korda
Homse päeva täidab üks suurem koristus ja sisepindade pesu- mootoriruum, salongipõrand ja pagass.
Kuigi auto käis salongipuhastuses(kopitushais oli algul mitmeid kordi suurem kui praegu) ja mootoripesus juba korra ära, siis nüüd peale demontaaži oleks vaja teha veel üks kasimine.
Seda tolmust ja õli-tolmusegust pinda on ikka üksjagu, mis tuleks puhtaks kasida, et üldse näha, mis see auto kere sisepind endast kujutab.
Aga eks näis- kuidas läheb, kas läheb või ei lähe üldse.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

See eelmise nädala kolmapäevane pesupäev muutus sujuvalt kolmepäevaseks plödistamiseks erinevate keemiatega.
Varuks oli võetud punt erineva mõõduga pintsleid, nitrolahusti, silikoonieemaldi ja mootoripesuvedelik.
Enne aga tuli küljest ära võtta lörrav VFTS summuti, et ma pääseks starterile ligi. Too viimane tahab ka ilmselt natuke remonti saada.
IMG_9326.JPG
IMG_9326.JPG (106.81 KiB) Vaadatud 1114 korda
Peale mitmeid tunde (ja päevi) lõputut pesemist ja nühkimist keemiatega vaatas lõpuks vastu niisugune vaatepilt:
IMG_9330.JPG
IMG_9330.JPG (93.12 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9331.JPG
IMG_9331.JPG (121.11 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9332.JPG
IMG_9332.JPG (89.76 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9333.JPG
IMG_9333.JPG (93.25 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9334.JPG
IMG_9334.JPG (99.72 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9335.JPG
IMG_9335.JPG (81.17 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9336.JPG
IMG_9336.JPG (77.55 KiB) Vaadatud 1114 korda
Mootoriruum sai ka enam-vähem puhtaks:
IMG_9340.JPG
IMG_9340.JPG (112.72 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9341.JPG
IMG_9341.JPG (97.76 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9342.JPG
IMG_9342.JPG (123.06 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9343.JPG
IMG_9343.JPG (104.77 KiB) Vaadatud 1114 korda
Ja mootor ilmus ka nähtavale.
Geneka juurest on veel näha seda "kultuurkihti", mis pideva leotamise ja kraapimise tulemusel jupphaaval kahanes.
IMG_9329.JPG
IMG_9329.JPG (142.44 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9338.JPG
IMG_9338.JPG (139.76 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9339.JPG
IMG_9339.JPG (130.57 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9344.JPG
IMG_9344.JPG (130.62 KiB) Vaadatud 1114 korda
Mootoripesuks kasutasin sellist leotusvahendit:
IMG_9337.JPG
IMG_9337.JPG (133.24 KiB) Vaadatud 1114 korda
Ja pintslid muutusid tööde käigus sujuvalt tolmuharjadeks:
IMG_9327.JPG
IMG_9327.JPG (121.6 KiB) Vaadatud 1114 korda
Kuigi mul olid respiraator ja kaitseprillid ees ja töötoa uks ka lahti, et värske õhk toas püsiks, oli see nitrolahusti aur ikka nii vänge kraam, et ma käisin vahepeal tänava peal siniseid metallikvärvi mesilasi kärbsepiitsaga taga ajamas.
Teiselpool mu töötoa seina, autoremonditöökoja tegelane ka küsis et misasja ma värvisin ükspäev. Et sihuke nitrohais oli ta töökotta tulnud läbi vent.torude, et tegelane käis lumelabidaga roosasid kiilitiibadega jõehobuseid hoovi peal nüpeldamas.
Aga nüüd vast enam seda "Auschwitzi filiaali" ei teki. Et need suuremad lebratamised keemiatega on vast möödas.
Manused
IMG_9348.JPG
IMG_9348.JPG (249.63 KiB) Vaadatud 1114 korda
IMG_9345.JPG
IMG_9345.JPG (59.11 KiB) Vaadatud 1114 korda
Viimati muutis 06VAZ, 04 Okt 2021 20:01, muudetud 1 kord kokku.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Hääd uudised said selleks korraks otsa- nüüd hakkavad halvad uudised.
Auto lahtivõtmise käigus jäin vaatama, et miks ta värvipinnal mingid veidrad mullid on. Asja lähemalt uurides selgus et autot on kunagi vähemalt üks kord juba üle värvitud. Kus, kuna ja kuidas seda tehti- ei oska öelda, aga üks paha asi on sellega seoses tekkinud: niiskusemulle on terve auto täis. Nii horisontaalsed kui ka vertikaalsed pinnad.
See tähendab ainult üht: kogu kere tuleb plekini puhtaks võtta.
IMG_9345.JPG
IMG_9345.JPG (59.11 KiB) Vaadatud 1081 korda
Selle asja tarbeks oli mul varutud värvisurma nimeline asi. Saab teda vist pea igast ehitus- või autokeemiaga tegelevast poest.
Jah, ta on üüratult aeganõudev tegevus, see vana värvi kiht-kihi haaval maha kraapimine, aga see on ka ainuke variant, kui tahta kereplekkide kuju säilitada. Mis selle pealekantud värvi all omakorda peidus on, ei oska küll ennustada. Aga eks see selgub tööde käigus.
IMG_9348.JPG
IMG_9348.JPG (249.63 KiB) Vaadatud 1081 korda
IMG_9350.JPG
IMG_9350.JPG (94.07 KiB) Vaadatud 1110 korda
Kapott hakkab juba ilmet võtma:
IMG_9352.JPG
IMG_9352.JPG (115.15 KiB) Vaadatud 1110 korda
IMG_9354.JPG
IMG_9354.JPG (98.56 KiB) Vaadatud 1110 korda
IMG_9355.JPG
IMG_9355.JPG (103.7 KiB) Vaadatud 1110 korda
Ja üks külg läks ka ülepintseldamisse:
IMG_9356.JPG
IMG_9356.JPG (99.41 KiB) Vaadatud 1110 korda
IMG_9357.JPG
IMG_9357.JPG (95.44 KiB) Vaadatud 1110 korda
IMG_9358.JPG
IMG_9358.JPG (93.33 KiB) Vaadatud 1110 korda
IMG_9359.JPG
IMG_9359.JPG (115.76 KiB) Vaadatud 1110 korda
Tööd jätkuvalt jätkuvad.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

