Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas reiner »

SexSix kirjutas: 27 Nov 2021 21:40 Uus küsitlus: Kas keegi on näinud läbiroostetanud katusega siksi?
Näinud ei ole, aga kuulnud küll. Nimelt katusepleki esimene äär, tihendist ca 5cm jagu eemalt roostetas läbi. Ja seda seest poolt välja.
Samal autol oli ka ühes C-piilaris sama lugu.

Aga teema omanikule ainult kiidusõnad! Tore on näha, et selliseid heasmõttes hulle veel leidub.

Jõudu!
Lower your standards and you'll never be disappointed!
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Uste alaservades juures mul oli mõningaid kahtluseid, et kui hull rooste selle värvi all peitub:
IMG_9525.JPG
IMG_9525.JPG (112.28 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9526.JPG
IMG_9526.JPG (115.16 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9528.JPG
IMG_9528.JPG (125.14 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9529.JPG
IMG_9529.JPG (101.5 KiB) Vaadatud 10423 korda
Aga ega midagi- hakkasin neid siis jupphaaval lihvima, puhastama ja kinni katma. Täitevkrundiks läks peale selline asi:
IMG_9530.JPG
IMG_9530.JPG (140.48 KiB) Vaadatud 10423 korda
Ja mingi aja möödudes oli seis selline:
IMG_9531.JPG
IMG_9531.JPG (83.96 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9532.JPG
IMG_9532.JPG (75.9 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9533.JPG
IMG_9533.JPG (56.78 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9534.JPG
IMG_9534.JPG (75.21 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9535.JPG
IMG_9535.JPG (83.76 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9536.JPG
IMG_9536.JPG (67.02 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9537.JPG
IMG_9537.JPG (62.66 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9538.JPG
IMG_9538.JPG (76.45 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9539.JPG
IMG_9539.JPG (76.79 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9540.JPG
IMG_9540.JPG (60.42 KiB) Vaadatud 10423 korda
IMG_9541.JPG
IMG_9541.JPG (78.92 KiB) Vaadatud 10305 korda
IMG_9542.JPG
IMG_9542.JPG (66.15 KiB) Vaadatud 10305 korda
IMG_9543.JPG
IMG_9543.JPG (62.96 KiB) Vaadatud 10305 korda
IMG_9544.JPG
IMG_9544.JPG (62.5 KiB) Vaadatud 10305 korda
IMG_9546.JPG
IMG_9546.JPG (66.82 KiB) Vaadatud 10305 korda
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Uste siseservadega sai asi ühele poole. Järgmisena läksid peale lihvimist uste pealispinnad täitevkrundi alla.
Natuke tahtsid need ka pahtlit saada, aga mitte üle mõistuse palju. Pisiparandused niiöelda.
IMG_9547.JPG
IMG_9547.JPG (85.81 KiB) Vaadatud 10287 korda
IMG_9548.JPG
IMG_9548.JPG (58.2 KiB) Vaadatud 10287 korda
IMG_9549.JPG
IMG_9549.JPG (61.92 KiB) Vaadatud 10287 korda
IMG_9550.JPG
IMG_9550.JPG (87.59 KiB) Vaadatud 10287 korda
IMG_9551.JPG
IMG_9551.JPG (82.9 KiB) Vaadatud 10287 korda
IMG_9552.JPG
IMG_9552.JPG (60.84 KiB) Vaadatud 10287 korda
IMG_9553.JPG
IMG_9553.JPG (67.12 KiB) Vaadatud 10287 korda
IMG_9554.JPG
IMG_9554.JPG (58.36 KiB) Vaadatud 10287 korda
IMG_9555.JPG
IMG_9555.JPG (56.1 KiB) Vaadatud 10287 korda
See piltidel olev hall saab olema niiöelda lõpukrunt, mis värvi alla jääb.
Millalgi peale lihvimist läheb ülejäänud kere ka sama tumehalli krundi alla(tiivad, katus, ukseaugud jne).
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Kapoti ja tagaluugi sisepindadega tegelemise käigus oli vahepeal arutelu autoga seonduvate isikutega. Et kuidas ja mis järjekorras midagi värvida.
Seoses sellega tekkis üks eksperimentaalplaan- võõbata tagaluuk seestpoolt värviga üle et vaadata, missugune ta siis lõpuks jääb.

