21051, Raunop, 1990

21051, Raunop, 1990

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
b
Beavis
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 16 Mai 2021 14:37
Autod: Kopikas

Re: 21051, Raunop, 1990

Postitus Postitas Beavis »

Raunop kirjutas: 28 Juul 2021 21:45 ja sidurile vist käib ka dot4?
Käib.
Raunop kirjutas: 28 Juul 2021 21:45 * Originaal bensiinipump läheb remonti, on olemas nõukaaegne parandusvõll (sisu), koos nende kummilehtedega, kuidas iganes seda nimetada.
Need asendusmembraanid kipuvad kehvad olema, hiljuti Veerennist ostetud tükid olid peale 100 km läbimist täiesti räbalad juba. Nõuka aegsed - kes teab kui rabedad need on. Kuna sul masin pole originaal, siis pigem soeta uus mitteoriginaalne asenduspump.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: 21051, Raunop, 1990

Postitus Postitas Raunop »

Protsess pooleli, kontaktivaba jagaja ning automaatne ketipinguti küljes, veepump vahetamisel.
EDAE4870-5CE4-4E2F-9853-224D7AF80E34.jpeg
EDAE4870-5CE4-4E2F-9853-224D7AF80E34.jpeg (642.81 KiB) Vaadatud 4657 korda
Käigukasti koda ja starter külge, sai hakata kompressioone mõõtma. Tulemus väga hea, kõigis silindrites 11,5bar ja esimeses 12 bar, reaalne oli tegelikult see, et näit kõikus 11,5 ja 12 vahel, ainult esimeses oli konkreetselt 12 peal. Samuti olid küünlad kergelt pruunid otstest, kuid ei mingit nõge ega muud sodi ja pilt oli ühtlane. Siiani näitavad kõik märgid sellele, et mootor võiks olla okeis korras. Mootoris oli isegi vana õli veel sees, mis ei olnudki väga must. Õli ja filter lähevad loomulikult vahetamisele, kuid paistab, et seda on kenasti hooldatud. Järgmine tähtaeg on 16 august, mil mootor praegusel kujul külge läheb (koos eelnevalt nimetatud juppidega).
B5EBE011-D6D2-4544-BE70-764A4C38FB33.jpeg
B5EBE011-D6D2-4544-BE70-764A4C38FB33.jpeg (459.92 KiB) Vaadatud 4657 korda
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: 21051, Raunop, 1990

Postitus Postitas Raunop »

Vahepeal sai hangitud uued (CCCP) esituled ja need ette pandud. Tuled olid algselt katkise klaasiga, seega sai ka see vahetatud, progressi saab näha siit:
https://ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.p ... 89#p146489

Vahetamisel oli veel näha seda üleperse remonti, mida see auto on kunagi saanud, tuled olid küljes kruviassortiiga.
Muuhulgas olid ees olevad tuled ilma E tähiseta, sellest ei teinud ükski ülevaatus numbrit, ka mitte siis, kui ma eelmine sügis ise käisin.
C642A067-27A5-40D9-AF68-702742EC5CB9.jpeg
C642A067-27A5-40D9-AF68-702742EC5CB9.jpeg (711.21 KiB) Vaadatud 4493 korda
98715ED5-CA69-4A52-AFD3-9B273E501C9A.jpeg
98715ED5-CA69-4A52-AFD3-9B273E501C9A.jpeg (473.68 KiB) Vaadatud 4493 korda
Vanad (made in Russia) vs uued (made in USSR). Kas märkad erinevust?
Russia omal puuduv E tähis, õhukesed juhtmed, tule klaasil vähem kompleksseid tuld suunavaid elemente. Muuhulgas olid tänapäeva tuled palju kergemad.
98CC98F4-5FD2-49A9-86D1-424149AD9C86.jpeg
98CC98F4-5FD2-49A9-86D1-424149AD9C86.jpeg (502.77 KiB) Vaadatud 4493 korda
53FD6BFC-33B8-4927-916D-DB450E7E2A92.jpeg
53FD6BFC-33B8-4927-916D-DB450E7E2A92.jpeg (525.31 KiB) Vaadatud 4493 korda
Vahetatud.
DD23379E-15E8-4523-A8E5-A30EC8F04ABA.jpeg
DD23379E-15E8-4523-A8E5-A30EC8F04ABA.jpeg (664.08 KiB) Vaadatud 4493 korda
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: 21051, Raunop, 1990