See nädal on möödunud töö ja surma saatel. Värvisurma saatel ma mõtlesin siis ikka.
Päris surmani on veel aega, nagu ütles Muhv Kingpoolele multifilmist "Naksitrallid", enne kui keeduspiraali autost järve viskas et vett keema ajada.

Vahepeal võtsin katuse ette et vaadata, kui hästi või halvasti talt see värv lahti tuleb. Üks suuremaid detaile ka või nii.
Peale esimest plätserdamiskorda värvisurmaga oli näha, et midagi nagu hakkab toimuma:
IMG_9360.JPG
IMG_9360.JPG (88.17 KiB) Vaadatud 882 korda
IMG_9361.JPG
IMG_9361.JPG (100.73 KiB) Vaadatud 882 korda
IMG_9362.JPG
IMG_9362.JPG (88.19 KiB) Vaadatud 882 korda
Tegin pahtlilabidaga ühe kraapimise ja läks peale järgmine kiht värvisurma. Vaatepilt muutus juba paremaks:
IMG_9363.JPG
IMG_9363.JPG (119.17 KiB) Vaadatud 882 korda
IMG_9364.JPG
IMG_9364.JPG (131.75 KiB) Vaadatud 882 korda
IMG_9365.JPG
IMG_9365.JPG (195.12 KiB) Vaadatud 882 korda
IMG_9366.JPG
IMG_9366.JPG (156.75 KiB) Vaadatud 882 korda
Ning pärast katuse puhastamist labida ja surma abil sai sellest värvist ja krundist niisugune piklik kalmuküngas:
IMG_9367.JPG
IMG_9367.JPG (93.25 KiB) Vaadatud 882 korda
IMG_9368.JPG
IMG_9368.JPG (63.75 KiB) Vaadatud 882 korda
Niikaua kuni katus sõit... ei, "keetis", tõmbasin värvisurmaga üle ka parema külje detailid.
(Ega see värvisurma "hingus" hakkas enda katust ka vaikselt mõjutama.)
IMG_9369.JPG
IMG_9369.JPG (97.86 KiB) Vaadatud 882 korda
IMG_9370.JPG
IMG_9370.JPG (93.1 KiB) Vaadatud 882 korda
IMG_9371.JPG
IMG_9371.JPG (91.8 KiB) Vaadatud 882 korda
IMG_9372.JPG
IMG_9372.JPG (101.07 KiB) Vaadatud 882 korda
Üks huvitav nähtus oli selle keemia-alase eksperimendiga: Kapott, esitiivad ja katus said selle värvisurma abiga suhteliselt haljaks, aga kõik neli ust, tagatiivad ja luuk, milledel oli peal see tumepunane (täitevkrunt ? Epoksiidkrunt ? kinnitiga toonkrunt ? KST. ) krunt, ei avaldanud mingeid reageeringuid surma suhtes.
Ega ei jäänudki midagi muud üle, kui tuli varustada end erinevate lihv-, traat-, ja kärgketastega ning hakata pindasid mehaaniliselt töötlema.