Eelnevalt sai pealmine pind peale lihvimist samamoodi halli täitevkrundiga kaetud nagu uksedki:
IMG_9556.JPG
IMG_9556.JPG (62.43 KiB) Vaadatud 10069 korda
IMG_9557.JPG
IMG_9557.JPG (37.82 KiB) Vaadatud 10069 korda
Matistatud sisepindade jaoks, et hoida kokku aega, materjale ja närve(eriti neid viimaseid, sest närvid on taastumatu loodusvara), sai organiseeritud aluskrunt nn. "märg-märjale" tehnoloogiaga:
IMG_9558.JPG
IMG_9558.JPG (74.78 KiB) Vaadatud 10069 korda
IMG_9559.JPG
IMG_9559.JPG (68.1 KiB) Vaadatud 10069 korda
Umbes tunni möödudes, kui krunt oli piisavalt läbi kuivanud, läks peale selline värv:
IMG_9560.JPG
IMG_9560.JPG (131.78 KiB) Vaadatud 10069 korda
IMG_9562.JPG
IMG_9562.JPG (79.1 KiB) Vaadatud 10069 korda
Ja lõpptulemus sai niisugune. Peale läks kaks kihti värvi:
IMG_9561.JPG
IMG_9561.JPG (75.31 KiB) Vaadatud 10069 korda
Pildilt tundub see asi oranž(valgus petab), aga tegelikult on ta ikka suht Ferraripunane. No nagu 1985 aasta Testarossa näiteks.
Originaaltooni nimetus oli sellel 07-mel tegelikult Korridapunane, värvikoodiga 165, aga see põlati ära. Öeldi et see küpse porgand ei sobi mitte.

P.S. Ja eriti kui arvestada et numbrimärgil olevad tähed on MAD, siis autol kunagi valmiskujul tema hüüdnimi "Punane Hull" ehk õigustab ennast.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Ääremärkuse korras mainiks et mõni päev tagasi tõstsin tagaluugi õue ja tegin paar fotosüüdistust.
Nagu piltidelt näha, tegu on ikkagi punase värviga. Mitte oranž või pleekinud porgandi tooni vms.
IMG_9563.JPG
IMG_9563.JPG (66.6 KiB) Vaadatud 9930 korda
IMG_9564.JPG
IMG_9564.JPG (70.24 KiB) Vaadatud 9930 korda
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Mis siis vahepeal toimunud ka on ? Kui lollimängimine välja arvata, siis mitte midagi erilist.
Ei, tegelikult on midagi toimunud ka aga otseselt 07-mega mitte seonduvalt. Paar tööd tuli vahele, mis niiöelda ekspromptkorras tuli ära teha.
Neist huvipakkuvaim on siin:
IMG_9566.JPG
IMG_9566.JPG (125.4 KiB) Vaadatud 9745 korda
IMG_9567.JPG
IMG_9567.JPG (109.22 KiB) Vaadatud 9745 korda
IMG_9568.JPG
IMG_9568.JPG (128.24 KiB) Vaadatud 9745 korda
269274079_289687516310454_1212609593565780748_n.jpg
269274079_289687516310454_1212609593565780748_n.jpg (91.65 KiB) Vaadatud 9745 korda
Kogu rolleri võõpamise au ma endale ei võta. Minu ülesandeks oli ainult "kuut" sinise värviga üle võõbata.
Omanik oli liivapritsiga juba ära puhastanud ja värvinud kereosa, mis jääb kuudist ettepoole. Furgooni kohta öeldi et ei hakka midagi pahteldama, kruntima või sirgeks voolima- need mõlgid mis on, need jäävad ja läheb niisama värv peale.
Isegi taldlihvijaga ei lubatud lihvida, sest siis on alumiiniumist needipead kõik lapikuks lihvitud. "Karukeele" ja nitrolahustiga alumiiniumist plekipind üle käia, esiots, alusraam ja tagasild kinni katta ning siniseks värvida. Kõik.
Jutu järgi ei olegi midagi erilist, tegelikult kulus selle kõige eelneva peale päris mitu tundi. Katmine neist oli kõige ajakulukam.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas VäikeMägilane »

krt see oleks ju väga hea abiline meie postikandjatele!
Festina lente!
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Paar ust said vahepeal sisepindadele värvi peale.

