klapid STD, 80x80 ehk siis 1600cc
VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1519
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Viimati muutis VäikeMägilane, 22 Nov 2024 22:54, muudetud 1 kord kokku.
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1519
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107 -85' trennikas, mägilane
Tänaseks on masinal TÜV peal ja saab jätkata sissesõiduga, pool paaki veel minna.
Enne talve tuleb veel kere-korrosioonitõrje teha ja ette uued pidurid ja talv võib tulla.
Enne talve tuleb veel kere-korrosioonitõrje teha ja ette uued pidurid ja talv võib tulla.
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1519
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Sissesõit tehtud ning masin käitub kenasti. Roostevastased vedelikud ka ostetud ja tuleb sellega tegelema hakata.
Kuid täna sai lõpuks võimalikuks ka mootori häälestamine, mis tipnes dünos käimisega koos mootori autoriga.
Lähiajal ehk ka mõni fotosüüdistus sellest vahvast õhtust EMÜ katsebaasis.
SK-racingud käitusid kenasti, samuti nukk ja võib öelda, et see teoorias eel-planeeritud/kokkupandud moto, osutus just täpselt selliseks nagu arvatud sai-tänu olaaf'ile
Stendis ei olnud kahjuks aega mõõta konkreetselt trennika jõukadu, kuid ühel taolisel oli see tehtud ning tulemuseks 18% ning sellega võiks ehk ka ligilähedased moto-numbrid rehkendada. Dünaamikast lähtuvalt, saab selle motoga kenasti lasta maksim. 7000p/min, magus diapasoon jääb 2500-6000 vahele, mis teeb selle massinaga sõidu väga meeldivaks. Kuna peaülekanne ja ratta D mängivad ka rolli, siis olgu mainitud, et ülekandeks on all 4.1 ja ratta D on 590mm (suverehv).
05 rihmaga mootorist sai lõpuks väljavõlutud +/- 130hj ning 180Nm
(rattast 81kw/152Nm) Graafik tuleb siia, kui selle kätte saan.
Boonuseks siis see kauaoodatud kogemus stendis nukakeeramisega - mis on nüüd nagu lapsemäng, no on ikka inimlik küll
Kuid täna sai lõpuks võimalikuks ka mootori häälestamine, mis tipnes dünos käimisega koos mootori autoriga.
Lähiajal ehk ka mõni fotosüüdistus sellest vahvast õhtust EMÜ katsebaasis.
SK-racingud käitusid kenasti, samuti nukk ja võib öelda, et see teoorias eel-planeeritud/kokkupandud moto, osutus just täpselt selliseks nagu arvatud sai-tänu olaaf'ile

Stendis ei olnud kahjuks aega mõõta konkreetselt trennika jõukadu, kuid ühel taolisel oli see tehtud ning tulemuseks 18% ning sellega võiks ehk ka ligilähedased moto-numbrid rehkendada. Dünaamikast lähtuvalt, saab selle motoga kenasti lasta maksim. 7000p/min, magus diapasoon jääb 2500-6000 vahele, mis teeb selle massinaga sõidu väga meeldivaks. Kuna peaülekanne ja ratta D mängivad ka rolli, siis olgu mainitud, et ülekandeks on all 4.1 ja ratta D on 590mm (suverehv).
05 rihmaga mootorist sai lõpuks väljavõlutud +/- 130hj ning 180Nm
(rattast 81kw/152Nm) Graafik tuleb siia, kui selle kätte saan.
Boonuseks siis see kauaoodatud kogemus stendis nukakeeramisega - mis on nüüd nagu lapsemäng, no on ikka inimlik küll

Viimati muutis VäikeMägilane, 22 Nov 2024 22:54, muudetud 1 kord kokku.
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1519
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
"Nukakeeramised" visuaalsel kujul, EMÜ dünostendis, inseneride kolleegium otsustas selle "rohelise graafiku" kasuks:
- Manused
-
- Tõmbed 20.11.2024 (kolm viimast).png (77.41 KiB) Vaadatud 5552 korda
Viimati muutis VäikeMägilane, 22 Nov 2024 22:54, muudetud 1 kord kokku.
Festina lente!
Re: VAZ 2107 -85' trennikas, mägilane
Mis nii viga tuunida, nagu päris autoga kohe 
Palju viimase kahe katse kraadide vahe oli? Punane oli ilmselt liiga varjane.
