Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
MAZ kirjutas:See Poolakate Fiat on rariteet ma ütlen, katsuge teine samasugune eestist leida.
Minu jaoks on see Polski fiat erilisel kohal ja sa isegi kunagi poolast uuritud,palju neid seal alles aga ega sealgi pidi asi mitte kõige roosilisem olema. Kuid märksa enam kindlasti alles kui eestis. Üks selline Poolakate auto vedeles aastaid Gefi lammutuse juures olnud endises politsei parklas aga läks koos parkla likvideerimisega ilmselt kõige kaduva teed.
Aga jõudu teema algatajale 2102-ga ja enda jaoks leidsin teema mida edaspidi jälgida.
Tänud, fiati puhul peaks tegemist olema belgias toodetud autoga, hilisemad 125-ed on ploski fiatid
Täna sai jalad tagumiku alt välja võetud ja dvoikat kokku pandud. Tagumine iste sai komplekteeritud ja sisee pandud ja üle pika aja mootor soojaks lastud. Kui kellegilon pakkuda parempoolset kroomist seljatoe kinnitust siis võib teada anda, oleksin väga huvitatud.
Küsimus ka selline, et kas D piilaritel on mingid plastikkatted ka originaalis?
Pildimaterjali homme kui natuke päevavalgust ja kui uued uksepolstrid teise doonorauto pealt sisse saab pandud.
grex kirjutas:Täna sai jalad tagumiku alt välja võetud ja dvoikat kokku pandud. Tagumine iste sai komplekteeritud ja sisee pandud ja üle pika aja mootor soojaks lastud. Kui kellegilon pakkuda parempoolset kroomist seljatoe kinnitust siis võib teada anda, oleksin väga huvitatud.
Küsimus ka selline, et kas D piilaritel on mingid plastikkatted ka originaalis?
Pildimaterjali homme kui natuke päevavalgust ja kui uued uksepolstrid teise doonorauto pealt sisse saab pandud.
D-piilaritel on plastikkatted ülevalt kuni akna alumise ääreni.
Kas tagatule klaasi leidsid, mul võib ehk mõni mitte nii pleekinud olla.
Kroomist seljatoe kinnituse all mõtled seda väikest kõrvakest, millega seljatugi c-piilari külge kinnitub?
grex kirjutas:Täna sai jalad tagumiku alt välja võetud ja dvoikat kokku pandud. Tagumine iste sai komplekteeritud ja sisee pandud ja üle pika aja mootor soojaks lastud. Kui kellegilon pakkuda parempoolset kroomist seljatoe kinnitust siis võib teada anda, oleksin väga huvitatud.
Küsimus ka selline, et kas D piilaritel on mingid plastikkatted ka originaalis?
Pildimaterjali homme kui natuke päevavalgust ja kui uued uksepolstrid teise doonorauto pealt sisse saab pandud.
D-piilaritel on plastikkatted ülevalt kuni akna alumise ääreni.
Kas tagatule klaasi leidsid, mul võib ehk mõni mitte nii pleekinud olla.
Kroomist seljatoe kinnituse all mõtled seda väikest kõrvakest, millega seljatugi b-piilari külge kinnitub?
Ühte tagatule klaasi oleks vaja sest see on väga pleekinud ja kui gabariit põleb siis on valgus peaaegu kollast tooni ja kroomist seljatoekinnituse all mõtlen jah sedasama kõrvakest , nimelt on see pooleks läinud ja ilmselt parandamine võimatu sellise detaili puhul.
Sai siis lõpuks Fiati lähemalt uurima hakatud ja põhjaalune seisukord on hea, see mis koorub on korrosioonitõrje ja plekk on igalt poolt tugev väljaarvatud juhipoolne lanseroon mille küljest oli lahti roostetanud ülemine õõtshoob, praeguseks see tagasi keevitatud ja karprauda listaud, keevitust vajab ilmselt veel roolikarbi ümbrus. Mõned pildid ka seisukorrast:
Karter tuleb alt ära võtta kuid selle jaoks on vaja mootor maha tõsta, õli mis mootorist tuli oli veel täiesti läbipaistev. Mõned pildid siis mootorist :
Lihtsalt pilte
Otsida on vaja uut mootoririhma mida veel ei ole leidnud eestis ühestki kohast, vahetust vahab veepump ja kardaani pukki on vaja. Auto hooldamisel on nähtud kõva vaeva kuid sellegipoolest on aeg pidurite ja torudega teinud oma töö ja ilselt tuleb panna ette sigulli käändmik sest sigulli piduridetaile lihtsam leida. See aga hilisem teema. Praegu on eesmärk saada mootor niikaugele ,et teda tohiks käima proovida.
