21013 loonik 1983
21013 loonik 1983
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Roolilülitid.
Roolilülitid on tavaliselt järgi andnud kui ei ole releesi. Üks relee on pooltulede ja teine täistulede jaoks. Aga sul ju korralik elektrjuhtmestik. Algupäraselt puudusid nii H4 kui ka releed.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Papp versus plast.
Põhimõttelised asjad ju üksühele. Pole vahet.
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Hetkeseis...
Väljast hakkab asi juba kuju võtma. Värv seljas ning auto komplekteeritud.
Seest vaja veel armatuur korralikuma vastu vahetada ja palju muud (uksetihendid, stereo ja turvavööd). Generaatori sain samuti Salve tänava poiste abiga laadima. Ta liigub siiski:bouncing:) Oma väikeste vigade ja puudustega. Mootor veab 1.2 kohta kenasti. Tegelikult ainult ca 200 km peale kap remonti ainult sõidetud. Mõned tõrvatilgad samuti ilmnenud. Starteri tõmberelee ja aku vajavad vahetust. Aeg on nende kallal oma töö teinud.
Samuti sain oki-dokist taha laiendatud veljed. Balanssi pinki kontrolli pannes olid veljed õnneks sirged ja laiust mõõtes neli sentimeetrit originaalist laiemad. Seega 6 tolli laiad. Paar pilti kahh....