Rohelise kasuks otsustamine oli ilmselt mõistlik. Magusas alas väänet kaotad u 1,5-2Nm, aga samas momenti hoiab pikemalt, sealt ka see 3kW eelis 6000rpm juures. Ja küllap see 1300 laulab tihti 6000 pöördega
Mul tekkis kohe mõte, et kas keegi on proovinud ka kõrget plokki kuidagi 05 kaanega ühildada?

Palju viimase kahe katse kraadide vahe oli? Punane oli ilmselt liiga varjane.
Rohelise kasuks otsustamine oli ilmselt mõistlik. Magusas alas väänet kaotad u 1,5-2Nm, aga samas momenti hoiab pikemalt, sealt ka see 3kW eelis 6000rpm juures. Ja küllap see 1300 laulab tihti 6000 pöördega

Mul tekkis kohe mõte, et kas keegi on proovinud ka kõrget plokki kuidagi 05 kaanega ühildada?
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1519
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Ma ei oska kraadide vahet sulle öelda, keeramine ise üle mm ei olnud (Olavi võib täpsustada kraadide osas, kui ta viitsib).
See 268 nukk ise on lihtsalt liiga "pisike", et mingit väga suurt efekti anda, kuid nagu näha, siis tasub siiski veidi raha kulutada.
Igaks juhuks mainin, et tegu 1600sega (80x80mm), 1300sest sellist väänet ei vääna kuidagi.
Kuid jah, sai nukka hilisemaks keeratud ja moto hakkas kohe ka "laulma kõrgemaid noote", tagumiku dünoga võrreldes me märkimisväärset võimsuse kasvu ei saanud, küll aga palju parema dünaamika ja pöördelisa, mis teinekord aitab sind sihile.
Ma lisasin nimme siia 3 tõmmet, kus oli näha nukakeeramise mõju vrld. garaažis paika panduga - selline kena õpikunäide.
Miks sai rihmaga moto valitud (ka võistlusautole), oligi peamiselt tõsiasi, et lihtsam reguleerida ning kergem esiotsale. Samuti soodsam vrl. Niva plokkide/väntadega-eriti arvestades seda, et Kreml keeras kogu senise sissetöötanud ja suhteliselt heas seisus VAZi asja tuksi. Hetkel on odavam ja kindlam sõita väiksema kubatuuriga. 05 mootor maksab 50eurot, aga niva oma ca5-600 näiteks.
Kuna tegu on ikkagi igapäeva sõidukiga-nn. trennikaga/legendi kirjutamise massinaga, siis hetkel jääb see asi nii nagu on ja midagi leiutama enam ei hakka. Küll aga võib suvel mingi hetk natuke "jämedamat" nukka proovida - sõltub, kuidas ja mis hinnaga midagi sobivat kätte saab. Siis ilmselt nii mugav "alt" enam ei ole, kuid kindlasti saame seda "lõppu" ja hj/Nm juurde.
Samuti tuleks proovida kevadel/suvel ka lõpupüti vahetust, hetkel on seal mitte just kõige efektiivsem toode all.
Sisuliselt võibki selle masina ehituse nüüd lõppenuks lugeda - aega läks, aga asja sai, isegi väga hea asi sai!
Kiitused ja siirad tänusõnad abilistele/toetajatele, kelleta see projekt poleks õnnestunud:
Olaaf
Ando
Sansa
Walter
Zajets
Atskaarik
Raldo
Lauri Veso ja tema "inglid"
V.Teppan
T.Karakatš
Pekozone OÜ ehk Westermann.ee
Swedpanga "autolaen"
Ja mõned ida-naabri ettevõtted
See 268 nukk ise on lihtsalt liiga "pisike", et mingit väga suurt efekti anda, kuid nagu näha, siis tasub siiski veidi raha kulutada.
Igaks juhuks mainin, et tegu 1600sega (80x80mm), 1300sest sellist väänet ei vääna kuidagi.
Kuid jah, sai nukka hilisemaks keeratud ja moto hakkas kohe ka "laulma kõrgemaid noote", tagumiku dünoga võrreldes me märkimisväärset võimsuse kasvu ei saanud, küll aga palju parema dünaamika ja pöördelisa, mis teinekord aitab sind sihile.
Ma lisasin nimme siia 3 tõmmet, kus oli näha nukakeeramise mõju vrld. garaažis paika panduga - selline kena õpikunäide.