Postitus Postitas logman »

Müstika, aga jah see vabrik eksisteerib Brjanski oblastis ja vaadates nende kodulehte jääb mulje, et mõningaid laternaid toodetaksegi ilma E-indeksi ja referentsi numbrita klaasil. Samara laternaid näiteks ka.
Kuidas selliste toodete turustamine kõik seadustega klapib, jääbki mõistatuseks.

https://formulasveta.com
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: 21051, Raunop, 1990

Postitus Postitas SexSix »

Vanad on ikka Сделано в СССР :D
Uued on СДЕЛАНО В РОССИИ :mrgreen:
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: 21051, Raunop, 1990

Postitus Postitas Raunop »

Vastupidi, CCCP tuled olid uued ja kasutamata, ka klaasid olid tehasepaberis. Ees olnud Rossija tuled on vanad.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: 21051, Raunop, 1990

Postitus Postitas Raunop »

Nüüd on suur tükk nimega "mootorivahetus" tehtud, kapoti all käib 1600 mootor.
Pilte on paraku pigem vähevõitu, sest töö ajal on olnud väga vähe mahti pildistada, kuid midagi ikka.

Algas siis sellest, et uuel mootoril tuli vahetada ära hunnik pudinaid.
* Väntvõlli tihendid ees ja taga
* Esi ja tagakaane tihend
* Õlivanni tihend
* Klapikambrikaane tihend
* Õlifilter
* Kütusepump
* Veepump (1600 mootori pumba koja külge)
* Mootori padjad (niva omad)
* Uus sidurisüsteem koos ketta, silindrite ja üldse kõigi juppidega.
* El. süüde ja küünlad

Genekas sai samuti 1200 mootori küljest, kuna olid erinevad. 1600 mootori klapikambrikaane alt avanes kena pilt.
unnamed.jpg
unnamed.jpg (825.33 KiB) Vaadatud 4097 korda
unnamed (1).jpg
unnamed (1).jpg (923.03 KiB) Vaadatud 4097 korda
Kahjuks unustasin teha 1200 kaanest pilti, kuid see oli ülipuhas, läikis ja oli puhta, kollaka õlikihi all. Ehitusse läheb samuti 1200 plokikaas, kuna näeb palju ilusam välja. Õlivannist tuli välja hunnik metallitükke, mis kunagi olid olnud ilmselt ketitallad, ka küljes olnud olid väga kulunud ja seetõttu sai veerenni poest kiirelt uued toodud.
Mootor koos, läks vana maha tõstmiseks. Loomulikult esines erinevaid probleeme kinni olevate poltidega ja ühe mootoripadjaga, mis lahti ei tahtnud tulla ilma relaka abita. Nendest ei hakka pikemalt kirjutama, muidu ei jõua seda eepost kunagi valmis siin.
unnamed (3).jpg
unnamed (3).jpg (514.94 KiB) Vaadatud 4097 korda
Uus perspektiiv salongi. Rooste ja miski, mis näeb välja nagu sammal.
unnamed (2).jpg
unnamed (2).jpg (622.64 KiB) Vaadatud 4097 korda
Uus mootor küljes, mahlad sees, paneks käima. Peaaegu jõudsin juba süüdet anda, kui kellelegi tuli meelde, et "õli panime sisse?" - ei pannud. Valasime õli ka mootorisse ja tuld! Omajagu sai käiata ja aku surnud. Panime teise aku ja lõpuks läks suitsupahvakuga käima, käis muidugi kehvasti, karpa ja süüde paigast ära, kuid lisaks sellele käriseb valjult. Lühikese uurimise peale tundub, et hääl tuleb mootorist. Ülemine kaas maha, ketitallalt pealmine pool minema sõitnud, sellelt samalt uuelt, mis veerenni poest sai samal päeval ostetud. Õnneks sai see välja urgitsetud ja 1200 mootori oma pandud, mis oli heas korras. Kett siiski lõtv, mitu pingutit olemas, ükski ei pinguta ära, kett veninud. Ajutise lahendusena sai pingutile tükk otsa keevitatud, kuid ketikomplekt läheb ka kõik vahetusse.