Seest vaja veel armatuur korralikuma vastu vahetada ja palju muud (uksetihendid, stereo ja turvavööd). Generaatori sain samuti Salve tänava poiste abiga laadima. Ta liigub siiski:bouncing:) Oma väikeste vigade ja puudustega. Mootor veab 1.2 kohta kenasti. Tegelikult ainult ca 200 km peale kap remonti ainult sõidetud. Mõned tõrvatilgad samuti ilmnenud. Starteri tõmberelee ja aku vajavad vahetust. Aeg on nende kallal oma töö teinud.
Samuti sain oki-dokist taha laiendatud veljed. Balanssi pinki kontrolli pannes olid veljed õnneks sirged ja laiust mõõtes neli sentimeetrit originaalist laiemad. Seega 6 tolli laiad. Paar pilti kahh....
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Talv on taas kätte jõudnud ning vähem kui kuu aja pärast saab aasta täis nostalgia-auto kõpitsemisel.
Pilt hakkab ilmet võtma. Eesmärk oli jääda originaali lähedaseks kuid olen siiski paar väikest nõuka tuuningu elementi masinal teinud. Taha said "Vihuri" laiad plekkveljed ning käigukang merevaigust nupu. Välimusele andsid soliidsema näo valgete külgedega rehvid.
Mehaanika poolelt on samuti hulga vaeva nähtud. Remontisin ja renoveerisin vaz-i 5-käigulise käigukasti. Et tulemusega täiesti rahule jääda pidin selle tegelikult paar korda maha võtma ja lahti lammutama. Vahetasin kõik laagrid ja tihendid. Paar kahvlit ja sünkronisaatorit. Samuti tahtis peavõll renoveerimist.
Kasti peale ja maha võtmisel tegin haiget sidurikorvil oleva survelaagri alusele rõngale. Ei tahtnud seda riski võtta, et uuesti peaksin kasti maha võtma. Seetõttu vahetasin ära sidurikorvi, et jamasid ennetada. Külge panin Sachsi korvi, ketta ja survelaagri. Sai kena küll.
Selle töö juures oli samuti hea võimalus mõlemad kardaaniristid ära vahetada. Seegi sai tehtud, kuigi vanad ei ei ilmutanud veel väsimise märki.
Ostsin osta.ee-st isikliku stroboskoobi ja kruttisin süüte märki. Avastasin jagaja hullates, et vaakumregulaator ei tööta. Veerennist sain varuosa näol abi ning süütenurga muutmine hakkas toimima.
Kuna varem oli süüde hilisevõitu, siis käivitus auto hästi. Märki (5-7 kraadi) aetuna ei tahtnud mootor soojalt enam esimese paari pöördega käivituda. Kahtlustasin nõelklappi ja bensiinipumba tagasilaskeklappi.
Tõde selgus raadiot peale monteerides. Raadio oli vaevalt pool tundi aku pealt mänginud kui energia kriis teda tabas. Aja kulg ning vanus oli akule oma pöördumatust demonstreerinud. Sobiliku uue 62 ah aku leidsin Centra valikus. Masin käivitub peale vahetust hästi ning tõehetk selgub talvises pakases.
Kere ja käiguosaga peaks nüüd kõik olema. Jäänud on salongi värskendamine. Uus korralik armatuur ning vilt vaiba alla vajavad tegemist.
Pilt hakkab ilmet võtma. Eesmärk oli jääda originaali lähedaseks kuid olen siiski paar väikest nõuka tuuningu elementi masinal teinud. Taha said "Vihuri" laiad plekkveljed ning käigukang merevaigust nupu. Välimusele andsid soliidsema näo valgete külgedega rehvid.
Mehaanika poolelt on samuti hulga vaeva nähtud. Remontisin ja renoveerisin vaz-i 5-käigulise käigukasti. Et tulemusega täiesti rahule jääda pidin selle tegelikult paar korda maha võtma ja lahti lammutama. Vahetasin kõik laagrid ja tihendid. Paar kahvlit ja sünkronisaatorit. Samuti tahtis peavõll renoveerimist.
Kasti peale ja maha võtmisel tegin haiget sidurikorvil oleva survelaagri alusele rõngale. Ei tahtnud seda riski võtta, et uuesti peaksin kasti maha võtma. Seetõttu vahetasin ära sidurikorvi, et jamasid ennetada. Külge panin Sachsi korvi, ketta ja survelaagri. Sai kena küll.
Selle töö juures oli samuti hea võimalus mõlemad kardaaniristid ära vahetada. Seegi sai tehtud, kuigi vanad ei ei ilmutanud veel väsimise märki.
Ostsin osta.ee-st isikliku stroboskoobi ja kruttisin süüte märki. Avastasin jagaja hullates, et vaakumregulaator ei tööta. Veerennist sain varuosa näol abi ning süütenurga muutmine hakkas toimima.
Kuna varem oli süüde hilisevõitu, siis käivitus auto hästi. Märki (5-7 kraadi) aetuna ei tahtnud mootor soojalt enam esimese paari pöördega käivituda. Kahtlustasin nõelklappi ja bensiinipumba tagasilaskeklappi.
Tõde selgus raadiot peale monteerides. Raadio oli vaevalt pool tundi aku pealt mänginud kui energia kriis teda tabas. Aja kulg ning vanus oli akule oma pöördumatust demonstreerinud. Sobiliku uue 62 ah aku leidsin Centra valikus. Masin käivitub peale vahetust hästi ning tõehetk selgub talvises pakases.
Kere ja käiguosaga peaks nüüd kõik olema. Jäänud on salongi värskendamine. Uus korralik armatuur ning vilt vaiba alla vajavad tegemist.
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Kui aasat tagasi enne jõule VAZ-i soetasin, imestasid tuttavad, et mis sa sellega peale hakkad. Ega ma muud vastata ei osanud kui seda, et saan jõulupühal kirikus käia. Täna on siis see võimalus - sihtpunkt Jõelähtme.
Selline ta siis sai - enne ja pärast
versus 
Salongi tulemüürile ja vaiba alla panin täiendavaks müra peletamiseks Würthis müüdava õli koristamiseks mõeldud riide. Välja näeb selline:

Salongi poolelt kriibib silma veel mõraga rool. See tuleb võimalusel korralikumaga asendada.
Vahetasin kõik uksetihendid ja pagasiruum sai samuti uue kummist serva.
Vaikuses on igav sõita siis peitsin kindalaekasse maki. Juhtpuldi andur sai tõstetud originaal raadio klaasi taha. Tinutati JVC paneelist välja ja vedasin juhtmega uude kohta. Toimib pult infrapunaga ning kui kindalaegas kinni panna siis ei saaks selle modifikatsioonita pulti kasutada. Seega on väike prijomnik igati kaasatud steresüsteemi.