Miks sai rihmaga moto valitud (ka võistlusautole), oligi peamiselt tõsiasi, et lihtsam reguleerida ning kergem esiotsale. Samuti soodsam vrl. Niva plokkide/väntadega-eriti arvestades seda, et Kreml keeras kogu senise sissetöötanud ja suhteliselt heas seisus VAZi asja tuksi. Hetkel on odavam ja kindlam sõita väiksema kubatuuriga. 05 mootor maksab 50eurot, aga niva oma ca5-600 näiteks.
Kuna tegu on ikkagi igapäeva sõidukiga-nn. trennikaga/legendi kirjutamise massinaga, siis hetkel jääb see asi nii nagu on ja midagi leiutama enam ei hakka. Küll aga võib suvel mingi hetk natuke "jämedamat" nukka proovida - sõltub, kuidas ja mis hinnaga midagi sobivat kätte saab. Siis ilmselt nii mugav "alt" enam ei ole, kuid kindlasti saame seda "lõppu" ja hj/Nm juurde.
Samuti tuleks proovida kevadel/suvel ka lõpupüti vahetust, hetkel on seal mitte just kõige efektiivsem toode all.
Sisuliselt võibki selle masina ehituse nüüd lõppenuks lugeda - aega läks, aga asja sai, isegi väga hea asi sai!
Kiitused ja siirad tänusõnad abilistele/toetajatele, kelleta see projekt poleks õnnestunud:
Olaaf
Ando
Sansa
Walter
Zajets
Atskaarik
Raldo
Lauri Veso ja tema "inglid"
V.Teppan
T.Karakatš
Pekozone OÜ ehk Westermann.ee
Swedpanga "autolaen"

Ja mõned ida-naabri ettevõtted
Festina lente!
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 799
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Projekti auto ei saa mitte kunagi valmis! Ta ühel hetkel lihtsalt hakkab omal jõul lihtsalt sõitma!
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1519
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Eks ta nii ole, aga vähemalt see mis taheti teha, sai nüüd valmis.
Homme läheb talverehvide allakruvimiseks ja ehk saab ka roostekaitse tehtud enne kui kõvem sõitmine pihta hakkab.
Festina lente!
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4928
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Nukkvõlli asendi kohta võiks kommenteerida, et alguses oli ta selles asendis mida tootja soovitab sisselaske klapi reaalse tõusu järgi ülekattel.
Lõpuks jäi ca 4 kraadi hilisem.
Huvitav fenomen oli kütteseguga, mis peale peale 5500 pööret kippus väga rikkaks minema, üle 6000 vedas 11 alla segu, lõpuks jäid düüsid 125/200 ja sellega sai ainult veidi paremaks tipuosa. Suure tõenäosusega tahaks see mootor 33 või 34 kurkusid, hetkel olid 32 mõõduga. Jaapani imesegu weberist ja dellortost..
Lõpuks jäi ca 4 kraadi hilisem.
Huvitav fenomen oli kütteseguga, mis peale peale 5500 pööret kippus väga rikkaks minema, üle 6000 vedas 11 alla segu, lõpuks jäid düüsid 125/200 ja sellega sai ainult veidi paremaks tipuosa. Suure tõenäosusega tahaks see mootor 33 või 34 kurkusid, hetkel olid 32 mõõduga. Jaapani imesegu weberist ja dellortost..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1519
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
SK Racingutele varuosi leida on üsna keeruline, kui mitte öelda võimatu.
Kurkude osas sain just infot, et saab kasutada Dellorto omasid, kuid neid tuleb modifitseerida, mis ei pidand tuumateadus olema.
Karpad ise on segu Weberist ja Mikunidest - tuleb välja, et mitmed Weberi usku sõitjad on eelistanud pigem SK-sid (ei "jõnksutavat" nii palju ja "alt" paremad).
Kurkude osas sain just infot, et saab kasutada Dellorto omasid, kuid neid tuleb modifitseerida, mis ei pidand tuumateadus olema.
Karpad ise on segu Weberist ja Mikunidest - tuleb välja, et mitmed Weberi usku sõitjad on eelistanud pigem SK-sid (ei "jõnksutavat" nii palju ja "alt" paremad).
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1519
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Veits aega mööda saand ja nüüd ca 1800km uue konega maha vuratud. Siin aeti kirgi üles, et hakkavad need EKV jäärajad peale, kuna ilmad suht miinuses olnud, siis sai ka enne pühapäevast I etappi jalad kõhualt välja pekstud ja garaaži mindud.