Järgmine häda, veepumba kojal tagumine toruühendus lekib. Niipea, kui mutrivõtmega sai mutri kallale mindud, murdus kogu polt veepumba kojal ära.
Vana veepump vaja maha monteerida 1200 mootorilt ja 1600'ga ära vahetada, kogu jahutusvedelik välja lasta, jälle mingi pool tundi tööd.
Kuna selleks ajaks oli kell juba 2 öösel läbi ja auto käis, siis sõitsin koju, et muude probleemidega hiljem edasi tegeleda.

Muid probleeme jagub - genekas ei lae ja radikas lekib.
unnamed (4).jpg
unnamed (4).jpg (464.3 KiB) Vaadatud 4097 korda
Kuna ma olen Ladade osas ikkagi suht amatöör, siis mul läks umbes 3 tundi, et välja mõelda, miks genekas ei lae. Lugesin kodus olnud paberkirjandust, googeldasin, kaevasin seda foorumit ja lõpuks tekkis kahtlus, mis viga võib olla. Terane silm ütleb pildilt kohe ära, milles viga.
unnamed (5).jpg
unnamed (5).jpg (547.17 KiB) Vaadatud 4097 korda
Peale ergutusjuhtme ühendamist õigesse pessa hakkas ka genekas tööle. Uus aku sai ka peale.
Lekkiv radikas sai samuti küljest kruvitud ja keevitaja juurde viidud. Lekkis õnneks alumine punn, mida keegi oli juba kunagi punktkeevitanud (üsna rõvedalt). Uus paik sai kenam.
unnamed (6).jpg
unnamed (6).jpg (651.46 KiB) Vaadatud 4097 korda
Viimase asjana vahetasin kaasa tulnud karpa, 1200 mootori karpa vastu, kuna samasugused nagunii aga 1600 karpa oli kõver ja mootor käis veidi ebaühtlaselt ka peale süüte ja karpa paikatimmimist.


Sügisel:
* Tagapidurid parandada, üks lekib, ilmselt oleks hea mõlemal pool kogu mehhanism vahetada.
* Käigukasti padi vahetada, vana oli lõtv aga jäi külge, sest uut polnud.
* Oktoobri lõpus garaaži ära.

Edasi:
* Uus mootorikett
* Mootori plokikaas tuunimisse, uus nukkvõll
* Kergem hooratas
* El. vent
* Sportkarpa
* Gaasihoovastik trossi peale, et see karpa juures olev jubedus ära kaotada.
* Keretööd ja värvimine
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: 21051, Raunop, 1990

Postitus Postitas SexSix »

Keevitaja pani tina aga võttis rahi keevitamise eest :D

Kett vaheta koos hammasratastega :idea:
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: 21051, Raunop, 1990

Postitus Postitas Raunop »

SexSix kirjutas: 17 Sept 2021 09:05 Keevitaja pani tina aga võttis rahi keevitamise eest :D

Kett vaheta koos hammasratastega :idea:
Tegelikult ei maksnud ma radika paranduse eest üldse palju raha, mina olen tulemusega igatahes rahul.

Jätan meelde, tänud. Äkki siis juba reguleeritav nukaratas.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: 21051, Raunop, 1990

Postitus Postitas Raunop »

See auto ei ole enam minu valduses ja uuendusi minu poolt ei lisandu. Teema võib arhiveerida vms.
Vasta