klapid STD, 80x80 ehk siis 1600cc
VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1503
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Viimati muutis VäikeMägilane, 22 Nov 2024 22:54, muudetud 1 kord kokku.
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1503
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107 -85' trennikas, mägilane
Tänaseks on masinal TÜV peal ja saab jätkata sissesõiduga, pool paaki veel minna.
Enne talve tuleb veel kere-korrosioonitõrje teha ja ette uued pidurid ja talv võib tulla.
Enne talve tuleb veel kere-korrosioonitõrje teha ja ette uued pidurid ja talv võib tulla.
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1503
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Sissesõit tehtud ning masin käitub kenasti. Roostevastased vedelikud ka ostetud ja tuleb sellega tegelema hakata.
Kuid täna sai lõpuks võimalikuks ka mootori häälestamine, mis tipnes dünos käimisega koos mootori autoriga.
Lähiajal ehk ka mõni fotosüüdistus sellest vahvast õhtust EMÜ katsebaasis.
SK-racingud käitusid kenasti, samuti nukk ja võib öelda, et see teoorias eel-planeeritud/kokkupandud moto, osutus just täpselt selliseks nagu arvatud sai-tänu olaaf'ile
Stendis ei olnud kahjuks aega mõõta konkreetselt trennika jõukadu, kuid ühel taolisel oli see tehtud ning tulemuseks 18% ning sellega võiks ehk ka ligilähedased moto-numbrid rehkendada. Dünaamikast lähtuvalt, saab selle motoga kenasti lasta maksim. 7000p/min, magus diapasoon jääb 2500-6000 vahele, mis teeb selle massinaga sõidu väga meeldivaks. Kuna peaülekanne ja ratta D mängivad ka rolli, siis olgu mainitud, et ülekandeks on all 4.1 ja ratta D on 590mm (suverehv).
05 rihmaga mootorist sai lõpuks väljavõlutud +/- 130hj ning 180Nm
(rattast 81kw/152Nm) Graafik tuleb siia, kui selle kätte saan.
Boonuseks siis see kauaoodatud kogemus stendis nukakeeramisega - mis on nüüd nagu lapsemäng, no on ikka inimlik küll
Kuid täna sai lõpuks võimalikuks ka mootori häälestamine, mis tipnes dünos käimisega koos mootori autoriga.
Lähiajal ehk ka mõni fotosüüdistus sellest vahvast õhtust EMÜ katsebaasis.
SK-racingud käitusid kenasti, samuti nukk ja võib öelda, et see teoorias eel-planeeritud/kokkupandud moto, osutus just täpselt selliseks nagu arvatud sai-tänu olaaf'ile
Stendis ei olnud kahjuks aega mõõta konkreetselt trennika jõukadu, kuid ühel taolisel oli see tehtud ning tulemuseks 18% ning sellega võiks ehk ka ligilähedased moto-numbrid rehkendada. Dünaamikast lähtuvalt, saab selle motoga kenasti lasta maksim. 7000p/min, magus diapasoon jääb 2500-6000 vahele, mis teeb selle massinaga sõidu väga meeldivaks. Kuna peaülekanne ja ratta D mängivad ka rolli, siis olgu mainitud, et ülekandeks on all 4.1 ja ratta D on 590mm (suverehv).
05 rihmaga mootorist sai lõpuks väljavõlutud +/- 130hj ning 180Nm
(rattast 81kw/152Nm) Graafik tuleb siia, kui selle kätte saan.
Boonuseks siis see kauaoodatud kogemus stendis nukakeeramisega - mis on nüüd nagu lapsemäng, no on ikka inimlik küll
Viimati muutis VäikeMägilane, 22 Nov 2024 22:54, muudetud 1 kord kokku.
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1503
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
"Nukakeeramised" visuaalsel kujul, EMÜ dünostendis, inseneride kolleegium otsustas selle "rohelise graafiku" kasuks:
- Manused
-
- Tõmbed 20.11.2024 (kolm viimast).png (77.41 KiB) Vaadatud 1334 korda
Viimati muutis VäikeMägilane, 22 Nov 2024 22:54, muudetud 1 kord kokku.
Festina lente!
Re: VAZ 2107 -85' trennikas, mägilane
Mis nii viga tuunida, nagu päris autoga kohe
Palju viimase kahe katse kraadide vahe oli? Punane oli ilmselt liiga varjane.
Rohelise kasuks otsustamine oli ilmselt mõistlik. Magusas alas väänet kaotad u 1,5-2Nm, aga samas momenti hoiab pikemalt, sealt ka see 3kW eelis 6000rpm juures. Ja küllap see 1300 laulab tihti 6000 pöördega
Mul tekkis kohe mõte, et kas keegi on proovinud ka kõrget plokki kuidagi 05 kaanega ühildada?
Palju viimase kahe katse kraadide vahe oli? Punane oli ilmselt liiga varjane.
Rohelise kasuks otsustamine oli ilmselt mõistlik. Magusas alas väänet kaotad u 1,5-2Nm, aga samas momenti hoiab pikemalt, sealt ka see 3kW eelis 6000rpm juures. Ja küllap see 1300 laulab tihti 6000 pöördega
Mul tekkis kohe mõte, et kas keegi on proovinud ka kõrget plokki kuidagi 05 kaanega ühildada?
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1503
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Ma ei oska kraadide vahet sulle öelda, keeramine ise üle mm ei olnud (Olavi võib täpsustada kraadide osas, kui ta viitsib).
