21013 loonik 1983

21013 loonik 1983

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 454
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

 
loonik kirjutas: Milline näeb välja tõmmits roolotste lahti pressimiseks? Milline kaupmees sellist abivahendit mõistliku hinnaga müütab?
See on kõige sobivam riist http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/38111901
Ka sellisega on võimalik pusida http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/37102119
Pildil esimese sain Tallinnast Kadaka autoturult.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
k
kristjan666
Foorumi kasutaja
Postitusi: 247
Liitunud: 15 Dets 2009 23:23
Asukoht: Haapsalu
Autod: Lada 2106

Postitus Postitas kristjan666 »

Haamriga paar pauku ja rooliotsad lahti ju,ei ole mingit imetehnikat vaja:)kui kardad keerme pärast siis mingi vana mutikas otsa..
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Heebliga väänad rooliotsa alla poole ja haamriga mitte rooliotsa pihta vaid, selle julla mille sees see on, äärepihta.:P
k
kristjan666
Foorumi kasutaja
Postitusi: 247
Liitunud: 15 Dets 2009 23:23
Asukoht: Haapsalu
Autod: Lada 2106

Postitus Postitas kristjan666 »

Just,eks nii ole õpetatud jah,kuid omal rallikal kunagi ei jäänd muud üle,kuna lihtsalt väga,väga kinni oli see ;)
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Ise olen endal nii teinud koguaeg, isegi ühel MAN 4520-il sai tehtud, sest tõmmits ei mahtunud ümber rooliotsapesa. Muidugi heebliasemel oli raudkang ja haamri asemel vasar. :P
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

Vahepeal on palju muid tegemisi olnud ning auto tegemine veidi toppama jäänud. Kuid nüüd siiski sai mahti garaazi minna.
Tegin koduste vahenditega värvikambri laadse ruumi. Väikese ventilaatori panin õhku välja tõmbama ja riiulid ning seadmed katsin värvitolmu eest koormakattega. Seintele sai pandud lisavalgustus ja lakke katteloor. Temperatuuri hoidsin üleval Bullerjaniga kuna värv tahab läikima valgumiseks soojemat ruumi saada. Põranda tegin enne värvimist märjaks, et tolmu sealt üles ei keerutaks. Kõigepelt läks selga vahevärv eeltöö vigade leidmiseks. Paar kohta ka see välja näitas.
Pilt

Värv kuivas kiirelt ning ühe hooga lasin värviga üle pakiruumi, uksevahed ja kapotialuse.
Pilt
Lähiajal loodan auto uue värvkatte alla saada. Värviks Debeeri Lada 165 Corrida.
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

Eile hilisõhtuks sai auto uue värvkatte peale. Nüüd on järg korrosioonitõrje käes. Neli pudelit Dinitroli ML-i kadus täna autokere õõnsustesse. Teist sama palju peab esmaspäeval juurde tooma. Lisaks paar potti "kahurimääret".

Pilt
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

Ilus beez põhi sai mastiksiga üle lastud. Põhja jaoks kasutasin vana head kahurimääret. Veerennis riiulis olemas. Ostsin seda 4,5 kg.
Olemas vanast ajast pärit elektriküttega surveanum selle materjali käitlemiseks. Seal soojeneb määre veidi alla keema minemise temperatuurini. Suruõhuga pihustatakse seejärel ühtlaselt koobastesse ja põhja pinnale. Määrdele lisasin liitri riiulil vedelenud Ida-Saksa grafiitõli ja teist samapalju universaalvaha.
Lisaks kasutasin karpides, õõnsustes ja usted Dinitroli ML-i ja pagassis Dinitroli vaha. Need olid aerosoolid ning kokku kulus 7 pudelit.
Tasapisi saab nüüd hakata masinat komplekteerima. Paari nädala jooksul saab ehk vanakese liikuma.

Põhi jäi selline:

Pilt
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Maasikas.

Postitus Postitas SexSix »

Ai kui ilus maasikas. Saab valmis esimeste mammudega? Aga kas resonaatori kahurimäärdega ülelaskmine liiast pole?
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

Jaanipäevaks tahaks hääle sisse saada. Päris valmis selleks ajaks ei jõua. Kusagilt oleks tore super korras sisu minu 013-le leida. On sellised pisivead mis häirivad. Roolil on paar pragu, Armatuuri "kroom" pidune, samuti puitimmitatsioon armatuuril pole esimeses nooruses.
Leegitoru ja resokas pole kahurimäärde möksi all. Eile hakkasin summutit alla panema ja resoka toru oli kole ning roostes. Mõtlesin, et kuidas sa paned sellise roostes asja külge. Hõbedast värvi polnud kodus samuti riiulist võtta. Otsustasin ta siis musta värviga üle lasta. Seda tooni on riiulil alati. Eks ta põleb nagunii peagi puhtaks.
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