Makk

Ette panin 2 väikest Pioneeri (20W RMS) ning taha aknalauale kaks pisut suuremat (30 W RMS) Pioneeri. Kuna makk ilma võimandita suuremaid valjukaid ära ei toida siis need täiesti piisavad. Harju keskmine 4x40 Watt´i väljundvõimsusega makk on kusagil 17 W RMS skaalal.
Mugav on makki juhtida puldist kuna originaalsuse huvides jätsin autole ilma rullikuteta turvarihmad. Kui rihmad kinni siis oled nagu Marko Märtin auto küljes kinni.
Pagasiruum sai selline. Lisaks oli seal ka ruumi väiksema "toru" jaoks.

Selline see auto sai. Nipet-näpet on teha alati. Uus 1200S silt kuluks marjaks ära. Samuti võiks tagatulede klaasid uute vastu vahetada.
Toodetud ja müüdud on masin 1982 aastal. Seega 30 aastat vanust täis ning liigikaaslasi jääb iga aastaga aina vähemaks. Kui NSVL-st sa EV siis passi vahetusega sai autod teha aasta võrra nooremaks. Seda eeldusel, et auto oli müüdud aasta lõpupoole. Seepärast ilmselt ka minu 21013 on ARK-i andmetel 1983 aasta väljalase.
Nii nagu esimeses postis kirjutasin on õnnelik esimene omanik saanud ostuloa ENSV-st ja ostnud auto Tallinnast Kadaka tee salongist.

Kuna eriti palju kohti pole kus sellise autoga käia siis võimalik, et Uunikute talverallil näeme. Pakiraam katusele ja läki-läki pähe, igatahes!
Ilusaid pühi ja head algavat aastat kõigile foorumlastele!

Selline ta siis sai - enne ja pärast
Salongi tulemüürile ja vaiba alla panin täiendavaks müra peletamiseks Würthis müüdava õli koristamiseks mõeldud riide. Välja näeb selline:
Salongi poolelt kriibib silma veel mõraga rool. See tuleb võimalusel korralikumaga asendada.
Vahetasin kõik uksetihendid ja pagasiruum sai samuti uue kummist serva.
Vaikuses on igav sõita siis peitsin kindalaekasse maki. Juhtpuldi andur sai tõstetud originaal raadio klaasi taha. Tinutati JVC paneelist välja ja vedasin juhtmega uude kohta. Toimib pult infrapunaga ning kui kindalaegas kinni panna siis ei saaks selle modifikatsioonita pulti kasutada. Seega on väike prijomnik igati kaasatud steresüsteemi.
Makk
Ette panin 2 väikest Pioneeri (20W RMS) ning taha aknalauale kaks pisut suuremat (30 W RMS) Pioneeri. Kuna makk ilma võimandita suuremaid valjukaid ära ei toida siis need täiesti piisavad. Harju keskmine 4x40 Watt´i väljundvõimsusega makk on kusagil 17 W RMS skaalal.
Mugav on makki juhtida puldist kuna originaalsuse huvides jätsin autole ilma rullikuteta turvarihmad. Kui rihmad kinni siis oled nagu Marko Märtin auto küljes kinni.
Pagasiruum sai selline. Lisaks oli seal ka ruumi väiksema "toru" jaoks.
Selline see auto sai. Nipet-näpet on teha alati. Uus 1200S silt kuluks marjaks ära. Samuti võiks tagatulede klaasid uute vastu vahetada.
Toodetud ja müüdud on masin 1982 aastal. Seega 30 aastat vanust täis ning liigikaaslasi jääb iga aastaga aina vähemaks. Kui NSVL-st sa EV siis passi vahetusega sai autod teha aasta võrra nooremaks. Seda eeldusel, et auto oli müüdud aasta lõpupoole. Seepärast ilmselt ka minu 21013 on ARK-i andmetel 1983 aasta väljalase.
Nii nagu esimeses postis kirjutasin on õnnelik esimene omanik saanud ostuloa ENSV-st ja ostnud auto Tallinnast Kadaka tee salongist.
Kuna eriti palju kohti pole kus sellise autoga käia siis võimalik, et Uunikute talverallil näeme. Pakiraam katusele ja läki-läki pähe, igatahes!
Ilusaid pühi ja head algavat aastat kõigile foorumlastele!
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Pakiraam
Uunikute Talveralli läheneb ja auto tahab isikupärastamist. Otsisin ning leidsin paar vana ning roostes pakiraami. Algsel kujul polnud nendega midagi peale hakata. Proovisin liivapaberiga neilt roostet ning aastakümnete jääke maha nühkida. Peagi andsin aga alla.
Sellist tüüpi katuseraam on kokku polditud. Keerasin raami algosadeks ning viisin liivapritsi. Liivaprits mõjus rauakolale värskendavalt nagu ikka. Seejäral said detailid epovärviga kaetud. Tegin sama värvitooni mis eelnevalt velgedele olin kenaks arvanud. Ostsin kõik uued tsingitud poldid-seibid ning kruvisin moosiriiuli kokku tagasi. Ready for race!