See 268 nukk ise on lihtsalt liiga "pisike", et mingit väga suurt efekti anda, kuid nagu näha, siis tasub siiski veidi raha kulutada.
Igaks juhuks mainin, et tegu 1600sega (80x80mm), 1300sest sellist väänet ei vääna kuidagi.
Kuid jah, sai nukka hilisemaks keeratud ja moto hakkas kohe ka "laulma kõrgemaid noote", tagumiku dünoga võrreldes me märkimisväärset võimsuse kasvu ei saanud, küll aga palju parema dünaamika ja pöördelisa, mis teinekord aitab sind sihile.
Ma lisasin nimme siia 3 tõmmet, kus oli näha nukakeeramise mõju vrld. garaažis paika panduga - selline kena õpikunäide.
Miks sai rihmaga moto valitud (ka võistlusautole), oligi peamiselt tõsiasi, et lihtsam reguleerida ning kergem esiotsale. Samuti soodsam vrl. Niva plokkide/väntadega-eriti arvestades seda, et Kreml keeras kogu senise sissetöötanud ja suhteliselt heas seisus VAZi asja tuksi. Hetkel on odavam ja kindlam sõita väiksema kubatuuriga. 05 mootor maksab 50eurot, aga niva oma ca5-600 näiteks.
Kuna tegu on ikkagi igapäeva sõidukiga-nn. trennikaga/legendi kirjutamise massinaga, siis hetkel jääb see asi nii nagu on ja midagi leiutama enam ei hakka. Küll aga võib suvel mingi hetk natuke "jämedamat" nukka proovida - sõltub, kuidas ja mis hinnaga midagi sobivat kätte saab. Siis ilmselt nii mugav "alt" enam ei ole, kuid kindlasti saame seda "lõppu" ja hj/Nm juurde.
Samuti tuleks proovida kevadel/suvel ka lõpupüti vahetust, hetkel on seal mitte just kõige efektiivsem toode all.
Sisuliselt võibki selle masina ehituse nüüd lõppenuks lugeda - aega läks, aga asja sai, isegi väga hea asi sai!
Kiitused ja siirad tänusõnad abilistele/toetajatele, kelleta see projekt poleks õnnestunud:
Olaaf
Ando
Sansa
Walter
Zajets
Atskaarik
Raldo
Lauri Veso ja tema "inglid"
V.Teppan
T.Karakatš
Pekozone OÜ ehk Westermann.ee
Swedpanga "autolaen"
Ja mõned ida-naabri ettevõtted
See 268 nukk ise on lihtsalt liiga "pisike", et mingit väga suurt efekti anda, kuid nagu näha, siis tasub siiski veidi raha kulutada.
Igaks juhuks mainin, et tegu 1600sega (80x80mm), 1300sest sellist väänet ei vääna kuidagi.
Kuid jah, sai nukka hilisemaks keeratud ja moto hakkas kohe ka "laulma kõrgemaid noote", tagumiku dünoga võrreldes me märkimisväärset võimsuse kasvu ei saanud, küll aga palju parema dünaamika ja pöördelisa, mis teinekord aitab sind sihile.
Ma lisasin nimme siia 3 tõmmet, kus oli näha nukakeeramise mõju vrld. garaažis paika panduga - selline kena õpikunäide.
Miks sai rihmaga moto valitud (ka võistlusautole), oligi peamiselt tõsiasi, et lihtsam reguleerida ning kergem esiotsale. Samuti soodsam vrl. Niva plokkide/väntadega-eriti arvestades seda, et Kreml keeras kogu senise sissetöötanud ja suhteliselt heas seisus VAZi asja tuksi. Hetkel on odavam ja kindlam sõita väiksema kubatuuriga. 05 mootor maksab 50eurot, aga niva oma ca5-600 näiteks.
Kuna tegu on ikkagi igapäeva sõidukiga-nn. trennikaga/legendi kirjutamise massinaga, siis hetkel jääb see asi nii nagu on ja midagi leiutama enam ei hakka. Küll aga võib suvel mingi hetk natuke "jämedamat" nukka proovida - sõltub, kuidas ja mis hinnaga midagi sobivat kätte saab. Siis ilmselt nii mugav "alt" enam ei ole, kuid kindlasti saame seda "lõppu" ja hj/Nm juurde.
Samuti tuleks proovida kevadel/suvel ka lõpupüti vahetust, hetkel on seal mitte just kõige efektiivsem toode all.
Sisuliselt võibki selle masina ehituse nüüd lõppenuks lugeda - aega läks, aga asja sai, isegi väga hea asi sai!
Kiitused ja siirad tänusõnad abilistele/toetajatele, kelleta see projekt poleks õnnestunud:
Olaaf
Ando
Sansa
Walter
Zajets
Atskaarik
Raldo
Lauri Veso ja tema "inglid"
V.Teppan
T.Karakatš
Pekozone OÜ ehk Westermann.ee
Swedpanga "autolaen"
Ja mõned ida-naabri ettevõtted
Festina lente!
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 796
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Projekti auto ei saa mitte kunagi valmis! Ta ühel hetkel lihtsalt hakkab omal jõul lihtsalt sõitma!
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1503
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Eks ta nii ole, aga vähemalt see mis taheti teha, sai nüüd valmis.
Homme läheb talverehvide allakruvimiseks ja ehk saab ka roostekaitse tehtud enne kui kõvem sõitmine pihta hakkab.
Festina lente!