Juhiuksele tuli uus pigi- või mürasummutusmatt sisse panna.
Tehases paigaldatu oli sõna otseses mõttes liimist lahti ja lössi vajunud nagu põline peolõvi pandeemia ajal.
IMG_9565.JPG
IMG_9565.JPG (83.23 KiB) Vaadatud 9310 korda
Siis polnudki muud, kui et lukustussüsteemid uste seest välja, lihvimine ja katmine ning läks sisepindadele kaks kihti värvi:
IMG_9569.JPG
IMG_9569.JPG (108.12 KiB) Vaadatud 9310 korda
IMG_9570.JPG
IMG_9570.JPG (99.18 KiB) Vaadatud 9310 korda
IMG_9571.JPG
IMG_9571.JPG (111.03 KiB) Vaadatud 9310 korda
IMG_9572.JPG
IMG_9572.JPG (106.79 KiB) Vaadatud 9310 korda
IMG_9573.JPG
IMG_9573.JPG (88.76 KiB) Vaadatud 9310 korda
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Selle aasta viimase tööpäeva puhul viimane postitus. Paar keredetaili said nüüd valmis.
IMG_9576.JPG
IMG_9576.JPG (83.04 KiB) Vaadatud 9153 korda
IMG_9577.JPG
IMG_9577.JPG (96.11 KiB) Vaadatud 9153 korda
IMG_9578.JPG
IMG_9578.JPG (74.17 KiB) Vaadatud 9149 korda
IMG_9579.JPG
IMG_9579.JPG (72.93 KiB) Vaadatud 9149 korda
IMG_9580.JPG
IMG_9580.JPG (66.62 KiB) Vaadatud 9149 korda
Vaatasin et seda punast värvi kulus tagaluugile ja ustele kokku poolteist liitrit koos kinnitiga. Sisepindadele kaks, välispindadele 3 kihti. Nii et siis saab hakata edasi arvutama, palju seda terve auto peale kuluda võib. Või noh, kulub palju kulub- kõik kulub ära.

See, millega tehases klaasiraame värviti, oli vist mingi ühekomponentne mattmust. Ühekomponentset mattmusta müüakse aerosoolvärvina tänapäevalgi, aga ma otsustasin et klaasiraamid võiksid saada kahekomponentse(s.t. kinnitiga) mattmusta värvi alla. Ehk ta kestab siis natuke kauem.
Vanasti oli lihtne- võtsid lihtsalt ühe musta värvi ja oligi olemas. Tänapäeval on lisaks teistele ka neid musti toone mitut erinevat.
Ma valisin seekord värvi koodiga RAL 9005 ja tooni nimetus on Tiefschwarz. Ehk siis kõige mustem must, mis vist üldse olla saab.

Et aga ustega pole muud, kui et oodata kuna "komisjon" järgmise aasta algul tuleb uksi hindama ja kui sobivad, siis nad samas ka ära viia.
Eks nad nagunii tahavad veel mingit kerget poleeri ka saada ja värviparandusi sest et nagunii tuleb auto kokkupaneku käigus täkkeid sisse. Aga nagu auto omanik ütles et esimene täke värvitud auto puhul on kõige valusam- edasi on juba pohhui.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

See nädal said viimased uksed ka endale uue värvikuue.

