1. leht 1-st
2121 chp 1996
Postitatud: 10 Dets 2004 17:18
Postitas chp
Niisiis...sai vana Niva asemele vähe uuem ja tegusam muretsetud.
*mudel 21213
*väljalaskeaasta 1996
*värvus kreemikas-valge
*mootor 1.7 (karburaatormootor)
*käigukast 5 käiguline
Hetkel käsil värviparandus ja muu nipet-näpet mis vajalik ülevaatuse läbimiseks.
Ajutise lahendusena sai muretsetud niva originaalkummid.
Pilte ei julge lubada enne kui digikas garantiist tagasi saabub.
Postitatud: 10 Dets 2004 17:49
Postitas Landy
Edu ja jõudu uue auto ehitamiseks! Loodetavasti tuleb hea ja korralik off-road loom!
Postitatud: 10 Dets 2004 17:56
Postitas chp
Kuivõrd loom nüüd just seda veel ei tea. Plaanid on muidugi uhked ja ülbed, aga nagu elu näitab siis eelmise niva juures jäid ka pooled asjad tegemata...
Eks tasapisi peab nokitsema ja aeg näitab mis välja tuleb, sellepärast ei julge siin ka mingeid suuremaid loosungeid ja plaane esialgu kirja panna.
Postitatud: 10 Dets 2004 23:41
Postitas chp
Niisiis hetkel maadlen dilemmaga, mis seisneb rehvide valikus. Sai just äsja ostetud ka uued Niva originaal rehvid ning nendega ka ilmselt ülevaatusele minek. Edaspidi plaan alla panna 31*9.5*15 rehvid.Rehvist saab aimu siit

Samas paar vägagi staazikat Niva omanikku on maha laitnud mõtte eelpool nimetatud rehvist, eriti talvisel sõidul. Originaal rehv kahtlemata "lõikab" ennast lumest paremini läbi, kuid taevasse vaadates ja siis metsa alla kiigates pole sellest lumest kõssugi. Lahendus saab siis ilmselt olema katse-eksitus meetodil ning eks näis kumb meie "talvel" parem on.
Postitatud: 11 Dets 2004 00:43
Postitas Landy
Algselt postitas: chp
Niisiis hetkel maadlen dilemmaga, mis seisneb rehvide valikus. Sai just äsja ostetud ka uued Niva originaal rehvid ning nendega ka ilmselt ülevaatusele minek. Edaspidi plaan alla panna 31*9.5*15 rehvid.Rehvist saab aimu siit
See on väga hea valik. Tegu tõsiselt asise rehvi mustriga.
Sama mustri ja mõõduga rehviga võistles end tänavu offroad karikasarjas aasta arvestuses esimesks üks Wrangler. Temalgi all Yokohma rehvid.
Üldse on Yokohama rehvid pälvinud viimase aasta jooksul palju kiidusõnu.
Samas paar vägagi staazikat Niva omanikku on maha laitnud mõtte eelpool nimetatud rehvist, eriti talvisel sõidul. Originaal rehv kahtlemata "lõikab" ennast lumest paremini läbi, kuid taevasse vaadates ja siis metsa alla kiigates pole sellest lumest kõssugi. Lahendus saab siis ilmselt olema katse-eksitus meetodil ning eks näis kumb meie "talvel" parem on.
Kui sa mu varasemaid postitusi lugenud pole, siis kordan üle. Soovitan oma Nivale varida 2 jooksu rehve.
1)Suveks suurem ja tummise MT mustriga rehv
2)Taveks kitsas ja kõrge NAELUTATUD rehv. Võid selle Niva originaalrehvile (kuusepuu) pakibussinaelad sisse lüüa ja kannatvb sõita. Ilma nendeta on väga libe. Ise sõidan Nivale toodetud Vene talverehvidega millel naelad sees ja väga rahul.
Pilt rehvidest siin:
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image4.htm
P.S. Neid "staazikaid niva omanike kodukülast" mina väga ei usalda. (Need ei tea tihti väikeste kangide funktsioonegi) Küsi parem nõu tõsiste off-roaderite käest.
Postitatud: 11 Dets 2004 00:54
Postitas chp
Olen lugenud Landy nii sinu kui teiste postitusi ja mitte ühe korra. Kuid olgem ausad, naeltest sul metsas ikka kasu ei ole. Asi ilmselt minu poolt tekitatud infosulus, kuid minu sihiks on siiski ikka see "teelt väljas" varjant. Loomulikult tuleb vahest ka linnasiseseid lõike läbida, kuid eelkõige pean ma rehvide puhul siiski maastikuläbivuse kasuks otsustama.
Postitatud: 11 Dets 2004 01:10
Postitas Landy
Algselt postitas: chp
Olen lugenud Landy nii sinu kui teiste postitusi ja mitte ühe korra. Kuid olgem ausad, naeltest sul metsas ikka kasu ei ole. Asi ilmselt minu poolt tekitatud infosulus, kuid minu sihiks on siiski ikka see "teelt väljas" varjant. Loomulikult tuleb vahest ka linnasiseseid lõike läbida, kuid eelkõige pean ma rehvide puhul siiski maastikuläbivuse kasuks otsustama.
Naeltest on tegelikult SIGA palju kasu, sest olgem ausad- need väikesed ja kitsad metsateed on üsna libedad, samas on naeltest kõvasti kasu ka jäätunud kraavikeste ja sopaukude ning rööbaste ületamisel ja loomulikult mäkketõusudel ja laskumistel.