Lihvimise käigus selle tumepunase kurat-seda-teab-mis-krunt-see-on alt hakkas jupphaaval välja kooruma keretööde ajalugu:
IMG_9373.JPG
IMG_9373.JPG (103.87 KiB) Vaadatud 882 korda
IMG_9376.JPG
IMG_9376.JPG (106.65 KiB) Vaadatud 882 korda
Ja samas sain tööde käigus kerkinud küsimustele ka vastuse, miks kapotilt, katuselt ja esitiibadelt värv ja krunt värvisurmaga lihtsamini eemaldus kui ülejäänud detailidelt- see auto on kunagi kas mingi tõsise avarii läbinud või on talle mingi suur puu vms. asi peale kukkunud.
Lisaks kapotile on vahetatud katus. C-piilarilt tulid sellised tõendid nähtavale ning esiklaasi ava serv on seest keevituspunktidega palistatud:
IMG_9375.JPG
IMG_9375.JPG (89.17 KiB) Vaadatud 882 korda
IMG_9374.JPG
IMG_9374.JPG (98.64 KiB) Vaadatud 882 korda
Ja esitiivad samuti. Siin pildil võib veel natuke näha seda tehase musta aluskrunti:
IMG_9377.JPG
IMG_9377.JPG (83.88 KiB) Vaadatud 882 korda
Aga mis põhjusel tagatiibadel nii paks pahtlikiht peal oli ja kas need olid ka koos katuse ja esiotsaga samal ajal viga saanud ?
Võib ainult oletusi teha, ehk jälle- KuratSedaTeab.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2404
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas SexSix »

Tehas pole kunagi kasutanud musta krunti.
Võta raamat ette ja vaata millistest plekitükkidest on kere koostatud.
Ole hea ja tee C - piilaritest salongipoolt pilte.

Kiire piltide vaatlusega, esimene parem tiib on vahetatud.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Jätkame siis poolelijäänud kohast edasi.

Kuigi katus on tal vahetatud, pole ka too detail päris defektivaba. Servades pahtlit ikka leidus.
IMG_9379.JPG
IMG_9379.JPG (73.4 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9380.JPG
IMG_9380.JPG (67.46 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9381.JPG
IMG_9381.JPG (80.41 KiB) Vaadatud 583 korda
Järgneb väike pildiseeria, mida auto juures tehakse:
IMG_9387.JPG
IMG_9387.JPG (67.55 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9389.JPG
IMG_9389.JPG (59.03 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9393.JPG
IMG_9393.JPG (67.63 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9395.JPG
IMG_9395.JPG (60.04 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9397.JPG
IMG_9397.JPG (50.9 KiB) Vaadatud 583 korda
Viimaselt pildilt võib näha, et kui tolmune see pahtli ja vana värvi eemaldamine ikkagi on.
Seda ma tiibade lihvimise käigus mõtlesin et mis jama see on- udu aiva tiheneb mul prillide ees. Ja kui korraks üle prillide õue vaatasin, siis polnudki nagu midagi vaadata. Töötoa ukseava oli paksult lihvimistolmu täis.

Siis mingi moment vaatasin, et mul hakkab sellest värvirookimisest kõht nagu täis saama. Et asi liiga üksluiseks ei muutuks, otsustasin et vahelduse mõttes prooviks traatketastega erinevaid kohti värvist või roostest puhastada.
Selle töö jaoks on mul niisugune asi:
IMG_9418.JPG
IMG_9418.JPG (183.06 KiB) Vaadatud 583 korda
Vihmaveerennid, klaasitihendite raamid, sooned, õnarused, sisenurgad- ühesõnaga, sihukesed "kitsaskohad" saab selle masinaga ära puhastada.
Ma tegin ühe seeria pilte, stiilis "enne" ja "pärast". Mõne koha peal on erinevus ikka märgatav küll.
IMG_9398.JPG
IMG_9398.JPG (78.67 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9399.JPG
IMG_9399.JPG (92.7 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9400.JPG
IMG_9400.JPG (77.31 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9401.JPG
IMG_9401.JPG (97.62 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9402.JPG
IMG_9402.JPG (69.26 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9404.JPG
IMG_9404.JPG (77.05 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9406.JPG
IMG_9406.JPG (122.14 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9409.JPG
IMG_9409.JPG (138.34 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9410.JPG
IMG_9410.JPG (97.2 KiB) Vaadatud 583 korda
IMG_9411.JPG
IMG_9411.JPG (87.41 KiB) Vaadatud 583 korda
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