Suure surmaga sai autot kõpitsetud ja tagasillale proovitud neid kurikuulsaid X-Ice'e. Tagasilda mahtusid teised peale mõningast pingutust kenasti, kuid etteotsa ei hakanud üritamagagi - seal peab veidi rohkem tööd tegema, seega sai sinna jäetud 14" Nokianid ja asi ants.
Proovi tiir miskit erilist välja ei toonud, kuid siin Haanjas on ka lund korralikult teele sadanud, seega päris jääraja tingimusi ei saanud kah.
Kuna nüüd tuli teade, et ikkagi lükatakse edasi see turmtuli, siis on nüüd natuke aega lihtsalt muid asju korda ajada.
Siiani on pidurid vaja uuendada ja peale WinterCämpi kukkusid ka mõned klaasid alla, siis ehk leiame ka sinna mingit rohtu - vahest on kellelgi häid kogemusi, kuda semjorka klaasid ülal püsiksid?
Suure surmaga sai autot kõpitsetud ja tagasillale proovitud neid kurikuulsaid X-Ice'e. Tagasilda mahtusid teised peale mõningast pingutust kenasti, kuid etteotsa ei hakanud üritamagagi - seal peab veidi rohkem tööd tegema, seega sai sinna jäetud 14" Nokianid ja asi ants.
Proovi tiir miskit erilist välja ei toonud, kuid siin Haanjas on ka lund korralikult teele sadanud, seega päris jääraja tingimusi ei saanud kah.
Kuna nüüd tuli teade, et ikkagi lükatakse edasi see turmtuli, siis on nüüd natuke aega lihtsalt muid asju korda ajada.
Siiani on pidurid vaja uuendada ja peale WinterCämpi kukkusid ka mõned klaasid alla, siis ehk leiame ka sinna mingit rohtu - vahest on kellelgi häid kogemusi, kuda semjorka klaasid ülal püsiksid?
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1519
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: VAZ 2107R -85' trennikas, mägilane
Tänavune talv kahjuks mootorisportlastele väga armulik ei olnud, ilmselt ka paljudele teistele hobidele, kuid nii on. Seega kujunes nii, et auto kallal veedetud remonditunnid külmas garaažis päädisid aind ühe võidukihutamisega siin lähedal Missos, kus peeti selle hooaja edimene etapp.
Rajameistrid küll nägid kurja vaeva, et rada ikka jäine/lumine oleks, aga ilmastiku hallidel kardinatel oli siiski teine plaan...ja kenast talvisest rajast sai kevad-talvine pudru-kruusa rada, mis siiski tagantjärgi vaadatuna, polnud üldse paha:)
Nimelt, sai kenasti külg ees sõitmist harjutada ja seda nii poole-põhjagaasiga, mida juba libedal jäärajal teps mitte teha ei saaks. Samuti sai rattad maast lahti, kuna Misso raja üks eripära (meelis koht) on väike trampa sirge lõpus, kus ka žigulid ratta maast lahti saava.
Kokkuvõtvalt võiks öelda, et meeletu rahvamass oli siiski kohal ja lõunast koju planeeritud üritus venis üsna õhtusse. Esimest korda sai siis seda vast-valmind trennikat korralikult proovile pandud ning korraks isegi piirajasse lastud - üsna lõbus oli.
Fotod: Igmar Matto
Rajameistrid küll nägid kurja vaeva, et rada ikka jäine/lumine oleks, aga ilmastiku hallidel kardinatel oli siiski teine plaan...ja kenast talvisest rajast sai kevad-talvine pudru-kruusa rada, mis siiski tagantjärgi vaadatuna, polnud üldse paha:)
Nimelt, sai kenasti külg ees sõitmist harjutada ja seda nii poole-põhjagaasiga, mida juba libedal jäärajal teps mitte teha ei saaks. Samuti sai rattad maast lahti, kuna Misso raja üks eripära (meelis koht) on väike trampa sirge lõpus, kus ka žigulid ratta maast lahti saava.
Kokkuvõtvalt võiks öelda, et meeletu rahvamass oli siiski kohal ja lõunast koju planeeritud üritus venis üsna õhtusse. Esimest korda sai siis seda vast-valmind trennikat korralikult proovile pandud ning korraks isegi piirajasse lastud - üsna lõbus oli.
Fotod: Igmar Matto
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1519
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt: