Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Naine ammu kurtis, et tahaks autos normaalselt muusikat kuulata. Ajutiselt oli üks Panasonic'u vana raadiomakk (makk ei töödanud) ning ees kaks pisikest kölarit sääl aukudes, kus 07-l originaalis kölarid armatuuris käivad.
Sai siis löpuks see käik ette vöetud, et läksin poodi ja tulin säält suure nodihulgaga tagasi. Üks magamata öö ja üks päev ning asjad leidsidki autos omale optimaalsed kohad:
Raadioantenni tahtsin panna selle, mis end ise välja kerib, oli kodo üks vana juhuslikult. kuid naine ütles et too liialt pikk ning metsas okstega kardab et söidab köveraks. Panin siis lihtsa ja lühikese, painduva:
Esikölaritele parema koha jaoks ideed ei olnud. Kiri on tagurpidi sellepärast, et kasutasin magneti jaoks ukses tehasepoolt olevat tühimikku, kuid see oli nii all ääres, et kattel kiri allapoole pannes oleks see vasta ükseläve alumiiniumliistu käima hakanud:
Algselt postitas: corrado
over, oskad sa ehk öelda palju sigulli tagumised uued vedrud maksavad ja kas neid on erinevate jäikusastmetega ka või on kõik ühesugused?
Jällegi, hinda ei mäleta, olid vist 600 ringis kaks tagumist. Jäikused on erinevad, vedrudele on erinevad värvikoodid peale värvitud täpina. Mul on kollase täpiga, need olid kövemad.
Taha panin klassikalised ovaalid, tagaaknalaua pleki külge. Kuna aknalaud ise asub körgemal, siis löikasin sinna augud sisse. Must riie on papile veel pääle liimimata, ehk viitsin selle ka kunagi ära teha:
Järgnevast kahest elemendist naine huvitatud ei olnud. Need panin oma tarbeks, kuna söidan ise ka vahest selle autoga. Vöimendi otsustasin panna tagapagaasnikusse:
Et aga naine saaks rahulikult ilma lisabassita söita, viisin vöimendi sisselülitusnupu salongi. Proovisin teha nii lihtsalt kui vöimalik. Nupu panin kundeistme körvale, sest juhtmed jooksevad köik säälpool autot:
Mis võimendiga tegu??Vaatan,et kaitse on ennem võimendit kohe:O?See tuleks kindlasti 20-40 cm peale akuklemmi panna.Mitme ruudust voolukaablit kasutasid?Kas esimesed kõlarid ja tagumised ovaalid ka võimu all?
Algselt postitas: zigulimasuurik
See tuleks kindlasti 20-40 cm peale akuklemmi panna.
Kui nüüd väheke filosofeerida:
Aku juures olev kaitse on tulekahju vastu. Kui kusagilt see pikk juhe peaks massi minema.
Võimendi kõrval olev kaitse on helitehnika jaoks ilmselt parem. Kaitse ju väheke piirab ka voolu. Raudnaelast kaitsmest poleks ju kasu. Nüüd on piiratud voolul väga vähe minna, et tööle asuda. Selle lühikese teekonna jooksul ei jõu ta enam hääbuda. Samas ikkagi kaitse toimib võimendi ülekoormuse/lühise korral.
Kõige parem heli kvantiteedi seisukohast võttes oleks kindlasti ilma kaitseta juhe.
Aga miks sul on vaja võimu juurde tulevat voolu piirata??Siis võib ju mingi tavalise peenikese juhtme sinna panna.Süsteemiga ,mis pole mingiks võistluseks või muuks otstarbeks peale kuulamise käib AGU kaitse akust maksimum 40 cm kaugusele.see kaitse on jah seal selleks ,et ei tekiks tulekahju.Kui läheb eest massi ja kaitse taga,siis see kaitse ei pruugi oma ülesannet enam täita.See on raudreegel,et võimendi kaitse kohe peale akut.Kui võimendi vool massi läheb siis on tulepuru taga.Kui pole just väga võimas võimendi ,siis üldiselt 20 mm2 kaablist ja 40 A “AGU-st küll ja rohkem.helikvaliteeti ei muuda seal kaitsmeasukoht küll kõrvaga kuulatavalt.Üldiselt mida vähem voolutakistusi kaablis seda parem.Jutu kinnituseks võta lahti ükskõik mis rullnoka või helisüsteemi poolt omav foorum.