IMG_9415.JPG
IMG_9415.JPG (142.61 KiB) Vaadatud 581 korda
IMG_9416.JPG
IMG_9416.JPG (161.01 KiB) Vaadatud 581 korda
IMG_9412.JPG
IMG_9412.JPG (145.4 KiB) Vaadatud 581 korda
IMG_9417.JPG
IMG_9417.JPG (159.47 KiB) Vaadatud 581 korda
Tagapaneelil otsustasin ennem need sooned jms. kohad selle apastraadiga ära teha:
IMG_9419.JPG
IMG_9419.JPG (114.4 KiB) Vaadatud 581 korda
IMG_9420.JPG
IMG_9420.JPG (105.31 KiB) Vaadatud 581 korda
IMG_9422.JPG
IMG_9422.JPG (108.7 KiB) Vaadatud 581 korda
IMG_9421.JPG
IMG_9421.JPG (170.5 KiB) Vaadatud 581 korda
IMG_9423.JPG
IMG_9423.JPG (161.48 KiB) Vaadatud 581 korda
IMG_9425.JPG
IMG_9425.JPG (83.87 KiB) Vaadatud 581 korda
IMG_9426.JPG
IMG_9426.JPG (102.21 KiB) Vaadatud 581 korda
Ja siin siis pildid C-piilaritest:
IMG_9427.JPG
IMG_9427.JPG (127.11 KiB) Vaadatud 581 korda
IMG_9430.JPG
IMG_9430.JPG (122.18 KiB) Vaadatud 581 korda
IMG_9428.JPG
IMG_9428.JPG (52.65 KiB) Vaadatud 577 korda
IMG_9431.JPG
IMG_9431.JPG (52.53 KiB) Vaadatud 577 korda
IMG_9432.JPG
IMG_9432.JPG (114.61 KiB) Vaadatud 577 korda
IMG_9433.JPG
IMG_9433.JPG (123.77 KiB) Vaadatud 577 korda
Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
Asukoht: Tartumaa
Autod: VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d, 2004 BMW E60 530D; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas TiitR »

Katus kunagi vahetatud? Piltidelt nagu mõlemalt piilarilt jätk näha?
Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 821
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas kristjan92 »

TiitR kirjutas: 11 Okt 2021 21:50 Katus kunagi vahetatud? Piltidelt nagu mõlemalt piilarilt jätk näha?
Kas peale piltide vaatamist teemat ka loetakse?
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2404
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas SexSix »

kristjan92 kirjutas: 11 Okt 2021 22:50
TiitR kirjutas: 11 Okt 2021 21:50 Katus kunagi vahetatud? Piltidelt nagu mõlemalt piilarilt jätk näha?
Kas peale piltide vaatamist teemat ka loetakse?
Seal peabki jätkukoht olema. See ei ole tekkinud katuse vahetusega!
47c8eb2s-960.jpg
47c8eb2s-960.jpg (110.08 KiB) Vaadatud 509 korda
Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
Asukoht: Tartumaa
Autod: VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d, 2004 BMW E60 530D; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas TiitR »

kristjan92 kirjutas: 11 Okt 2021 22:50
TiitR kirjutas: 11 Okt 2021 21:50 Katus kunagi vahetatud? Piltidelt nagu mõlemalt piilarilt jätk näha?
Kas peale piltide vaatamist teemat ka loetakse?
Kusjuures täitsa loen siinseid teemasi ja huviga lausa. Hetkelgi loen ühte 063 teemat, kus on 20 lk juttu...huvitav lugemine igatahes.
Aga ok, olen siis midagi maha maganud või lugemata jätnud? Minu postitus oligi ju küsimärgiga tehtud.
Kuna minu jaoks tundus see ühendus seal detailidel väga robustne, siis sealt ka see küsimus. Aga vb. Vene autodel nii ongi ja tehtigi, juba tehasest.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2404
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas SexSix »

