Juba aegu ammuseid olin ma unistanud, et saaks endale oma Ziguli. Lapsepõlves sai just Ziguliga tehtud oma esimesed sõidud. Tol ajal oli masinaks sinine 2106. Viimastel kuudel sai see hobiauto teema sõpradega rohkem tähelepanu ja nii see otsus sündiski, me lähme toome mulle Ziguli. Alguses jäi silma üks punane 2101. Aga see teema jäi ruttu katki, kui juba pilte suurendades hakkas silma, et auto on küll läikima poleeritud aga kerest palju enam alles ei ole.
Otsingu ainsaks tingimuseks sai,et masin peab kas olema pika ülevaatusega või läbima selle ilma suuremate töödeta. Lihtsalt, et ei peaks veetma suve auto all, vaid saaks ikka auto sisse ka. Peale pikka otsisimist ja veendumist, et korralikud pillid liiguvaad üle minu eelaarve. Nüüd tuli valida, kas võtame masina mis tahab tähelepanu või suurendame eelarvet. Peale mõnigast otsimist ja eelarve läbirääkimisi iseendaga jäi silma masin siit samast foorumist, üks kena kollane vaz 21011.
Kirjutasin ja leppisin aja kokku, et tuleme masinat vaatama. Telefonis oli jutt, et masin käivitub poolest pöördest ja on tehniliselt igati tipp-topp korras. Neid telefoni jutte teame me kõik ja oli aeg sõbrad välja otsida. Autoteadjatest sõpradest mul puudust ei ole, kui siis võibolla jäi meil karjapeale puudu just Ziguli spetsiifilistest kogemustest. Aga peale 1.5h ülevaatust leidsime nii mõnegi vea.
Leitud vead kohapeal
- pindmist roostet üle terve kere
- tagumises põllel läbiv rooste
- tagavararatta kauss läbiroostetanud
- ustega on midagi naljakat tehtud, pahteldatud oli kõiki uksi, aga kui uksi seest vaadata või nurkasid siis seal roostet ega pahtlit ei ole. Valtsi kohad olid ka puhtad.
- esiklaas täkke ja kriime täis
- tagumiste tulede klaasidel kõigil pisikesed praod
- karteri tihend lekib
- klapikambrikaane tihend lekib
- diferentsiaal lekib
- Lõtk kardaani ja kasti vahel(Kardaani muff pragudega)
- tagumised vedrud tugedega(või kuidas iganes neid nimetatakse)
- õli üle max kriipsu
- enamik kummipuksid kuivad ja pragudega
- mootori padjad läbi
- pagassi plastik puudu
- tagavraratta kinnitus kumm katki
- Sumbutaja pütil auk sees
Madala kvaliteediga värviparandusi on tehtud üle terve kere. Samas, kui kere on tugev, ei olnud värvivead mulle taksituseks. Eesmärk on ju terve suve sõita, käia mõnel ühis üritusel ja siis talvel hakata nokkima. Põhjaalla on pandud mingit mastiksi laadset ollust, samas tunne on et pindmise rooste peale. Lisaks paistis selgelt välja et autot on juba keevitatud, pagassi põhja juurest jooksid keevitusrandid.
Tavaliselt küll õeldakse, et kõik mida ma ei maini on ju hästi aga ma toon välja ka paar head asja mida me nägime.
- omanik lubas enda garaazis kanalit kasutada ja auto alla piiluda
- kõik tuled töötasid
- kõik kangid töötasid
- otseselt midagi ebaloomulikult ei nöksunud ega naksunud
- auto käivitus veerandpöördest
- Seest väga hästi hoitud/säilinud
- otseselt ei lõtkunud midagi peale kardaani
- uksed ja pagass käivad lukku
- kroom osad väga hästi säilinud
- uued rehvid
- eemalt vaadates näeb väga viisakas välja
Sisemuse pildid võtsin müügikuulutusest. Ma ei ole ise veel seest pilte teinud. Seda käigukasti ümber olevat karpi kahjuks kaaasa ei antud.
Selgelt jäi silma,et auto tahab tähelepanu samas ei ole mitte midagi ületamatult suurt teha. Teades, et Ziguli oma varuosa hindadega siruli ei löö, mitte nagu mõni saksa automark. Nii leidsimegi omanikuga mõlemat rahuldava hinna ja minust sai Ziguli omanik. Ostuga saime veel kaasa pool paaki kütust ja peotäie varuosasid. Lisaks sellele, poolikult täidetud originaal tööriista kott ja autoapteek(vist originaal). Ostu hetkel oli läbisõidu näidik natukene alla 91000. Mina seda ütleda ei oska, mitmendat ringi see teeb seal juba.
Siin läbi tutvuste sai ka leitud vähe suurema kogemusega vene masitane spetsialist, kelle juurde peale ostu auto viisime. Sellest kirjutan juba teinekord, mida tema leidis ja arvas. Seekord sai jutt niikuinii palju pikem kui ootasin.