Algul seestpoolt....
IMG_9582.JPG
IMG_9582.JPG (101.38 KiB) Vaadatud 8960 korda
IMG_9583.JPG
IMG_9583.JPG (97.63 KiB) Vaadatud 8960 korda
IMG_9584.JPG
IMG_9584.JPG (94.14 KiB) Vaadatud 8960 korda
IMG_9585.JPG
IMG_9585.JPG (98.74 KiB) Vaadatud 8960 korda
IMG_9586.JPG
IMG_9586.JPG (96.02 KiB) Vaadatud 8960 korda
IMG_9587.JPG
IMG_9587.JPG (85.1 KiB) Vaadatud 8960 korda
IMG_9588.JPG
IMG_9588.JPG (92.34 KiB) Vaadatud 8960 korda
... ja mingi moment väljaspoolt:
IMG_9589.JPG
IMG_9589.JPG (71.8 KiB) Vaadatud 8960 korda
IMG_9590.JPG
IMG_9590.JPG (73.35 KiB) Vaadatud 8960 korda
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Ei ole vahepeal keegi kusagile kadunud. Auto on alles ja mina ka. (Umbrohi ei hävine).
Laupäeval väisas mu tagasihoidlikku värkstuba "komisjon" ehk auto omanik isiklikult. Seepärast ma mõtlesingi et panen pildid siis üles, kui auto on tema poolt üle vaadatud. Muu arutelu hulgas tõi ta ühe portsu uusi asju, mis kunagi autole külge lähevad.
Ma ei tea aga oletan et senitehtuga jäädi ilmselt rahule. Nii kerega kui ka valitud värvitooni ja ära värvitud detailidega.

Et aga "07"-le on vahepeal uus täitevkrunt peale susistatud. Sedakorda siis hall:
IMG_9592.JPG
IMG_9592.JPG (63.63 KiB) Vaadatud 8489 korda
IMG_9593.JPG
IMG_9593.JPG (71.42 KiB) Vaadatud 8489 korda
IMG_9594.JPG
IMG_9594.JPG (69.5 KiB) Vaadatud 8489 korda
IMG_9595.JPG
IMG_9595.JPG (75.15 KiB) Vaadatud 8489 korda
IMG_9596.JPG
IMG_9596.JPG (89.97 KiB) Vaadatud 8489 korda
Senikaua kui ma ustega tegelesin, suutis see must täitevkrunt vahepeal kerel nii ära kivistuda, et tükk tegu oli selle lihvimisega.
Sihuke paras "betoon" oli temast vahepeal saanud. Taldlihvija kettaid läks nagu leiba. Ja kõige rohkem aega läks mitte tiibade ega ukseavadega vaid katus pani mind korralikult proovile. Haljakslihvituna ega epokrundi all olevana polnud kohe keset katust asuvaid lohukohti nähagi. Alles siis kui kere oli musta täitevkrundi all ja ma seda lihvima asusin, siis nägin et siin-seal on mitmeid madalamaid kohti, mis tahaksid pahteldust.
Ega see pahtli ja krundi lihvimine polnud ka teab mis lihtne- plekk kippus "eest ära sõitma". Olgugi et seespool olid tugevdusvitsad olemas.
No ja nii sa siis lihvid ja pahteldad ja jälle lihvid ja jälle natuke pahteldad. Vahepeal oli motivatsioon nii otsas et pidin seda tikutulega taga otsima.
Aga üks väike pluss oli kogu selle ajude keberniidi juures ka- nagu ma rehkendasin, et paari kilo pahtliga peaks kere laias laastus kujusse saama(uksed, luugid ja kere ise).

Ukseaukudega oli ka paras "ooper". Peale nitroga puhastamist vaatasin et need servad kuhu ukseavatihend kinnitub, on mingi kahtlase liimi vms. asjaga koos. Nitrolahusti seda ära ei võtnud. Akutrelli otsa käiv kummiketas(millega kahepoolset teipi autokeredelt eemaldatakse) ka mitte. Taldlihvijaga sinna ligi ei mahtunud. Nii ma siis pidingi teda 5 mm tükikeste haaval žilettnoaga krõõpsima, kuni servad puhtaks said. Täiesti .....

Aga noh.... Nüüd on see etapp ka möödas ja krunt peal.

See nädal vaatan, mis Ladal "toas toimub". Ehk siis teisisõnu- sisepindadega tegelen. Ja lõpetuseks üks pilt tagaluugist:
IMG_9591.JPG
IMG_9591.JPG (58.1 KiB) Vaadatud 8489 korda
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Mõni pilt ka, mis vahepeal tehtud sai.