Alates 2.07 näha katuse ja C - piilari jätkukoht.
https://www.youtube.com/watch?v=MfOxnO2 ... 0%98%D0%AF
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 539
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas twist »

Julgen siin teema autoriga nõustuda ja öelda, et see katus pigem on vahetatud. Robustset keevitus tehti tehasest ka, aga esiklaasi ülaserv ja kortsus C-piilari plekid viitavad mingile hilisemale instsidendile.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Vahepeal toimunu kohta niipalju, et kere on laias laastus haljaks võetud ja tagatiivad õnnestus ühe tegelase abiga tagasi trimmi saada. Teadupärast nondel oli selline muljetavaldav pahtlikiht peal, mida mõni postitus tagasi võib piltidelt näha.
Kui pahtel sai eemaldatud, siis juhipoolne tagatiib oli väljapoole punnis ja parempoolne sissepoole lohkus(u. 4-5 mm).
Plekitööde tegelasel kulus terve päev, et tiivad tagasi kujusse saada ja et plekk peale spotteri ja söepulgaga töötlemist plõnnima ka ei jääks.
(Pilte plekitööde protsessist mul pole, kuna ma lihtsalt unustasin neid teha.)

Enne üldvaate esitlemist paar pilti vahetatud esitiibadest.
Ma ei tea, aga ju siis mingi põhjus tookord oli, miks parempoolne esitiib oli vahetatud nii:
IMG_9436.JPG
IMG_9436.JPG (73.4 KiB) Vaadatud 15 korda
Juhipoolne aga see-eest hoopis niiviisi:
IMG_9437.JPG
IMG_9437.JPG (62.05 KiB) Vaadatud 15 korda
Tegelikult ega sellest teadmisest ei olenegi midagi, kuskohast täpselt on relakaga lõigatud või keevispunkt peale pandud, sest et millalgi tuleb nendele pindadele ka nagunii nö. kaubanduslik väljanägemine anda.
Aga päris head tööd on see plekksepp teinud, kesiganes neid esitiibasid kunagi kusagil vahetas.

Kapott sai küll vanast värvist ja krundist puhtaks, aga huvitaval kombel ilmusid eelmainitud kihtide alt välja väikesed roostepesad.
Neid ei saanud muidugi pleki sisse jätta. Nii et tuli järjekordselt traatketas ligi võtta ja asuda plekipinda veelkord puhastama:
IMG_9434.JPG
IMG_9434.JPG (59.7 KiB) Vaadatud 15 korda
IMG_9435.JPG
IMG_9435.JPG (64.65 KiB) Vaadatud 15 korda
Ja katusega oli sama lugu:
IMG_9438.JPG
IMG_9438.JPG (49.01 KiB) Vaadatud 15 korda
IMG_9439.JPG
IMG_9439.JPG (46.48 KiB) Vaadatud 15 korda
Kuigi vaatasin kohtvalgustiga, ma ülejäänud keredetailidel selliseid roostetäppe küll ei märganud. Kui, siis ehk oli kusagil mõni üksik siin-seal.
IMG_9440.JPG
IMG_9440.JPG (61.81 KiB) Vaadatud 15 korda
IMG_9441.JPG
IMG_9441.JPG (53.89 KiB) Vaadatud 15 korda
IMG_9442.JPG
IMG_9442.JPG (59.87 KiB) Vaadatud 15 korda
IMG_9443.JPG
IMG_9443.JPG (55.81 KiB) Vaadatud 15 korda
IMG_9445.JPG
IMG_9445.JPG (89.32 KiB) Vaadatud 15 korda
Siin siis see probleemne juhipoolne tagatiib seestpoolt. Olgugi et ta jääb varuratta taha, tuleb see ka millalgi ära lihvida ja sirgeks voolida.
IMG_9446.JPG
IMG_9446.JPG (71.95 KiB) Vaadatud 15 korda
IMG_9447.JPG
IMG_9447.JPG (77.59 KiB) Vaadatud 15 korda
Ja juhipoolne külg:
IMG_9448.JPG
IMG_9448.JPG (61.83 KiB) Vaadatud 15 korda
IMG_9449.JPG
IMG_9449.JPG (55.41 KiB) Vaadatud 15 korda
IMG_9450.JPG
IMG_9450.JPG (64.28 KiB) Vaadatud 15 korda
Vasta