Täna oli tegus päev. Õhtuks sain tule torusse ehk mootori peale ja käima. Olen siin varem korra kirjutanud, et mootor jäi peale CCCP-i kepsusaalede kasutamist kole tihe. Raamsaaled läksid Saksa omad. Hooratast käsitsi keerata ei jõudnud. Foorumist arvati samuti, et see pole õige asi. Küsisin siis vanemate meeste käest kes kunagi Zigullile kap. rem. teinud, et kas peabki raske keerata olema. Öeldi, et see on OK. Täna panin mootori peale ja ühendasin elektri ning muu vajaliku. Aku on samuti pensioni eas. Proovisin siis starterit. Ei uskunud, et see mootorit ringi jõuab ajada. Aga starteril sunnikul on palju jõudu ja jõudis! Tõmbasin siis tooreklappi ja käima ta läkski. Lasin siis tühikäigus 20 min. käia. Sissetöötamise mõttes. Sõita ei saanud kuna pidurid õhutamata. Siduriketas sai uus pandud ning sidur vajas reguleerimist. Täpset sidurikahvli lõtku ei tea aga jätsin käega tuntava lõtku. Ka sidur hakkas tööle. See oli hea uudis. Kirjutasin enne mootori kap-i. üles silindrites olnud rõhud. Nüüd peale mõndasadat sissesõidu kilomeetrit peaks uuesti rõhud ära mõõtma. Saab teada kas asi läks paremaks või hoopis hullemaks.

Muidugi ei ole kõik nii muretu. Mootor töötas ainult soojalt pool avatud tooreklapiga. Kui klapp päris lahti teha siis suri välja. Pole karbussi süvenenud aga millele see anomaalia võib vihjata? Tühikäik madal? Segu vale? Bensiini tasapind madal? Düüsid sai läbi puhutud ja peaks puhtad olema.

Lisaks olid komplekteerides kaduma läinud esimesed tuled. Ei põle lähi- ega kaugtuled. Võimalik, et mõni juhe sai tagasi pannes valesti ühendatud. Kui tümban hooba enda poole siis "vilgub" ainult vasak esilatern. Kas kusagilt on vaadata korraliku elektriskeemi VAZ-ile?
Veel üks kahtlus. Kuna soojendusradikas on VAZ-il kõige kõrgema asukohaga ahelas, siis kas õhu soojendusradikast lööb veepump ise välja? Või peaks töötava sooja mootoriga lõdviku vahelt õhutama?
Kasutaja avatar
kurivaim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 42
Liitunud: 01 Sept 2010 18:15
Asukoht: Kuressaare/Ääsmäe
Autod: 2106

Postitus Postitas kurivaim »

Mul õhk tuli ise välja, aga kui ei tule, siis proovi kallaku peal, see peaks aitama.
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

Jahutusradiaator tuli uuesti maha võtta. Lasin tühikäigul mootoril päris pikalt käia ning radikasse tekkis imepisikene auk. Antifriis välja ja parajad punnid voolikuaukudele ette. Survestasin radika ja leidsin ühe ribi alumises osas lekke. Vaz-il õnneks see detail pehmejoodisega joodetav. Kuumutamiseks kasutasin Rothenbergeri gaasipõletit. Uuesti survestades oli ka järgmisel ribil auguke sees. Ja nii 4 korda järjest. Kas olin ise vahelamelle eemaldades tormakas, et tegin ribidele liiga. Või oli aeg oma töö teinud ning radikas pudedavõitu. Lõppuks 2 atm. survestades enam lekkimist polnud ja radikas läks auto peale tagasi.

Karburaatori ja tühikäigu sai samuti korda. Jagaja vaakumvoolikul oli auk sees ning sealt imes süsteem lisaõhku. Kiirenduspumba tila tahtis trossikiuga läbi torkimist ning puhastust. Tänu foorumlaste karburaatori teemale sain lihtsalt paika ujuki ülemise ja alumise taseme. Peale seda kõike töötab mootor ilusti ning pöördesse läheb ilma "aukudetta". Sõita pole veel saanud kuna pidurid õhutamata. Üksi seda teha ei saa ning loodan homme kellegil nööbist kinni saada.

Täna ostsin H4 reflektorid. Ilmselt on nende tulede võimsus oluliselt suurem kui originaalidel. Maksavad piisavalt vähe aga pimedal ajal peavad head tuled olema. Ei taha silmi pingutada, see väsitab jubedalt. Lugesin foorumist, et tulede lülitile tuleb relee vahele panna. Muidu pidavat lüliti tasapisi maha põletama. Esialgu läksid fanaarikud ilma releeta ette.