Vaeva nägin ka mootori tühikäiguga. Nimelt kõikusid pöörded tühikäigul üles-alla. Kiskusin karpa mitmeih kordi maha ja laiali. Vahetasin kõik tihendid ning membraanid. Reguleerisin niij a naa. Ei miskit....
Viga oli karburaatori puutepindade ebatiheduses. Silmaga seda ei märganud. Kui aga eetrit peale pihustasin tõusid pöörded märgatavalt. Kõigi pindade lihvimiseks tuleb vasktoru jupikesed korpusest välja nokitseda. Kaks tulid ilusti kolmas ei tahtnud kuidagi liikuda. Ei saa sellest näpitsatega kõvasti kinni ka võtta. Kuumutasin seda gaasipõletiga ning sain selle ka korpusest välja.
Lihvimiseks on kõige parem klaasist diivanilaud:D. Kuna aga naise käest tingimisi peale saada ei soovinud, siis otsisin väiksema klaaspaketi. Oli kahekordne 4mm klaasidega. Sinna peale kleepisin Tööriistamarketist ostetud suurema diameetriga (liimipõhjaga) 180-se liivapaberi.
Tunnike lihvimist ning pinnad said sirged. Tühikäik on peale seda ilus ning mootor ei värise ega "jäta vahele".
Sellist tüüpi katuseraam on kokku polditud. Keerasin raami algosadeks ning viisin liivapritsi. Liivaprits mõjus rauakolale värskendavalt nagu ikka. Seejäral said detailid epovärviga kaetud. Tegin sama värvitooni mis eelnevalt velgedele olin kenaks arvanud. Ostsin kõik uued tsingitud poldid-seibid ning kruvisin moosiriiuli kokku tagasi. Ready for race!
Vaeva nägin ka mootori tühikäiguga. Nimelt kõikusid pöörded tühikäigul üles-alla. Kiskusin karpa mitmeih kordi maha ja laiali. Vahetasin kõik tihendid ning membraanid. Reguleerisin niij a naa. Ei miskit....

Viga oli karburaatori puutepindade ebatiheduses. Silmaga seda ei märganud. Kui aga eetrit peale pihustasin tõusid pöörded märgatavalt. Kõigi pindade lihvimiseks tuleb vasktoru jupikesed korpusest välja nokitseda. Kaks tulid ilusti kolmas ei tahtnud kuidagi liikuda. Ei saa sellest näpitsatega kõvasti kinni ka võtta. Kuumutasin seda gaasipõletiga ning sain selle ka korpusest välja.
Lihvimiseks on kõige parem klaasist diivanilaud:D. Kuna aga naise käest tingimisi peale saada ei soovinud, siis otsisin väiksema klaaspaketi. Oli kahekordne 4mm klaasidega. Sinna peale kleepisin Tööriistamarketist ostetud suurema diameetriga (liimipõhjaga) 180-se liivapaberi.
Tunnike lihvimist ning pinnad said sirged. Tühikäik on peale seda ilus ning mootor ei värise ega "jäta vahele".
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Auto maksis omal ajal 7256 rutsi.
7256 rutsi-725 krooni ja 60 senti-46 € ja 37 centi.
Selle sildi järgi on auto 1982. aasta oma. http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... html#media

-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Osa autodest said muudetud paberite järgi ühe aasta võrra nooremaks siis, kui nõuka tehnilised passid vahetati EV omade vastu. Ega seal muud saladust polegi.SexSix kirjutas:7256 rutsi-725 krooni ja 60 senti-46 € ja 37 centi.Selle sildi järgi on auto 1982. aasta oma. http://public.fotki.com/loonik/vaz-2101 ... html#media
Reaalselt müüdi auto 1982 aasta septembris.