Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Ma ei ole küll asjapulk, aga Lada, kui autotootja, ei tooda ju C20XE´d, seda teeb ikka Opel.
21106 kapoti alla on tõstetud C20XE mootor, aga jah, kuna see komplekt on homologeeritud,siis võibolla tõesti on see lubatud.
Igatahes Mägilastele jõudu ja jaksu! Tahaks juba rajal 1800R´i näha.
See ei loe, kõik mis on Lada märgiga tehasest veerenud, on Lada selle reegli järgi. Nüüd võib kasutada ka Renaulti K4M 1,6 16V mootorit, sest Lada toodab Dacia Loganit teiste märkidega. J.O.K.K.
Natuke uudiseid ka ladaklubi rallimaailma poolepealt;) sekka krossile
Vastuseks Karu uuele kerele tuli meil aga hooaja alguses hakata uut "karu südant" komplekteerima, nimelt 1800R'i süda andis ohumärke enne Tallinna rallit ja nüüdseks on ka analüüsid tehtud ning uued osad muretsetud ning ned ka teele lähetatud.
Täna siis peaks kätte saama uue kolvigrupi, saaled ja kepsupoldid ning muu pudipadi, kõik asjad seekord uued aga "B-osad" Tolijattist.
Kuna s.a. ja kompressioon tegid kaanetihendiga omatöö, siis teeme väikse tagasikäigu ning laseme s.a. natuke allapoole, et kindlam oleks sõita ja ei peaks kütte eest 40eeki liiter maksma.
Ühe nõuande meie kogemuse põhjal võin aga öelda - tankla 98E-ga sõita ei saa kui s.a. on 12.2-12-5. seda siis žigulil.
meie seda korra katsetasime ja deton. jäljed on peal selle tõestuseks. Samuti ei ole garanteeritud et plokikaane tihend vaz 21213 siinkohal vastu peab, seega meie läheme tagasi 11.5 peale ja eks näis kuidas siis asjad kestavad.
Kui asjad klapivad oleme 30.06 Mägi-Lätis Gulbenes, kui tekib tõrkeid siis 8.07 Mägi-Eestis sprindil.
nii eesti kui soome 98E ei sobi žigulile, kui s.a. 12 ja edasi.
lisaks RON ja MON väärtustele mängib siin rolli ka tihedus jms. mida seal tabelites välja tuuakse.
Muidugi peab natuke ka düüside peale mõtlema, sealt ka gramm muutma segu rikkamaks.
Tore, et edeneb teil ka ehitus. Kui kapitaalselt ümber ehitate? Saan aru et usu alumine ots, aga mis peaga tehakse?
Ärge palun hakake jälle selle bensiinijutuga peale. Sõitsime 12+ surveastmega Neste 98-ga tükk aega ja detonatsioonist pole haisugi. Kel detoneerib, tasub mõõta kolvi ja põlemiskambri vahele jäävat pilu, ning vaadata kriitilisi pilguga üle põlemiskambri kuju. Ei usu, et Samaari kone ja klassiku mootor, nüüd niivõrd erinevad on, et viimane üle 12 minnes kohe detoma hakkab sama kütusega sõites.
Samara ja klassiku mootoritel on juba std.-s surveastmete poolest üsna suur vahe.
Ja tulenevalt sellest kannatab tavabentsu jaoks ajada samara s.a. kõrgemaks kui klassikul.
Põlemiskambri kuju on jah vägagi määrav detonatsiooni tekkimisel.
"Kel detoneerib, tasub mõõta kolvi ja põlemiskambri vahele jäävat pilu"
mida sa sellega öelda tahad/kuidas olema peab? tähendab täpsusta seda "pilu" mõistet;)
Logman vastas ühe punkti ära, nii on. Selle ma kirjutasin ka žiguli. Ühtegi žiguli 2108-t vmt. pole minu teada toodetud;)
Samaraga on sõidetud 98-ga ja nagu sulgi pole probleeme ka teistel, kuna Samara kone ei võrdu klassiku kone.
Mina ei ütle, et sõita ei saa/tohi! Saab, meil olid lihtsalt deton.jäljed/alged olemas. Kasutasime alguses Neste 98, siis Shelii 99+. 5km sõitis see kone ka Lukoili 98-ga tänavaliikluses. samas võibolla olid kolvid valed/nõrgad ja võibolla meil põlemiskamber valesti tehtud või mis iganes, lihtsalt s.a. 11.5 on sõidetud ja midagi ei juhtu 98E-ga, seega lähme sinna tagasi kindluse mõttes, et mitte riskida sest $ ei võimalda enam ammu.
Ja seda julgen ka väita, et 98E kvaliteet kõigub ja on erinev nii tanklates kui ka pakkujate vahel. Võib sattuda kehva kvaliteedi otsa ja sellest piisab et uut konet hakata ehitama.
Kuldsele tõele ei pretendeerigi, seega lihtsalt soovitused/kogemused.
pabertihend oli jah, kompressioon oli mõnda aega 16.5-17.5. Võib öelda, et kestis 3-4 suurt rallit. Aga võibolla meil poleksi tihend läinud kui kolvid poleks järgi andnud, seda ei tea veel.
Uued asjad lähevad need mida mainisin + muu kohustuslik pudi padi, seega väga suur ümberehitus siiski ei tule õnneks
Peaga ei tee midagi, see on ilus ja tihe.
S.a. läheb alla kolbide arvelt.
Peab tõdema, et Hiiumaal sõitsime ilmselt juba katkiste kolbidega;) või isegi Lõuna-Eesti lõpus...