Ma ei räägiks seda, kui ei oleks 12 aasta pikkust 2wd ja 8 aasta pikkust 4x4 kogemust.
Postitatud: 12 Dets 2004 16:55
Postitas põletaja
naeltest on niipalju kasu et saad ratast vahetada naastud aga on maetsavahel päris asendamatud kui on teel jääd ja see sulades veel vee peale tõmbab
Postitatud: 12 Dets 2004 20:48
Postitas Landy
Käisime eile Nivasõidule trasii märkimas ja mõned metsarteed olid nii jääs ja libedad, et isegi naeltega oli tükk ronimist. Ilma poleks tahtund küll neil sõitmisele mõeldagi.
Postitatud: 20 Dets 2004 19:10
Postitas chp
Nii, nüüdseks siis ülevaatus läbitud, ainukeseks märkuseks oli, et õlirõngad ei ole kõige ideaalsemas seisus.
Esimene põhjal istumine samuti rõõmsalt läbi elatud.
Täna ehk siis 20.12 sabusid ka tellitud kummid, ning nüüd vaja vaid velgedele panna ning hakata nuputama mida kustkohast pookida, et alla mahuksid.

Peale seda plaanis generaatori vahetus vanema mudeli vastu millel eraldi pingeregulaator.
Siis veel garaazinurgast uuesti katusele raamid, lisatuled.
Uue aastanumbri alguses siis ka loodetavasti ette rauad tulemas.
Tegemist nii palju, praegu siit lugedes võtab endalgi hinge kinni:P
Aga mis teha, kui pisik sees on:D
Postitatud: 19 Jaan 2005 01:11
Postitas chp
Et siis vaeva kõvasti nähtud ja tööd tehtud rohkem kui rääkida oskan.
Aga siin ta on...
http://www.zone.ee/offr/PIC00162.JPG?2
Ja uute kummidega
http://www.zone.ee/offr/PIC00169.JPG?2
Postitatud: 19 Jaan 2005 20:01
Postitas olaaf
kas kinnitasid selle pingeregulaatori ära korralikult?
palju 4000 juures genekas nüüd pingeks annab täiskoormusel ja ilma erilise koormuseta?
Postitatud: 20 Jaan 2005 16:21
Postitas chp
Ehk siis väike nimekiri asjadest/töödest mis tehtud:
*uuemat tüüpi generaator ümber tehtud-pandud toimima vana hea pingeregulaatoriga = 3-4h tööd+60eek regulaator(+olaafi abi=mõned õlled olaafile võlgu)
*karpa ja kollektori vaheline tihendi vahetus = mitu päeva jantimist et leida miks masin jampsib+10 eeki uus tihend
*uus kojameeste süsteem = 180 eeki + ca 30 minutit installi
*stangele lisatulede panek = 1,5 tundi juhtmete vedamist+ca 100 eeki korralike juhtmete eest
*katusele lisatulede panek = 2-3 tundi juhtmete vedamist + ca 100 eeki juhtmete eest+250 eeki tuled+40eeki pirnid (55w h3)
*uued kojamehed ette ja taha = 80 eeki ette + 30 eeki taha
*mudakummide panek = nädalajagu proovimist,katsetamist+2 pikka tööpäeva koobaste lõikamist-keevitamist+ca 5000 eeki kummid (30x9,5 tolli R15 yokohama geo landeri mustriga marixi protikummid) + ca 200 eeki volga veljed +ca 100 eeki kummide-velgede tasakaalustamine
*metsas korduvalt pooleks sõidetud summuti keevitus = ca 15-20 minutit iga kord
*mootoris õlivahetus = 80 eeki uus õli + 50 eeki uus filter +ca 1 tund tööd
*uus aku (Delphi 80 ah calcium, hooldevaba, suurema käivitusvooluga) = 1200 eeki
Midagi on kindlasti veel mis hetkel ei meenu kuid nimetatud tööd on kõik pmst ühe kuu jooksul korda saadetud...kokku teeb päris suure summa raha ja kena hunniku töötunde.
Lähituleviku plaanides on veel
*kõikide mahlade vahetus peale mootoriõli
*nii esi-kui tagavedrude vahetus
*esiotsa tugevdamine lisaraudade ja vintsi jaoks
*esirauada panek+vintsi panek (vintsi veel pole)
Lisaks veel nipet-näpet mis mainimist ei vääri.
Postitatud: 22 Jaan 2005 22:13
Postitas chp
Vahelduseks pilt ka kinni istumisest, tehtud öösel ja kiiruga...polnud eriti mahti fotograafiaga tegeleda . . . .
http://www.zone.ee/offr/Kinni%2022.01.05/
Postitatud: 01 Mär 2005 09:22
Postitas chp
Postitatud: 19 Mai 2005 10:46
Postitas chp
Vahelduseks siis niipalju, et on suuremas hulgas mülgastes käidud niivurit uputamas ja kõiksugu kärjäärides turnimas.
Veega aga ei ole eriti sõber härra kommutaator mis maha põles.
Seega hetke seisuga uuemad jupid vanemate ja kindlamate vastu vahetatud-> vanakooli laadimine, solexi karpa vana karpa vastu vahetatud ja nüüd ka kontaktidega jagaja peale topitud. Eks aeg näitab mis edasi saab . . .
Postitatud: 19 Okt 2005 23:10
Postitas miq
mõned küsimused:
rehvid sul mõõdus 235/75 R15 nagu aru saan. palju autol tõstet on ja kui palju ja kust lõikuma ja keevitama pidid?
ja kas veljed on originaal volga veljed, st laiemaks pole tehtud?