Endine omanik oli müünud garaažist selle venelastele kellelt ma ta ostsin. Auto oli kuulunud endise omaniku isale ja ei ole seega kursis kelle kasutuses ta on olnud.
Imelikul kombel kõik poldid-kruvid liiguvad ja auto põhi on seestpoolt kaetud umbes 2-3mm tõrva või mingi taolise ainega ja põhja all korralik kiht põhjamastiksit mille tõttu ta ilmselt on roostesurmast pääsenud.
Kui keegi teab kuskohast võiks saada sellele mootorile rihma siis võib teada anda.
rihm on 146 hambaga, 19mm lai ja LAH hambaga, Contitechil tootekood CT649. ja veel oleks huvitatud süütelukust kui keegi teab millega on võimalik seda asendada siis võib ka pakkuda süütelukku.
Muidugi kui annaks sobitada, siis soodsam igaljuhul see: http://www.ladu24.ee/et/ladu2/7473/1000 ... 10,204,961 Ainult 1mm suurema välisläbimõõduga ja natuke kitsam. Kui siseläbimõõt ka sobib, siis kokkuhoid arvestatav. Muidugi natuke treimis ja keevitustööd ja saab kinnitused iga rulliku jaoks sobivaks teha.
Eks ta üks suur jama ole nii vanale mootorile varuosade leidmine.
Igal juhul soovitaks saata uue tüki tellimisel enda oma mõõdud. Tean kus tellitud rulliku asemele saadeti vale. Seejärel saadeti uuesti täpselt seesama vale mis eelmine kord. Õige saabus siis kui tellija enda vana kaasa andis ja koos mõlema vale rulliga tagasi saatis. Õige tüki saamine võttis lisaaega seega neli päeva.
Proovi näiteks e-bay.de kaudu otsida originaal koodide järgi.
Kas esindusest originaal detaile ei saa tellida?
Tavaliselt esinduse vennad aitavad või vähemalt ütlevad mille omad sobivad, sihukesi autosid ju
ei remondita esinduses !
Peaasi et ära hakka aretama millega võid rohkem mootori tuksi keerata.
Fiati käändmike kasutatakse tavaliselt Rally ladadel ja neid peaks saada olema.
Eile ei olnud ladu24 seda rihma saadaval kuid saatsin kirja sinna ja peaks saama tollesama rihma mida hautz mainis, ma arvan et rullik on korras sest seal oli veel isegi määre värske (muidugi ei tea selle määrde kvaliteeti). Homme tõstan mootori maha et oleks lihtsam kõik üle kontrollida ja juppe vahetada. Nüüd pean ootama kuni ladu24.ee uuesti veepump müügile tuleb. Kui oleks võimalik ainult laager vahetada siis äkki ei pea tervet pumpa ostma.
Küsimus ka .et kas sigulli pidurikettad sobivad Fiatile ja kas pidurisadula kinnitused on Fiati käändmikul samad, sel juhul poleks vaja Fiati käändmiku välja vahetada.
Kui pingutusrullikul peale vana määrde väljapesemist laager ei logise, siis võid üpris veendunult uuesti selle sisse määrida, küljekatted tagasi suruda ja käib veel mitu aastat. No kui just ümbermaailmareisile ei plaani kohe minna...
Küsimus selline et kas keegi teabb kuidas peavad asuma rihmarataste märgid rihma paigaldamisel. Nukkade märkide koha pealt asi selge kuid kuidagi ei jõua kohale kuidas peavad vaatama abivõlli ja väntvõlli märgid. Ja kas on võib olla et väntvõll peab olema sellises asendis et esimene kolb on ülemises surnud seisus?
Viisakas oleks olnud enne vana rihma mahavõtmist see kõik endale kohapeal, mootori juures, selgeks teha ja valge markeriga ära märkida. Ehk siis olemasolevad märgid kokku ajada ja markeriga esile tõsta .
Aga kui see tähtis toiming kiires lammutustuhinas lihtsalt "unus", siis saab nüüdki veel rahulikult mõeldes, gaasijaotustsükleid meelde tuletades ja võlle ringi ajades kogu selle ajastuse taastada.
See pole raketiteadus, lihtsalt kannatlikku meelt ja filosoofilist rahu kulub natuke .
Tavaliselt algab mootorite seadistus jah esimese silindri ÜSS-i järgi. Pane selle järgi nukkvõllid paika, aja käsitsi ringi ja kui sobib, siis saad hakata süütenurka häälestama.