Kölarid ei ole vöimendi all, otse makist. Makk toidab need ära küll, et piisavalt valjult mängida. Kuna osadele naise söbrannadele meeldib muusikat liialt valjusti kuulata ilma et kölarite läbilaskmise pääle mötleksid (Saab'is lasid nii köllid läbi) siis vajasin süsteemi mis kaitseks kölareid. Need makid aga, mis kölarite kaitseks bassi maha keeravad helivaljuduse suurenemisel ning kuidagi neid kölareid hoiavad, maksid liialt palju mo rahakoti jaoks. Ei taha mingit tipptehnikat vaid normaalset asja. Nüüd, kui neli kölarit on otse maki oma vöimendist, rakendub ennem maki vöimendi kaitse ja lülib maki välja. See toimub suhteliselt valju heli juures. Kui muidugi bass kölaritel ekvalaiserist pöhja panna, rakendub maki kaitse ennem. Nii on mul tagatud, et kölareid söbrannad läbi lasta ei saa. Lisabassikölar on vaid vöimendiga.
Kaitsme asukohta arvestanud ma nii ei ole nagu te räägite. Minupoolne teadmatus. Ajusopis mötlesin ise nii nagu motamees kirjutas. Kuna juhe pikk ja voolu käib säält palju läbi, siis pääle kaitset, mis vaid peenike traat vörreldes kaabli endaga, oleks vöimalikult lühike maa vöimendini. Tulekahju osas: kas sääl pöhjamati all hapnikuvaeses keskonnas on vöimalik tulekahjul tekkida. Seda kartes vöiks töesti panna juhtme vahele aku juurde nörga lüli, mis on küll jäme plekk kuid väikse sulamistemperatuuriga.
Toitekaabli jämeduse ostsin arvatavasti teooria järgi liialt peenikese, kuid mul ei ole plaanis bassikölarit maksimumi pääl tümitada. Sellest tavareziimist piisab see toitekaabel küll. Tulesid bassikölar vilkuma söidu ajal ei vötnud, nagu mossel. Mosses on mul jämedam toitekaabel kuid iga kord kui söidu ajal bass löi (siis oli see suht max lähedal, kirjade järgi 500 W), lendas ampermeetri näidik skaala pöhja ning esilaternate pealt vöis muusikarütmi näha.
Ladal ei tohiks vilkumisega kohe probleeme tekkida.Endal võttis alguses ainult salongivalgusti veidi plinkima.Kuid selleks ,et võimendist max kätte saada võiks panna jämedama.Ei pea muidugi.Aga selle tulekahju osas.Tule lööb massimineku korral välja võimendist ja see pole väike pauk,mis käib.Pane kaitse esimesel võimalusel ikkagi peale akut kohe .Ei pruugi midagi juhtuda aga kui juhtub siis tõenäosus suur,et võim otsa saab.kahte kaitset ära kindlasti pane.Soovitatavalt tee nii: aku klemmist 20cm edasi pane 30-40A Agu kaitse koos kaitsmepesaga.Sealt vii toitekaabel kohe võimendisse.Igaksjuhuks tasub mainimist ,et RCA ja toitejuhe kõrvuti vedada ei tohi.tekivad häirivad sagedused.RCA-kaablid on küll varjestusega aga siiski oleks ideaalne need vedada nii,et 1 jookseb ühel pool ukseääres ja teine siis teispool.
võimu kohta mingeid andmeid ka oskad pajatada?
Unustasin ka mainida ,et voolukaabel peab akuklemmist võimendini ühepaksune olema.Voolukõikumine on seal muidu tohutu..
Kaitse ise ei ole eriti suureks takistuseks, sest kaitsme traadi pikkus on ainult paar sentimeetrit. Näiteks 80A kaitsme takistus on umbes 0.0002 oomi. See on umbes kümme korda väiksem kui 5m 35mm2˛ kaabli takistus.