Kuid plokk ja vänt on ilusad nii et pääsesime kergema vaevaga ehk. Jätkuvalt kasutame Shelli V-racing 99+ bena ehk kui taas tihendit vahetame siis näeme mis toimib.
Eks ta ole - 1 pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna, aga siiski allun taas oma kroonilisele mölapidamatusele:
"Leegid taga? - Tamrex aitab"
Seekord jään pudeli võlgu, ilma kauni ja suure ulualuseta oleks me olnud nagu niisked külmunud rääbised seal.
Lisaks I korda minu ajaloos oli meil autos salasilm ehk 1800R mustkast;) ma ei tea kuda se meile sattus aga kõik katsed on nüüd lindipeal ja ....loodan, et midagi väga roppu sealt ei tule;)
eks kunagi saab need ka nähtavaks tehtud peale ülevaatamist, mida ma pole veel suutnud teha.
"Ralli on tulemas, Tunned end üksi, vajad tuge? Helista, küsida võib kõike - Olaaf/Mikk &Co 24H ralliabi 5x xxx xxx"
ehk teisisõnu - asi hakkas seekord juba ilmet võtma ja kohati jäi kõrvalseisjatelegi mulje, et siin on tegu professionaalse rallimeeskonnaga;)
Mult Küsiti, et "mis juhtus, kas midagi kardaani, siduri, k.kastiga, tagasillaga?" sellepeale, kui Olavi suure häälega Mikku kamandas, kes tuhatnelja kohe võtmekolinaga autoalla kadus ja kõike seal leiduvat kolistama ja raputama hakkas endal hõõglamp otsaees higistamas. Seda siis I-s servispargis öösel kell 23.45
no nalja sai ütleme nii;) vähemalt mõnel meist...
Lisaks Ööbimine ja need mõnusad ööülikoolid kagu-eesti kõrgustikul jäävad kauaks meelde.
Hendu ja Elts lisasid meie üritusele ka seekord särtsu, but what happened in rally-stays in rally;) No Comments Hendu!
"Pappi pole, võimu napib? Karakatš &Co forsseerimise keskus"
Peab taas tänama suursponsorit, kelle kätetöö ja vaimusünnitis meid kenasti lõpuni aitas, seda kõike suure hulga hobustega.
Ja muidugi fännid, kes taaskord meid lahkelt rajaääres vihmaga ära ootasid ja hoolduspargis kohati oma küsimuste laviiniga juba ära väsitasid-ikka heas mõttes.
Tänutäheks teile kõigile saime lõpuni ja suure hulga rallikogemusi, mida tulevikku kaasavõtta.
Tagasihoidlikult;) tänaksin siin sturmani - ekipaaž kui selline hakkas ilmet võtma iga katsega ja võib öelda, et kahel katsel saime(loe: mina julgesin nii ennast kui teda ja rada 100% usaldada) ka võidu sõita ning see tunne mis peale neid tekkis oli midagi sõnutsi kirjeldamatut.
Lõpetusena võib kokkuvõtta, et alguses palju muret tekitanud ralli osutus üheks lihtsaimaks minu väikse pagasi põhjal - seda kõike tänu meile kõigile -
Ex Unitate Vires!
PS: kui keegi teab kedagi kes teaks kedagi kellel oleks mõni meedia fail meist, siis palun nähke see vaev ja andke ka meile sellest teada;)!
se on SS6 siiski ehk II päeva I katse, kuna eelmine kord sai I päeva I-sel katkestatud, siis....sai seekord taas kindlapeale mindud;) et mitte sama stsenaariumit korrata.
zerosix kirjutas:Pole küll ekspert, kuid sarnast puterdamist põhjustas minul lõdvalt kinniolev ja viltune jagajakaas, kuna üks klamber ei hoidnud kaant ilusti kinni.
Loodan et saate veale jälile. Edu!
selle imeliku puterdamise teema võib vist sulgeda, nimelt avastasin et juhtelektroonika juhtmekimp, mis oli rüüsitud wrc rüüsiga (ostsin kunagi kodaniku käest, kes asja tunneb) ei toiminud nii nagu peaks ja sinna see kloterman maetud oligi.
Vahepeal andis voolu edasi vahel mitte. Kui juhtmed olid paigal, kõik töötas niikui august läbi sõitsid hakkas asi väga kahtlaselt tööle.
Peale avastamist läksin kohe poodi ja ostsin standart kimbu, panin peale ja kõik toimib siiani.
Muidugi suures karpa hirmus sai taas kummimuhvid vahele pandud ja leevendid igasse otsa ka tugivarbale nagu "Photographer" soovitas.
Igatahes kõik kagu-eesti kuppelmaastiku augud/paugud, kivid ja läbilöögid meid seekord enam ei seganud, nii et test tehtud.
Ilmus mõni kena pilt ka kenast 11'st hooajast, fotod I.Allik:
Fotod on kenad küll, aga julgen väita, et see hooaeg on see auto tänu vahetunud kaardilugejale ja mõningatele ümberehitustele radadel tunduvalt kiirem kui eelmine hooaeg. Samuti kui fotosid vaatada on näha, et esisilla seade andis eelmine aasta natuke soovida. Usun, et auto on nüüd tänu Olavi tehtud sillatala ja õõtsade tõttu paremini juhitav.
Samuti usun, et ka juht on kindlam, kuna nüüd olen ju mina ainult ühe koha peal(auto all) mitte kahe kohapeal nagu eelmine aasta.
Seega tuleb loota, et sponsorid nüüd natuke heldemad on ja auto uuesti rajal näha saaks.