Parafraseerides kunagist luuletajat Juhan Liivi: "Punane lagi on meie toal".
IMG_9597.JPG
IMG_9597.JPG (58.57 KiB) Vaadatud 8393 korda
IMG_9598.JPG
IMG_9598.JPG (54.94 KiB) Vaadatud 8393 korda
IMG_9599.JPG
IMG_9599.JPG (62.62 KiB) Vaadatud 8393 korda
Ma vahepeal mõtlesin et kas seda epoksiidkrundiga kaetud laeplekki on mõtet värvida või ei, aga targemad soovitasid et lase ikkagi mingi värviudu peale, siis jääb see poroloonist mürasummutusmatt paremini kinni. Matistasin krundipinna ära ning lasin ühe kihi värvi peale.

Kuigi auto oli enne töötuppa tulekut kõhu alt survepesuga puhtaks lastud, puhastasin tagumised rattakoopad suruõhuga ära, et saaks seda lahtist sodi veel kätte. Nood läksid algul kivikaitse alla ja kui too kuivanud, said kaks kihti värvi peale.

Juhipoolne:
IMG_9600.JPG
IMG_9600.JPG (126.45 KiB) Vaadatud 8393 korda
IMG_9601.JPG
IMG_9601.JPG (264.38 KiB) Vaadatud 8393 korda
Kõrvalistujapoolne:
IMG_9602.JPG
IMG_9602.JPG (283.2 KiB) Vaadatud 8393 korda
IMG_9603.JPG
IMG_9603.JPG (156.64 KiB) Vaadatud 8393 korda
Neid nn. rallivedrusid ei maksa tähele panna, sest peale keretöid lähevad veermikujupid vahetusse ning sillad võetakse alt ja lähevad liivapritsi. Siis saab millalgi-kuidagi ehk ka selle põhjaaluse autoga samat värvi teha.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Ütleme nii et mingi keretööde etapp 07-me juures on jälle ühele poole saanud. Sedakorda siis pagasiruum ja salong.
IMG_9604.JPG
IMG_9604.JPG (109.74 KiB) Vaadatud 8174 korda
Pagasiruumi põhi oli oma eluaja jooksul näinud küll vett, küll vilet. Vee saatel sigines rooste põhjapleki peale ja vile saatel oli pagasnikusse igasugust manti loobitud. Need põhjatugevdused olid ikka suht lömmis omadega. Õnneks ma sain haamrivarrega altpoolt põhja pihta koputades suuremad loperdused välja. Nii et seda pahtlit esialgse hinnanguga võrreldes väga palju ei kulunudki. Aga voolimist oli ikkagi üksjagu.
Rooste oli põhjaplekil õnneks pindmine ja ühtegi "plaanivälist" roosteauku juurde ei tekkinud. Tollest ma sain traatkettaga jagu.