Loomulikult tahaks ka muusika autosse saada. Tänapäevane autoraadio ei sobi sinna armatuuri aga kuidagi. Sinna paneks ikka algupärase prijomniku ilu pärast.
Üks võimalus oleks puldiga raadio kindalaekasse peita. Pult aga ilmselt läbi luugi ei võta. On kellegil kogemust selles osas?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kui on ukv-ga vastuvõtja, siis teadjam raadiolukksepp meisterdab selle tänapäevaseks.
Samas on nii mõnigi tegelane ise lääne raadio sisu sinna vene kesta sisse pressinud.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

 
loonik kirjutas:J
Täna ostsin H4 reflektorid. Ilmselt on nende tulede võimsus oluliselt suurem kui originaalidel. Maksavad piisavalt vähe aga pimedal ajal peavad head tuled olema. Ei taha silmi pingutada, see väsitab jubedalt. Lugesin foorumist, et tulede lülitile tuleb relee vahele panna. Muidu pidavat lüliti tasapisi maha põletama. Esialgu läksid fanaarikud ilma releeta ette.
Su autol on juba lähi- ja kaugtuledele releed olemas: Mootoriruumi parempoolsel külgseinal kaks tükki kõrvuti, natuke madalamal kui laadimistule relee, mis asub amordipüstaku küljes. Sellel pildilgi need tulede releed näha.

Ma olen pidureid üksi ka õhustanud. Puupulga olen istme ja pedaali vahele pressinud pedaali all hoidmiseks. Palju jooksmist on kuid tehtud saab.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Ei saa mitte aru, et kas vanad silmad petavad või on 5-nda raamsaale paku sisepind samuti värviga kaetud ??? :puzzled

Pilt
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

 
PuZuP kirjutas:Ei saa mitte aru, et kas vanad silmad petavad või on 5-nda raamsaale paku sisepind samuti värviga kaetud ???
Raamsaale kandepind värviga kaetud ei olnud. Küll sai värviga kaetud välimise pikilõtku saale kandepind. Vänta sisse sobitades ei mahtunud kuidagi see oma pessa. Kui värv sealt maha sai kraabitud, siis olukord muutus.
Täna mõõtsin huvi pärast kompressiooni mootoril. Ilmselt mängib siin väikest rolli ka see, et sissesõit on tegemata. Rõhud olid 9 ja 10 atm. vahel kõigis silindrites. Salamisi lootsin muidugi veidi enamat. Mõni on väidetavalt 11 kätte saanud.

Pidurid said õhutatud ja masin liigub taas. Reedel läheb auto sillastendi. Ise pean pikki-kalde reguleerseibid tooma. Stendi poistel neid kohapeal ei ole.

Strobot oleks samuti millalgi vaja süüte täpseks seadmiseks. On kellegil selline asi riiulis olemas? Tagastan koos sixpackiga;)

Soetasin foorumi kaudu musta vaiba. Seda kummimatti kohe kuidagi ei taha tagasi panna. Vaip pidi olema igati korralik. Kuna ostes oli kiire, siis ei saanud üle vaadata. Kodus ilmnes, et parem turvarihma ümbris oli ikka ära lõigatud. Mis siis ikka. Ostsin jämeda musta niidi ja õmblesin serv-servaga mustast porivaibast tüki asemele. Polnudki ammu peenemat näputööd teinud:P. Jäi päris ilus.

Pooltuled kadusid täna ära. Ei tahaks uskuda, et H4-d poole tunniga lüliti ära kärsatasid. Samas täied olemas, seega lüliti peaks OK olema. Mingi kala aga tekkis.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Pooltuled versus täistuled.

Postitus Postitas SexSix »

Eks need pooltuled peavad koguaeg põlema. Seepärast sulab just pooltulede klemmiümbrus ära ja kontakt kaob ära. Täistulesi niipalju ei kasuta aga lõpuks kaovad ka need ära. See releede jutt õige, et peavad H4-dega vahel olema.
Releed ju täitsa paremal lanseronil olemas!? Kas nad mõlemad klõpsuvad tulesi lülitades?
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

 
loonik kirjutas:Mõni on väidetavalt 11 kätte saanud
Ploki õigesse remontmõõtu puurimisega, uute kolbide ja rõngastega saadakse ka 16 kätte. Iseenesest 10 on ovaalse silindriga mootori kohta suhteliselt talutav tulemus, kuid kui rõngavahe on 0,5 mm, siis hea et niigi palju said :)
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

 
SexSix kirjutas:Eks need pooltuled peavad koguaeg põlema. Seepärast sulab just pooltulede klemmiümbrus ära ja kontakt kaob ära. Täistulesi niipalju ei kasuta aga lõpuks kaovad ka need ära. See releede jutt õige, et peavad H4-dega vahel olema.
Releed ju täitsa paremal lanseronil olemas!? Kas nad mõlemad klõpsuvad tulesi lülitades?
Tulesid vahetades klõpsuvad küll. Kas ainult üks või mõlemad seda peab veel uurima.
Sain aru, et lisarelee pannaks armatuuris olevale lülitile (klahvile) lisaks. See pidi muidu mõne aja pärast maha põlema?
Vasta