Tagatiibade sisepinnad olid teadupärast relakaga haljaks lihvitud et saaks spotteriga ka seestpoolt plekki trimmi tõmmata.
Nood said pahtliga kerge iluravi ning läksid samuti täitevkrundi alla:
IMG_9605.JPG
IMG_9605.JPG (75.71 KiB) Vaadatud 8174 korda
IMG_9606.JPG
IMG_9606.JPG (100.8 KiB) Vaadatud 8174 korda
Kui autol peale demontaaži sisepindasid kasisin erinevate keemiatega, leotasid need tehases pealekantud hermeetiku lahti.
Nii et enne värvimistöid tõmbasin kereplekkidel liitekohad sellise samat tooni beeži hermeetikuga üle.
Hermeetik ise on selline:
IMG_9608.JPG
IMG_9608.JPG (68.85 KiB) Vaadatud 8174 korda
Iseenesest täitsa normaalne mögin, aga asjal on üks "aga"- olenevalt pealekantud kihi paksusest võib lõplik läbikuivamine kesta kuni 24 tundi.
Et mida kauem ta kuivada saab, seda parem. Lõplikult läbikuivanuna pole seda ohtu et ta värvipinna all "taignaks" jääb.
Pärast ei jõua ära vanduda, kui autot kokku pannes kogemata mingi asja või käega pinnale vastu puutub ja siis avastad et hermets on täiesti toores.
Siis võib vaatepilt olla midagi sellist nagu kunagi ühes veneaegses laste multifilmis "Pagar ja korstnapühkija" (4:30-4:50 min.), kus korstnapühkija üritas hakata pagari kombel tainast sõtkuma ja lõpuks oli ise ülepeakaela sellega koos.
Manused
IMG_9607.JPG
IMG_9607.JPG (115.11 KiB) Vaadatud 8174 korda
Viimati muutis 06VAZ, 01 Veebr 2022 22:00, muudetud 2 korda kokku.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Aga mingi aeg olid siis veel viimased pinnapuhastused tolmuimejaga(kaks Togliatti kaselehte tuli ka veel tulemüüri pleki vahelt välja) ning läks hall aluskrunt pindadele peale:
IMG_9609.JPG
IMG_9609.JPG (58.46 KiB) Vaadatud 8168 korda
IMG_9610.JPG
IMG_9610.JPG (56.76 KiB) Vaadatud 8168 korda
IMG_9611.JPG
IMG_9611.JPG (97.84 KiB) Vaadatud 8168 korda
IMG_9612.JPG
IMG_9612.JPG (78.41 KiB) Vaadatud 8168 korda
Ning kui krunt oli umbkaudu pool tundi kuivanud ja ära tahenenud, läks omakorda värv peale. Panin kaks kihti:
IMG_9613.JPG
IMG_9613.JPG (91.09 KiB) Vaadatud 8168 korda
IMG_9614.JPG
IMG_9614.JPG (80.57 KiB) Vaadatud 8168 korda
IMG_9615.JPG
IMG_9615.JPG (76.91 KiB) Vaadatud 8168 korda
IMG_9616.JPG
IMG_9616.JPG (166.42 KiB) Vaadatud 8168 korda
IMG_9617.JPG
IMG_9617.JPG (121.51 KiB) Vaadatud 8168 korda
IMG_9618.JPG
IMG_9618.JPG (131.87 KiB) Vaadatud 8168 korda
IMG_9619.JPG
IMG_9619.JPG (111.86 KiB) Vaadatud 8168 korda
IMG_9620.JPG
IMG_9620.JPG (107.63 KiB) Vaadatud 8168 korda
Autot lahti võttes ja pilte tehes oli tookord näha, et põhjaplekile paigaldatud pigimatid olid ka tehases kerega samat tooni värvitud. Omanik aga arvas et neid pole mõtet niisama asjata värvida sest et nagunii tuleb põhjale kui mitte kaks, siis üks pigimatikiht veel peale.
Nagu ma ta jutust aru sain, siis plaan olevat tal auto seest teha võimalikult vaikseks. Isegi raadiot ja kõlareid ei pane sisse.
No päris nii vaikseks teda vist ikka ei saa nagu Rolls-Royce, et maanteesõidu ajal kuuled ainult kella tiksumist, aga see polegi eesmärk.
Et saaks sõidu ajal lihtsalt kellegagi normaalselt rääkida, mitte ei pea mootoriga võidu karjuma nagu kusagil jalkastaadionil.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Esimeste rattakoobastega oli tööd tagumistega võrreldes tunduvalt rohkem.
Nood sisaldasid igasuguseid asju: õli, tolmu, paakunud pori ja mida kõike veel. Mootoripesuvedelik seda aegade jooksul kogunenud saasta lahti ei suutnud leotada. Siis polnudki muud kui et pintsel ühte kätte, lahustitops teise kätte ja hakkasin neid sammhaaval puhtaks pesema.
Õlise kõntsakihi alt tuli juhipoolsest rattakoopast niisugune asi välja:
IMG_9621.JPG
IMG_9621.JPG (266.07 KiB) Vaadatud 7958 korda
Ilmselt mingil põhjusel oli pandud poolraamile "lapp" peale. Oli see põhjus rooste või hoopis avarii, ei oska öelda.

Kuigi tiivad said pealtpoolt epokrundiga kaetud ja muud krunti ka peale, tuleks sama asi seestpoolt ka teha. See on selline tavapärane ütlus et niiskus tungib autosse väljaspoolt, aga roostetama hakkab auto seestpoolt väljapoole. Seepärast saigi organiseeritud akutrell, taldlihvija, erineva mõõduga traat- ja lihvkettaid ning püüdsin seda roostet kätte saada nii palju kui ma vähegi ligi pääsesin nendele pindadele.
Tundus et neid esitiibasid polnud mitte keegi peale vahetamist seestpoolt mingi ainega töödelnud. Ainuke, mis oli, oli õhuke krundikiht.
Kõige paremad need pildid välja ei tulnud sest et rattakoopas oli suht kitsavõitu, ütleme nii.

Juhipoolne esitiib seest- ja eestpoolt:
IMG_9622.JPG
IMG_9622.JPG (100.93 KiB) Vaadatud 7958 korda
Uksepoolne osa:
IMG_9623.JPG
IMG_9623.JPG (76.41 KiB) Vaadatud 7958 korda
Parempoolne esitiib seest- ja eestpoolt:
IMG_9624.JPG
IMG_9624.JPG (101.97 KiB) Vaadatud 7958 korda
Sama tiib ukse juurest:
IMG_9625.JPG
IMG_9625.JPG (64.06 KiB) Vaadatud 7958 korda
Kui rooste laias laastus maha lihvitud, läks tiibade sisepindadele niisugune roostemuundur peale:
IMG_9627.JPG
IMG_9627.JPG (122.42 KiB) Vaadatud 7958 korda
Haiseb päris korralikult. See asi tahab lõpliku läbikuivamiseni saada aega kuni 16 tundi. Siis peale pindade karestamist võib peale lasta kas krunti, kivikaitset või mastiksit vms.

Nagu piltidelt näha, on mootoriruumis ka natuke midagi tehtud:
IMG_9628.JPG
IMG_9628.JPG (139.27 KiB) Vaadatud 7958 korda
Katmine oli see kõige ajakulukam töö. Kõik need voolikud ja torud ja kuratteabmisveelkõik.
Läbivat roostet õnneks polnud, aga need igasugused nurgatagused ja nende roostest puhastamine oli paras närvikulu.
Lanzeroonidel said haljaks puhastatud kohad omale samuti kihi roostemuundurit peale. Mõne pildi pealt on näha et see reageerimisprotsess hakkas juba vaikselt peale:
IMG_9629.JPG
IMG_9629.JPG (129.85 KiB) Vaadatud 7958 korda
IMG_9630.JPG
IMG_9630.JPG (132.78 KiB) Vaadatud 7958 korda
Viimati muutis 06VAZ, 11 Veebr 2022 11:22, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 849
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas Viin »

Tubli töö on ära tehtud! Kui niipalju vaeva nähtud siis võiks viimaseks detailsuseks ka mootori maha võtta.
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas reiner »

Selle poolraami külge "keevitatud" pleki eesmärk on reeglina antud koha tugevdamine. Tavaliselt kähkusõidu jaoks.
Kui see on ainuke koht, mis kerel tugevdatud, siis võib tekkida küsimus, et miks?

Tekkis ka mul küsimus, et kui keretöödega on mindud üpriski peensusteni, siis miks on mootor veel endiselt oma kohal?
Ütleks, et töö lihtsustamise, parema tulemuse eesmärgi nimel ja kogu sellise projekti mahu juures, on mootori jms eemaldamine (ja ka hilisem paigaldamine) üks väiksemaid ja lihtsamaid protsesse.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

See plekist paik oli ainuke poolraamide juures. Kõrvalistuja poole peal polnud sellist "lappi".
Ja mootori ning sildadega tegeletakse siis, kui autol keretööd ära tehtud. Viiakse ühe remondimehe juurde, kes siis asjaga edasi toimetab.

Et aga tiibade sisepinnad said peale kruntimist kivikaitsekihi ka peale. Sisuliselt terve liitrine purk kulus ära:

Juhipoolne tiib eestpoolt:
IMG_9631.JPG
IMG_9631.JPG (176.09 KiB) Vaadatud 7777 korda
Ja ukse poolt vaadatuna:
IMG_9632.JPG
IMG_9632.JPG (50.27 KiB) Vaadatud 7777 korda
Parempoolne esitiib eestpoolt:
IMG_9633.JPG
IMG_9633.JPG (164.75 KiB) Vaadatud 7777 korda
Ning salongipoolne osa:
IMG_9635.JPG
IMG_9635.JPG (95.46 KiB) Vaadatud 7777 korda
Mingi moment läks mootoriruumile "wet-on-wet" tüüpi aluskrunt peale...
IMG_9636.JPG
IMG_9636.JPG (103.92 KiB) Vaadatud 7777 korda
IMG_9637.JPG
IMG_9637.JPG (102.23 KiB) Vaadatud 7777 korda
... ja niikaua kuni krunt tahenes, tehti mulle värvipoes valmis aerosoolvärv koos kinnitiga:
IMG_9638.JPG
IMG_9638.JPG (103.54 KiB) Vaadatud 7777 korda
Seda ma kasutasin siis sellistes kohtades, kuhu värvipüstoliga ligi ei pääsenud (nurgad ja nurgatagused, mootoriploki tagune tulemüüriplekk jms.)
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas 06VAZ »

Ega siis polnudki midagi kui värv püstolisse ja "tuld !". Mootoriruumi läks samuti kaks kihti:
IMG_9639.JPG
IMG_9639.JPG (119.93 KiB) Vaadatud 7776 korda
IMG_9640.JPG
IMG_9640.JPG (126.87 KiB) Vaadatud 7776 korda
IMG_9641.JPG
IMG_9641.JPG (101.67 KiB) Vaadatud 7776 korda
IMG_9642.JPG
IMG_9642.JPG (112.52 KiB) Vaadatud 7776 korda
Kuna esimestel rattakoobastel oli see mastiksikiht võrreldes tagumistega tunduvalt paksem ja krobelisem, siis tuli mul kahe värvikihi asemel kolm lasta, et kõik pinnad ikka kaetud saaksid.

Juhipoolne rattakoobas:
IMG_9643.JPG
IMG_9643.JPG (215.47 KiB) Vaadatud 7776 korda
IMG_9644.JPG
IMG_9644.JPG (240.28 KiB) Vaadatud 7776 korda
Tiiva sisekülg:
IMG_9645.JPG
IMG_9645.JPG (62.91 KiB) Vaadatud 7776 korda
Ja sama asi teisipidi:
IMG_9646.JPG
IMG_9646.JPG (240.42 KiB) Vaadatud 7776 korda
IMG_9647.JPG
IMG_9647.JPG (238.44 KiB) Vaadatud 7776 korda
IMG_9648.JPG
IMG_9648.JPG (79.83 KiB) Vaadatud 7776 korda
Et noh... Aega läks, aga sisepindadega hakkab asi varsti ühele poole saama.
Järgmine nädal võtan kapoti ette ja vaatan mis ja kuidas tolle sisepinnaga teha. Aga enne tuleb mul (juhul kui ilm lubab) auto korraks õue lükata ja töötuba ära koristada. Nende võõpamistöödega on töötoast saanud sujuvalt "punanurk"- ainult pioneerilipp ja Lenini kipskuju on veel puudu.
Eesti NSV ajal sündinud ja elanud inimesed ilmselt juba teavad, mis see "punanurk" täpsemalt on.
Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 101
Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
Asukoht: Tartumaa
Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; 2005 Škoda Octavia 2.0tdi DSG

Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985

Postitus Postitas TiitR »

06VAZ kirjutas: 12 Veebr 2022 15:50 Nende võõpamistöödega on töötoast saanud sujuvalt "punanurk"- ainult pioneerilipp ja Lenini kipskuju on veel puudu.
:D
Aa ei, väga suur ja põhjalik töö on ettevõetud. Mulle jääb selline mulje, et see projekt on sul vist igapäeva töö, s.t E-R 8-st 17-ni :D
Vasta